2019-09-29, 21:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ur dom B633-14
Kalabaliken på Karlsviksgatan, 1 aug 2013.

KL:
För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att
poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till
dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen. Under
tiden stod hon bredvid A*nders i hallen.

Internutredaren F*ahlgren?

(Åklagare var P*ernvi.)

Toppjuristen med kontakter... hoppas att dom har insett nu eller kommer att inse vad det är dom har att göra med.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror det stod i domen från 2013 när hon blev LOBad från bostaden på Karlsviksgatan.
Där var det ja i domen Karin Lilja 2016-03-07 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel 2016-03-07Stockholms TR B 633-14
Henrik Jansson god vän till Karin vittnar till hennes fördel och berättar bara vad han har hört från henne och det är ju trovärdig...

I slutet av juli blev han uppringd av Karin sent på kvällen. Hon var då med sin familj i Hälsingland. Hon var uppriven och berättade att Henrik hade slagit henne. Polisen hade senare hämtat honom. Karin uttryckte under samtalet ”nu börjar mitt helvete”.
Någon dag senare berättade Karin att hon bestämt sig för att inte gå vidare med anmälan.
Den aktuella kvällen ringde hon och var förtvivlad. I bakgrunden hörde han en mansröst säga ”nu ska du ut”. Han frågade Karin om hon ville att han skulle ringa till polisen och hon svarade ja varefter samtalet bröts. Han ringde därför polisen och sa att han misstänkte att det pågick en hustrumisshandel.

Det fetade. Varför går hon inte vidare med anmälan? Den hade väl som vanligt ingen substans.

Men det är om händelsen i Hälsingland jag har på ett ställe till och där blev Karin misstänkt för brott om jag minns rätt.
Henrik blev inte misstänkt för något.
Karin har anmält HOL många gånger men ingen av anmälningarna har lett till något för antingen har hon tagit tillbaka anmälan eller så har utredningen visat att inget brott har begåtts.

NU hittade jag det. PROTOKOLL 2014-01-28 muntlig förberedelse

Vid ett tillfälle under hösten 2012 samlade HOL:s hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem.
Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012.
Någon misstanke kvarstår dock inte. Det har förvisso förekommit våld mellan parterna, men då har båda varit delaktiga.
Vid ett tillfälle på ett lantställe i Hälsingland angrep Karin Lilja HOL, men hon anmälde ändå honom efter det.

Karin är sjuk!!!
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 21:58.
Citera
2019-09-29, 22:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ur dom B633-14
Kalabaliken på Karlsviksgatan, 1 aug 2013.

KL:
För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att
poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till
dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen. Under
tiden stod hon bredvid A*nders i hallen.

Internutredaren F*ahlgren?

(Åklagare var P*ernvi.)
FY FAN! Ju mer jag gräver i det här desto värre blir det och desto SKITIGARE!

Den internutredare Karin ringde var med stor sannolikhet Kjell Fahlgren och jag tänker fan inte maska några namn för nu är det riktigt illa när en jurist/domare troligen får skydd och hjälp av en som har varit internutredare och numera är på polisen specialutredningar, SU.
Detective Superintendent
Stockholm County Police District
september 2000 – januari 2014 13 år *månader
Internutredning
Finns på Linkedin den uppgiften. Han var alltså internutredare 2013 när Karin ringde en internutredare och 2 juni 2016 mailar hon Kjell Fahlgren om hjälp.
https://se.linkedin.com/in/kjell-fahlgren-b8976954

Åklagare Jan Pernvi som la ner så mycket trots bevisning när Karin är inblandad ska också synas i sömmarna rejält!

Vi ska ha ett rättsväsende som man kan lite på där folk inte håller någon om ryggen.

Men vem ska syna dom som sitter på toppen i rättsväsendet och ska syna andra?
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 22:16.
Citera
2019-09-29, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vi sysslar med spel kan man säga utan att säga för mycket. Vi har fört en tynande tillvaro under många år men de senaste åren har det blivit ett ökat intresse.

Just därför är alla diagnoser som ni pratar om och missbruk helt oförståeligt. Karin har varit aktiv i över 30 år. Hon är smart, snabb och trevlig att umgås med. Det ni skriver om här känns som en helt annan person.

Svårt att någon med Karins resultat kan vara så galen och sjuk som ni påstår i tråden.
Men det du skriver är ju väldigt intressant. Många domar berör KL på fyllan vilket ger en viss bild med samma mönster i flera år.

Jag antar att hon är nykter på era samkväm - "smart, snabb och trevlig".
Det får mig dock att fundera kring den lilla hjärnblödningen.
Citera
2019-09-29, 23:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det du skriver är ju väldigt intressant. Många domar berör KL på fyllan vilket ger en viss bild med samma mönster i flera år.

