2019-10-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kansga uppenbart att skälen var det som bla du har tid och ork att redågöra här! Eller?

Jag vill se det på papper.
Citera
2019-10-04, 10:56
Medlem
Något jag inte förstår är följande.
Jag begärde ut ett nytt dagboksblad, det andra var gammalt så jag ville se om något mer hänt.

https://minfil.com/l1I9B27an5/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-10-04_pdf

Det jag ser är att JL säger att hon har lång resväg förenat med stora kostnader. Hon vill därför höras per telefon och vittna.

Några dagar senare står det att SH via sitt ombud säger att om något vittne vill höras per telefon så går det bra.

Trots detta kommer JL till förhandlingen. Varför? Ingen har bett henne göra det. Hon begär ingen ersättning.

Enligt domen så står det bara en mening om JL:s vittnesmål. Hon vet inte vem som skickat breven. Hon säger inget som styrker att det skulle vara JN. Så varför kom hon? Hon hade kunnat säga det på telefon.

Fulis säger om man tror honol att hon ångrade sig efter rättegången och vill ha ersättning och ringer domaren som säger att det inte går så hon hör av sig till ombuden.

Vad jag undrar är varför kom hon när hon inte behövde komma utan kunde höras per telefon?
Citera
2019-10-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Nu är det ju så att paketet innehållande "lyxskiten" KL ligger här öppnat och tömt på innehållet, eller hur?
Jag pratade om om oöppnade stinkande sådana.
Den förata meningen i ditt svar här låter som rop på hjälp 😣

Ja den huvudmisstänkta kvinnan som slår poliser har granskats rätt rejält här.

Nu väntar vi bara på er granskning av HOL. Känns som den inte riktigt tagit fart? Ni kanske skulle ringa Dr. Brasa för att få fart på den?
Med brinnande iver så är han säkert behjälplig.

Kom igen nu. Sätt dit HOL! Denne skjutne framgångsrike advokat och pappa måste granskas. Han måste granskas IGÅR!
Citera
2019-10-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Något jag inte förstår är följande.
Jag begärde ut ett nytt dagboksblad, det andra var gammalt så jag ville se om något mer hänt.

https://minfil.com/l1I9B27an5/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-10-04_pdf

Det jag ser är att JL säger att hon har lång resväg förenat med stora kostnader. Hon vill därför höras per telefon och vittna.

Några dagar senare står det att SH via sitt ombud säger att om något vittne vill höras per telefon så går det bra.

Trots detta kommer JL till förhandlingen. Varför? Ingen har bett henne göra det. Hon begär ingen ersättning.

Enligt domen så står det bara en mening om JL:s vittnesmål. Hon vet inte vem som skickat breven. Hon säger inget som styrker att det skulle vara JN. Så varför kom hon? Hon hade kunnat säga det på telefon.

Fulis säger om man tror honol att hon ångrade sig efter rättegången och vill ha ersättning och ringer domaren som säger att det inte går så hon hör av sig till ombuden.

Vad jag undrar är varför kom hon när hon inte behövde komma utan kunde höras per telefon?

De där turerna är väldigt märkliga. Och varför kom hon när MDN också var kallad? Var ju lite tjafs där dom emellan va? Nån gammal romans?

Som jämförelse så kan nämnas att hon kom till HovR i mål B9682-18 även om inte ens kallad i sitt eget mål. Hon verkar gilla rättssalar kanske. Samtidigt förstår jag om hon där ville övervaka sina yrkanden.
Citera
2019-10-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Nu väntar vi bara på er granskning av HOL. Känns som den inte riktigt tagit fart? Ni kanske skulle ringa Dr. Brasa för att få fart på den?

Kom igen nu. Sätt dit HOL! Denne skjutne framgångsrike advokat och pappa måste granskas. Han måste granskas IGÅR!

