2019-10-01, 09:59
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Häri ligger den stora gåtan hur kvinnor kan stå upp för de som önskar förtrycka dem och samtidigt vara sk feminister. Dubbeltänk av högsta klass.

Sverige ett av världens mest sekulariserade länder böjer sig för främmande religioner och vidskepelse.

Resultatet blir en splittrad befolkning som inte längre kan organisera en opinion och revoltera.

Frågan är om inte det i slutändan skulle vara bättre med en systemkollaps så att fågel fenix får resa sig ur askan...
Nej precis.

Haha, men dom tänker inte. Dom blir tillsagda vad dom ska tycka.
Lite lustigt när det hela tiden pratas om kvinnans egna val och makt.

Får de välja själva verkar resultat bli att någon annan ska välja... sorgligt att dom ger kvinnor världen över ett så dåligt rykte.

Att vara svensk feminist idag är nog det mest urvattnade och löjligaste man kan kalla sig.
Finns inga större fegisar än just svenska moderna feminister.
Kämpa för kvinnor... jo tjena! Kämpa för mer utrymme för sig själva ENDAST. Lite som miljöpartiet, när gjorde de något för miljön senast?
Citera
2019-10-01, 09:59
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Om du har röstat sjuklövern så förtjänar du faktiskt skit. Sorry.

Jag har ALDRIG röstat inom sjuklövern i hela mitt liv.
Det har varit ett aktivt val som jag är stolt över idag.
Jag har röstat varje val sedan jag första gången fick.

Jag är ledsen att ni blivit duperade, men om man inte är 1000% säker på att man gör ett bra val ger man inte bort sin framtid och makten i landet till populister. Då kanske man ska sätta sig ner och läsa lite olika tankar och synvinklar.
Men vi(läs ni) väljer ju populister om och om igen.

Ett stort problem verkar vara att folk inte har tid eller intresse att sätta sig in i politik.
Då ska man inte rösta.

En person som röstar men inte säger sig vara insatt är den värsta sortens människa. Dessa är de riktigt förrädarna!
Och din röst gjorde skillnad? Du är precis lika flat som andra som döljer sig i massan. Skrik ut dina åsikter efteråt. Är du politiskt engagerad? Om inte, knip din trut eller berätta här!
Citera
2019-10-01, 10:00
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Nej precis.

Haha, men dom tänker inte. Dom blir tillsagda vad dom ska tycka.
Lite lustigt när det hela tiden pratas om kvinnans egna val och makt.

Får de välja själva verkar resultat bli att någon annan ska välja... sorgligt att dom ger kvinnor världen över ett så dåligt rykte.

Att vara svensk feminist idag är nog det mest urvattnade och löjligaste man kan kalla sig.
Finns inga större fegisar än just svenska moderna feminister.
Kämpa för kvinnor... jo tjena! Kämpa för mer utrymme för sig själva ENDAST. Lite som miljöpartiet, när gjorde de något för miljön senast?

Du visade just på hur lättkränkta män är. Tack!
Citera
2019-10-01, 10:03
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Mina åsikter går inte isär på något sätt. Däremot börjar du krackelera.
På vilket sätt menar du att jag skulle krackelera?
Citera
2019-10-01, 10:03
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Och din röst gjorde skillnad? Du är precis lika flat som andra som döljer sig i massan. Skrik ut dina åsikter efteråt. Är du politiskt engagerad? Om inte, knip din trut eller berätta här!
Uräkta? Jag har varit politiskt aktiv. Dessutom har jag försökt prata med så mycket folk i min närhet så länge jag kan minnas om just sånt här och att jag gärna ser andra rösta utanför sjuklövern och om varför jag gör det.

Alltså jag förstår om du har ångest över att du låtit dig luras förut. Men det är okej. Vi är inte ofelbara.
Vi gör misstag.

Jag säger bara att jag VET att jag inte gjort det misstaget. Jag har aktivt undvikit det misstaget och försökt få andra att aktivt undvika det misstaget.
Men det råder ju åsiktsförtryck samt pressförtryck så det är svårt att tala om allt med alla genom alla kanaler. Därav flashback.

Vadå skrik ut dina åsikter efteråt? Jag har delat ut flygblad och varit engagerad i ett parti samt rekryterat.

Bli inte arg på MIG för att jag inte varit en del av galenskapen!

Citat:
Du visade just på hur lättkränkta män är. Tack!

Okej? Hur fick du ut att män är lättkränkta ur detta?

Jag anser verkligen att detta är sant. Det syns ju i hela samhället. Kvinnor fick välja själva, de valde att inte välja själva. Konstigare än så är det inte.

Alltså jag trodde vi skulle kunna diskutera på en bra nivå även fast jag kanske inte håller med dig i allt. Vi verkar ju dela vissa åsikter.
Citera
2019-10-01, 10:05
Avstängd
vichy6s avatar
Men du var inkompetent?
Citat:
Uräkta? Jag har varit politiskt aktiv. Dessutom har jag försökt prata med så mycket folk i min närhet så länge jag kan minnas om just sånt här och att jag gärna ser andra rösta utanför sjuklövern och om varför jag gör det.

Alltså jag förstår om du har ångest över att du låtit dig luras förut. Men det är okej. Vi är inte ofelbara.
Vi gör misstag.

