2019-09-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och en annan såg honom på Nybrogatan om det var igår?

Vill vi veta hur KL ser ut så finns det kanske en öppning genom hennes medverkan i TV-serien I nöd och lust som producerades 96-98. Om jag fattar det rätt så var det SVT Drama. Säsong 2 avsnitt 2 var hon med i och det heter Hon hade ju allt.

Passande titel i sammanhanget.

https://m.imdb.com/name/nm7588146/

Så här går man till väga för den som har lust och råd att kika närmare på det:

https://kontakt.svt.se/guide/kopa-program-for-privat-bruk
Personligen bryr jag mig inte när det gäller hur KL ser ut. Det säger nada. För mig i alla fall. Däremot ett aktuellt foto idag hade varit intressant. Är hon alkoholiserad så syns det under ögon och på ansiktet, om hon inte har fel på njurarna, det kan också ge ett halvplufsigt utseende. Är hon jättefräsch, så är alkoholryktet bara just ett rykte. Men jag får en viss aktning för henne ändå, hon är ingen narcissist med tanke på hur håller sig undan mediala foton.
Citera
2019-09-28, 12:56
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ja om det nu ska vara av intresse i aktuellt mordförsök angående byte av advokater och inlämnande av intyg.
Utifall någon vill kontrollera de olika aktbilagorna i dom äldre målen lägger jag ut samtliga målnummer så vem som vill själv kan ta ut det som är av intresse. Man vet aldrig vilka väl valda delar som läggs ut här.
Svea Hovrätt
Stockholms TR

Jag lämnar det till var och en att avgöra.

Bra att du sammanställer målnumren!
Citera
2019-09-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Personligen bryr jag mig inte när det gäller hur KL ser ut. Det säger nada. För mig i alla fall. Däremot ett aktuellt foto idag hade varit intressant. Är hon alkoholiserad så syns det under ögon och på ansiktet, om hon inte har fel på njurarna, det kan också ge ett halvplufsigt utseende. Är hon jättefräsch, så är alkoholryktet bara just ett rykte. Men jag får en viss aktning för henne ändå, hon är ingen narcissist med tanke på hur håller sig undan mediala foton.

Men hon blir gärna intervjuad av kvällspressen filmad bakifrån. Ställer upp i tv-serie i SVT. Ja svårt att avgöra hur hon funkar kring detta.

Narcissist eller ej så tror jag många personer syns i tex Google endast genom sin medverkan i sociala medier. Man kan ju testa att dra en googlesökning på egna bekanta i hennes ålder och sortera bort de foton som inte är kopplade till soc medier och se vad som blir kvar.

Avsaknaden av bilder kan ju ha med hennes yrke att göra. Den banan började hon ju innan Facebook, Instagram och annat slog igenom på allvar.

Främst narcissistiska män har svårt att se bilder av sig själva. Kanske gäller kvinnor också. Däremot har man mätt högre hjärnaktivitet när det gäller sånt hos män.

Österrikisk forskning på ämnet om nån orkar plöja igenom:

https://www.nature.com/articles/s41598-017-03935-y

Self-viewing is associated with negative affect rather than reward in highly narcissistic men

Mer lättläst artikel om rapporten med en intressant titel:

https://www.sciencealert.com/how-do-you-upset-a-narcissist-show-them-a-picture-of-themselves

Edit: efternamn08 berättar ju också om hur hon sätter handen för eller vänder bort ansiktet vid fototillfällen. Om uppgiften stämmer alltså.
Senast redigerad av Avel 2019-09-28 kl. 13:06.
Citera
2019-09-28, 13:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Nu står narcissism för mer än Narkissos och hans förälskelse i sin egen spegelbild. Det är mer behovet av att märkas än att synas. Några grundläggande begrepp för narcissisten: 1. Jag är smartast och ska därför styra, 2. och eftersom jag är smartast är alla andras åsikter ointressanta och 3. eftersom jag är smartast ska ni andra bara leverera det jag kräver. Detta skapar givetvis 4. konflikter, något som ger narcissisten syre, något som driver hen. Och i dessa konflikter 5. finns det inget som olika perspektiv, ta in vad den/ de andra har att säga och tycka, söka lösningar som kan gagna båda/ alla eller kompromissa som hos sunda individer. Nada. Det handlar bara om narcissismens 6. skadade/ ifrågasatta ego och hen ska till varje pris 7. ha sista ordet. 8. Aggressivitet, hot, hämndbegär och hat är känslor som nu kokar i hen.
Citera
2019-09-28, 13:26
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Här är inlägget du menade. Det låter som att personen VET att Karin har en Borderlinepersonlighet men man bör inte ta det för fakta i nuläget även om det är troligt.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Just det, tack, nämndes även i en tidigare post. Vore hursom väldigt intressant att veta vad som ligger bakom påståendet att KL har borderline. Går det ens att verifiera? Symptomen verkar ju stämma med vad som grävts fram i tråden.
Citera
2019-09-28, 13:32
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Henrik passerade jag idag exakt klockan 10:04 precis vid Nybrogatan 34.
Han såg mycket stilig ut i ljus trekvartslång rock. Min blick mötte hans och han såg en aningens osäker/rädd ut.

Så här i efterhand önskade jag att jag hade stannat honom och frågat ödmjukt, ” Hur mår du? Jag följer dramatsskriverier på flashback.”

Nämnde även detta till några advokater vid Nybrogatan (kontoret) som blev häpna att han var ute och spatserade. Alla tre lika nyfikna som mig själv men inget som de nämnvärt ville diskutera vidare.

