2019-10-01, 09:11
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Och ändå så råder det någon konsensus om att inte våga utmana islam och t ex kvinnosynen.

Man har istället för att uppmuntra de som kommer hit att anamma den svenska kulturen bl a skrivit in i grundlagen att Sverige ska vara mångkulturellt. Det har till och med från politikers håll menat att svensk kultur är någonting dåligt eller att det inte ens är riktig kultur.

Många hävdar att Svenskarna hade likadan kvinnosyn som islamisterna för hundra år sedan men presenterar aldrig några bevis för detta. Man kanske pekar på kvinnlig rösträtt men kan detta jämnställas med att mörda någon? Kvinnorna kanske skötte om hemmet och barnen, innebar det ett otryggt och förtryckt liv? Idag har vi i de flesta fall inte ens möjligheten att ha en hemmavarande förälder. Vi har helt enkelt inte råd.
Jag själv skulle gärna kunna tänka mig vara "hemmaman" men staten uppskattar inte att föräldrar är med sina barn och förhindrar detta bl a genom högt skattetryck mm.

Finns det något positivt i Mena-kulturen utöver att de på gott och ont har en djävulsk sammanhållning? Denna sammanhållning bibehåller ju också hederskulturen.
Kan inte mer än hålla med. Har också hört/läst att vissa länder sägs ligga 100 år efter Sverige. Är det samvete som spökar? Är inte rasist tror jag, men vill genuint spöa skiten ur kulturen som inte uppdaterats gällande kvinnor från religioner jag fullständigt skiter i! Du har också en poäng i att både män och kvinnor kan vara vidriga!

Vad gäller att du ska vara hemmapappa, utmana och bli så 🙂. De flesta tycker nog att det är helt ok, inte minst dina barns mamma och dina barn
Citera
2019-10-01, 09:15
Avstängd
vichy6s avatar
[quote=Reverend.Camden|68867273]Frågan är vilken väg Sverige tar. Ska utlänningar bli som oss eller ska vi ha parallellsamhällen. Just nu är ju rådande linje att invandrarens kultur värderas högre och det råder konsensus bland V, MP , S, FI, L, C, M och KD. De har alla jobbat för detta i många år.
Ca 80% röstar på dessa partier (nu kanske snarare 75 %) så vi lär ju inte få någon förändring på det politiska planet.[/

Om vi har styrt upp ett samhälle med riktlinjer bör ju alla anpassa sig till det. Flyttar någon till Dubai t ex måste de anpassa sig till det. Sveriges politik är flat.
Citera
2019-10-01, 09:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Nu måste det vara nog med dessa rapporter om kvinnor som blir mördade av osäkra män! Det borde finnas ett massivt stöd i samhället för att kunna fördöma den typen av händelser.

Vi matas dagligen med händelser som innebär att män tror sig äga kvinnors liv.

Är speciellt intresserad av mäns åsikter i den här frågan.

Och nej, kan inte länka till senaste artikeln men tar gärna emot tips hur.
Glöm det. Vänstern och sossarna har sagt att hederskultur är okej.
Det är det nya Sverige.
Bara att gilla läget!

Värst är nog svenska kvinnor som fållar sig till hederskultur, tar på sig slöja eller annat psyksjukt beteende. Dessa är de riktiga förrädarna och jag förstår inte i mitt liv hur vanliga kvinnor i dagens sverige kan stötta dessa.
Ärligt talat så får svenskarna vad de röstat för.

Sverige VILL ha hederskultur så enkelt är det.
Tror ni mig inte? Kolla valresultaten! Det talar klarspråk.

I en demokrati så sållar sig minoriteten till vad majoriteten bestämt, därför är det bra om alla vi börjar införa hederskultur i de svenska hemmen.
Senast redigerad av Custom_made 2019-10-01 kl. 09:38.
Citera
2019-10-01, 09:37
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Det är det nya Sverige.
Bara att gilla läget!

