Citat:
Ursprungligen postat av
vichy6
Kan vi försöka döda elefanten? Det finns ett stort mörkertal av kvinnor som lever i skräck i det samhälle vi har idag. Du kallar siffrorna för promille, jag säger att du har fel.
Finns det någon text i koranen som säger att dessa män gör rätt?
Oavsett om där är ett mörkertal större än de registrerade brotten så är det en promilledel av män som begår dessa brott, det spelar ingen roll vad du tror def är matematik utifrån vad vi vet. Med det sagt försöker jag inte marginalisera problemet, bara utmålningen av att det är ett manlighetsproblem.
Det finns texter i koranen och buchari ja, men de är egentligen oviktiga. Det finns lika hemska texter i gamla testamentet. Problemet är hur de andliga ledarna i dagens Islam tolkar skrifterna och förmedlar det till folket. Att en man ska känna skam för att hans dotter eller syster gifter sig med en kafir eller lämnar religionen.
Jag vet dock inte vad man ska göra åt detta mer än att prata och informera så man kan bryta indoktrinationen av den del muslimer som håller på med sånt här. Det är inte realistiskt èller rätt att köra ut alla muslimer.