Citat:
Ur dom B633-14
Kalabaliken på Karlsviksgatan, 1 aug 2013.
KL:
För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att
poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till
dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen. Under
tiden stod hon bredvid A*nders i hallen.
Internutredaren F*ahlgren?
(Åklagare var P*ernvi.)
Kalabaliken på Karlsviksgatan, 1 aug 2013.
KL:
För att få stöd för sin sak ringde hon till en intern utredare på polisen. För att
poliserna i lägenheten skulle förstå vad det handlade om överlämnade sin telefon till
dem. De gick in i vardagsrummet för att prata. Samtalet bröts uppenbarligen. Under
tiden stod hon bredvid A*nders i hallen.
Internutredaren F*ahlgren?
(Åklagare var P*ernvi.)
Toppjuristen med kontakter... hoppas att dom har insett nu eller kommer att inse vad det är dom har att göra med.
Citat:
Där var det ja i domen Karin Lilja 2016-03-07 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel 2016-03-07Stockholms TR B 633-14Henrik Jansson god vän till Karin vittnar till hennes fördel och berättar bara vad han har hört från henne och det är ju trovärdig...
I slutet av juli blev han uppringd av Karin sent på kvällen. Hon var då med sin familj i Hälsingland. Hon var uppriven och berättade att Henrik hade slagit henne. Polisen hade senare hämtat honom. Karin uttryckte under samtalet ”nu börjar mitt helvete”.
Någon dag senare berättade Karin att hon bestämt sig för att inte gå vidare med anmälan.
Den aktuella kvällen ringde hon och var förtvivlad. I bakgrunden hörde han en mansröst säga ”nu ska du ut”. Han frågade Karin om hon ville att han skulle ringa till polisen och hon svarade ja varefter samtalet bröts. Han ringde därför polisen och sa att han misstänkte att det pågick en hustrumisshandel.
Det fetade. Varför går hon inte vidare med anmälan? Den hade väl som vanligt ingen substans.
Men det är om händelsen i Hälsingland jag har på ett ställe till och där blev Karin misstänkt för brott om jag minns rätt.
Henrik blev inte misstänkt för något.
Karin har anmält HOL många gånger men ingen av anmälningarna har lett till något för antingen har hon tagit tillbaka anmälan eller så har utredningen visat att inget brott har begåtts.
NU hittade jag det. PROTOKOLL 2014-01-28 muntlig förberedelse
Vid ett tillfälle under hösten 2012 samlade HOL:s hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem.
Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012.
Någon misstanke kvarstår dock inte. Det har förvisso förekommit våld mellan parterna, men då har båda varit delaktiga.
Vid ett tillfälle på ett lantställe i Hälsingland angrep Karin Lilja HOL, men hon anmälde ändå honom efter det.
Karin är sjuk!!!
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 21:58.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 21:58.