2019-09-27, 20:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Kan ju ha att göra med att vi sett olika videor med dramatiskt skilda ljudbilder. Den jag såg var extremt kaosartad ljudbild med sirener osv.

Kan du länka?
Citera
2019-09-27, 21:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
och du tittar inte på det som länkats heller tydligen. Vad är poängen med att diskutera detta igen?
Inte vet jag, det var väl du som hoppade in i diskussionen - om du tycker det var dumt kunde du ju bara avstått.

Citat:
det är två sidor som inte kommer överens här någonsin oavsett vad som släpas fram...
Inte ens bevis? Jag skulle i alla fall ändra åsikt då..
Citat:
Den här videon tex (minus 1:a minuten med David Chandler och Mr. Talking Head från NIST)

Varför tror du inte jag tittat på den?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-09-27 kl. 21:20.
Citera
2019-09-27, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst är det märkligt att du aldrig lyckas göra dig ”förstådd” - kan det bero på alla lögner,
Nu ljuger du igen. Jag har aldrig (medvetet) ljugit på det här forumet. Aldrig.

Det är däremot ditt mo.

Citat:
medvetna feltolkningar,
Nu ljuger du igen. Jag har aldrig medvetet feltolkat något på det här forumet. Aldrig.

Det är däremot ditt mo.

Citat:
glåpord,
Varje gång en slemkeps använder glåpordet ”foliehatt” så kontrar jag med ”slemkeps”. Aldrig annars.

Det är däremot ditt mo. Nu senast ”idiot”.

Citat:
ideliga upprepningar,
Om Du eller någon skriver något som jag refuterar så refuterar jag det igen om denne skriver samma sak igen som om det inte redan är grundligt refuterat.

Självklart.

Citat:
din oförmåga att ta till dig argument,
Det beror helt på kvaliten i argumentet. Du och dina hangarounds sprutar ur er argument som inte står pall för ens en flyktigt ytlig granskning. Ändå så ska jag ta dem till mig, menar Du.

Jisses ...

Citat:
dina krav på att alla ska redovisa källor eller din egen oförmåga att göra detsamma?
Här har du som vanligt inget illustrerande exempel? Ljuger du nu igen?

Citat:
Du förstår nog egentligen mycket väl varför en medvetet arrangerad cd kräver - eller i alla fall nyttjar - möjligheten att demolera en byggnad på ett stort antal punkter...
Det jag ifrågasätter är den enorma/hiskeliga/helt ohanterliga mängden sprängmedel/termit som enligt NIST och NIST-apologeterna skulle krävas och därmed göra det omöjligt att aptera utan upptäckt.

Enligt samma NIST-apologeter och i samma andetag krävdes det ju helt uppenbart inte ens ett endaste litet gram?

Att inte Du ser det minst sagt motsägelsefulla i det här, förvånar mig inte, men jag hoppades/hoppas lite på att Prudent fortfarande gick att rädda.

Jag håller inte andan.

NIST testade/analyserade inte den ytterst lilla mängd stål som fanns sparad för spår av CD eftersom:

1. Mängden sprängmedel/termit som i så fall måste ha krävts hade varit så stor att den hade varit ”almost impossible” att aptera utan uppräckt. Fel.

2. De ingående ämnena i sprängmedel/termit skulle inte gå att identifiera eftersom rasmassorna innehöll så mycket liknande ämnen. Fel.

3. Ljuden ifrån explosionerna skulle vara så volymstarka (minst 130dB minst 800 m ifrån) att vittnen skulle ha blivit temporärt döva och att det klart och tydligt skulle ha registrerats på videoband. Fel.

4. De ”tusen vittnen” som man påstår ha hört, ”hörde inga explosioner”, trots att hundratals dokumenterade vittnen rapporter mycket kraftiga explosioner som inte kopplades till bränderna/rasen/impact. Omöjligt att kolla eftersom hela underlaget är hemligstämplat.

5. Istället för att ta reda på hur tornen faktiskt kollapsade och varför så nöjde sig NIST med att torrlabba och fuska fram teoretiska modeller av respektive initiering av respektive kollaps utan att visa hur respektive initiering faktiskt också var just en initiering. Istället nöjde sig NIST med ett delfiskt litet ..... inevitable?

Och då talar vi fortfarande bara om NIST. Det som hände innan NIST fick folkets förtroende är givetvis den riktigt stora elefanten i vardagsrummet.

