2019-09-04, 23:47
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Apropå O'Learys så blir de bara sämre år för år. Maten har väl aldrig varit något vidare men i takt med att de börjat ompositionera sig som nån sorts lekland för svensexor har de också lagt om sin rekryteringspolicy till att bara anställa artonåringar som duger till att plocka upp förlupna skumgummibollar och dylikt. Någon sportbar är det väl knappast längre. När jag var där sist överhörde jag två finniga saker ur personalen som diskuterade vilken stad Elfsborg kunde tänkas komma från.

Känner igen att O'Learys har blivit sämre med åren, för ca 10 år sedan så var det ganska bra ändå, men nu käkar jag aldrig där. Daisys har en vägkrog längs e4:an, typ halvvägs mot Nyköping som är ganska sunkig, de verkar aldrig städa där ordentligt och maten är inte heller bra, personalen inte särskilt trevlig. Annars brukar jag gilla Daisys.
Citera
2019-09-25, 21:04
Medlem
king_ozzelotts avatar
Behövde skriva av mig.

Jag var en sväng till Vingåker idag.

Besökte efter outletten en "Thailändsk" restaurang mitt i stan. Dock ej den Vietnamesisk/Thai- inspirerade restaurangen, vilket jag naturligtvis i efterhand borde ha gjort.

När du kommer in möts du av osköna stolar och en riktigt kufisk fondvägg med tillhörande ateraljer och blomster. En meny i o-ordning samt något som föreföll vara en handikappad man bakom kassan samt hans "vårdare" eller liknande. När vi kom in talade de högt om "att vara lös i magen". Kul?!, borde ha vänt direkt.

Tog för mig av det som skulle vara salladen. En till synes torr, kanske skänd på sina ställen sallad utan de vanliga ingredienserna.

In kom så "maten".
Noterade hans dåliga hygien och äckliga naglar direkt.
Inte bara det men han var kraftigt förkyld i köket innan.

Jag beställde biff i sötsur sås.
Det var det sjukaste jag sätt när anrättningen kom in. Allt simmade verkligen i någon gul sörja som luktade så illa att jag fick kväljningar direkt.
Smakade på riset och puttade lite på de sjukt äckliga och faktiskt gamla grönsakerna på tallriken.

Vi bara tittade på varandra.

Lade servetten på och gick.
-Ska ni ha kaffe hojtade mannen från kassan.
Sade nej och gick ut med en konstig känsla i magen.

Dagen blev dock bättre med en öl på ortens lokala lunchrestaurang/bar. Den var mycket fräsch!

Det sjuka är att de har ganska så bra "reviews" på Tripadvisor.

//Ozzelott
Citera
2019-09-25, 23:59
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
Behövde skriva av mig.

Jag var en sväng till Vingåker idag.

Besökte efter outletten en "Thailändsk" restaurang mitt i stan. Dock ej den Vietnamesisk/Thai- inspirerade restaurangen, vilket jag naturligtvis i efterhand borde ha gjort.

När du kommer in möts du av osköna stolar och en riktigt kufisk fondvägg med tillhörande ateraljer och blomster. En meny i o-ordning samt något som föreföll vara en handikappad man bakom kassan samt hans "vårdare" eller liknande. När vi kom in talade de högt om "att vara lös i magen". Kul?!, borde ha vänt direkt.

Tog för mig av det som skulle vara salladen. En till synes torr, kanske skänd på sina ställen sallad utan de vanliga ingredienserna.

In kom så "maten".
Noterade hans dåliga hygien och äckliga naglar direkt.
Inte bara det men han var kraftigt förkyld i köket innan.

Jag beställde biff i sötsur sås.
Det var det sjukaste jag sätt när anrättningen kom in. Allt simmade verkligen i någon gul sörja som luktade så illa att jag fick kväljningar direkt.
Smakade på riset och puttade lite på de sjukt äckliga och faktiskt gamla grönsakerna på tallriken.

Vi bara tittade på varandra.

Lade servetten på och gick.
-Ska ni ha kaffe hojtade mannen från kassan.
Sade nej och gick ut med en konstig känsla i magen.

Dagen blev dock bättre med en öl på ortens lokala lunchrestaurang/bar. Den var mycket fräsch!

Det sjuka är att de har ganska så bra "reviews" på Tripadvisor.

