2019-10-01, 13:17
Medlem
Vad heter pappan?
Citera
2019-10-01, 13:21
Medlem
Brumelbryns avatar
Nu togs hennes facebook sida ner.
Citera
2019-10-01, 13:22
Medlem
Väldigt många i denna tråd borde nog läsa psykologi innan de uttalar sig. Någon skrev att man borde göra en bedömning på alla som äter mediciner, om de är kapabla att ta hand om barn. Herre min skapare, en av fem människor har någon gång fått diagnosen depression och det kommer öka. Finns mängder med folk som lever med olika psykiska besvär och äter medicin för att må bättre.

99,9% av dessa märker man inte ens på att de äter medicin. Dåligt mående och medicin utgör ingen fara för andra. Däremot kan en mix av svåra diagnoser, drogberoende och ett samhälle som inte har resurser, skapa ett monster.

Samma visa i många andra trådar. Hen har aspberger, borderline eller vad det nu kan vara. En sådan diagnos gör en inte till mördare.

Nej jag lider inte av det själv, men så urbota korkat att tro att det är på det sättet. Det är ett hån mot dem som har dessa diagnoser men ändå är utmärkta och älskande föräldrar.
Citera
2019-10-01, 13:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
När du söker på hans namn så är det den andra personen som kommer upp.
”Egenföretagare” och på profilbilden syns han och sonen. Oklart om det är den nu avlidna sonen. Han har precis bytt profilbild.
Han har även precis lagt upp en text om sonen.

”Livet är så orättvist, lider så mycket av tanken på vad du varit med om <3 <3 Saknar dig så mycket och önskar jag var där och kunde förhindra allting <3 Mitt hjärta är i tusen bitar, vet inte vart jag ska börja för att bearbeta detta <3”
Bilden är från 2016 så det bör vara E eftersom G är yngre. G har dessutom längre/mer hår än E i samma ålder.
Citera
2019-10-01, 13:31
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Denna kvinnan bodde granne med mig på vallås och hon dejtade jag men det blev inte mer än så. Grabben var alltid glad och kom alltid fram när man var ute. Han kunde skrika och vara trotsigt men det var mest på kvällen när han inte ville sova. Hände många gånger att han inte ville lägga sig i tid och då blev hon frusterat. Han ville alltid spela fotboll med mig ute. Hon drack alkohol nästa varje helg. Hon hade också bordelines och psykos som hon tog tabletter för. Jag tackar gudarna att hon gjorde abort när jag gjorde henne gravid för då vet man inte vad hon skulle göra med barnet. Trodde aldrig att hon kunde går så här långt

Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
Aggressiv var hon inte. Det var mer att hon hade kort stubin när ungen inte ville lyssna på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Du sitter ju bara och diktar ihop din egen verklighet av händelsen. Finns inga säkra belägg för att hon drack överdrivet mycket, hade låg impulskontroll, levde på andra bidrag än barnbidrag/bostadsbidrag och det finns definitivt inga belägg för att hon knarkade.

Att dricka några glas vin på helgen eller att bli förbannad på sina barn och ryta ifrån, är långt ifrån ett onormalt eller ens felaktigt beteende som förälder.

Ja, hon kan ha varit olämplig som förälder och det kan finnas belägg för att detta kunde förhindrats. Men låt det framkomma i utredningen istället för att det skall fastslås till någon trådsanning av folk utan någon som helst insyn i fallet.

Gör jag?

Det är uppgifter som framkommer i tråden som jag förhåller mig till.
Och om det skulle visa sig att det inte stämmer så tycker jag inte en barnamördare kan avkräva allmänheten på att ange 100% uppgifter, då en barnamördare är den värsta sortens avskum och har gjort något oförlåtligt. Terrorister, barnamördare och djurplågare har förbrukat sina rättigheter.

Det mesta tyder på att hon fått en flipp på ungen och haft ihjäl honom. Att hon satts i ett vanligt häkte och inte fått en häktesplats på rättspsykiatrin antyder att hon inte är speciellt sjuk. Hon har antagligen förstått vad hon gjort och är fullt medveten om att hon gick för långt. Jag tycker inte synd om folk som i ren aggressivitet och hat ger sig på försvarslösa individer, de är avskum. Fast i din värld är jag väl en ond näthatare som påstår att en barnamördare är ett avskum.