Att i skytteltrafik frakta bort allt stål/alla bevis, hugga upp det, sälja det till högstbjudande till rekordlåga priser och skeppa iväg det innan en gängse forensisk brandteknisk utredning fick undersöka det och analysera det är givetvis århundradets mörkläggning av århundradets brottsplats.

Här ligger till och morden på JFK, MLK och RFK i lä.
Citera
2019-09-27, 22:54
Medlem
Citat:
Kan ju ha att göra med att vi sett olika videor med dramatiskt skilda ljudbilder. Den jag såg var extremt kaosartad ljudbild med sirener osv.
Det är möjligt, dock lär ju reporterns och kvinnans rörelser vara identiska oavsett om den film jag länkar är manipulerad ljudmässigt och den du sett är oredigerad.
Tycker du verkligen rörelsen de gör när de reagerar på något i bakgrunden (ljud rimligtvis) är att hoppa?
Jag hittar någon video ett mullret från kollapsen hörs något bättre, men ingen med vad jag skulle kalla en hög smäll.
Länka gärna videon med en hög smäll, kaosartad ljudbild och sirener som du hänvisar till.
Citera
2019-09-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
mängden sprängmedel/termit som krävs för att ta ner de tre byggnaderna i kontrollerade demoleringar är så stor och ohanterlig att det skulle vara omöjligt att genomföra utan upptäckt.
Ja

Citat:
- Du hävdar vidare att byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact utan att så mycket som ett gram sprängmedel/termit krävdes.
Ja

Citat:
Varför krävs det så stora mängder sprängmedel i det ena fallet men inte ett gram i det andra?
Därför att i detta fallet:
mängden sprängmedel/termit som krävs för att ta ner de tre byggnaderna i kontrollerade demoleringar är så stor och ohanterlig att det skulle vara omöjligt att genomföra utan upptäckt.
används sprängmedel medan i detta fallet:
byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact utan att så mycket som ett gram sprängmedel/termit krävdes.
används inte sprängmedel.

Läser du inte vad du själv skrivit innan du klickar "Skicka svar"?

Citat:
Vad är skillnaden?
Skillnaden är att i detta fall:
pratar du om att ta ned de tre byggnaderna i kontrollerade demoleringar medan du i detta fall:
byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact utan att så mycket som ett gram sprängmedel/termit krävdes
pratar om att byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact.

Senast redigerad av Prudent 2019-09-28 kl. 00:58.
Citera
2019-09-28, 01:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Skillnaden är att i detta fall:
pratar du om att ta ned de tre byggnaderna i kontrollerade demoleringar medan du i detta fall:
byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact utan att så mycket som ett gram sprängmedel/termit krävdes
pratar om att byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact.

- Du säger att mekaniska skador + eld räckte för att byggnaderna skulle kollapsa i nästan-/fritt fall.

- Samtidigt säger du att det skulle krävas så enorma mängder sprängmedel/termit för att demolera byggnaderna att det hade varit ”almost impossible” att aptera dem utan upptäckt.

- I ditt scenario så behövs det utöver mekaniska skador och brand inte ett endaste gram sprängmedel/termit.

- I mitt scenario så behövs det enligt dig utöver mekaniska skador och brand extrema mängder sprängmedel/termit.

Varför?
Citera
2019-09-28, 06:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
- Du säger att mekaniska skador + eld räckte för att byggnaderna skulle kollapsa i nästan-/fritt fall.

- Samtidigt säger du att det skulle krävas så enorma mängder sprängmedel/termit för att demolera byggnaderna att det hade varit ”almost impossible” att aptera dem utan upptäckt.

- I ditt scenario så behövs det utöver mekaniska skador och brand inte ett endaste gram sprängmedel/termit.

- I mitt scenario så behövs det enligt dig utöver mekaniska skador och brand extrema mängder sprängmedel/termit.

Varför?
vore ditt scenario att man spränger nån enstaka balk lite halvdant i vardera torn och sedan förlitar sig på skadorna, bränderna och gravitationen så skulle det antagligen krävas så lite sprängmedel/termit att det gick att dölja, men dels är väl inte det ditt scenario, och dels låter det helt meningslöst..

