2019-09-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är svårt att spekulera i när det inte finns något konkret. Dessutom om det vore en arg klient så är detta något som alla advokater borde vara i riskzonen att drabbas av i så fall. Så varför menar du (och andra) att just HOL skulle vara särskilt drabbad och dessutom gång på gång? Tycker inte att idén håller. Det mesta tyder att en och samma person ligger bakom och då ligger KL bra till att misstänka. Tror inte att det är särskilt svårt att hitta hugad spekulant med akut behov av pengar att utföra dådet mot betalning i den umgängeskrets där hon numera befinner sig.

Visst är det så - att vara advokat innebär att någon eller några kommer att bli förbannade, antingen en klient eller motpart. Undantag torde vara om alla blir överens
Hur ilskan tar sig i uttryck beror naturligtvis på vilka klienter det handlar om

Både KL och HOL har visat på ett mycket dåligt omdöme i sitt privata krig dvs vårdnadstvisten. Men det har båda två fått betala med sin hälsa och förmodligen sina barns framtida kärlek och förtroende

Enligt media är HOL en vass advokat lite av en kändisadvokat
Där finns mycket att gräva i och kan vara en anledning till varför just han blir drabbad

Är det ingen i denna makalösa tråd som har funderat över varför polisen fortfarande inte har hittat GM och varför det har blivit så tyst i media?
Citera
2019-09-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Pengar! Kan tänka mig att hon utlovat en större summa i betalning så fort HOL tagits av daga.
Hur de lärde känna varandra är intressant. Började det med att hon var hans gode man? De blev kanske vänner och sen har hon hyrt hans bostad en period? Mer än så vet vi inte. Inte mer än att Karin (enligt rykte) säger sig veta att Fredrik är oskyldig.

Jag undrar om hon fick betalt från intervjuerna? Behövde hon (eller Fredrik) snabbt en summa? Det kostar att hålla sig undan.

Bra frågeställning. Jag är säker på att en som är misstänkt i ett så högprofilerat Brott får bra betalt för en sån intervju
Citera
2019-09-29, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förvisso är pengar en av olika lockbeten, banden blir dock tightare i en relation.
Kolla Möllerskans lakej...
Han kanske smög omkring och fortsatte kampera där nattetid? Två flugor i en smäll.
Att mamman köpte 2 bostadsrätter kan nog stämma mycket väl.

Folkbokföringen 1990

Olafsen, *linor 1961-03-23 (*e)

Tallidsv 8 B, nb
131 37 Nacka

Mantalsskriven i Nacka (Nacka kn, Stockholms län, Södermanland), fastigheten Sicklaön 108:1.

Född 23/3 1961.

Frånskild kvinna (23/6 1983).

Källor:
Mantalslängd 1991, Stockholms län

Edit; På denna adress bor samtidigt en *ai Juhani Tallberg 61-06-10 och Clary Birgitta Maria *arsson
66-04-17
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-29 kl. 14:20.
Citera
2019-09-29, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Att mamman köpte 2 bostadsrätter kan nog stämma mycket väl.

Folkbokföringen 1990

Olafsen, *linor 1961-03-23 (*e)

Tallidsv 8 B, nb
131 37 Nacka

Mantalsskriven i Nacka (Nacka kn, Stockholms län, Södermanland), fastigheten Sicklaön 108:1.

Född 23/3 1961.

Frånskild kvinna (23/6 1983).

Källor:
Mantalslängd 1991, Stockholms län
Kan man få fram mer konkret när kL hyrde lgh och;

Vad gjorde han under denna period.
Vad gjorde hon under denna period?
Citera
2019-09-29, 14:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Pengar! Kan tänka mig att hon utlovat en större summa i betalning så fort HOL tagits av daga.
Hur de lärde känna varandra är intressant. Började det med att hon var hans gode man? De blev kanske vänner och sen har hon hyrt hans bostad en period? Mer än så vet vi inte. Inte mer än att Karin (enligt rykte) säger sig veta att Fredrik är oskyldig.