Jag antar att hon är nykter på era samkväm - "smart, snabb och trevlig".
Det får mig dock att fundera kring den lilla hjärnblödningen.
Så vad... visar Karin inga tecken på samkvämen på sin lilla hjärnblödning?
Hon har ju problem av den hela tiden påstår hon när hon begär uppskov på uppskov.
Men privat märks ingenting...
Ännu ett steg i riktningen om att hon använder den lilla blödningen som en undanflykt när det passar hennes agenda
Citera
2019-09-29, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt resonemang haltar och jag har inte hela bilden. Det är ju rörigt värre. Men jag tror Fredrik kan skjuta för någon han älskar och inte för någon god mans skull.
KL var god man åt honom sen långt innan 2013. Deras relation kanske har förändrats över tid och sen hon skilde sig?
Han kanske älskar KL?
Citera
2019-09-29, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon har ju problem av den hela tiden påstår hon när hon begär uppskov på uppskov.
Ännu ett steg i riktningen om att hon använder den lilla blödningen som en undanflykt när det passar hennes agenda
Jamen lite så funderade jag med tanke på alla åberopanden av hjärnskada?
Inte ett tecken enligt den som har kontakt med KL.
Antar det är Bridge (?) - där krävs det väl att tänka till kognitivt - smart och snabb.
Citera
2019-09-29, 23:24
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Citat:
Jamen lite så funderade jag med tanke på alla åberopanden av hjärnskada?
Inte ett tecken enligt den som har kontakt med KL.
Antar det är Bridge (?) - där krävs det väl att tänka till kognitivt - smart och snabb.
Ett alternativ är att KL och E08 inte alls är medlemmar i gemensam förening, eller inte ens känner varandra.

Förstår inte hur man ena stunden kan vara i telefon med sin stackars oskyldiga vän och andra stunden kan skriva om henne och hennes liv på FB. Har hon givit ett generellt medgivande om att skriva efter egen bedömd lämplighet? Känns atypiskt.

Håller såklart med i era funderingar och resonemang förutsatt att diskussionsunderlaget stämmer.
Citera
2019-09-29, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ett alternativ är att KL och E08 inte alls är medlemmar i gemensam förening, eller inte ens känner varandra.

Förstår inte hur man ena stunden kan vara i telefon med sin stackars oskyldiga vän och andra stunden kan skriva om henne och hennes liv på FB. Har hon givit ett generellt medgivande om att skriva efter egen bedömd lämplighet? Känns atypiskt.

Håller såklart med i era funderingar och resonemang förutsatt att diskussionsunderlaget stämmer.
Fast henom ryggar väl KL?
Kopplingen till FO ska ju vara en annan sväng (som jag aldrig förstod motivet för att mörda HOL). Där är väl E08 inte ense med KL (som anser FO oskyldig).
Citera
2019-09-29, 23:45
Medlem
STOCKHOLMS TINGSRÄTT mål B 633-14
Personen som anklagade K för att bita honom.
Vem är han och varför gick han enbart i en skjorta i H lägenhet? Vad finns det att säga om A leverne?
Är det någon som har minsta aning om vem Anders är ?
Först var H och A på göken och sedan till H lägenhet dit K kommer.

K säger-
Hon och Anders är inte nära vänner. Eftersom han uppträtt
illa har hon för flera år sedan bestämt att han inte fick komma hem till henne och
Henrik. Kort före denna händelse hade hon förvarnat Anders att hon övervägde att
ringa till hans fru och berätta om hans leverne.

A säger
Han körde bil hem. När han var i lägenheten bar han endast en långärmad skjorta
Senast redigerad av Erzebet 2019-09-29 kl. 23:48.
Citera
2019-09-29, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
STOCKHOLMS TINGSRÄTT mål B 633-14
Personen som anklagade K för att bita honom.
Vem är han och varför gick han enbart i en skjorta i H lägenhet? Vad finns det att säga om A leverne?
Är det någon som har minsta aning om vem Anders är ?
Först var H och A på göken och sedan till H lägenhet dit K kommer.

K säger-
Hon och Anders är inte nära vänner. Eftersom han uppträtt
illa har hon för flera år sedan bestämt att han inte fick komma hem till henne och
Henrik. Kort före denna händelse hade hon förvarnat Anders att hon övervägde att
ringa till hans fru och berätta om hans leverne.

A säger
Han körde bil hem. När han var i lägenheten bar han endast en långärmad skjorta
Varför bet hon i skjortarmen när han - enligt dig - var mer bitvänlig på hela underkroppen?
Citera
2019-09-29, 23:55
Medlem
Kallixs avatar
Jag blir inte klok på vad du vill få fram. Först informerar du oss om att polisen vet att det är FO som är skytten.

Citat:
//...// De är helt säkra på att det är Fredrik som är den som skjutit Henrik.//...//

Sedan informerar du oss om att KL är säker på att det inte är FO som är skytten. Och du vädjar till andra som känner henne om tips om vem mer i hennes bekantskapskrets som kan passa in på signalementet.

Citat:
Karin sa väldigt bestämt att det inte var Fredrik. Om det inte är han så vet jag ingen annan runt henne som passar på beskrivningen. Ni andra som känner henne, finns det någon mer än Fredrik som passar in på beskrivningen?

Och nu, helt plötsligt (?), tror du att hon är helt oskyldig.

Citat:
Ja med hennes smarthet så tror jag att om hon ville så skulle hon lätt kunna planera en sådan sak. Däremot är detta så klantigt utfört så bara det får mig att tro att hon är oskyldig. Med hennes smarthet så skulle hon planerat något som en olycka, typ påkörd av någon eller dödad och slängd i syra så kroppen upplöstes och inte lämnade spår.
Du frågade inte KL om vem det är som hon tror är skyldig? Ett namn på någon högt uppsatt i den organiserade brottsligheten?
Citera
2019-09-30, 00:02
Medlem
Citat:
Varför bet hon i skjortarmen när han - enligt dig - var mer bitvänlig på hela underkroppen?

Så du har ingen aning om vem han är? Bettet kunde inte bevisas, så han kan ha dragit till med vad som helst. Undrar vilket leverne som menas egentligen som hans fru då inte visste om.
Ingen som ens kollat upp denna mannen? Efternamn08 vet nog vem personen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in