JA jag misstänker att han sitter i toppskiktet av Illuminati!! Gräv alla som orkar och inte är rädda för CIA, FBI, NASA, KGB, Kina, Nordkorea och gröna gubbar!!
Citera
2019-10-04, 11:11
Medlem
Det råder ju en del tvivel om att det finns en klar koppling mellan FO och KL i tråden här. Kan efternamn08 vara ytterligare behjälplig med att bekräfta kopplingen? Det vore bra för oss som faktiskt tvivlar.
Citera
2019-10-04, 11:13
Medlem
Citat:

Såklart granskar JAG inte här varken KL eller HOL. Har jag möjligen länkat till några handlingar tex?
Jag har bett de som granskar och gräver duktigt! att även göra mer....
Bli inte upprörd för mina åsikter ang. mordförsöket? på HO om det nu var det ens? Kan det ha varit mordförsök på MN?
Men HO gick mellan och tog smällen? Jag vet inte , inte du heller, bara undrar.
Citera
2019-10-04, 11:20
Medlem
Citat:
De där turerna är väldigt märkliga. Och varför kom hon när MDN också var kallad? Var ju lite tjafs där dom emellan va? Nån gammal romans?

Som jämförelse så kan nämnas att hon kom till HovR i mål B9682-18 även om inte ens kallad i sitt eget mål. Hon verkar gilla rättssalar kanske. Samtidigt förstår jag om hon där ville övervaka sina yrkanden.

MDN hördes per telefon enligt domen. Kent hördes per telefon. Ingen dök upp på förhandlingen förutom JL.
Dessutom om man tror på Fulis så sa han att han var utanför domstolen när JL vittnade eftersom dom var rädda att M@ri@ skulle skada henne. M@ri@ var ju inte kallad och inte där. Ingen var där enligt domen. Bara JL.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-10-04 kl. 11:24.
Citera
2019-10-04, 11:24
Medlem
Citat:
Det råder ju en del tvivel om att det finns en klar koppling mellan FO och KL i tråden här. Kan efternamn08 vara ytterligare behjälplig med att bekräfta kopplingen? Det vore bra för oss som faktiskt tvivlar.

Som jag sa så har jag träffat Fredrik när han hämtat Karin. Då har flera i föreningen varit närvarande inte bara jag. Han har sökt arbete hos oss för ett uppdrag beträffande vår hemsida och lite annan it hjälp. Vi var flera som hade kontakt med honom och Karin eftersom hon rekommenderade honom. Han behövde ett jobb och något att sysselsätta sig med. Efter att vi hittar honom på lexbase så åkte jag och en annan person och läste det som fanns i Stockholms Tingsrätt. Vi fattade efter att ha läst allt, att han inte kunde få uppdraget.
Rån, bedrägeri och misshandel i nutid ville vi inte ha. Karin hade förespeglat oss att det var gamla domar och det var okej tyckte vi. Vi förstod inte först att det var pågående brottslighet.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-10-04 kl. 11:28.
Citera
2019-10-04, 11:27
Medlem
Citat:
Som jag sa så har jag träffat Fredrik när han hämtat Karin. Då har flera i föreningen varit närvarande inte bara jag. Han har sökt arbete hos oss för ett uppdrag beträffande vår hemsida och lite annan it hjälp. Vi var flera som hade kontakt med honom och Karin eftersom hon rekommenderade honom. Han behövde ett jobb och något att sysselsätta sig med.

Var det kontakt per mejl eller sms med FO?
Citera
2019-10-04, 11:28
Medlem
Citat:
Var det kontakt per mejl eller sms med FO?

Telefon och via Karin.
Citera
2019-10-04, 11:36
Medlem
Citat:
Telefon och via Karin.

Ok så det finns inte svart på vitt någonstans att de känner varandra?
Nu vet ju både KL och FO antagligen att du skriver här?
Ingen risk att han hör av sig med hot som han gjort mot sina antagonister tidigare, skulle skicka HA på dem osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in