Citat:
Ursprungligen postat av
1900-talet
Som sagt, kommer inte att berätta förrän senare.
Antar att du har någon personlig koppling till fallet /MGM alternativ själv upplever dig blivit försummad av socialtjänsten i Halmstad?
Alltid tråkigt med myndigheter som kör över de som ber om hjälp, dock finns ett stort ansvar på den Hjälpsökande att uttrycka sitt behov av stöd (då alla insatser ses som just stöd tills de går in under LVM, LVU) något som tyvärr inte alltid står i proportion till den Hjälpsökandes förmåga.
Jag hsr själv slitit som ett djur för en närståendes rätt till stöd, då denne själv ej är kapabel till att uttrycka sin omfattande problematik (missbruk och psykisk ohälsa)
Det jag upplever fallerar är samarbetet mellan psykiatrin / missbruksvården och socialtjänsten.