//Ozzelott

Hur gick betalningen till? Eller inte till?
Citera
2019-09-26, 02:25
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Gjorde det stora misstaget att nyligen besöka det här vidriga råtthålet i Mall of Scandinavia
Jösses- Det är ju så att man måste besöka nämnda råtthål vid nästa Stockholmsbesök!
Citera
2019-09-26, 03:12
Medlem
För länge sen när jag låg i lumpen stod kungen för bussresor mellan hemorten och förläggningen, Stockholm respektive Luleå.
Kungen var även storsint nog att bjuda på en måltid per 12 timmars resa som vi värnpliktiga fick njuta av på en av kungen utsedd hovleverantör.

På vägen upp var denna hovleverantör inget mindre än rout 66 i Örnsköldsvik.
Detta etablissemang var utkastat på en parkering jämte e4 där jag antar att kungen hade lätt att parkera porshen när han testade att etablissemanget höll erforderlig standard för hans utvalda beväringar.
Maten var att jämföra med omfrysta microrätter så jag antar att kungen inte var helt nykter när han testade och mest gick på att det var enkelt att parkera på en så stor öde asfaltsplätt.

På vägen ner fick vi värnpliktiga i början av min tjänstgöring vår efterlängtade måltid på restaurang kung Carl i Umeå.
Märkligt nog var vi alltid ensamma i den till hälften mörklagda föredetta lagerlokaler som utgjorde denna gemytliga plats för samkväm i goda vänners lag.
Maten fick en att med tårar i ögonen längta tillbaka till skolbespisningens lappskojs av pulvermos och fiskbullar i dillsås som de kommunanställda damerna tillträdde åt oss i den stora grundskola i en Stockholmsförorten där jag tillbringat mina första nio år av studier för att bli en god medborgare.
Kung Carl serverade nämligen samma ofärdiga korvstroganoff med knastrigt ris vid varje besök.
Min teori är att kungen måste ha charmats av etablissemangets namn och aldrig provat innan han utsåg restaurang kung Carl till hovleverantör åt oss beväringar.
Ett par månader in i värnplikten stängde stället plötsligt, det talades om skattefusk och konkurs.

Vi fick nu istället vår kvällsvard på rout 66 i Hudiksvall aka glada hudik.
Som namnet antyder en festlig norrlandsort full med lyckliga medborgare.
Rout 66 var beläget med utsikt mot en backhoppningsanläggning som jag antar var huvudskälet till att vår idrottsintresserade majestät med barsk ton utsåg detta till hovleverantör åt oss flygmalajer, som han verkligen måste ha haft ett gott öga till med tanke på hur generöst han bjöd och hur nogrannt han valde matställen för att verkligen säkerställa en allsidig och nyttig kost.
Han hoppades nog att vi skulle inspireras av de illa underhållna hoppbackarna och på eget bevåg bygga en sund själ i en sund kropp genom idog fysisk träning.
Rout 66 erbjöd oss att uppgradera från den vanliga omfrysta microrätter till räkmacka för det facila priset av 10 kronor, 1/4 dagslön.
En naiv lallisen antog givetvis detta generösa erbjudande vid första besöket ovetande om att befolkningen i Hudiksvall bytt hygien mot glädje.
Resultatet var en vecka med vattniga diarréer magsmärtor och fasta på varje hemresa fram till muck.
Aldrig har lallisen trots resor till främmande länder och en öppen inställning till kranvatten skaldjur och sallader någonsin mått så dåligt som efter den jävla räkmackan.
Citera
2019-09-26, 19:11
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Känner igen att O'Learys har blivit sämre med åren, för ca 10 år sedan så var det ganska bra ändå, men nu käkar jag aldrig där. Daisys har en vägkrog längs e4:an, typ halvvägs mot Nyköping som är ganska sunkig, de verkar aldrig städa där ordentligt och maten är inte heller bra, personalen inte särskilt trevlig. Annars brukar jag gilla Daisys.

Jag har sett denna ett flertal ggr. Aldrig stannat men varit nyfiken. Har dock kollat upp lite recensioner på Tripadvisor och de säger precis som du; att det är rätt sunkigt. Nyligen ska nya ägare ha tagit över men det verkar tyvärr inte ha blivit bättre.
Citera
2019-09-26, 19:48
Medlem
Ett ställe i Asien. Disktrasan som användes för att göra rent montern där maten låg användes även flitigt att göra rent inne på toaletten med. Och montern med mat hade kött och disk utan direkt kyla. Golvet var skitit och allt annat.

I vissa länder i Asien finns inga gränser.