Om jag gillade läget hade jag inte startat tråden. Sjukt irriterad på mer än det här dessutom.
Citera
2019-10-01, 09:39
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Om jag gillade läget hade jag inte startat tråden. Sjukt irriterad på mer än det här dessutom.

Meh, det är priset av en demokrati tydligen enligt alla svenskar.

Priset för att få rösta är att landet går sönder.

Jag hade faktiskt gärna gett upp min rösträtt om det betydde att man faktiskt fick prata om problemen i samhället haha

Så långt har det gått!
Citera
2019-10-01, 09:42
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Meh, det är priset av en demokrati tydligen enligt alla svenskar.

Priset för att få rösta är att landet går sönder.

Jag hade faktiskt gärna gett upp min rösträtt om det betydde att man faktiskt fick prata om problemen i samhället haha

Så långt har det gått!

Jag är beredd att hålla med 100%. Har alltid röstat och känner efteråt att det alltid blir fel.
Citera
2019-10-01, 09:45
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Kan inte mer än hålla med. Har också hört/läst att vissa länder sägs ligga 100 år efter Sverige. Är det samvete som spökar? Är inte rasist tror jag, men vill genuint spöa skiten ur kulturen som inte uppdaterats gällande kvinnor från religioner jag fullständigt skiter i! Du har också en poäng i att både män och kvinnor kan vara vidriga!

Vad gäller att du ska vara hemmapappa, utmana och bli så 🙂. De flesta tycker nog att det är helt ok, inte minst dina barns mamma och dina barn
Problemet är ju att staten i stort sett gjort det omöjligt att ha någon som helst standard om man skulle vilja ha ena föräldern hemma.

Jag är inte heller rasist men ogillar starkt kulturmönster som förtrycker människor (och då har många fått för sig att det är rasism). Jag bryr mig inte hur någon ser ut utan ser till beteendet.
Citera
2019-10-01, 09:47
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Jag är beredd att hålla med 100%. Har alltid röstat och känner efteråt att det alltid blir fel.

Det har funnits många röster som försökt varna för hur det ska bli.

Den vanliga "stora massan" har älskat att ställa sig på regeringens sida och smutskasta dessa.
Därför har jag inget medlidande längre tyvärr.

Svenskarna förtjänar egentligen bra mycket värre än vad det är idag.

Jag personligen gör allt jag kan, när jag kan för att destabilisera samhället och jävlas med folk.
Svenskarna förtjänar att bli våldtagna, utsugna och lämnade vid vägkanten som en använd näsduk.

Har aldrig känt någon gemenskap med svenskar som jämt ljuger, gör vad som helst för pengar, mobbas, trivialiserar andras olycka och godhetsknarkar.
Svenskarna är bäst i världen på att göra minst för att hjälpa andra. Vi skänker pengar, visst. Men alla vet vart dessa mestadels hamnar, i korrupta fickor.

Vi vill både ha kakan och äta den. Vi vill verka som att vi är världen bästa folk som hjälper allt och alla och inte ser några olikheter i människovärde.
Sanningen är skrämmande långt ifrån. Vi säljer vapen till nationer som direkt eller indirekt stöttar terror vilket leder till dessa stora folkförflyttningar som leder till asylanter i Sverige.
Väldigt lustigt vilken rundgång, för att tjäna pengar behöver vi lägga ut pengar senare, eller behöver och behöver, men vi gör det iaf oavsett om vi vill eller inte.
Citera
2019-10-01, 09:50
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Det har funnits många röster som försökt varna för hur det ska bli.

Den vanliga "stora massan" har älskat att ställa sig på regeringens sida och smutskasta dessa.
Därför har jag inget medlidande längre tyvärr.

Svenskarna förtjänar egentligen bra mycket värre än vad det är idag.

Jag personligen gör allt jag kan, när jag kan för att destabilisera samhället och jävlas med folk.
Svenskarna förtjänar att bli våldtagna, utsugna och lämnade vid vägkanten som en använd näsduk.