Jag undrar om hon fick betalt från intervjuerna? Behövde hon (eller Fredrik) snabbt en summa? Det kostar att hålla sig undan.

Finns det bevis för att KL var god man åt FO? jag tycker att det ser mer ut som om KL var övervakare åt FO, en övervakare får alla som antingen friges från ett fängelsestraff eller blir dömd till skyddstillsyn och övervakare kan du som klient till frivården välja själv dock så är det frivården som måste godkänna den du väljer,en övervakare har du som regel i två år om du nu inte begår nya brott inom denna två års period vilket förlänger övervakningen automatiskt,så FO kan teoretiskt ha varit bekant med KL redan på den tiden hon arbetade på TR och HR,och en övervakares arbete liknar mycket det en god man gör, men som sagt allt är bara mina tankar och spekulationer
Citera
2019-09-29, 14:14
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Finns det bevis för att KL var god man åt FO? jag tycker att det ser mer ut som om KL var övervakare åt FO, en övervakare får alla som antingen friges från ett fängelsestraff eller blir dömd till skyddstillsyn och övervakare kan du som klient till frivården välja själv dock så är det frivården som måste godkänna den du väljer,en övervakare har du som regel i två år om du nu inte begår nya brott inom denna två års period vilket förlänger övervakningen automatiskt,så FO kan teoretiskt ha varit bekant med KL redan på den tiden hon arbetade på TR och HR,och en övervakares arbete liknar mycket det en god man gör, men som sagt allt är bara mina tankar och spekulationer

Jag vet inte om det är bevisat? Det kan vara som du säger, det låter lite mer troligt.
Citera
2019-09-29, 14:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Bra frågeställning. Jag är säker på att en som är misstänkt i ett så högprofilerat Brott får bra betalt för en sån intervju

En person som Karin ger inga intervjuer om hon inte tjänar på det. Jag tror hon dels behövde pengar men även få ut ett och annat budskap.
Citera
2019-09-29, 14:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Förvisso är pengar en av olika lockbeten, banden blir dock tightare i en relation.
Kolla Möllerskans lakej...
Han kanske smög omkring och fortsatte kampera där nattetid? Två flugor i en smäll.

Vad kan få en annan person att mörda? Pengar, känslor, hållhake? Här kanske alla ingredienser ingår?
Citera
2019-09-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du har haft hans belastningsregister sedan kl 11:33 30 januari 2019. Dina Emil-vibbar hade du innan eller efter du tog del av hans register?

Emil vibbarna lite charmig och busig fick jag när jag träffade honom. Han sökte ett jobb hos oss och då kollade vi upp honom på lexbase och fick ut en dom och då åkte jag ner till domstolen och fotograferade av belastningsregistret och lite annat relevant.

Karin som medlem gick i god för honom. Men eftersom han nyligen var dömd så fick han inte uppdraget. Hade det varit väldigt gamla domar så hade han säkert fått uppdraget.

Det var detta och att vittnen uppgav signalement som passade på honom som jag kopplade till honom den enda kring henne som jag kan komma på. Men hon säger ju att det inte är han så jag är nyfiken på vem det då kan vara.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-29 kl. 14:32.
Citera
2019-09-29, 14:31
Medlem
Citat:
Kan man få fram mer konkret när kL hyrde lgh och;

Vad gjorde han under denna period.
Vad gjorde hon under denna period?

Hon uppgav i vårt register att hon bodde där 20160601- 20170831 sedan uppgav hon en postbox på Frejgatan 13.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-29 kl. 14:33.
Citera
2019-09-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Hon sa när hon presenterade honom att hon var god man och hjälpte honom. Jag har skakat hand med honom.
Citera
2019-09-29, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon uppgav i vårt register att hon bodde där 20160601- 20170831 sedan uppgav hon en postbox på Frejgatan 13.
Och här finns all anledning att kolla upp datum i de domar och mål som kommit fram om FO. Vet vi att perioden 20160601- 20170831 har KL funnits på den adressen samt då övervaknings teorin då kan vi ha kopplingen! Timeout några sidor tillbaka(igår) hade de två domar som låg i kring denna period som du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in