2019-09-30, 00:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man skulle tolka "endast skjorta" som att han var naken i övrigt - hur kommer det sig att människan i så fall inte klädde på sig när KL kom? För att inte tala om polisen, när DE kom? Skulle han ränt omkring naken eller i "endast skjorta" med paketet dinglande? Vem gör så? Nej, det där tror jag inte ett dugg på. Det handlar om överkroppen - polisen beskrev endast överkroppen, "endast skjorta". Och polisen skulle i så fall dessutom beskriva att "personen var iklädd endast skjorta och naken i övrigt" eller vad som helst. Fantasier kan ställa till det i skallen på läsaren om denne har tillräckligt med agg emot en person.
"endast skjorta" med paketet dinglande
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack Picasso. Om han är ungefär som gemene man så är det klart att han menade att han inte hade vare sig tröja eller kavaj utanpå skjortan där han blev biten. Inte att han inte hade byxor på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var han som blev biten som öppnade dörren när polisen kom dit. Han berättar i förhör att han enbart var iklädd skjorta när han var i lägenheten. Ingen, varken Karin eller poliserna nämner att han var naken på underkroppen vilket de borde ha lagt märke till kan man tycka.
Man tycker det ja. Han kunde väl aldrig tro att detta skulle misstolkas så.

Men för höge farao, du tror på fullt allvar att han omkring med grejerna dinglande fritt med Karin och polis i lgh? Och att ingen av de senare nämner detta som ju i så fall vore något utöver det vanliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt. Men det handlar ju om vilka skribenter här som envist hävdar att AL endast hade skjorta på sig. Inget mer. Alls. Med paketet dinglande och rumpan bar. När KL kom. Och när polisen kom. Ibland undrar man hur begåvningen ser ut här inne.
Ja man kan verkligen undra över begåvningen här inne
Citera
2019-09-30, 00:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad kan få en annan person att mörda? Pengar, känslor, hållhake? Här kanske alla ingredienser ingår?
Ja precis. Det är det som jag far efter. Det är sen långt innan 2013 hon sa sig vara god man till honom. Har känslorna fördjupats?
Hur som haver är det lång bekantskap om uppgifterna stämmer.

Gällande en torped så är det väl antingen en yrkeskriminell (kontrakterad), nån
mer random person som behöver snabba cash - eller nån person i nära relation.

Gällande sistnämnda så kan det då röra sig om all inclusive (pengar, lojalitet, förälskad),
Sen finns väl alternativet hållhake och skuld (återgälda).

Har hon lyckats med nån bedrift som vore värd att mörda för? Hyra hans bostadsrätt blev kortvarigt,
att återgälda för god man vore föga troligt, haha.
Senast redigerad av develi 2019-09-30 kl. 00:21.
Citera
2019-09-30, 00:23
Medlem
2011 Johan R tar över restaurang Göken på Kungsholmen och säkrar därmed en "regnbågsfärgad" inriktning på verksamheten.
https://www.qx.se/noje/18100/johan-tar-over-goken/

25 jan 2014 Göken i graven – en ny kvarterskrog på ingång
Klassiska Göken på Pontonjärgatan har flugit iväg och nykläckta Nagg tar över.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/goken-i-graven-en-ny-kvarterskrog-pa-ingang/Ldenay!t1e4L1knwRMANlz5Uwfw/

Åtalet för misshandel avser en händelse som ska ha inträffat den 1 augusti 2013.

Så gaybaren var alltså aktiv augusti 2013 och frågan är vad dom två gör där? Måste vimla av ställen att befinna sig på i Stockholm. Då är inte konstigt att man spekulerat i tråden om sexualiteten.
Kan Anders vara en polis tro?
Citera
2019-09-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
2011 Johan R tar över restaurang Göken på Kungsholmen och säkrar därmed en "regnbågsfärgad" inriktning på verksamheten.
https://www.qx.se/noje/18100/johan-tar-over-goken/

25 jan 2014 Göken i graven – en ny kvarterskrog på ingång
Klassiska Göken på Pontonjärgatan har flugit iväg och nykläckta Nagg tar över.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/goken-i-graven-en-ny-kvarterskrog-pa-ingang/Ldenay!t1e4L1knwRMANlz5Uwfw/

Åtalet för misshandel avser en händelse som ska ha inträffat den 1 augusti 2013.

