Citat:
Ursprungligen postat av
Sobiol
Vad vet vi om pappan? Hade han kontakt med sonen? Var han delaktig i barnets liv?

men du har precis skrivit att det är viktigt att visa hänsyn o respekt mot anhöriga..
det kan du ha rätt i.
Men tänker att som anhörig orkar man väl ändå inte med att sitta och läsa spekulationer på flashback.
Det här är tragiskt för alla men självklart värst för de närmaste.
Inte första gången det händer dock, det har varit många barnamord senaste åren, hur kan statistiken se ut i jämförelse mot tidigare år?
Ser man riktigt långt tillbaka så var det inte alls ovanligt, att fattiga ogifta flickor o kvinnor tog död på sina nyfödda barn.
Men det förekommer i nutid att nära anhöriga dödar äldre barn, och det bör vara värre lidande. ju större barnen är ,när de försöker göra motstånd så gott de kan.