2019-09-28, 14:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Eller så kan kvinnor (och de som är motståndare till prostitution) ge sina pengar till prostituerade kvinnor så kanske de slutar sälja sex.

Ja vi skulle allihopa kunna ge en slant åt de kvinnor som säljer sex för att de är fattiga.
Vi kunde ge en slant till uteliggare också. Fruktansvärt liv..
Däremot, svenska kvinnor med botoxläppar som åker till Dubai och bjuder ut sig ger jag blanka fan i.
Citera
2019-09-28, 14:13
Medlem
Jag tror inte män tycker om kvinnor som gjort en massa skönhetsoperationer. Men ni kanske inte menar det. Jag kanske missförstår. Ursula Andress hade ett fint ansikte och hår men inte så snygg kropp. Lite benig kropp. Det finns mycket snyggare Bondbrudar i dom gamla filmerna. Shirley Eaton i Goldfinger. Det är hon som blir målad i guldfärg. Och Claudine Auger i Åskbollen. Hon hade en jättesnygg svartvit bikini. Dom tjejerna skulle nog anses lika snygga idag som dom gjorde då. Det är inget annat skönhetsideal utan det är klassiskt skönhetsideal. Män kunde också vara sexsymboler redan förr. Sean Connery var kroppsbyggare och hade varit med i Mr Universum. Man ville ha en vältränad Bond. Feminister snackar bara en massa skit.
Citera
2019-09-28, 14:33
Medlem
Det är som Babianen skrev också att tjejerna har ett soft jobb. Dom kunde ha ansträngande jobb som hotellstäderskor i Tyskland och tjäna en bråkdel av vad dom tjänar på bordeller. Nu sitter dom och röker och tjötar med sina vänninor. Sen går dom iväg på rum och har sex en stund med nån herre. Sen som jag skrev innan så trivs kanske inte alla med att vara intima med en massa olika män. Dom prövar och slutar snart eller börjar inte alls. Sen finns det såna som håller på länge och tjänar bra med pengar.
Citera
2019-09-28, 14:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag är inte dum. Är du?
Du verkar ha svårt att skilja på en klick personer och den stora massan. Flyktingar har överhuvudtaget ingenting med ämnet att göra.
Var ger män bort i stort sätt allt de äger till kvinnor? Om du tänker på skatten är du fel ute.
Som sagt, om nu mannen som köper sex skulle vara så fin och omtänksam och bry sig så mycket om andra så hade han inte dragit nytta av en kvinna som prostituerar sig utan gett henne pengarna utan att få sex i gengäld.
Det är ett grisbeteende du förespråkar här, din lilla gris 🐷. Nöff nöff.

1) Hur ska han få sex då?

2) Kan man tänka sig att de kvinnorna skaffar sig vanliga jobb om de behöver pengar?

Citat:
Ja vi skulle allihopa kunna ge en slant åt de kvinnor som säljer sex för att de är fattiga.
Vi kunde ge en slant till uteliggare också. Fruktansvärt liv..
Däremot, svenska kvinnor med botoxläppar som åker till Dubai och bjuder ut sig ger jag blanka fan i.

1) Hur säljer man sex för att man är fattig? Det finns miljontals kvinnor som är fattiga utan att tänka tanken på att sälja sex.

2) Hur är det med svenska kvinnor som särar på benen för att få bo i villa? Är det fattigdom där också eller hur funkar det?
Citera
2019-09-28, 15:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1)

2) Jag själv försöker göra det här genom att ha en snygg kropp och att vara mycket sexuell. Det höjer kraven på alla andra kvinnor.

Nej det gör det inte. Vem bryr sig?
Man lever liksom inte för män i första hand.
Citera
2019-09-28, 15:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Civila kvinnor är inte gjorda för sex. De kan inte tillfredsställa män på samma sätt som tjejer som är yngre, snyggare, och tightare. Tjejer som gillar att suga kuk och svälja. Det är inte samma grej att pumpa på Berit 47 år det förstår du väl själv?

.
Är inte unga kvinnor civila?
Och de som är civila- är de annorlunda byggda än icke-civila kvinnor?
Och Berit 47 kanske gillar att både suga och svälja, har väl du ingen som helst aning om!
Citera
2019-09-28, 15:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej det gör det inte. Vem bryr sig?
Man lever liksom inte för män i första hand.

Om alla dina potentiella suitors förväntar sig en tjej som mig då måste du vara som mig.

Citat:
Är inte unga kvinnor civila?
Och de som är civila- är de annorlunda byggda än icke-civila kvinnor?
Och Berit 47 kanske gillar att både suga och svälja, har väl du ingen som helst aning om!

1) Det finns civila och det finns kvinnor som jobbar i sexbranschen.

2) Det finns ingen sån sak som en civil kvinna som gillar olika sorters sex, för om hon gillade det skulle hon jobba med det.
Citera
2019-09-28, 15:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så varför ger inte mannen pengarna som en gåva istället?