Så gaybaren var alltså aktiv augusti 2013 och frågan är vad dom två gör där? Måste vimla av ställen att befinna sig på i Stockholm. Då är inte konstigt att man spekulerat i tråden om sexualiteten.
Kan Anders vara en polis tro?

Du verkar tycka det är liite för spännande med killar som killar gillar.
Citera
2019-09-30, 00:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vad kan få en annan person att mörda? Pengar, känslor, hållhake? Här kanske alla ingredienser ingår?
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja precis. Det är det som jag far efter. Det är sen långt innan 2013 hon sa sig vara god man till honom. Har känslorna fördjupats?
Hur som haver är det lång bekantskap om uppgifterna stämmer.

Gällande en torped så är det väl antingen en yrkeskriminell (kontrakterad), nån
mer random person som behöver snabba cash - eller nån person i nära relation.

Gällande sistnämnda så kan det då röra sig om all inclusive (pengar, lojalitet, förälskad),
Sen finns väl alternativet hållhake och skuld (återgälda).

Har hon lyckats med nån bedrift som vore värd att mörda för? Hyra hans bostadsrätt blev kortvarigt,
att återgälda för god man vore föga troligt, haha.
Hypotes... Varför försöka mörda en exmake. Hat, kränkt, pengar...
Vem lejer man? Någon som man känner och tror sig kunna lita på, känslor är kanske inblandade också då dom har känt varandra länge och han beskrivs som en Emil i Lönneberga typ. Karin har 10 mille... han lär göra allt för henne för då får han även del av pengarna.

Men det finns ett stort problem som en söndersupen hjärna inte tänker på.
HOL har säkert sett till att säkra sina tillgångar så dom går till barnen och då har Karin bara dom 10 mille som hon ska/har lösts ut med.

Karin kommer aldrig att få vårdnaden om barnen och dom hamnar på LVU.
Karin kan inte lösa ut barnen från lägenheten och då måste den säljas. Dottern är snart myndig och hon lär troligen ställa det kravet med tanke på allt som har hänt i familjen.

När Karin får vantarna på sina 10 mille så ger jag henne max 2 år sedan har hon gått samma väg som sin syster.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-30 kl. 01:07.
Citera
2019-09-30, 00:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Varför bet hon i skjortarmen när han - enligt dig - var mer bitvänlig på hela underkroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du verkar tycka det är liite för spännande med killar som killar gillar.
Vem vet... är kanske lagd åt det hållet själv och är avundsjuk?
Hol är en snygg karl i både mäns och kvinnors ögon.

Kom precis på att mitt favoritställe förr en speciell dag i veckan var en bögklubb
Hade otroligt roligt där och män och kvinnor dansade tillsammans och stämningen var hög
Är jag homosexuell för att jag gick dit?

Mig veterligt är jag straight men jag har kanske dolda böjelser?
Har aldrig testat det andra könet... kanske man ska ta och testa
Dubbla utbud är ju inte fel
Citera
2019-09-30, 00:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hypotes... Varför försöka mörda en exmake. Hat, kränkt, pengar...
Vem lejer man? Någon som man känner och tror sig kunna lite på, känslor är kanske inblandade också då dom har känt varandra länge och han beskrivs som en Emil i Lönneberga typ. Karin har 10 mille... han lär göra allt för henne för då får han även del av pengarna.

Men det finns ett stort problem som en söndersupen hjärna inte tänker på.
HOL har säkert sett till att säkra sina tillgångar så dom går till barnen och då har Karin bara dom 10 mille som hon ska/har lösts ut med.

Karin kommer aldrig att få vårdnaden om barnen och dom hamnar på LVU.
Karin kan inte lösa ut barnen från lägenheten och då måste den säljas. Dottern är snart myndig och hon lär troligen ställa det kravet med tanke på allt som har hänt i familjen.

