2019-09-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jaja nu ska en feminist ta upp en 1000 år gammal offörätt, få den att verka aktuell idag och styra samhället med det. Du menar att männen i dylika skräprogram inte också är halvnakna? Eller att kvinnorna tvingas visa upp sig mot sin vilja? Ju mer makt kvinnorna fått, ju mer sexualiserat har det offentliga rummet blivit. Men jag vet ju att du är dum i huvudet och att det egalitära samhället fått dig att tro att du är smart, så nu kommer det någon "fyndig" comeback ....

Kvinnor visar ju idag med all tydlighet att ni är oförmögna att ta ansvar för era liv. Ni skriker tamejfan ut det i kosmos.

När någon inte fattar vad begreppet "den manliga blicken" kommer ifrån och betyder så måste hon det ja.

jag skrev just att ja männen i detta skitprogram objektifieras också. Och det kan du tacka feminismen för. Utan feminism och de hade varit helt påklädda, suttit i några solstolar och rökt cigarr medan kvinnorna trippat fram och tillbaka framför dem för "bedömning".

Verkligheten visar med rätt stor tydlighet just nu att kvinnor är de som uppvisar större förmåga ta ansvar för både sitt eget liv samt sina barns och andras.
Citera
2019-09-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
När någon inte fattar vad begreppet "den manliga blicken" kommer ifrån och betyder så måste hon det ja.

jag skrev just att ja männen i detta skitprogram objektifieras också. Och det kan du tacka feminismen för. Utan feminism och de hade varit helt påklädda, suttit i några solstolar och rökt cigarr medan kvinnorna trippat fram och tillbaka framför dem för "bedömning".

Verkligheten visar med rätt stor tydlighet just nu att kvinnor är de som uppvisar större förmåga ta ansvar för både sitt eget liv samt sina barns och andras.
Det offentliga rummet idag, är betydligt mer sexualiserat än 1950. Idag har kvinnor betydligt mer makt och inflytande i det offentliga rummet. På vilket vis tycker du kvinnor verkar ha problem med att bli objektifierade sexuellt av män? Ni strävar ju för fan efter det, dvs vackra kvinnor, de kvinnor som kan.
Citera
2019-09-28, 10:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det offentliga rummet idag, är betydligt mer sexualiserat än 1950. Idag har kvinnor betydligt mer makt och inflytande i det offentliga rummet. På vilket vis tycker du kvinnor verkar ha problem med att bli objektifierade sexuellt av män? Ni strävar ju för fan efter det, dvs vackra kvinnor, de kvinnor som kan.

1) Legit. Ju mer frihet kvinnor får desto mer kommer vi att konkurrera med billigt sex och kroppar. För när en kvinna börjar konkurrera med sex måste resten följa efter för att hålla sig relevanta.

2) Jag själv försöker göra det här genom att ha en snygg kropp och att vara mycket sexuell. Det höjer kraven på alla andra kvinnor.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-28 kl. 10:50.
Citera
2019-09-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Legit. Ju mer frihet kvinnor får desto mer kommer vi att konkurrera med billigt sex och kroppar. För när en kvinna börjar konkurrera med sex måste resten följa efter för att hålla sig relevanta.

2) Jag själv försöker göra det här genom att ha en snygg och kropp och att vara mycket sexuell. Det höjer kraven på alla andra kvinnor.
Ja och det är bara fula kvinnor(därav den totala dominansen av sexuellt oattraktiva kvinnor inom feminism) som tycker det är jobbigt eftersom dessa inte kan konkurera. De enda kvinnor som har problem med att män sexuellt objektifierar kvinnor är kvinnor som inte blir sexuellt objektifierade. Fy fy, oooooo the ironi ......
Citera
2019-09-28, 10:52
Medlem
Citat:

Fast det har inget med just feminism att göra. utan med företeelser som ex. sekularisering, reklamens och konsumismens större inflytande, sociala medier och den sexuella revolutionen.

Och var har jag påstått att kvinnor inte skulle ha större makt och inflytande idag än 1950?

ja, vad verkar det som kivnnor av idag har problem med? Hmm?
har du följt de senaste protestvågorna som ex #Metoo som är just ex på kvinnors erfarenheter, som de tidigare hållit inne med.

