2019-09-20, 08:22
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Tidigare hanterades körkortsärenden av länsstyrelsen, numera av Transportstyrelsen, detta borde ha eliminerad ojämnheten i bedömning.

Helt klart en möjlighet!
Citera
2019-09-20, 10:34
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wacattack
Vad är praxis på 90 km/h sträcka?

91 km/h - 120 km/h. Varning eller inget alls.
121 km/h uppåt. Återkallelse.

Om man får varning eller ej, beror på antalet tidigare fortkörningar inom två år. 31 km/h mer än hastighetsbegränsningen leder i princip alltid till återkallelse.
Citera
2019-09-24, 09:12
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Jag jobbar som Håltagare i en av de större städerna. Så behovet av bil är ju självklart!
Jag sa helt sanningen till dom bara, jag är relativt nyflyttad till staden och att vägen jag brukar ta hem efter jobbet var avstängd pga vägarbete så att jag aldrig kört vägen jag blev tagen på. Jag sa även att det bara är mig själv att skylla för att jag missade att det gick över till 30 km/h.

Poliserna i fråga var faktiskt väldigt trevliga och förstod min situation. Men kunde inte göra annat än att ta kortet av mig vilket är förståeligt!

Du ligger pyrt till, så är det.

Skrev du på?
Citera
2019-09-25, 21:38
Medlem
Straff för olovlig körning

Vad är straffet för en 15 åring för olovlig körning med fyrhjuling utan något brottsregister.
Citera
2019-09-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masteroffade
Vad är straffet för en 15 åring för olovlig körning med fyrhjuling utan något brottsregister.
När jag var i den åldern för 5-10 år sen så fick min kompis 1500 i böter och lämp uppskjutet i 6 månader för liknande
Citera
2019-09-28, 04:49
Medlem
Någon som vet om transportstyrelsen ALLTID kontaktar dig efter en ringa på grönt? Första gången som jag torskar.
Citera
2019-09-29, 19:52
Medlem
Dark_drivers avatar
När får man köra igen?