2019-09-29, 10:17
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej objektifiering och "den manliga blicken" är begrepp som beskriver en negativ struktur i samhället.
Det är INTE mäns sexualitet, utan det sätt som samhället strukturerat sexualitet på.

Lär dig skillnaden.

Rättelse, ett påhitt av er feminister. Ingen annan "strukturerar" på det här sättet

Sen är det så klart skillnad på prostitution i olika delar av världen, och i Sverige är det mycket bättre än vad det är i t ex Balkan-området. En mer kontrollerad form är så klart att föredra då det ökar säkerheten
Citera
2019-09-29, 10:34
Medlem
Babianens avatar
1) Jag vill ha svar från er feminister på vad mannen som jag citerar ^ ska göra för att få sex.

a) Han har jobb och försörjer sin fru + barn.

b) Han har försökt med blommor, kryssningar och annat som är PK.

c) Han förtrycker inte sin fru och respekterar att hon inte vill ha sex med honom.

d) Om han skiljer kommer det att vara dåligt för hans barn och han kommer inte att få nån annan civil kvinna som vill ha sex med honom.

2) Så vad tycker ni att han ska göra istället för att köpa sex?

a) Han har redan köpt sex av sin fru men hon vägrar leverera.

b) Nu måste han betala för sex en gång till med andra kvinnor.

c) Han kan inte tvinga sin fru till sex för det är våldtäkt.

d) Han kan inte ragga upp andra kvinnor för då är han otrogen -> frun skiljer sig och tar barnen, kanske anklagar honom för våldäkt också.

3) Tänk om han vill ha andra sexuella upplevelser än bara sex med sin fru? Prova andra tjejer, analt, 3kant, och så vidare.

4) Det här är en man som har gjort allt rätt och kan se fram emot att leva i celibat resten av livet om han inte bryter mot lagen och köper sex. Tycker ni att det är okay?
Citera
2019-09-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Nej det är långt ifrån "alright". Du svarade aldrig på min fråga, jag ville ha en mer detaljerad beskrivning över vad som utgör "exploatering" och "utnyttjande" när det sker en transaktion i form av pengar mot sex.

Jag var inne på den hemsidan och läste. Den intervjuar människor som arbetar i organisationer som säger sig arbete mot trafikering. Dom svänger sig också med siffror som det inte finns någon som helst grund till att ta på allvar. Jag diskutera detta innan med Jenny9. När det gäller antalet trafikerade i världen och Europa så rekommenderar jag följande artiklar:

https://www.theguardian.com/global-development/poverty-matters/2014/nov/28/global-slavery-index-walk-free-human-trafficking-anne-gallagher

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/22/AR2007092201401.html?sid=ST2007092300066

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/04/24/why-you-should-be-wary-of-statistics-on-modern-slavery-and-trafficking/

Sen är resultaten från polisens arbete mot "modern slavery" magra. Trots att dom tilldelats pengar för att motarbeta trafikering/slaveri. Tycker verkligen du ska läsa dom artiklarna.

Men menar du att alla kvinnor som är prostituerade är som den kvinnan i intervjun? Hon som fick kasst med pengar för sitt jobb och blev utnyttjad av en trafikerare? Detta är liksom lite kärnan i problemet så som jag ser det. om 95 % av alla prostituerade är frivilligt prostituerade och endast 5 % är tvingade, motiverar det då att sexköp ska vara olagligt? Och vad innebär det för de övriga 95 %? Finns det inget annat sätt att stoppa tvång på än den svenska sexköpslagen?

Och det finns ett gammalt ordspråk som heter "ropa inte på vargen om vargen inte kommer".
Det är vad ni gör med era falska siffror. Det är som att vänstermuppar är på något sätt beroende av hitta situationer där dom kan tillämpa en viss typ av förklaringsmodell. Det kan vara allt från att "ungdomar har inget att göra i förorten" till detta med trafikeringen. Det har blivit värre och värre. Jag tror att när detta spricker så är det slutlekt för vänster med sitt skitsnack.

Jag svarade viss tpå din fråga...via att länka dig exempel på sextrafficking samt svenska prostiterades egna berättelser över tvång, våldtäkt sexuellt våld etc etc.

