2019-10-01, 20:55
Medlem
Paret KL och FO börjar tona fram som någon sorts Bonnie & Clyde figurer som vill vara utanför samhället. Eftersom de känt varandra länge så får jag en känsla av att KL blev uttråkad av sitt perfekta liv. Kanske något i still med post presidential depression, då man nått det perfekta och toppen och så inställer sig den stora tomheten, now what? Ska jag leva detta tråkiga liv tills jag dör? KL har kanske även blivit spyfärdig på det falska och tråkiga umgänget med folk, som hon antagligen tycker är idioter. Druckit för mycket på fester för att stå ut med ledan. Men med ärvda alkogenen blivit fort alkad. Och så träffar hon charmiga och vilda FO. Livet blir spännande igen. Hon känner att hon lever.
Citera
2019-10-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Han är till 100 procent gömd hos Julia Lagerström eller hennes bror Richard. Gissar i den avställda husvagnen dom äger eller fritidshuset på ön. Lite svårt att åka dit och spana om man inte har egen båt.

JL och han umgås fortfarande ,enligt dig, efter han dömd med JL som målsägande. Det var nån födelsedag som skulle firas med hennes syster och bror.

Sen berättar flickvännen i Borås-domen att hon firar jul med FO efter att ha fått på käften.

Jäkla stor kredit han har hos brudarna va?
Typ en incels motsats i format muskelhjärna. Tjejer gillar bad guys osv.
Citera
2019-10-01, 20:57
Medlem
flammers avatar
Citat:
Han är till 100 procent gömd hos Julia Lagerström eller hennes bror Richard. Gissar i den avställda husvagnen dom äger eller fritidshuset på ön. Lite svårt att åka dit och spana om man inte har egen båt.
Delgav du denna information till polisen när du var där på förhör?
Citera
2019-10-01, 21:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
MÖP, jaha. Då har FO många ställen att där han kan gömma sig. Och många som han kan arbeta svart åt. Blir mer och mer intressant det här.

I någon av domarna stod det att han arbetat åt sin styvfar, eller nåt. Tjocka släkten gömmer honom kanske.
Trodde jag kunde alla förkortningar här men MÖP har jag inte mött på förut.
MÖP - Militärt Överintresserad Person.

FO är säkert van att gömma sig och byter nog ställe lite då och då misstänker jag.
I dom kretsarna han verkar umgås är att gömma en brottsling en petitess.
Citera
2019-10-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Trodde jag kunde alla förkortningar här men MÖP har jag inte mött på förut.
MÖP - Militärt Överintresserad Person.

FO är säkert van att gömma sig och byter nog ställe lite då och då misstänker jag.
I dom kretsarna han verkar umgås är att gömma en brottsling en petitess.

MÖPs är om sig och kring sig. Har ett eget nätverk. Militära och polisiära kontakter. Flera boenden, fullt utrustade. Kapabla på många områden. Om FO är sådan då är han eftertraktad arbetskraft på den svarta marknaden, och han är inte billig. Ingen pizzabud direkt.
Citera
2019-10-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
JL och han umgås fortfarande ,enligt dig, efter han dömd med JL som målsägande. Det var nån födelsedag som skulle firas med hennes syster och bror.

Sen berättar flickvännen i Borås-domen att hon firar jul med FO efter att ha fått på käften.

KL är ett riktigt kap för FO jämfört med dessa trashiga brudar. Klipsk och smart. Intressant paranoid. Insyn i det fina samhället som FO avskyr. De kan säkert hata bra tillsammans.
Citera
2019-10-01, 21:15
Avslutad
Citat:
Kan inte mamma E fixa det då?
https://minfil.com/14A6xf7dnb/Boat_png
Citera
2019-10-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Paret KL och FO börjar tona fram som någon sorts Bonnie & Clyde figurer som vill vara utanför samhället. Eftersom de känt varandra länge så får jag en känsla av att KL blev uttråkad av sitt perfekta liv. Kanske något i still med post presidential depression, då man nått det perfekta och toppen och så inställer sig den stora tomheten, now what? Ska jag leva detta tråkiga liv tills jag dör? KL har kanske även blivit spyfärdig på det falska och tråkiga umgänget med folk, som hon antagligen tycker är idioter. Druckit för mycket på fester för att stå ut med ledan. Men med ärvda alkogenen blivit fort alkad. Och så träffar hon charmiga och vilda FO. Livet blir spännande igen. Hon känner att hon lever.

KL har ett stalkerbeteende.

En stalker har bara en sak i huvudet.
Hämnd.
Hämnden sitter i stalkerns huvud, d.v.s oberoende av faktiska händelser.
Stalkern drivs dessutom av känslor av att blivit förnedrad och kränkt.
Stalkern kan gå över och offra vad som helst (i detta fall sina barn) för att nå sitt mål.
Att försätta sitt offer i ett läge av osäkerhet, rädsla, skräck och slutligen offrets död är målet för stalkern.
Citera
2019-10-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Ja både hans exsambo Angelica i Borås firade jul med honom efter att han misshandlat henne och hotat med pistol. Julia och hennes bror firar syrrans födelsedag med Fredrik.

När jag läste Boråsdomen så står det om någon datautbildning han sökt till. Till oss så Karin att han var skicklig på it.

Jag tror inte Karin och Fredrik är något par utan mer mamma och son. Hon verkade väldigt seriös och ordentlig med att vilja hjälpa honom.
Citera
2019-10-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Delgav du denna information till polisen när du var där på förhör?

Ja men de visste redan om dessa ställen. De frågade om jag visste något om Sundsvall om Fredrik eller Julia kände någon där. Jag har själv aldrig varit där och jag har inte hört något om Sundsvall.
Citera
2019-10-01, 21:31
Medlem
De verkade rätt säkra på att Fredrik är med Julia. De visste att han inte är med Karin.
Citera
2019-10-01, 21:35
Medlem
När jag googlar så ser jag att Hornsbergsvägen 22 ägs av allmännyttan Familjebostäder. Undra om Julia och Fredrik uppgivit någon adress till hyresvärden för avier och post? Elräkningar? Nu när de enligt uppgift inte är där utan dragit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in