1950 blev kvinnor våldtagna...men! det gick inte tala om, protestera mot, ens anmäla i vissa fall
( våldtäkt inom äktenskapet var ex lagligt 1950.) Jag kan lova dig att det förekom fan så mycket mer våldtäkter 1950 i Sverige än vad det gör idag.

2019, blir fortsatt kivnnor våldtagna, trakasserade, köpta, etc etc...för ja, vi dras fortsatt med ren uppsjö patriarkala strukturer av sorten:

Kvinnor-är-underlägsna-varelser-som-finns-till-där-enkom-för-män-att-förgripa-sig-på....om-de-gör- vissa-saker-så-förtjänar-de-att-våldtas...

Motsvarande för män:
Män är varelser som är överlägsna kivnnor och de är endast män om de kan belägra och dominera kivnnor.

Dessa sätt att tänka är ex. på patriarkala strukturer.

Och det haglar ju av dem inne på detta forum ex.
Citera
2019-09-28, 10:55
Medlem
Citat:
Fast det har inget med just feminism att göra. utan med företeelser som ex. sekularisering, reklamens och konsumismens större inflytande, sociala medier och den sexuella revolutionen.

Och var har jag påstått att kvinnor inte skulle ha större makt och inflytande idag än 1950?

ja, vad verkar det som kivnnor av idag har problem med? Hmm?
har du följt de senaste protestvågorna som ex #Metoo som är just ex på kvinnors erfarenheter, som de tidigare hållit inne med.

1950 blev kvinnor våldtagna...men! det gick inte tala om, protestera mot, ens anmäla i vissa fall
( våldtäkt inom äktenskapet var ex lagligt 1950.) Jag kan lova dig att det förekom fan så mycket mer våldtäkter 1950 i Sverige än vad det gör idag.

2019, blir fortsatt kivnnor våldtagna, trakasserade, köpta, etc etc...för ja, vi dras fortsatt med ren uppsjö patriarkala strukturer av sorten:

Kvinnor-är-underlägsna-varelser-som-finns-till-där-enkom-för-män-att-förgripa-sig-på....om-de-gör- vissa-saker-så-förtjänar-de-att-våldtas...

Motsvarande för män:
Män är varelser som är överlägsna kivnnor och de är endast män om de kan belägra och dominera kivnnor.

Dessa sätt att tänka är ex. på patriarkala strukturer.

Och det haglar ju av dem inne på detta forum ex.
Dina teorier är så långt från verkligheten att man undrar om du lever i en psykos.
Citera
2019-09-28, 11:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Ja jag håller med. När du var ung ansågs det här vara en snygg tjej, https://www.youtube.com/watch?v=m3lAjyUUS1g

2) Idag skulle hon bli utskrattad, https://www.youtube.com/watch?v=5_8WvP5lUjc just lol @ ligga över 15% bf på 2020 talet. Då får man betala för sex.

3) För många kvinnor idag är det ett heltidsjobb att vara attraktiv för män. Kvinnor investerar i boob and butt jobs, fillers, nose jobs, steroider, och att producera sin egen porr. Sånt fanns inte på 1960 talet. You played yourself.

4) Många kvinnor säljer sex för att ha råd att leva upp till det här idealet till exempel betala för operationer. Det tycker jag är bra.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-28 kl. 11:09.
Citera
2019-09-28, 11:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej objektifiering och "den manliga blicken" är begrepp som beskriver en negativ struktur i samhället.
Det är INTE mäns sexualitet, utan det sätt som samhället strukturerat sexualitet på.

Lär dig skillnaden.

Precis, den "negativa strukturen" att män kan vara sexuellt attraherade av kvinnors utseenden...

Ledsen att behöva berätta det men jo, detta ingår i mäns sexualitet, och du själv visar här exakt vad jag menade i mitt förra inlägg.
Citera
2019-09-28, 11:28
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Är ni verkligen så här satans enfaldiga?

Läs detta

https://globalportalen.org/artiklar/upprop/gor-en-insats-mot-sex-trafficking

Sen kan du även gå in och läsa
#utanskyddsnät

Där har du prostituerade som skriver om sina upplevelser.

DET är det jag m.fl pratar om och inte era fantaiser om några lyxeskorters liv.

Allright?

