2019-09-29, 13:04
Medlem
nijes avatar
Jag gjorde något ganska dumt igår. Jag hade precis gått och lagt mig. Var för en gångs skull trött och kunde ha somnat gott om jag bara hade försökt. Men så fick jag för mig att logga in på 1177 och läsa min journal från tiden jag var inlagd.

Jag kunde inte sluta. Låg där halva natten och klickade mig igenom anteckning efter anteckning. Läste om hur jag sprang runt i korridorerna, skrek, fnittrade, slog i dörrar och skrämde de andra patienterna. En gång askade jag på en patients huvud, en annan gång hällde jag te över en patient som satt och åt. Jag rev sönder papper och hällde vatten över en soffa.

Gång på gång läste jag "Beslut fattas om avskiljning" vilket ju betyder att personalen låste in mig på mitt rum. Gång på gång läste jag om hur de försökte få i mig mediciner utan framgång. Jag spottade ut tabletterna och kastade ut dem genom fönstret. En gång blev jag tvångsinjicerad med lugnande.

Jag minns inget av det här. Det känns så absurt. Jag är ju världens snällaste. Tyst och blyg. Oroar mig ständigt för att göra fel, säga fel. Folk säger till mig "Det var inte du. Du var sjuk", men jag skäms ändå. Skäms något så fruktansvärt.
Citera
2019-09-29, 13:45
Medlem
Så hemskt i psykfängelse. Väldigt stängt. Fanns knappt några fönster 😢.
Senast redigerad av Mellinie 2019-09-29 kl. 13:49.
Citera
2019-09-29, 14:31
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanner-mig-vilse
Snälla läs hela mig <3

Har ni sett filmen "Ted - För kärlekens skull." Länk till imdb https://www.imdb.com/title/tt6204018/

Recap:
Spoilers.. duh..
I filmen får vi följa Ted och hans mentala hälsa.

Tänk dig att du är Ted, du får se en inblick i din framtid. Du får se något du inte kan förklara. För du är inte längre du. Den du får se är ett nervvrak. Någon som har tappat världsuppfattningen helt. Någon som verkligen har tappat det. Du Misstror dig själv och alla andra, du vågar inte lita på något, du lever i en helt annan värld, ditt mentala jag kommer så småningom sluta att existera. Du kommer inte kunna skilja på verklighet från fantasi, en permanent psykos. Du vet att du kommer hamna där, det är oundvikligt. Men du är inte där än.

Vad skulle du göra med tiden som är kvar av din mentala-medvetenhet ?

snälla säg inte att jag är helt själv om att tänka på sånt här! Jag vet att min tid är räknad. Min hjärna är trasig, och det har den varit ett tag nu. Det är okej, visst är jag jätte ledsen emellan åt. För det är för mig en skrämmande tanke att inte längre känna igen sig själv, sina egna tankar och värderingar. Jag har inte tappat det helt än, men jag ser vart det är påväg och jag är övertygad.
Hjärnan är komplex och det behövs avancerad forskning för att laga mig, annars hade jag fått hjälp eller hur?
Det har varit en lång väg hit, öppenvård, slutenvård, öppenvård igen. Testat olika vårdgivare, testat alla mediciner som finns känns det som, gått DBT i 4 år, pratat med läkare och psykologer sen jag var 17 år mått dåligt sen jag var 7 år. Och det är nu som 27 åring jag accepterar min framtid, och nu vill jag bara göra det bästa utav det. Jag lever hellre ett kort men värdefullt liv än ett långt liv utan värde.
Ge mig gärna förslag på värdefulla saker att göra med de som är kvar.

/ En Ted
Vet inte, det är ju en mental medvetenhet även om det är psykotiskt.
Man kan ju bli kung av Atlantis eller tro att man är jagad av snutar och utomjordingar.
Kan gå lite hur som helst det där.

-–—∘oO0◯0Oo∘—–-
Värdelöst, men det är ju som det är
Citera
2019-09-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanner-mig-vilse
Snälla läs hela mig <3

Har ni sett filmen "Ted - För kärlekens skull." Länk till imdb https://www.imdb.com/title/tt6204018/

Recap:
Spoilers.. duh..
I filmen får vi följa Ted och hans mentala hälsa.

Tänk dig att du är Ted, du får se en inblick i din framtid. Du får se något du inte kan förklara. För du är inte längre du. Den du får se är ett nervvrak. Någon som har tappat världsuppfattningen helt. Någon som verkligen har tappat det. Du Misstror dig själv och alla andra, du vågar inte lita på något, du lever i en helt annan värld, ditt mentala jag kommer så småningom sluta att existera. Du kommer inte kunna skilja på verklighet från fantasi, en permanent psykos. Du vet att du kommer hamna där, det är oundvikligt. Men du är inte där än.