Eller är ditt scenario att man spränger våningsplan efter våningsplan löpande i tornen ända från impact ned till marken?
(Extrema mängder sprängmedel som skulle vara närmast omöjligt att aptera utan upptäckt, och termit är dessutom helt uteslutet här - det skulle ta många minuter att bränna av en enda pelare med termit - att man skulle kunna synkronisera ett stort antal termitladdningar våningsplan för våningsplan på pelare som dessutom blir avsevärt kraftigare desto längre ned man kommer, det förstår nog alla att det är en omöjlighet).
Citera
2019-09-28, 10:57
Medlem
Citat:
- Du säger att mekaniska skador + eld räckte för att byggnaderna skulle kollapsa
Som en följd av flygplanskollisionerna, ja
Citat:
I en kontrollerad demolering, ja

Citat:

Det här är de två fallbeskrivningar du ställt upp till diskussion:
Citat:
Citat:
Citat:
byggnaderna kollapsade av mekaniska skador och eld från planens impact utan att så mycket som ett gram sprängmedel/termit krävdes.
och jag håller med.
Sluta tjata!

Citat:
Varför?
För att du påstår:
Citat:
Citat:
Citat:
och jag håller med.
Sluta tjata!

Senast redigerad av Prudent 2019-09-28 kl. 11:05.
Citera
2019-09-28, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
vore ditt scenario att man spränger nån enstaka balk lite halvdant i vardera torn och sedan förlitar sig på skadorna, bränderna och gravitationen så skulle det antagligen krävas så lite sprängmedel/termit att det gick att dölja, men dels är väl inte det ditt scenario, och dels låter det helt meningslöst..

Eller är ditt scenario att man spränger våningsplan efter våningsplan löpande i tornen ända från impact ned till marken?
(Extrema mängder sprängmedel som skulle vara närmast omöjligt att aptera utan upptäckt, och termit är dessutom helt uteslutet här - det skulle ta många minuter att bränna av en enda pelare med termit - att man skulle kunna synkronisera ett stort antal termitladdningar våningsplan för våningsplan på pelare som dessutom blir avsevärt kraftigare desto längre ned man kommer, det förstår nog alla att det är en omöjlighet).
Jag vet inte hur mycket sprängmedel/termit som behövdes utöver planens impact och bränder. Men NIST och NIST-apologeterna tycks veta att det inte krävdes något alls, samtidigt som ni vet att det måste ha krävts så stora mängder att det hade varit ”almost impossible” att aptera utan upptäckt. Att det därför inte behövdes några tester eller analyser av stålet och övrigt rasmaterial för möjliga spår av CD’s.

Hur får ni ihop det här?
Citera
2019-09-28, 15:49
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det är möjligt, dock lär ju reporterns och kvinnans rörelser vara identiska oavsett om den film jag länkar är manipulerad ljudmässigt och den du sett är oredigerad.
Tycker du verkligen rörelsen de gör när de reagerar på något i bakgrunden (ljud rimligtvis) är att hoppa?
Jag hittar någon video ett mullret från kollapsen hörs något bättre, men ingen med vad jag skulle kalla en hög smäll.
Länka gärna videon med en hög smäll, kaosartad ljudbild och sirener som du hänvisar till.

Videon ligger här någonstans i tråden jag letade den igår men hittar den inte men jag återkommer. Hoppa till/Rycka till whatever men inom samma tidsram så berättar denna reporter att hon hört upp till 4 smällar utöver den som hörs när dom pratar. På en video jag länka till igår så är den första smällen man hör inget jag skulle kalla för lågt iaf. Dock behövs ju inga ljud för att förstå hur det där har gått till...
Citera
2019-09-28, 16:15
Medlem
Citat:
Videon ligger här någonstans i tråden jag letade den igår men hittar den inte men jag återkommer.
Ok
Citat:
Hoppa till/Rycka till whatever
Det är snarare att de vänder sig om och tittar bakåt över axeln än hoppar till/rycker till.
Citat:
Dock behövs ju inga ljud för att förstå hur det där har gått till...
Även om vi inte är överens i sak så har du på sätt och vis rätt i det...
Citera
2019-09-28, 16:31
Avstängd
Citat:
Videon ligger här någonstans i tråden jag letade den igår men hittar den inte men jag återkommer. Hoppa till/Rycka till whatever men inom samma tidsram så berättar denna reporter att hon hört upp till 4 smällar utöver den som hörs när dom pratar. På en video jag länka till igår så är den första smällen man hör inget jag skulle kalla för lågt iaf. Dock behövs ju inga ljud för att förstå hur det där har gått till...
Är det David Chandlers video du letar efter?

https://youtu.be/ERhoNYj9_fg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in