Citat:
RFSU dokumentär: 500 kr för en halvtimme med Sofia, 17 år

17-åriga Sofia sitter bredvid en man på en madrass i en lägenhet, hon vet inte var i Sverige. Hon vet inte heller vilka 30 olika slags sexuella tjänster hennes kopplare har skrivit i annonsen att hon erbjuder.

Varför tar hennes "kopplare" bara 500 kr för en halvtimme med en ung söt tjej? Verkar vara en dålig affärsman.

Själv hade jag gärna betalt 3000 kr för en halvtimme med söt 17-årig tjej.
Under förutsättning att hon ser ut att må bra och är glad och trevlig.

Och nej, jag tänder inte på tvång och sunkiga madrasser i en sunkig lägenhet. Men att plocka upp tjejen när hon slutat skolan och köra ut henne i skogen vore trevligt.

Citat:
Svårt att uppskatta antal offer

Det saknas resurser för att göra exakta och heltäckande bedömningar av hur många människor som blir offer för trafficking. Det är därför svårt att sätta nummer på hur många offer som finns, men myndigheter och organisationer uppskattar att traffickingen ökar.

Man verkar också mer gissa sig till diverse siffror. Men visst, man kan nog göra så ibland, gå på sin känsla, titta i sin spåkula och gissa sig till sina siffror.
Citera
2019-09-28, 12:05
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Är ni verkligen så här satans enfaldiga?

Läs detta

https://globalportalen.org/artiklar/upprop/gor-en-insats-mot-sex-trafficking

Sen kan du även gå in och läsa
#utanskyddsnät

Där har du prostituerade som skriver om sina upplevelser.

DET är det jag m.fl pratar om och inte era fantaiser om några lyxeskorters liv.

Allright?
I Finland är sexköp tillåtet. Det har mig veterligen inte uppdagats ett enda fall av slavliknande förhållanden i sexbranschen i Finland. Inom bärplockning, restaurang och även industi har det däremot förekommit många fall av slavliknande arbetsförhållanden. Det känns lite falskt , allt detta tjat om sexslavar då jag jämför diskussionerna på en tidigare sexkontaktsajt, som varit allmänt känd i Finland, med artiklarna om hur vanlig arbetskraft (utländska och asylsökanden) behandlats av skrupelfria företagare. Prostitutionen har orättmätigt blivit syndabock för all skit. Kraven på att kriminalisera sexköp verkar dock ha mattats i Finland nu.
Citera
2019-09-28, 12:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Är du dum på något sätt? (Ja, det är du)

Den varianten är redan testad. Män ger bort i stort sett allt de äger till kvinnor och i utbyte får de slava för kvinnor och ta emot en massa manshat och gnat. Livet ut. Män är därför tvingade att gå rakt på sak, ge mig sex så får du pengar, typ.

Kvinnor däremot gör aldrig någonting för någon annan. Ta emot flyktingar gör ni bara för att tillfredsställa era perversa gruppvåldtäktsfantasier.

Tänder du på att höra småtjejer bli gruppvåldtagna i skogen av 10-15 män?

Nej jag är inte dum. Är du?
Du verkar ha svårt att skilja på en klick personer och den stora massan. Flyktingar har överhuvudtaget ingenting med ämnet att göra.
Var ger män bort i stort sätt allt de äger till kvinnor? Om du tänker på skatten är du fel ute.
Som sagt, om nu mannen som köper sex skulle vara så fin och omtänksam och bry sig så mycket om andra så hade han inte dragit nytta av en kvinna som prostituerar sig utan gett henne pengarna utan att få sex i gengäld.
Det är ett grisbeteende du förespråkar här, din lilla gris 🐷. Nöff nöff.
Citera
2019-09-28, 14:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag är inte dum. Är du?
Du verkar ha svårt att skilja på en klick personer och den stora massan. Flyktingar har överhuvudtaget ingenting med ämnet att göra.
Var ger män bort i stort sätt allt de äger till kvinnor? Om du tänker på skatten är du fel ute.
Som sagt, om nu mannen som köper sex skulle vara så fin och omtänksam och bry sig så mycket om andra så hade han inte dragit nytta av en kvinna som prostituerar sig utan gett henne pengarna utan att få sex i gengäld.
Det är ett grisbeteende du förespråkar här, din lilla gris 🐷. Nöff nöff.

Eller så kan kvinnor (och de som är motståndare till prostitution) ge sina pengar till prostituerade kvinnor så kanske de slutar sälja sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in