Jag säger bara att jag VET att jag inte gjort det misstaget. Jag har aktivt undvikit det misstaget och försökt få andra att aktivt undvika det misstaget.
Men det råder ju åsiktsförtryck samt pressförtryck så det är svårt att tala om allt med alla genom alla kanaler. Därav flashback.

Vadå skrik ut dina åsikter efteråt? Jag har delat ut flygblad och varit engagerad i ett parti samt rekryterat.

Men du var inkompetent?
Citera
2019-10-01, 10:08
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Men du var inkompetent?

Men du var inkompetent?
Det här blir nog sista svaret till dig. Kan inte mod stänga tråden, vet liksom inte vad vi ska diskutera längre?

"Utrota hederskultur"

Jag skulle jättegärna utrota hederskultur. Misstänker dock att den är extremt djupt rotad i de flesta invandrarna. Så det blir utrota invandrarna som blir resultatet. Vilket jag är för.
Citera
2019-10-01, 10:08
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Vi gör misstag.

Okej? Hur fick du ut att män är lättkränkta ur detta?

Jag anser verkligen att detta är sant. Det syns ju i hela samhället. Kvinnor fick välja själva, de valde att inte välja själva. Konstigare än så är det inte.

Alltså jag trodde vi skulle kunna diskutera på en bra nivå även fast jag kanske inte håller med dig i allt. Vi verkar ju dela vissa åsikter.
Ja, tycker vi delar en hel del. Problemet är ju cementerat och synen på det är ju svår att komma åt. Även kvinnor har fastnat i gamla synsätt. Det är ju de som dör, de som vågar bryta invanda mönster.
Citera
2019-10-01, 10:10
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Det här blir nog sista svaret till dig. Kan inte mod stänga tråden, vet liksom inte vad vi ska diskutera längre?

"Utrota hederskultur"

Jag skulle jättegärna utrota hederskultur. Misstänker dock att den är extremt djupt rotad i de flesta invandrarna. Så det blir utrota invandrarna som blir resultatet. Vilket jag är för.

Wow... tog argumenten slut nu?
Citera
2019-10-01, 10:11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ja, tycker vi delar en hel del. Problemet är ju cementerat och synen på det är ju svår att komma åt. Även kvinnor har fastnat i gamla synsätt. Det är ju de som dör, de som vågar bryta invanda mönster.
Jag har lite svårt att förstå vad du menar med detta inlägg, vidareutveckla gärna!
Det har aldrig från sveriges sida funnits några krafttag MOT hederskultur. Snarare har det funnits krafttag för att normalisera och acceptera "hederskultur" som i mångt och mycket går ihop med vanlig kultur i t.ex. MENA.

Citat:
Wow... tog argumenten slut nu?
Det var ju du som började skriva one-liners som "icke kompetent" och "tog argumenten slut?"

Jag försöker diskutera ämnet du startade en tråd om ditt jävla klappmongo! Haha har du supit såhär tidigt på morgonen? Eller vad har gjort att du helt tappade tråden nu?

Aja, ha så kul i din tråd där du inte ens vill diskutera ämnet du själv tog upp. Hur jävla pantad får man vara egentligen? Misstänker att du är kvinna och blev helt galen när jag sa att om kvinnor får välja själva väljer de att inte välja. Vilket jag står fast vid. Acceptans av kvinnorepresiva kulturer och tystnaden från svenska "feminister" är ganska talande för hur det ser ut.

Men nu har jag fått nog av att utbilda dig i svensk politik. Återigen, ha så kul i tråden du själv skapade men vägrar diskutera jävla klappmongo!
Senast redigerad av Custom_made 2019-10-01 kl. 10:15.
Citera
2019-10-01, 10:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Problemet är att systemet byggt in straff för att försöka opponera sig mot förd politik.
Du får som kritiker av bl a flyktingpolitiken vara beredd på att bli sociakt utfryst, terroriserad, förlora ditt arbete mm. Vilket i längden gör att du har svårt att försörja dig och din familj.
Därav blir det en hel del puckon som fyller dessa platser istället för vettigt folk. Visst det är fegt men det är så det fungerar.
Det t o m sanktionerade attacker från högsta ort mot kritiker av förd flyktingpolitik.
"Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer, sa Fredrik Reinfeldt."
https://www.expressen.se/kvallsposten/reinfeldt-om-sd-attacken-de-ska-inte-bli-forvanade/

Detta sa alltså Fredrik Reinfeldt, Sveriges dåvarande statsminister. Att våld visserligen är avskyvärt men att den som är kritisk till flyktingpolitiken får räkna med ska hända.
Alltså direkt sanktionerat våld mot en opposition.
Citera
2019-10-01, 10:16
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Jag har lite svårt att förstå vad du menar med detta inlägg, vidareutveckla gärna!
Det har aldrig från sveriges sida funnits några krafttag MOT hederskultur. Snarare har det funnits krafttag för att normalisera och acceptera "hederskultur" som i mångt och mycket går ihop med vanlig kultur i t.ex. MENA.
Exakt så! Vi har en kultur som har fortskridit och anses 100 år mer utvecklad. Varför finns det inte nollacceptans för det som händer invandrande kvinnor. En del tar med sig sin tradition och andra ser ett ny framtid blomma. Det tycker jag vi ska värna om och inte vara rädda att trampa en urgammal religion på fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in