Hade han något sår i ansiktet eller rispa i huvudet? Hur kan han ha blivit skjuten i huvudet utan att det syns efteråt?
Citera
2019-09-28, 13:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Alkoholryktet...
Det var en vansklig alkotest må jag säga.
Ska barnens uppgifter stå bak om hon har bra gener och är bra på makeup?
Och vad säger ett foto i dagens fejkade filtervärld..

Det vore att förminska deras tragiska upplevelser.
Det finns smygalkoholister som dricker stora mängder varenda dag och lyckas bedra omgivningen likaväl.
Super efter klockan...

Det är nog troligt vad som är porten in för de flesta sen förgrenar det sig. En del till parksoffor men fromma som lamm, andra blir våldsamma och störande.
Risken är att hon via utseendet, ihop med gamla meriter, lyckas bedra många att det nog inte är så farligt, att det inte stämmer och så passar omskrivningarna in jättebra i det hela.
Senast redigerad av develi 2019-09-28 kl. 13:39.
Citera
2019-09-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alkoholryktet...
Det var en vansklig alkotest må jag säga.
Ska barnens uppgifter stå bak om hon har bra gener och är bra på makeup?
Och vad säger ett foto i dagens fejkade filtervärld..

Det vore att förminska deras tragiska upplevelser.
Det finns smygalkoholister som dricker stora mängder varenda dag och lyckas bedra omgivningen likaväl.
Super efter klockan...

Det är nog troligt vad som är porten in för de flesta sen förgrenar det sig. En del till parksoffor men fromma som lamm, andra blir våldsamma och störande.
Risken är att hon via utseendet, ihop med gamla meriter, lyckas bedra många att det nog inte är så farligt, att det inte stämmer och så passar omskrivningarna in jättebra i det hela.

Att vara högpresterande och utveckla ett alkoholmissbruk är inte ovanligt. Vissa lyckas ju redan på universitetet. Ett glas för att mota prestationsångest och lugna nerverna lite kan snabbt bli flera. Släng in en högpresterande make som också gör karriär, småbarn, separation, svårt sjuka föräldrar, dödsfall, motgång i karriären mm så eskalerar nog självmedicineringen.

Läser allt mellan raderna i de underlag som finns. Gissningar, inget jag doktorerat i, men så har jag uppfattat hennes relation till alkohol innan allt började balla ur på allvar 2013 för KL. Har hon trampat hårt på krökargasen under sex år sedan dess så sitter det nog tyvärr tecken på det i både ögon och anlete nu.
Citera
2019-09-28, 14:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Att vara högpresterande och utveckla ett alkoholmissbruk är inte ovanligt. Vissa lyckas ju redan på universitetet. Ett glas för att mota prestationsångest och lugna nerverna lite kan snabbt bli flera. Släng in en högpresterande make som också gör karriär, småbarn, separation, svårt sjuka föräldrar, dödsfall, motgång i karriären mm så eskalerar nog självmedicineringen.

Läser allt mellan raderna i de underlag som finns. Gissningar, inget jag doktorerat i, men så har jag uppfattat hennes relation till alkohol innan allt började balla ur på allvar 2013 för KL. Har hon trampat hårt på krökargasen under sex år sedan dess så sitter det nog tyvärr tecken på det i både ögon och anlete nu.
Interventionen med hennes vänner och HOL var väl 2012 och hon lär ha druckit en hel del innan ("börjar balla ur" är nog snarare kulmen där det inte håller längre innanför väggarna, i nära kretsar).
2013 är separationen ett faktum.

Självklart tar fyllan ut sin rätt men hur stort förfall är individuellt. En del klarar av att fortsatt se bra ut och spela dubbelspel trots gravt missbruk, dagligt intag. Praise the makeup..
Går fint att ta Läkerol och skylla på migrän om nån rynkar på pannan..
Skulle tippa att det är ett annat ansikte som skådas i arresten på morgonen.
Citera
2019-09-28, 15:04
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Hade han något sår i ansiktet eller rispa i huvudet? Hur kan han ha blivit skjuten i huvudet utan att det syns efteråt?

Jag satt på en buss som alternativt stod stilla eller körde sakta när jag såg honom utanför hans kontor för några dagar sen. Jag såg dock ingen skada i ansiktet men han dök upp så plötsligt och jag var ju inte beredd på vem han var först, så jag kan inte svära på att han inte hade någon skada. Kulan kan ju ha rispat i bakhuvudet. Dock har jag för mig att jag första dagen läste något om att han träffats i ansiktet men jag kan minnas fel.
Citera
2019-09-28, 15:10
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Vill vi veta hur KL ser ut så finns det kanske en öppning genom hennes medverkan i TV-serien I nöd och lust som producerades 96-98. Om jag fattar det rätt så var det SVT Drama. Säsong 2 avsnitt 2 var hon med i och det heter Hon hade ju allt.

Passande titel i sammanhanget.

https://m.imdb.com/name/nm7588146/

Så här går man till väga för den som har lust och råd att kika närmare på det:

https://kontakt.svt.se/guide/kopa-program-for-privat-bruk

Ja, visst är titeln nästan lite skrämmande med tanke på att det stämmer så väl in på henne... Synd att det var så krångligt och dyrt att få se avsnittet. Jag minns att jag såg den här serien när det begav sig.
Citera
2019-09-28, 16:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Just det, tack, nämndes även i en tidigare post. Vore hursom väldigt intressant att veta vad som ligger bakom påståendet att KL har borderline. Går det ens att verifiera? Symptomen verkar ju stämma med vad som grävts fram i tråden.
Den som har hunden Ester har ju haft många långa samtal med Karin så det är inte omöjligt att hon har berättat det själv.
Karin har berättat massor om sig själv och sin situation för zooägaren så detta med borderline kanske kom fram där...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in