2019-10-01, 16:34
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Vilken jävla luderhora hon är. Vem fan mördar sitt egna barn?

Hon borde få dödsstraff. I Texas hade hon fått det. I Sverige ska han antagligen rehabiliteras och daltas med, på samma sätt som man daltar med en trotsig 2 åring. Hon ska ha dödsstraff och inget annat.

(MER TEXAS ÅT FOLKET)

https://www.youtube.com/watch?v=9w1ANeiohXo
Amen. Uppenbarligen föreligger en diagnos eller iaf ett antisocialt beteende. Frågan är dock vad som hände? Lär ju knappast vara överlagt mord, utan dråp? Vidrigt hur som helst. Fullständig skandal.
Citera
2019-10-01, 16:34
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det KAN vara så att hon smällt till barnet och att barnen lider av hjärtfel och hjärtat helt enkelt stoppade? Det KAN vara så att detta är en olycklig tillfällighet och att rubriceringen blir något annat än mord så småningom. Obduktion kommer ske. Jag har så jäkla svårt att tro att en mamma slår sitt barn så hårt att barnet dör. Eller möjligen dunkade hans huvud i golvet (grannen hörde dunsar). Jag kan inte ta in det.
så bara för att din hjärna inte är kapabel att föreställa dig det så kan det inte ha hänt, är det så du menar?
Citera
2019-10-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
så bara för att din hjärna inte är kapabel att föreställa dig det så kan det inte ha hänt, är det så du menar?
HUR lyckades du komma till den slutsatsen av det jag skrev? Nej, jag är inte kapabel att föreställa mig att en frisk människa med berått mod tar livet av ett barn. Och jo, uppenbarligen har det hänt. Så, vad menar du?
Citera
2019-10-01, 17:01
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är inte ovanligt att mördaren kontaktar sjukvården när barnet väl är okontaktbar eller medvetslöst. Det är väldigt ovanligt att personen gör sig av med kroppen.
Såg nyss ett förhör med en mamma som hade mördat sin dotter med fentanyl hon lagt i nappflaskan och hon hade ju tagit dottern till sjukhus livlös.
Samma sak med lille Albin för 1 år sen och Yara i Karlskrona. Mördarna ringde ambulans efter att dom slagit ihjäl barnen och spelade teater.
Citera
2019-10-01, 17:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ1WkL/halmstad-mamman-tidigare-domd-for-brott

En granne berättar för Aftonbladet att det var konstiga ljud från lägenheten kvällen hon greps.
Det lät som om de flyttade möbler, säger grannen Lennart.

Det låter lite som om pojken försöker komma undan sin mamma och hon flyttar runt möbler för att komma åt honom. Tänk att man springer runt stolar och bord, och kryper under. Fy fan...
Citera
2019-10-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Naä… Det stämmer inte.
Hon har en bakgrund med beroendeproblematik.
Vi vet inte att hon HAR beroendeproblematik. Hon kan ha haft det tidigare men vara "ren" nu.
Hon kanske flyttade för just den problematiken och inte använder droger nu för tiden.
En nykter alkoholist har också en bakgrund med beroendeproblematik, även om han är nykter sen flera år tillbaka.

Förutom flera betalningsanmärkningar har kvinnan, som har en bakgrund med beroendeproblematik, vid två tillfällen dömts för våldsamt motstånd.

Det skedde 2010 och 2012 i samband med två polisomhändertagande.

(Förmodligen så använde hon kanske droger)
Men just nu så vet vi inte det, och då skall ingen av oss påstå det heller utan källa.
Nån som kände henne kanske kan upplysa oss...…..