Har aldrig känt någon gemenskap med svenskar som jämt ljuger, gör vad som helst för pengar, mobbas, trivialiserar andras olycka och godhetsknarkar.
Svenskarna är bäst i världen på att göra minst för att hjälpa andra. Vi skänker pengar, visst. Men alla vet vart dessa mestadels hamnar, i korrupta fickor.

Vi vill både ha kakan och äta den. Vi vill verka som att vi är världen bästa folk som hjälper allt och alla och inte ser några olikheter i människovärde.
Sanningen är skrämmande långt ifrån. Vi säljer vapen till nationer som direkt eller indirekt stöttar terror vilket leder till dessa stora folkförflyttningar som leder till asylanter i Sverige.
Väldigt lustigt vilken rundgång, för att tjäna pengar behöver vi lägga ut pengar senare, eller behöver och behöver, men vi gör det iaf oavsett om vi vill eller inte.
Aggressiv framtoning. Vi förtjänar väl inte massa skit? Däremot borde ett gäng människor ta mer ansvar.
Citera
2019-10-01, 09:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Det är det nya Sverige.
Bara att gilla läget!

Värst är nog svenska kvinnor som fållar sig till hederskultur, tar på sig slöja eller annat psyksjukt beteende. Dessa är de riktiga förrädarna och jag förstår inte i mitt liv hur vanliga kvinnor i dagens sverige kan stötta dessa.
Ärligt talat så får svenskarna vad de röstat för.

Sverige VILL ha hederskultur så enkelt är det.
Tror ni mig inte? Kolla valresultaten! Det talar klarspråk.

I en demokrati så sållar sig minoriteten till vad majoriteten bestämt, därför är det bra om alla vi börjar införa hederskultur i de svenska hemmen.

Häri ligger den stora gåtan hur kvinnor kan stå upp för de som önskar förtrycka dem och samtidigt vara sk feminister. Dubbeltänk av högsta klass.

Sverige ett av världens mest sekulariserade länder böjer sig för främmande religioner och vidskepelse.

Resultatet blir en splittrad befolkning som inte längre kan organisera en opinion och revoltera.

Frågan är om inte det i slutändan skulle vara bättre med en systemkollaps så att fågel fenix får resa sig ur askan...
Citera
2019-10-01, 09:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Aggressiv framtoning. Vi förtjänar väl inte massa skit? Däremot borde ett gäng människor ta mer ansvar.
Om du har röstat sjuklövern så förtjänar du faktiskt skit. Sorry.

Jag har ALDRIG röstat inom sjuklövern i hela mitt liv.
Det har varit ett aktivt val som jag är stolt över idag.
Jag har röstat varje val sedan jag första gången fick.

Jag är ledsen att ni blivit duperade, men om man inte är 1000% säker på att man gör ett bra val ger man inte bort sin framtid och makten i landet till populister. Då kanske man ska sätta sig ner och läsa lite olika tankar och synvinklar.
Men vi(läs ni) väljer ju populister om och om igen.

Ett stort problem verkar vara att folk inte har tid eller intresse att sätta sig in i politik.
Då ska man inte rösta.

En person som röstar men inte säger sig vara insatt är den värsta sortens människa. Dessa är de riktigt förrädarna!
Citera
2019-10-01, 09:54
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Häri ligger den stora gåtan hur kvinnor kan stå upp för de som önskar förtrycka dem och samtidigt vara sk feminister. Dubbeltänk av högsta klass.

Sverige ett av världens mest sekulariserade länder böjer sig för främmande religioner och vidskepelse.

Resultatet blir en splittrad befolkning som inte längre kan organisera en opinion och revoltera.

Frågan är om inte det i slutändan skulle vara bättre med en systemkollaps så att fågel fenix får resa sig ur askan...
Mina åsikter går inte isär på något sätt. Däremot börjar du krackelera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in