Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Det beror på varför sträckan var satt med 30-begränsning. Du kan sedan svara Transportstyrelsen att sträckan var skyltad med politisk basis och du enligt lag skall anpassa hastigheten till vad som är lämpligt på den vägen. Är det däremot en skola så är du körd.
Du måste vara Flashbacks största troll, eller så är du bara så otroligt okunnig om allt som du får för dig att svara på. Du har aldrig någonsin haft rätt när du svarat i en tråd!
Det spelar ingen som helst roll varför sträckan är begränsad till 30km/h, i alla fall inte för påföljden.
Sen är det så märkligt att bötesbeloppet är det samma var än i Sverige man bor, men spärrtiden kan variera beroende på i vilket län TS är folkbokförd i ( så var det i alla fall förr (90-tal samt tidigt 00-tal)).
För att ta ett exempel så har/hade (det var ett tag sedan jag blev av med körkortet) Stockholm som grund en spärrtid på min 3mån. Detta kan bantas ned till 1mån om du gör en skrivelse till Transportstyrelsen där du förklarar att du behöver körkortet i tjänsten, detta bör då styrkas med intyg från din arbetsgivare.
Blir du på nytt av med körkortet inom en 2-årsperiod så kan man glömma att få rabatt andra gången, detta har jag lärt den hårda vägen...
Att bli av med körkortet (få en spärrtid) anses ej som ett straff, då hade det ej kunnat kombineras med böter då dubbelbestraffning för ett brott är förbjudet enligt EU-lag.