2019-10-01, 10:38
Medlem
Oavsett om denna mamman nu har en psykisk sjukdom, äter medicin mot psyket eller liknande så finns det ingen ursäkt till att man dödar sitt barn (eller något annat barn heller) Borde det inte automatiskt göras någon form av koll på personer som har psykiska sjukdomar/äter mediciner så att man kan bedöma dessa som kapabla att ta hand om ett barn (eller flera barn).
Känns som om det är mer och mer vanligt att mammor som äter någon form av mediciner mot psykisk ohälsa är en fara för sina barn och att deras handlingar mot barnen dessutom ursäktas av just mediciner/sjukdom.....
Man lyfter bort ansvaret för handlingen från personen som gjort det, lägger skulden på sjukvården, kommunen, anhöriga och liknande...
Att bruka måttligt våld mot sitt barn är aldrig okej, i min värld finns ingen ursäkt till vad hon gjort. Hon har utfört någon form av våldshandling på sitt barn, barnet har dött!!!!!!!
Sen tittar man på hennes Facebook och ser alla medmänskliga inlägg hon delat vidare, i stil med: Stärk ditt barn.o.s.v.
Citera
2019-10-01, 10:38
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är inte ovanligt att mördaren kontaktar sjukvården när barnet väl är okontaktbar eller medvetslöst. Det är väldigt ovanligt att personen gör sig av med kroppen.
Såg nyss ett förhör med en mamma som hade mördat sin dotter med fentanyl hon lagt i nappflaskan och hon hade ju tagit dottern till sjukhus livlös.

https://www.bbc.com/news/uk-england-coventry-warwickshire-48843909

Där kan du läsa om en mamma som försökte göra sig av med sina döda barns kroppar.
Citera
2019-10-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Man kan det då detta är Flashback forum om du nu inte visste det? Jag TROR det, (lägg märke till tror) för att det har inte kommit fram att hon är på psyket. Inget alls om att hon mått psykiskt väldigt dåligt efter händelsen. Hon har kunnat förhöras av polis etc.
Det har inte framgått nej, men det innebär inte att vi vet om hennes sinnestillstånd. Det har av polisen inte kommenterats, men utesluter naturligtvis inte att hon mår psykiskt bra nu. En människa i chocktillstånd t ex som inte kan ta in det som hänt, kan verka lugn, tills det klarnar. Men jag vet inte i vilket tillstånd hon var i efteråt, chock, kall, psykiskt stabil eller instabil...för det har inte framgått.
Citera
2019-10-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobiol
Absolut, men för att kunna studera och bidra till det, så måste det finnas fakta. Inte spekulationer om vilken slags människa hon är, hur hennes liv sett ut och etnisk bakgrund måste ju vara oväsentligt.
Du får helt enkelt sålla rejält. Här finns både begåvade personer och rena trashen. Man ser lätt vilka som är vilka på sättet de skriver och uttrycker sig.

Vi får se vad som kommer fram i ärendet. Jag tror att hon helt enkelt blev förbannad på lillkillen, spärrarna släppte. Blir en intressant FUP. Frågan är om hon var påverkad av något.
Citera
2019-10-01, 10:41
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Absolut, men för att kunna studera och bidra till det, så måste det finnas fakta. Inte spekulationer om vilken slags människa hon är, hur hennes liv sett ut och etnisk bakgrund måste ju vara oväsentligt.
de kriterier du anser vara oväsentliga i sammanhanget är högst väsentliga.
Citera
2019-10-01, 10:45
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du får helt enkelt sålla rejält. Här finns både begåvade personer och rena trashen. Man ser lätt vilka som är vilka på sättet de skriver och uttrycker sig.

Vi får se vad som kommer fram i ärendet. Jag tror att hon helt enkelt blev förbannad på lillkillen, spärrarna släppte. Blir en intressant FUP. Frågan är om hon var påverkad av något.
det enda du egentligen vill veta är helt oväsentligt i sammanhanget.
barn som dött.
knark gör ingen till någon mördare.
person som använder knark är inte mer eller mindre någonting.
Citera
2019-10-01, 10:45
Medlem
Citat:
Tvärtom så är det som jag ser det mycket sannolikt att hennes bakgrund och personlighet kan lära oss en hel del om vad som gått fel.
Citera
2019-10-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
det enda du egentligen vill veta är helt oväsentligt i sammanhanget.
barn som dött.
knark gör ingen till någon mördare.
person som använder knark är inte mer eller mindre någonting.

Knark, alkohol, vilka droger som helst kan göra att den sista spärren släpper. Hon har antagligen utövat våld mot barnet tidigare men gick för långt denna gång. Är man arg och dricker, så blir man bara ännu argare. Och tvärtom. Jag tror att hon krökat till rejält.
Citera
2019-10-01, 10:55
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Knark, alkohol, vilka droger som helst kan göra att den sista spärren släpper. Hon har antagligen utövat våld mot barnet tidigare men gick för långt denna gång. Är man arg och dricker, så blir man bara ännu argare. Och tvärtom. Jag tror att hon krökat till rejält.

knarket gör inte någon till en mördare.

Ja hon har antagligen varit jävligt elak mot barnet innan.
Citera
2019-10-01, 10:55
Medlem
Snyggingggs avatar
Flera i tråden har nämnt att hon konsumerade alkohol rätt ofta, samt hade kort stubin när lillkillen inte ville lägga sig. Min spontana tanke är då att hon blivit flyförbannad på honom pga att han inte ville sova och låta henne berusa sig? Eller så vaknade han när hon redan var berusad och störde henne.
Det hände rätt nyss i Ryssland att en mamma mördade sin son för att han vaknade mitt i hennes rus och störde henne. Vill inte spekulera för mycket. Detta är det värsta tänkbara brottet. Mitt mammahjärta blöder när jag tänker på vad det lilla barnet utsatts för:-(
Citera
2019-10-01, 10:58
Medlem
Står på Aftonbladet att hon medger att hon utövat ett visst våld.
Citera
2019-10-01, 10:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tvärtom så är det som jag ser det mycket sannolikt att hennes bakgrund och personlighet kan lära oss en hel del om vad som gått fel.
Vad som kan vara intressant är om hon är/var föremål för någon form av vårdinsats p.g.a. t.ex. missbruk eller psykisk ohälsa?
Hade hon klippkort hos sociala p.g.a. någon omständighet?

Vad jag vill komma till är om pojkens död på något sätt kan skyllas på någon myndighet eller vårdform?

Neddragningar, budgetbesparingar, den osannolika "den stora psykiatrireformen" som dumpade människor med psykisk ohälsa på kommuner (som idag går på knäna), etc.

Kanske man visste att hon var olämplig som vårdnadshavare p.g.a. något skäl men lät det gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in