2019-09-20, 08:22
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Tidigare hanterades körkortsärenden av länsstyrelsen, numera av Transportstyrelsen, detta borde ha eliminerad ojämnheten i bedömning.

Helt klart en möjlighet!
Citera
2019-09-20, 10:34
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wacattack
Vad är praxis på 90 km/h sträcka?

91 km/h - 120 km/h. Varning eller inget alls.
121 km/h uppåt. Återkallelse.

Om man får varning eller ej, beror på antalet tidigare fortkörningar inom två år. 31 km/h mer än hastighetsbegränsningen leder i princip alltid till återkallelse.
Citera
2019-09-24, 09:12
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Jag jobbar som Håltagare i en av de större städerna. Så behovet av bil är ju självklart!
Jag sa helt sanningen till dom bara, jag är relativt nyflyttad till staden och att vägen jag brukar ta hem efter jobbet var avstängd pga vägarbete så att jag aldrig kört vägen jag blev tagen på. Jag sa även att det bara är mig själv att skylla för att jag missade att det gick över till 30 km/h.

Poliserna i fråga var faktiskt väldigt trevliga och förstod min situation. Men kunde inte göra annat än att ta kortet av mig vilket är förståeligt!

Du ligger pyrt till, så är det.

Skrev du på?
Citera
2019-09-25, 21:38
Medlem
Straff för olovlig körning

Vad är straffet för en 15 åring för olovlig körning med fyrhjuling utan något brottsregister.
Citera
2019-09-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masteroffade
Vad är straffet för en 15 åring för olovlig körning med fyrhjuling utan något brottsregister.
När jag var i den åldern för 5-10 år sen så fick min kompis 1500 i böter och lämp uppskjutet i 6 månader för liknande
Citera
2019-09-28, 04:49
Medlem
Någon som vet om transportstyrelsen ALLTID kontaktar dig efter en ringa på grönt? Första gången som jag torskar.
Citera
2019-09-29, 19:52
Medlem
Dark_drivers avatar
När får man köra igen?

Mitt körkort har varit återkallat i 12 månader spärrtiden går ut 18 december jag har tagit prover som dom ville ha och läkarintyg kommer jag få börja köra 18 december? Vissa säger ja vissa nej så ska jag behöva vänta tills jag får kortet på posten eller kan jag köra på mitt id kort så länge? Hur långt i förväg kommer dom skicka ut att jag ska ta foto och skriva under mm?
Citera
2019-09-29, 19:58
Medlem
Har du ringt Transportstyrelsen och frågat?
Citera
2019-09-29, 20:03
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Har du ringt Transportstyrelsen och frågat?

Det har jag ej finns ett nr till en handläggare på brevet jag fick ska ringa och kolla i morgon
Citera
2019-09-29, 20:06
Medlem
Gäller det rattfylla?

Då blir det provtagningar gånger 4 som du får betala för. Kostar ca 25 lax.
Citera
2019-09-29, 20:13
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp19
Gäller det rattfylla?

Då blir det provtagningar gånger 4 som du får betala för. Kostar ca 25 lax.

Jag har gott och tagit mina prover gratis på öppenvården handläggaren säger att jag inte behöver fler prover och ett intyg från psyk på min Asperger är det ända som ska in väntar på läkartid
Citera
2019-09-29, 20:27
Medlem
miikoss avatar
Har du fått körkortstillstånd?

Du får köra med ID-kort om:

1. Spärrtiden har gått ut.
2. Du har fått körkortstillstånd.
3. Du har ansökt om körkort och betalt avgiften. Samt skickat in foto, alt fotografera hos Trafikverket.
4. Transortstyrelse har beslutat att ge ut körkort.

Du behöver altså inte vänta på körkortet, men det kan vara bra att riga och fråga så att steg 4 ovan har gått igenon. Annars väntar du grov olovkörning, med 6 månader förlängd spärrtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in