Den dag du på bred front ger bort gratis sex till många män.
Citera
2019-09-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det har inget med just feminism att göra. utan med företeelser som ex. sekularisering, reklamens och konsumismens större inflytande, sociala medier och den sexuella revolutionen.

Och var har jag påstått att kvinnor inte skulle ha större makt och inflytande idag än 1950?

ja, vad verkar det som kivnnor av idag har problem med? Hmm?
har du följt de senaste protestvågorna som ex #Metoo som är just ex på kvinnors erfarenheter, som de tidigare hållit inne med.

1950 blev kvinnor våldtagna...men! det gick inte tala om, protestera mot, ens anmäla i vissa fall
( våldtäkt inom äktenskapet var ex lagligt 1950.) Jag kan lova dig att det förekom fan så mycket mer våldtäkter 1950 i Sverige än vad det gör idag.

2019, blir fortsatt kivnnor våldtagna, trakasserade, köpta, etc etc...för ja, vi dras fortsatt med ren uppsjö patriarkala strukturer av sorten:

Kvinnor-är-underlägsna-varelser-som-finns-till-där-enkom-för-män-att-förgripa-sig-på....om-de-gör- vissa-saker-så-förtjänar-de-att-våldtas...

Motsvarande för män:
Män är varelser som är överlägsna kivnnor och de är endast män om de kan belägra och dominera kivnnor.

Dessa sätt att tänka är ex. på patriarkala strukturer.

Och det haglar ju av dem inne på detta forum ex.
Och just nu, på en krog i verkligheten; kvinnor som uppskattar män som dominerar och gör allt för att belägra damer.
Citera
2019-09-28, 19:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

1950 blev kvinnor våldtagna...men! det gick inte tala om, protestera mot, ens anmäla i vissa fall
( våldtäkt inom äktenskapet var ex lagligt 1950.) Jag kan lova dig att det förekom fan så mycket mer våldtäkter 1950 i Sverige än vad det gör idag.

"Våldtäkt inom äktenskapet"

Vill du inte ha sex med din man kanske du inte skulle ha gift dig med honom? Sorry men min sympati är lika med noll.

Nej, det skedde inga "våldtäkter" i Sverige 1950 ditt jävla dumhuvud.

Och du jämför alltså "våldtäkt inom äktenskapet" med dagens renodlade överfallsvåldtäkter som Sverige importerat.

Haha, du är så jävla vidrig och korkad så orden räcker inte till.

Fatta att när du sa ja i kyrkan så gav du ditt samtycke. Och gillar du inte patriarkatet så flytta ut i skogen eller åk till en annan planet.
Citera
2019-09-28, 19:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
För att jag inte gillar sex.
Citera
2019-09-28, 19:55
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Är ni verkligen så här satans enfaldiga?

Läs detta

https://globalportalen.org/artiklar/upprop/gor-en-insats-mot-sex-trafficking

Sen kan du även gå in och läsa
#utanskyddsnät

Där har du prostituerade som skriver om sina upplevelser.

DET är det jag m.fl pratar om och inte era fantaiser om några lyxeskorters liv.

Allright?

Nej det är långt ifrån "alright". Du svarade aldrig på min fråga, jag ville ha en mer detaljerad beskrivning över vad som utgör "exploatering" och "utnyttjande" när det sker en transaktion i form av pengar mot sex.

Jag var inne på den hemsidan och läste. Den intervjuar människor som arbetar i organisationer som säger sig arbete mot trafikering. Dom svänger sig också med siffror som det inte finns någon som helst grund till att ta på allvar. Jag diskutera detta innan med Jenny9. När det gäller antalet trafikerade i världen och Europa så rekommenderar jag följande artiklar:

https://www.theguardian.com/global-development/poverty-matters/2014/nov/28/global-slavery-index-walk-free-human-trafficking-anne-gallagher

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/22/AR2007092201401.html?sid=ST2007092300066

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/04/24/why-you-should-be-wary-of-statistics-on-modern-slavery-and-trafficking/

Sen är resultaten från polisens arbete mot "modern slavery" magra. Trots att dom tilldelats pengar för att motarbeta trafikering/slaveri. Tycker verkligen du ska läsa dom artiklarna.

Men menar du att alla kvinnor som är prostituerade är som den kvinnan i intervjun? Hon som fick kasst med pengar för sitt jobb och blev utnyttjad av en trafikerare? Detta är liksom lite kärnan i problemet så som jag ser det. om 95 % av alla prostituerade är frivilligt prostituerade och endast 5 % är tvingade, motiverar det då att sexköp ska vara olagligt? Och vad innebär det för de övriga 95 %? Finns det inget annat sätt att stoppa tvång på än den svenska sexköpslagen?

Och det finns ett gammalt ordspråk som heter "ropa inte på vargen om vargen inte kommer".
Det är vad ni gör med era falska siffror. Det är som att vänstermuppar är på något sätt beroende av hitta situationer där dom kan tillämpa en viss typ av förklaringsmodell. Det kan vara allt från att "ungdomar har inget att göra i förorten" till detta med trafikeringen. Det har blivit värre och värre. Jag tror att när detta spricker så är det slutlekt för vänster med sitt skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in