2019-09-28, 20:49
Medlem
Är det inte dags för NMR att kommunicera något snart? Hur bra brukar det bli när folk på div nätforum bara får spinna vidare på olika teorier. Om nu ett gäng tidigare högt uppsatta medlemmar lämnat och sitter och förlöjligar hela ens organisation i sin pod. Är det inte på sin plats att visa lite stake då och besvara kritiken?
Citera
2019-09-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necesario
Hur vi bekämpar er och sådana vi har hittat på är som er eller liknande beskrivs ganska bra med flera inlägg i tråden om härskartekniker i avdelningen psykologi, personen med namnet V6.tuggummi verkar ha bra koll.
Det är lika bra att ni ger upp, mot det våldet finns inget försvar!

Jag tror inte jag sett larpande såhär cringe någonsin.
Citera
2019-09-28, 21:26
Medlem
Att Hagberg köper att Johanna inte varit otrogen.. Han är ju blind pojken.. Men att splittra bara för han tror folk hittat på det 🤔🤔🤔
Citera
2019-09-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Ni beskriver svensk nazism i ett nötskal. Långa kedjor av otrygga pojkar som söker fadersgestalter.

Det här är snarare ett bredare svenskt problem än ett "nazistproblem". Vad är siffrorna nu igen, över hälften av samboskap eller äktenskap slutar med skilsmässa?
Citera
2019-09-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Tyckte dock inte att han härmade Emil alls i det senaste (andra) avsnittet. Lite som att han läst folks observationer och hån på Flashback, och helt lagt av med det. Sedan, Emil härmar Klas? Jag kan verkligen inte säga att jag håller med om det. Någon som kan ge ett exempel?
Lyssna på början av det första avsnittet när Emil ska presentera sig.. Den där harklingen har man hört ett antal gånger när Klas ska förklara någonting i "samtal med Klas Lund"

Samma sak med alla utdragna eeeeeh och iiiieeehhh "Jag har eeeeeeehhhhh varit delaktig iiieeeeh ett flertal eeeeehh.."

Lyssna på några avsnitt av samtal med Klas Lund så kommer du att höra!
Citera
2019-09-28, 23:32
Medlem
Fair enough. Jag minns Klas Lunds harklingar. Men det är en viss skillnad mellan att medvetet/aktivt härma någons "samtalsmelodi" (i synnerhet om den är hyfsat unik) eller vad man nu ska kalla det, och en helt annan att mer omedvetet ta efter "element" från andra, vilket är väldigt lätt hänt och är nästan smittsamt. Jag säger inte att Emil inte härmar Klas, men jag säger att det inte alls behöver vara något som sker medvetet. Särskilt "eehh" och liknande är väldigt lätt att ta efter utan att man tänker på det. Man påverkas av de man kommunicerar med, ofta, mer eller mindre.
Citera
2019-09-29, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0rnetVidSeven11
Är det inte dags för NMR att kommunicera något snart? Hur bra brukar det bli när folk på div nätforum bara får spinna vidare på olika teorier. Om nu ett gäng tidigare högt uppsatta medlemmar lämnat och sitter och förlöjligar hela ens organisation i sin pod. Är det inte på sin plats att visa lite stake då och besvara kritiken?
Tror inte det kommer komma något.
Citera
2019-09-29, 13:41
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazydre95
Tror inte det kommer komma något.

Dom kallas ju inte Cuckfalangen för inte.

Någon som hörde att Janne Långben i MÄO snackade om en avhoppare (tror det var Julius) och sa att ”han är inte med oss längre”.

Hårda bud när man ser sina gamla kamrater som döda för en.
Citera
2019-09-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
För vad är egentligen alternativet? Ska den högdragna tystnaden ifrån NS och ovilja att uppta annat än ett fåtal medlemmar rädda vårt arma fosterland? Hur många år har då inte Klas hållit i rodret och till vilket resultat? Inte ett enda tillstymmelse till politiskt program har ännu presenterats. Varför framlägger de inte med en gång ett program för politisk förändring som första åtgärd?

Svaret är att de saknar en trovärdig politisk färdriktning.

Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta...
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Det jag fortfarande inte förstår är vad Nordisk styrka vill tillföra?

Det är förvirrat, minst sagt. Tyvärr känns det fortsatt helt otroligt ogenomtänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Det är tyvärr extremt tydligt att det var intriger i sann amatöranda som gjorde att den nya organisationen kom till och att man nu inte har en aning om vad man ska göra. Kontentan har bara blivit mer splittring och mindre motstånd.
Det är förvirrat och dunkelt för att det viktiga är vilka som är kompisar med varandra och vilka som är sura på varandra, inte hur man mest effektivt förändrar samhället. Hade folk betett sig disciplinerat och lojalt så hade man garanterat kunnat sätta upp en kommitté inom Motståndsrörelsen som "utvärderar metoder och hittar på nya strategier".
Citera
2019-09-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Ja, jag är förvånad över att Hagberg tycks ha gått med i något så oorganiserat och oplanerat. Men om det stämmer att någon dummat sig med hans fru, så är det desto mer förståeligt.
Det har väl dementerats?

Sen även om det vore sant så är det ändå inte rationellt att splittra rörelsen och bilda en ny organisation bara för att man råkat ut för en sån grej.

Hur skulle Lidl göra om en anställd var otrogen med en kollegas fru? Skulle man starta en ny butik? Är ju viktigt att lära av företagsvärlden numera.
Citera
2019-09-29, 22:25
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elektrolux
Det har väl dementerats?
Nej.

Citat:
Sen även om det vore sant så är det ändå inte rationellt att splittra rörelsen och bilda en ny organisation bara för att man råkat ut för en sån grej.
Det är ju flera andra saker som tycks ha spelat in. Att någon har varit otrogen lär inte ha splittrat organisationen. Men jag kan tänka mig att hur det har hanterats, tillslut fick bägaren att rinna över. Det har nog varit på tapeten ett bra tag.

Citat:
Hur skulle Lidl göra om en anställd var otrogen med en kollegas fru? Skulle man starta en ny butik? Är ju viktigt att lära av företagsvärlden numera.
Så du jämför en oerhört sluten politisk grupp, med ett stort vinstdrivande korporativ? Okej..
Citera
2019-10-03, 01:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Funderar tant Vera Oredsson på att gå med i Nordisk styrka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in