Har backat ut från några ställen i Sverige då jag kollar om jag kan se att köksgolvet och personal är rena. Drog från en pizza för någon vecka sen när jag märkte att pizzabagaren inte tvättade händerna efter en rökpaus.
Citera
2019-09-26, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Ett ställe i Asien. Disktrasan som användes för att göra rent montern där maten låg användes även flitigt att göra rent inne på toaletten med. Och montern med mat hade kött och disk utan direkt kyla. Golvet var skitit och allt annat.

I vissa länder i Asien finns inga gränser.

Har backat ut från några ställen i Sverige då jag kollar om jag kan se att köksgolvet och personal är rena. Drog från en pizza för någon vecka sen när jag märkte att pizzabagaren inte tvättade händerna efter en rökpaus.

Asien är ganska stort.
I vilka länder i Asien har du blivit matförgiftad?
Och vad var det du åt på det specifika stället som du blev missnöjd med?
Senast redigerad av cdec 2019-09-26 kl. 20:22.
Citera
2019-09-26, 21:31
Medlem
TequilaNipples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Apropå O'Learys så blir de bara sämre år för år. Maten har väl aldrig varit något vidare men i takt med att de börjat ompositionera sig som nån sorts lekland för svensexor har de också lagt om sin rekryteringspolicy till att bara anställa artonåringar som duger till att plocka upp förlupna skumgummibollar och dylikt. Någon sportbar är det väl knappast längre. När jag var där sist överhörde jag två finniga saker ur personalen som diskuterade vilken stad Elfsborg kunde tänkas komma från.

Olles är ju en resturang kedja där dom är tvungen att följa recept dom får av hq. Dom har inte direkt fria händer. Allt från tillagning till seasoning till uppläg är receptbokenslag.

Beroende på vilken stad och antalet gäster till vilken kock som arbetar så är det svårt att få ett bra resultat.

Personligen kolla på sport och äta why not. Dejt eller familjemiddag nej tack.

Ontopic så var jag på burgerking och såg dom köra i micron backade bakåt och gick på pizzeria.

Mvh.
Citera
2019-09-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Asien är ganska stort.
I vilka länder i Asien har du blivit matförgiftad?
Och vad var det du åt på det specifika stället som du blev missnöjd med?
Kambodja
Citera
2019-10-01, 17:58
Medlem
mjukmjukares avatar
En vägkrog som har lite som ett mat/bensincentrum på E4 Mjölby.

Kommer du söderifrån så ligger en stor bensinstation och ett lite pretto Vägkrogshak på höger sida i rondellen.
På vänster sida sjunker det lite kan man säga.
En mindre bensinstation och ett Rasta tror jag.
Och det Rasta, trots att förväntningarna var noll och ingenting, har satt djupa avtryck hos mig då helt bokstavligt talat, inget effektsökeri eller annat, fyra vuxna som valde lite olika mat inte kunde äta upp n å g o n t i n g !!! Inget.
Vi lämnade all mat, salladen från .... öhh buffén (?) och bara gick rakt ut.
Ett absolut världsrekord. Totalt unikt vidrigt.
Det blev en upplevelse som kommer på tal ibland trots att åren har gått.

Citera
2019-10-01, 19:49
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
En vägkrog som har lite som ett mat/bensincentrum på E4 Mjölby.

Kommer du söderifrån så ligger en stor bensinstation och ett lite pretto Vägkrogshak på höger sida i rondellen.
På vänster sida sjunker det lite kan man säga.
En mindre bensinstation och ett Rasta tror jag.
Och det Rasta, trots att förväntningarna var noll och ingenting, har satt djupa avtryck hos mig då helt bokstavligt talat, inget effektsökeri eller annat, fyra vuxna som valde lite olika mat inte kunde äta upp n å g o n t i n g !!! Inget.
Vi lämnade all mat, salladen från .... öhh buffén (?) och bara gick rakt ut.
Ett absolut världsrekord. Totalt unikt vidrigt.
Det blev en upplevelse som kommer på tal ibland trots att åren har gått.

Tror jag och exet stannade där en gång en sommar för 7-8 år sedan. Det var helt fullsmockat med stackars ovetande turister. Det som serverades verkade inte vara någon höjdare. Det var rätt lång kö, och verkade vara kaos i köket. Vi vände i dörren och svängde av motorvägen lite längre söderut och hittade ett mycket trevligare ställe.
Verkar som vi hade tur
Senast redigerad av megacoolman 2019-10-01 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in