Det exakta antalet som hamnat i sextrafficking i världen, vad fan spelar det för roll?
Detta existerar, män som köper dessa, fullt medvetet dessutom om vad de tär de köper....
du seer inget problem med det?

Svenska polisen uttrycker tydligt att de ser sexköpslagen som ett effektivare sätt komm aåt dessa saker än att göra det laglgit för köpa sex.

Så fråga dig istället själv; Varför ska det vara laglgit för människor köpa andras kroppar att runka i?
Varför går de titne kräva av människor att se till ha sex med fultl frivilliga, för att dessa VILL ha sex?

Vad är det jävla problemet?
Citera
2019-09-29, 12:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag svarade viss tpå din fråga...via att länka dig exempel på sextrafficking samt svenska prostiterades egna berättelser över tvång, våldtäkt sexuellt våld etc etc.

Hur vet du att de tjejerna inte ljuger?

Citat:
Det exakta antalet som hamnat i sextrafficking i världen, vad fan spelar det för roll?
Detta existerar, män som köper dessa, fullt medvetet dessutom om vad de tär de köper....
du seer inget problem med det?

Det existerar i fablernas värld.

Citat:
Så fråga dig istället själv; Varför ska det vara laglgit för människor köpa andras kroppar att runka i?
Varför går de titne kräva av människor att se till ha sex med fultl frivilliga, för att dessa VILL ha sex?

1) Varför ska det vara lagligt för kvinnor att neka män sex? Till exempel i relationer.

2) Problemet är att de flesta kvinnor inte vill ha sex. Då blir majoriteten av männen sexlösa för livet.

4) Vi får då ett samhälle där män betalar för att kvinnor ska existera sen får de gå hem och runka. Tycker du att det är rättvist?
Citera
2019-09-29, 12:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Stackars lilla kränkta feminist som inte får kräva av människor att de gör som hon vill.

Fråga dig själv istället; Om en människa väljer att ge andra människor möjligheten att "runka i deras kroppar" ( ) mot betalning, varför ska det vara olagligt? Varför går det inte att kräva av människor att de låter bli att lägga sig i vad andra människor väljer att göra med sina liv?

..
Måste vara jättejobbigt för dig att jag eller någon annan man inte behöver dansa efter din pipa utan istället kan ignorera dig och åka och köpa sex precis när vi vill, utan krångel och problem.
Citera
2019-09-29, 13:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Det finns inga fattiga prostituerade. Det är inte som i "Merapis" sexfantasi där 17-åriga sötnosar säljer sig för 500 kr i halvtimmen.

Vem är fattig med en timlön på 2000 - 4000 kr?

Om kunderna betalar så dåligt så man är "fattig" då kanske man får hitta annan försörjning? Falskanmäla män för våldtäkt exempelvis?

Dumma småtjejer kan ju iofs sälja sig för ett ciggpaket då de inte inser sitt värde men där kan äldre kvinnor bli hallickar åt dem så de tar ordentligt betalt för sina tjänster + erbjuda ett rum i sin egen ihop horade radhusvilla och ge småtjejerna en trygg miljö att hora i.

https://www.flashback.org/t3045571
Flickor säljer sex, för cigaretter. (Norrbotten)

Tänk på att hora kommer bli det nya yrket i Sverige när ekonomin kraschar. Det ska bli gött att kunna välja och vraka bland snygga kvinnor som står i kö för att sälja sig...🐷 (vilken gris jag är)

Lägg ner.

1. Det kommer aldrig att ske i Sverige att gemene kvinna börjar sälja sex. Dream on.

2. Självklart finns det många fattiga prostituerade. Varför gör du dig dum?
Citera
2019-09-29, 13:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Civila kvinnor är felkopplade i skallen. Det gör att de inte vill ha sex.

2) Om civila kvinnor var normala skulle vi inte behöva ha nån sexhandel. I alla fall inte så stor som den är just nu.
Ah men då menar du att i princip alla kvinnor i Sverige är onormala? Och även de flesta kvinnor i andra länder?
Majoriteten jobbar nämligen inte som prostituerade någonstans.
Citera
2019-09-29, 13:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag vill ha svar från er feminister på vad mannen som jag citerar ^ ska göra för att få sex.

a) Han har jobb och försörjer sin fru + barn.

b) Han har försökt med blommor, kryssningar och annat som är PK.

c) Han förtrycker inte sin fru och respekterar att hon inte vill ha sex med honom.

d) Om han skiljer kommer det att vara dåligt för hans barn och han kommer inte att få nån annan civil kvinna som vill ha sex med honom.