När Karin får vantarna på sina 10 mille så ger jag henne max 2 år sedan har hon gått samma väg som sin syster.
Jag skulle vilja veta: vad har KL för relation med FO.
Att hon idag sköter hans ärenden går bort, hon har inte ens koll på sig själv. Om det en gång var mer yrkesmässigt, så undrar jag vad det är idag.

Hon får inte barnen tbx så då lär det väl landa på kränkt/hat/hämnd om hon är upphovsman innan till anstiftan.
(Nån diskuterade NPD som störning, kom att tänka på narcissistic rage då jag läste).

Hur som haver. Varför uppgav hon inte sina tillgångar och varför var det ok? Behöver man inte det?
Citera
2019-09-30, 00:50
Medlem
flammers avatar
Citat:
Fast henom ryggar väl KL?
Kopplingen till FO ska ju vara en annan sväng (som jag aldrig förstod motivet för att mörda HOL). Där är väl E08 inte ense med KL (som anser FO oskyldig).
Möjligt att det är syftet att rygga, men med sådana vänner hade åtminstone inte jag upplevt mig behöva några fiender, för att parafrasera ett ordspråk.

Håller inte för osannolikt att det fars med osanning i dessa delar. Nåväl, det kanske ett stundande FUP utvisar så småningom.
Citera
2019-09-30, 00:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Möjligt att det är syftet att rygga, men med sådana vänner hade åtminstone inte jag upplevt mig behöva några fiender, för att parafrasera ett ordspråk.

Håller inte för osannolikt att det fars med osanning i dessa delar. Nåväl, det kanske ett stundande FUP utvisar så småningom.
Vad var egentligen hypotesen med FO men KL exkluderad som anstftare?
Det var för många namn, jag hängde inte med.
Citera
2019-09-30, 01:06
Medlem
flammers avatar
Citat:
Vad var egentligen hypotesen med FO men KL exkluderad som anstftare?
Det var för många namn, jag hängde inte med.
Finns i princip ingen. Möjligen, enligt e08, att FOs (av FO misshandlade) ex-flickvän, J*ulia eller JL, skulle ha anstiftat. När jag påpekade långsökthet/orimlighet i detta och ställde motfrågor fick jag till svar något i stil med att "resonemanget haltar".

Först utpekas skytt på basis av KL som anstiftare. Sen är KL oskyldig. Sen efterfrågas andra tänkbara skyttar i KLs bekantskapskrets (se ovan citerat av Kallix, "ni som hänner henne" eller nåt), vilket åter implicerar henne som anstiftare.

Om E08 talar sanning i allt får vi som sagt vara tacksamma. Från mitt perspektiv känns hanteringen bara lite främmande vilket får mig att förhålla mig något skeptisk.
Citera
2019-09-30, 01:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag skulle vilja veta: vad har KL för relation med FO.
Att hon idag sköter hans ärenden går bort, hon har inte ens koll på sig själv. Om det en gång var mer yrkesmässigt, så undrar jag vad det är idag.

Hon får inte barnen tbx så då lär det väl landa på kränkt/hat/hämnd om hon är upphovsman innan till anstiftan.
(Nån diskuterade NPD som störning, kom att tänka på narcissistic rage då jag läste).

Hur som haver. Varför uppgav hon inte sina tillgångar och varför var det ok? Behöver man inte det?
Jo man måste uppge sina tillgångar vid en skilsmässa men det vägrade Karin och HOL gav upp till slut och då efterskänkte han ju det han eventuellt hade del i.
Hur länge orkar man tvista med en människa som troligen är psykiskt sjuk?
Citera
2019-09-30, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jo man måste uppge sina tillgångar vid en skilsmässa men det vägrade Karin och HOL gav upp till slut och då efterskänkte han ju det han eventuellt hade del i.
Hur länge orkar man tvista med en människa som troligen är psykiskt sjuk?
Hade det dragits inför rätta annars och hon hade tillslut blivit tvingad och dömd?
Förhalade och jävlades hon alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in