Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Visst är det märkligt att du aldrig lyckas göra dig ”förstådd” - kan det bero på alla lögner,
Nu ljuger du igen. Jag har aldrig (medvetet) ljugit på det här forumet. Aldrig.
Det är däremot ditt mo.
Citat:
medvetna feltolkningar,
Nu ljuger du igen. Jag har aldrig medvetet feltolkat något på det här forumet. Aldrig.
Det är däremot ditt mo.
Varje gång en slemkeps använder glåpordet ”foliehatt” så kontrar jag med ”slemkeps”. Aldrig annars.
Det är däremot ditt mo. Nu senast ”idiot”.
Citat:
ideliga upprepningar,
Om Du eller någon skriver något som jag refuterar så refuterar jag det igen om denne skriver samma sak igen som om det inte redan är grundligt refuterat.
Självklart.
Citat:
din oförmåga att ta till dig argument,
Det beror helt på kvaliten i argumentet. Du och dina hangarounds sprutar ur er argument som inte står pall för ens en flyktigt ytlig granskning. Ändå så ska jag ta dem till mig, menar Du.
Jisses ...
Citat:
dina krav på att alla ska redovisa källor eller din egen oförmåga att göra detsamma?
Här har du som vanligt inget illustrerande exempel? Ljuger du nu igen?
Citat:
Du förstår nog egentligen mycket väl varför en medvetet arrangerad cd kräver - eller i alla fall nyttjar - möjligheten att demolera en byggnad på ett stort antal punkter...
Det jag ifrågasätter är den enorma/hiskeliga/helt ohanterliga mängden sprängmedel/termit som enligt NIST och NIST-apologeterna skulle krävas och därmed göra det omöjligt att aptera utan upptäckt.
Enligt samma NIST-apologeter och i samma andetag krävdes det ju helt uppenbart inte ens ett endaste litet gram?
Att inte Du ser det minst sagt motsägelsefulla i det här, förvånar mig inte, men jag hoppades/hoppas lite på att Prudent fortfarande gick att rädda.
Jag håller inte andan.
NIST testade/analyserade inte den ytterst lilla mängd stål som fanns sparad för spår av CD eftersom:
1. Mängden sprängmedel/termit som i så fall måste ha krävts hade varit så stor att den hade varit ”almost impossible” att aptera utan uppräckt. Fel.
2. De ingående ämnena i sprängmedel/termit skulle inte gå att identifiera eftersom rasmassorna innehöll så mycket liknande ämnen. Fel.
3. Ljuden ifrån explosionerna skulle vara så volymstarka (minst 130dB minst 800 m ifrån) att vittnen skulle ha blivit temporärt döva och att det klart och tydligt skulle ha registrerats på videoband. Fel.
4. De ”tusen vittnen” som man påstår ha hört, ”hörde inga explosioner”, trots att hundratals dokumenterade vittnen rapporter mycket kraftiga explosioner som inte kopplades till bränderna/rasen/impact. Omöjligt att kolla eftersom hela underlaget är hemligstämplat.
5. Istället för att ta reda på hur tornen faktiskt kollapsade och varför så nöjde sig NIST med att torrlabba och fuska fram teoretiska modeller av respektive initiering av respektive kollaps utan att visa hur respektive initiering faktiskt också var just en initiering. Istället nöjde sig NIST med ett delfiskt litet ..... inevitable?
Och då talar vi fortfarande bara om NIST. Det som hände innan NIST fick folkets förtroende är givetvis den riktigt stora elefanten i vardagsrummet.
Att i skytteltrafik frakta bort allt stål/alla bevis, hugga upp det, sälja det till högstbjudande till rekordlåga priser och skeppa iväg det innan en gängse forensisk brandteknisk utredning fick undersöka det och analysera det är givetvis århundradets mörkläggning av århundradets brottsplats.
Här ligger till och morden på JFK, MLK och RFK i lä.