Hoppas hon får det straff hon förtjänar, livstidsfängelse.
Senast redigerad av kungarolf 2019-10-01 kl. 13:35.
Citera
2019-10-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Etnisk bakgrund kan påverka uppväxtmiljö, värderingar, socialt skyddsnät, utbildning och karriärsval m.m.

Menar du att inget sådant kan vara av intresse för att förstå vad som format henne?
Jo visst, men uttryck som jävla finne och påstådda psykproblem hos finnar är ju ganska fördömande och rasistiskt, eller hur? Och man skriver utan att veta var eller hur hon vuxit upp...
Citera
2019-10-01, 13:39
Medlem
Utredningen har redan gett så mycket att hon kan häktas!

Halmstad-mamman tidigare dömd för brott https://www.aftonbladet.se/a/kJ1WkL
Citera
2019-10-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf

Gör jag?

Det är uppgifter som framkommer i tråden som jag förhåller mig till.
Och om det skulle visa sig att det inte stämmer så tycker jag inte en barnamördare kan avkräva allmänheten på att ange 100% uppgifter, då en barnamördare är den värsta sortens avskum och har gjort något oförlåtligt. Terrorister, barnamördare och djurplågare har förbrukat sina rättigheter.

Det mesta tyder på att hon fått en flipp på ungen och haft ihjäl honom. Att hon satts i ett vanligt häkte och inte fått en häktesplats på rättspsykiatrin antyder att hon inte är speciellt sjuk. Hon har antagligen förstått vad hon gjort och är fullt medveten om att hon gick för långt. Jag tycker inte synd om folk som i ren aggressivitet och hat ger sig på försvarslösa individer, de är avskum. Fast i din värld är jag väl en ond näthatare som påstår att en barnamördare är ett avskum.

Hoppas hon får det straff hon förtjänar, livstidsfängelse.
Det KAN vara så att hon smällt till barnet och att barnen lider av hjärtfel och hjärtat helt enkelt stoppade? Det KAN vara så att detta är en olycklig tillfällighet och att rubriceringen blir något annat än mord så småningom. Obduktion kommer ske. Jag har så jäkla svårt att tro att en mamma slår sitt barn så hårt att barnet dör. Eller möjligen dunkade hans huvud i golvet (grannen hörde dunsar). Jag kan inte ta in det.
Citera
2019-10-01, 13:46
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det KAN vara så att hon smällt till barnet och att barnen lider av hjärtfel och hjärtat helt enkelt stoppade? Det KAN vara så att detta är en olycklig tillfällighet och att rubriceringen blir något annat än mord så småningom. Obduktion kommer ske. Jag har så jäkla svårt att tro att en mamma slår sitt barn så hårt att barnet dör. Eller möjligen dunkade hans huvud i golvet (grannen hörde dunsar). Jag kan inte ta in det.

Allt kan hända, men här utgår vi från sannolikhet och det mest troliga.

Enligt uppgifter i tråden hade hon kort stubin och borderline.

Alla som träffat en person som både har kort stubin och borderline, fattar hur en sådan person är. Och om uppgifterna stämmer så var det sannolikt inte första gången hon fick ett utbrott på ungen, och sannolikt inte en slump att ungen blev ihjälslagen.

Sådana personer är ett helvete att leva med, till och med för en vuxen man. Nu var det dock ingen man, utan en liten 4 åring. Hon har haft ihjäl sitt barn. En förälder ska inte ens örfila ett barn.
Citera
2019-10-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
När du söker på hans namn så är det den andra personen som kommer upp.
”Egenföretagare” och på profilbilden syns han och sonen. Oklart om det är den nu avlidna sonen. Han har precis bytt profilbild.
Han har även precis lagt upp en text om sonen.

”Livet är så orättvist, lider så mycket av tanken på vad du varit med om <3 <3 Saknar dig så mycket och önskar jag var där och kunde förhindra allting <3 Mitt hjärta är i tusen bitar, vet inte vart jag ska börja för att bearbeta detta <3”

Kan du länka Facebook sidan =)
Citera
2019-10-01, 13:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko

Våldsamt motstånd, två gånger, vid gripande. Hon har gjort en "geografisk flykt" från en kommun i norra delarna av landet och har beroendeproblematik.
Citera
2019-10-01, 13:52
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko

Det var ju svårt att gissa sig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in