2) Så vad tycker ni att han ska göra istället för att köpa sex?

a) Han har redan köpt sex av sin fru men hon vägrar leverera.

b) Nu måste han betala för sex en gång till med andra kvinnor.

c) Han kan inte tvinga sin fru till sex för det är våldtäkt.

d) Han kan inte ragga upp andra kvinnor för då är han otrogen -> frun skiljer sig och tar barnen, kanske anklagar honom för våldäkt också.

3) Tänk om han vill ha andra sexuella upplevelser än bara sex med sin fru? Prova andra tjejer, analt, 3kant, och så vidare.

4) Det här är en man som har gjort allt rätt och kan se fram emot att leva i celibat resten av livet om han inte bryter mot lagen och köper sex. Tycker ni att det är okay?

Men mannen vill ju oftast ändå inte ha sex med sina fula, feta och tråkiga fru?
Citera
2019-09-29, 13:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Dig också. Islam hade nämligen rätt om kvinnor.

Intressant åsikt. Hur hade/har Afghanistan rätt om kvinnor?

Och prata inte bort det nu. Svara på frågan bara.
Citera
2019-09-29, 14:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah men då menar du att i princip alla kvinnor i Sverige är onormala? Och även de flesta kvinnor i andra länder?
Majoriteten jobbar nämligen inte som prostituerade någonstans.

1) De jobbar fortfarande som prostituerade de lever bara i förnekelse. "Sure jag knullar honom för att få gratis netflix/korv med bröd/biobiljetter men jag är ingen hora för jag tar inte cash"

2) Om man har problem med att ha sex med män då är man inte normal.

3) Om en man hade problem med att ha sex med kvinnor,

- "jag vill inte ligga på första dejten"

- "jag är rädd för att sticka in den"

- "jag tycker det är äckligt med bröst-bilder"

- "2000 kronor för sex det skulle jag aldrig göra!"

- "du vill att jag ska göra vad? Skulle aldrig suga på ett par bröst värsta äckligt ju!"

då skulle alla hålla med om att den mannen hade allvarliga problem.

4) Samma sak gäller kvinnor. Har man problem med att sära på benen för en hundring då är man felkopplad.

Citat:
Men mannen vill ju oftast ändå inte ha sex med sina fula, feta och tråkiga fru?

1) Självklart förtjänar han bättre än en 40 årig mamma som fött två barn. Men han är villig att nöja sig för att det är allt han kan få på den civila marknaden.

2) Hans värde är högre än hennes. Så han gör henne en tjänst genom att ge henne sexuell uppmärksamhet.

3) Men du svarar inte frågan: hur ska han få sex?

a) Inte ens när han nöjer sig med en bottom of the barrel kvinna och betalar henne får han ligga.

Citat:

Kvinnor måste hållas kort annars börjar de kaosa.
Citera
2019-09-29, 15:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Kvinnor kan bara respektera män som står över dem. Det är varför så kallad jämställdhet inte fungerar. Detta har Afghanistan fattat, men de överdriver såklart rejält i sin utövning (iaf enligt min smak). Vita män har historiskt gjort detta mycket bättre ända tills man totalt släppte tyglarna under andra halvan av 1900-talet.
Citera
2019-09-29, 15:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnor kan bara respektera män som står över dem. Det är varför så kallad jämställdhet inte fungerar. Detta har Afghanistan fattat, men de överdriver såklart rejält i sin utövning (iaf enligt min smak). Vita män har historiskt gjort detta mycket bättre ända tills man totalt släppte tyglarna under andra halvan av 1900-talet.

Fast vad är jämställdhet enligt dig?
Enligt mig är jämställdhet bara att vi har lika rättigheter inför lagen. Vi föds med samma grundvärde. Fria att bestämma över våra egna liv.
Däremot är det inte samma sak som att utfallet ska vara lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in