Vad skulle du göra med tiden som är kvar av din mentala-medvetenhet ?

snälla säg inte att jag är helt själv om att tänka på sånt här! Jag vet att min tid är räknad. Min hjärna är trasig, och det har den varit ett tag nu. Det är okej, visst är jag jätte ledsen emellan åt. För det är för mig en skrämmande tanke att inte längre känna igen sig själv, sina egna tankar och värderingar. Jag har inte tappat det helt än, men jag ser vart det är påväg och jag är övertygad.
Hjärnan är komplex och det behövs avancerad forskning för att laga mig, annars hade jag fått hjälp eller hur?
Det har varit en lång väg hit, öppenvård, slutenvård, öppenvård igen. Testat olika vårdgivare, testat alla mediciner som finns känns det som, gått DBT i 4 år, pratat med läkare och psykologer sen jag var 17 år mått dåligt sen jag var 7 år. Och det är nu som 27 åring jag accepterar min framtid, och nu vill jag bara göra det bästa utav det. Jag lever hellre ett kort men värdefullt liv än ett långt liv utan värde.
Ge mig gärna förslag på värdefulla saker att göra med de som är kvar.

/ En Ted

Det är bara en film och en del påhittat tyvärr.
Och tyvärr så hjälper inte dessa läkemedel.
Tänker att du är medveten om dina tankar, vilket är bra! Ta det lugnt bara!
Väldigt många som blir helt frisk från dessa tankar (utan läkemedel).
Citera
2019-09-29, 14:56
Medlem
Nu är det ett år sedan jag blev tvångsfängslad
. Det är så hemskt 😢.
Citera
2019-09-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Nej ibland är det fan bättre att vara ensam.
Allvarligt talat. Jag förstår inte varför jag inte tog livet av mig för länge sedan. Känns som det enda rätta nu. Men man är ju inte ensam.

Ändå. Just nu vill jag inte leva. Och livet gör ont på riktigt. Man kan vara ensam och sedan ensam med någon. Jag kan inte sluta gråta.
Senast redigerad av makullerad 2019-09-29 kl. 15:30.
Citera
2019-09-29, 16:33
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Allvarligt talat. Jag förstår inte varför jag inte tog livet av mig för länge sedan. Känns som det enda rätta nu. Men man är ju inte ensam.

Ändå. Just nu vill jag inte leva. Och livet gör ont på riktigt. Man kan vara ensam och sedan ensam med någon. Jag kan inte sluta gråta.
Nej alltså jag har tänkt lite på dig idag. Det blir ju inte heller bra att vara precis ensam. Kanske ska satsa på att få några bra vänner i första hand?
Citera
2019-09-29, 16:35
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
ville bara sova i går , och blev ett infall till bolaget

bortkastade slantar och man mår piss i dag

försöker mej på lite fysisk aktivitet som att städa , men det går bara i korta stunder

känns som man ska dö , med noll kraft och blodstörtning

jo jag klagar i dag , för att det va ett jävligt dumt infall
Jo men jag fattar. Att man vill få koppla av lite ibland när man jobbar ihjäl sig annars.
Citera
2019-09-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Nej alltså jag har tänkt lite på dig idag. Det blir ju inte heller bra att vara precis ensam. Kanske ska satsa på att få några bra vänner i första hand?
Jag vet inte. Känner att jag bara vill vara full och det är man inte ofts. Nu kanske iaf
Citera
2019-09-29, 17:05
Medlem
Drowias avatar
Vad är det här för skit?
"den tid det tar för jorden att rotera ett varv runt sin axel. En rotation är 23h 56 min 4,091s långt"
Varför är det inte kolsvart klockan 1200 och kanske ett halvår senare står solen högst upp på himlen klockan 1200?

Det skjuts ju fyra minuter varje dygn.
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌔🌕🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌔🌕🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌔🌕🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑

Jaha, jorden snurrar runt solen och då förflyttar sig solpunkpunkten 3 min och 56 sek frammåt (fjammåt) --🌞--

-–—∘oO0◯0Oo∘—–-
Meningslöst, måste hitta en mening
Öl?
Nä?

Independence Day - Återkomsten Verkar vara 2an. Vill inte

Senast redigerad av Drowia 2019-09-29 kl. 17:22.
Citera
2019-09-29, 17:42
Medlem
Krystofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
sovit otroligt gott , bakfull nu och vimsar runt och försöker vakna
mycket att göra i dag tyvärr

vet inte om alkohol är min grej riktigt ? har aldrig gillat droger ,
för de fördummar användaren en hel del

skönt att du sovit gott, men synd att du är bakfull.

ja hade gärna velat dricka ibland men av nån anledning tål ja ej alcohol just nu

så drick o var bakfull för mej med
Citera
2019-09-29, 18:21
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag vet inte. Känner att jag bara vill vara full och det är man inte ofts. Nu kanske iaf
Jo det är så. Du behöver människor precis som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in