En beroende är alltid en beroende. Man kan vara fri från sitt missbruk en period. Kanske hels livet för vissa. Fri från sitt beroende blir man inte. Någon som är en beroende hittar andra saker att bli beroende utav. Det är en känslomässig sjukdom som man bär med sig hela livet

Mvh / en beroende
Citera
2019-10-01, 17:12
Medlem
Jag förvånas fortfarande vilka kommentarer en del skriver, utan att vi ännu vet vad som hänt riktigt. Jag tar inte barnamord i försvar, men vi vet varken dödsorsak eller händelserna kring det, eller säkert hur hennes liv varit. Och jag tänker på de anhöriga. Hur allt detta cirkulerar i de sociala medierna, som att man går in på hennes facebooksida och näthatar. Den sida hon delar med säkert förtvivlade anhöriga som mår dåligt och är i chock. Och detta gjordes direkt efter att man släppt första artikeln om fallet, som lämnade väldigt lite information kring brottet och händelsen. I detta stadie, har kanske inte ens familjen fått själva dödsorsaken eller gärningen klar för sig. Hennes namn och bild lämnas ut i detta tidiga stadie, anhöriga namnges och bilder på dessa delas. Det är skrämmande hur vi använder social media, utan betänkligheter på att det även drabbar andra människor. Jag har förstått att många stör sig på mig, men tänk er in i familjens situation. Hur skulle ni själva upplevt det mitt i den första chocken, sorgen och kanske innan man ens fått dödsorsaken förklarad till sig? I skolan försöker vi lära barnen att inte använda sociala medier för näthat, mobbning och betänka vad man skriver om andra. Men hur ska vi vuxna kunna lära våra barn sånt, när vi själva lämnar ut hela familjer, uttrycker hat och dömer utifrån den lilla information som första artikeln lämnade?
Citera
2019-10-01, 17:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
För oss som arbetar inom psykiatrin är en psykos något ofta väldigt uppenbart och inget man kan spela sig till.
Jag har sett personer som slagits om knivar för att kunna skada andra i sin psykos för att i sitt vanliga tillstånd vara väldigt fina personer. De är inte medvetna vad de gör, det är väldigt tydligt när man arbetar med psykotiska patienter.
Sedan finns det behandlingar som kan förebygga att personen hamnar i psykos igen, ofta slutar personen med medicinen och faller dit igen. Men det finns tex öppenvård i tvångsform där patienten måste komma till psykiatrin för att få långtidsverkande injektion och då kan man alltså säkerställa att personen blir rätt medicinerad och inte bara slutar med sin medicin.
Att man skadar någon under psykos ger en absolut inte frikort, jag anser det vara absolut rätt att kunna dömas till rättspsykiatrisk vård tex.

Mördar du någon under psykos så skall du aldrig släppas ut igen, varken från fängelset eller efter rättspsykiatrisk vård. Detta då vi inte har resurser för att följa upp dessa tickande bomber. Ja, det går många gånger att medicinera bort, men inte med alla och som sagt - resurserna finnes inte längre då "alla" skall ut i eget boende och hur då följa upp att stollarna tar sina mediciner? Du får ej tvångsmata och mången går inte med på, eller avslutar i strid mot reglerna själva sin medicinering (och avviker) som innebär att depotmedikamenter ges och som ger dem en säker och jämn utsöndring av psykofarmaka i blodet. Den personliga integriteten har gått alldeles för långt i Sverige och många psykiskt sjuka får många gånger allt för stort ansvar över beslut de ej är adekvata nog att ta.

Det abnormt fatala beslutet togs på 90-talet då alla stora psykiatriska inrättningar lades ner och de sjuka skulle placeras i egna boenden - STORT, GIGANTISKT misstag!!! Om ni bara visste hur många riktigt, sjuka individer det är som går lösa på i princip varje stads gator och torg. Det svåra är såklart att fånga upp individer som mamman i tråden - detta då ex. hon ej kanske uppvisat ett psykotiskt beteende förut, innan detta hemska dåd. Dessa får vi tyvärr leva med.

Vi måste införa riktigt livslånga livstidsstraff i Sverige och döms du till rättspsykiatrisk vård så skall nyckeln i mången fall, kastas bort - vi kan inte chansa med vissa personer. Som det ser ut nu så sitter du vid grov brottslighet oftast inlåst LÄNGRE inom den rättspsykiatriska vården, än vad du gör i fängelse - även om du dömts efter nästan likadan mall...
Citera
2019-10-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobiol
Jag förvånas fortfarande vilka kommentarer en del skriver, utan att vi ännu vet vad som hänt riktigt. Jag tar inte barnamord i försvar, men vi vet varken dödsorsak eller händelserna kring det, eller säkert hur hennes liv varit. Och jag tänker på de anhöriga. Hur allt detta cirkulerar i de sociala medierna, som att man går in på hennes facebooksida och näthatar. Den sida hon delar med säkert förtvivlade anhöriga som mår dåligt och är i chock. Och detta gjordes direkt efter att man släppt första artikeln om fallet, som lämnade väldigt lite information kring brottet och händelsen. I detta stadie, har kanske inte ens familjen fått själva dödsorsaken eller gärningen klar för sig. Hennes namn och bild lämnas ut i detta tidiga stadie, anhöriga namnges och bilder på dessa delas. Det är skrämmande hur vi använder social media, utan betänkligheter på att det även drabbar andra människor. Jag har förstått att många stör sig på mig, men tänk er in i familjens situation. Hur skulle ni själva upplevt det mitt i den första chocken, sorgen och kanske innan man ens fått dödsorsaken förklarad till sig? I skolan försöker vi lära barnen att inte använda sociala medier för näthat, mobbning och betänka vad man skriver om andra. Men hur ska vi vuxna kunna lära våra barn sånt, när vi själva lämnar ut hela familjer, uttrycker hat och dömer utifrån den lilla information som första artikeln lämnade?
Man får hoppas starkt att dessa personer äntligen växer upp eller att de aldrig får barn. 😜
Citera
2019-10-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ1WkL/halmstad-mamman-tidigare-domd-for-brott

En granne berättar för Aftonbladet att det var konstiga ljud från lägenheten kvällen hon greps.
Det lät som om de flyttade möbler, säger grannen Lennart.

Det låter lite som om pojken försöker komma undan sin mamma och hon flyttar runt möbler för att komma åt honom. Tänk att man springer runt stolar och bord, och kryper under. Fy fan...
Ett scenario som vore fruktansvärt, men kanske inte alls är fallet.
Citera
2019-10-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Vet inte om hon har beroende problematik? Det tyder på att man kan bli frisk. Jag är nykter narkoman men jag kommer aldrig sluta vara beroende. Men missbruk tillsammans med mental ohälsa är ingen bra kombination som man ser i detta fallet. Om en missbrukare dricker alkohol på helgen är hon i fullt aktivt missbruk oavsett tidigare favvo drog

Det luktar NA här 😉
Citera
2019-10-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Det är egentligen vatten under bron för mig nu, det tog slut för snart 2 år sen och jag har gått i terapi, jobbat på mig själv och gått vidare. Exemplen jag berättar här är egentligen bara för att illustrera hur det KAN se ut med en person med borderline. Men som du säger är det sjukt viktigt att poängtera att det är en person som har en sjukdom, det är inte sjukdomen som är personen, så det kan yttra sig väldigt olika.

Men tack! Alltid härligt att se att det finns vettiga personer här 😄
Du var dränerad när det tog slut? Och du beskrev typisk relation med en borderline.
Att kalla Borderline för sjukdom, är inte helt korrekt. Även om ångesten kan medicineras.
Inte heller är psykopati/sociopat en sjukdom.
Och inte heller har en Adhd person en sjukdom. Men Medicin kan vara till god hjälp.
Dessa tre olika diagnoser beskriver och är deras personlighet.
En del uppfyller alla kriterier för klar och tydlig diagnos
andra har endast en liten del på skalan .
Men allteftersom åren går så lär sig dessa personer att hantera tillvaron med lite mindre extrema utlevelser och yttryck.
De kanske ersätter/kompenserar sina brister med olika missbruk. eller lyckas hitta bra lösningar.
DE kanske hittar en klok partner som styr upp deras liv och sätter rätt gränser.
Men en övergående sjukdom är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in