2020-04-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
I det här fallet så är det solklart att Karin Lilja är anstiftare och Billy Rieloff är förövaren. Jag vet, det finns två personer i den här tråden som har halkat på isen nu under vintern och slagit skallen i backen, förvirrade som dom är och trots vad dom skriver så tror jag dom flesta som läser denna tråd kan se vilka som är skyldiga.

Med det sagt så är det bara en tidsfråga innan även Karin Lilja sitter bakom lås och bom. Jag för min del kommer att ha mycket nöje i att begära ut kriminalvårdens beslut på misskötsamhetsrapport när denna tokkärring gör andra tokkärringar som Johanna Möller sällskap på Anstalten Ystad.

Det är tur vi har domstolar i det här landet och höga beviskrav för skulle såna som dig få sin åsikt cementerad i lagtex vore kreti och pleti dömda nu utan minsta bevisning. Sverige rankas högt när det gäller rättssäkerheten i världen så nej, vi dömer inte efter åsikter om någon tror sig veta att någon är skyldig. Undrar vem som slagit i skallen egentligen om man inbillar sig saker utan minsta lilla jävla bevisning.

Person anses oskyldig tills den är dömd av domstol.
Citera
2020-04-05, 22:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Om hon pga bevisbrist inte kan dömas för anstiftan, så finns det ju verkligen bevis på att hon inte bott på sin folkbokföringssdress iallafall.

Tydligen kan det ge fängelse att bryta mot folkbokföringslagen. Oklart om det blir lika många år som anstiftan ger. Men iallafall nåt ,medan poliserna luskar vidare...

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/opbveR/tv-paret-zackari-bryter-mot-lagen-hade-ingen-aning-om-det

Hon skulle förmodligen gått till historien som den förste att åtalas för det också.
Citera
2020-04-06, 01:11
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Hon skulle förmodligen gått till historien som den förste att åtalas för det också.

Hahaha,
Ja nån måste väl vara den första.
Tycker KL kvalar bra in på kriterierna för brott mot folkbokföringen.
To be continued...
Citera
2020-04-06, 01:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Hahaha,
Ja nån måste väl vara den första.
Tycker KL kvalar bra in på kriterierna för brott mot folkbokföringen.
To be continued...
😂
Bästa idag. Nåt ska de väl kunna hitta, va fan.
Citera
2020-04-06, 01:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är tur vi har domstolar i det här landet och höga beviskrav för skulle såna som dig få sin åsikt cementerad i lagtex vore kreti och pleti dömda nu utan minsta bevisning. Sverige rankas högt när det gäller rättssäkerheten i världen så nej, vi dömer inte efter åsikter om någon tror sig veta att någon är skyldig. Undrar vem som slagit i skallen egentligen om man inbillar sig saker utan minsta lilla jävla bevisning.

Person anses oskyldig tills den är dömd av domstol.
Håller med dig i sak för en gång skull.

Justerar bara det sista som förundersökningar och domstolar kan ha som grundvalar.

"Person anses misstänkt tills den är friad av folkdomstolen."
Citera
2020-04-06, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jo, för dom yrkade själva på Olaga hot..
Men det är väl vad åklagaren yrkar på som spelar någon roll?
Citera
2020-04-06, 07:25
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Kan du skaffa en källa på MR som misstänkt medhjälpare eller skall du fortsätta vilseleda tråden med skitsnack? Jag visade ett förhör med Fredrik och vad han misstänktes för och det var alltså medhjälp till mordförsök. Jag visade också att han var avskriven från fallet, men du sitter och desinformerar tråden om annat. Nåväl det finns en till som står med i dagboksbladet sekretess E, så du som vet och kan allt här får steppa upp nu med lite backup.

Så häktade har ingen varit mer än B, och misstanke om medhjälp är avskrivet. Och K kunde åklagaren inte häkta.

En stor del av alla brott som klaras upp beror på info ifrån angivare och informatörer!
I det här fallet så har flera personer oberoende ifrån varandra kommit med samma uppgifter angående anstiftaren och medhjälparen som pekar åt samma håll och det finns viss bevisning som styrker detta.
Beslagen ifrån KL och MR består tills vidare av en anledning vilket tyder på att det arbetas med att knyta ihop säcken för i första hand en häktning och sedan förhoppningsvis en fällande dom.
Utredarna och åklagarn kommer inte göra misstaget att ha för tunt på fötterna när det är dags att plocka in henne igen om de nu når så långt ska tilläggas.
Jag släpper självklart inte på detaljer när det gäller infon jag har bara för att göra dig nöjd utan du får fortsätta propagera för att KL är oskyldig om du har den åsikten.
Jag berättar bara vad jag vet och har hört med viss uteslutning av fakta som inte ska spridas i detta forum av olika orsaker.
Du kan jubla den dagen som KL får ett brev om att hon är avskriven i (brist på bevis) men fram tills dess så kommer hon fortsatt vara under granskning!
Citera
2020-04-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
För mig som inte följt tråden till 100%, vem är MR?

M1kael Rönnkv1st. Han är den de frågar B1lly om i förhör och visar bild på.
Citera
2020-04-06, 10:57
Medlem
Citat:
Kan du skaffa en källa på MR som misstänkt medhjälpare eller skall du fortsätta vilseleda tråden med skitsnack? Jag visade ett förhör med Fredrik och vad han misstänktes för och det var alltså medhjälp till mordförsök. Jag visade också att han var avskriven från fallet, men du sitter och desinformerar tråden om annat. Nåväl det finns en till som står med i dagboksbladet sekretess E, så du som vet och kan allt här får steppa upp nu med lite backup.

Så häktade har ingen varit mer än B, och misstanke om medhjälp är avskrivet. Och K kunde åklagaren inte häkta.

AlexFoley snackar på inget sätt skit om MR och KL. Som du vet är det sekretess för att personen inte häktats så varför du tar upp FS vet jag inte men det är ju en annan sak. Misstänkte medhjälparen är inte FS utan MR.
Citera
2020-04-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Men det är väl vad åklagaren yrkar på som spelar någon roll?

Nääee, eller hur menar du? Om åklagaren skulle yrkat på Försök till Mord och försvaret skulle yrka på friande dom, menar du då att det betyder att man inte kan frias eftersom det är "åklagarens yrkan" som spelar roll????
Citera
2020-04-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nääee, eller hur menar du? Om åklagaren skulle yrkat på Försök till Mord och försvaret skulle yrka på friande dom, menar du då att det betyder att man inte kan frias eftersom det är "åklagarens yrkan" som spelar roll????
Nej det jag menade var att jag fortfarande undrar om Billy inte kan dömas för t ex grov misshandel eller försök till dråp och i så fall bli helt frikänd. Därför att åklagaren endast åtalat för försök till mord.

Ingen har klarat av att svara på denna viktiga fråga än!
Citera
2020-04-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Nej det jag menade var att jag fortfarande undrar om Billy inte kan dömas för t ex grov misshandel eller försök till dråp och i så fall bli helt frikänd. Därför att åklagaren endast åtalat för försök till mord.

Ingen har klarat av att svara på denna viktiga fråga än!

Den är lite svår att förklara. Men skall försöka förklara: Om det rör sig om "samma slags brott" kan man dömas till annat: T ex yrkas det på Försök till Mord så kan man dömas för Försök till Dråp, yrkas det på Grov misshandel så kan man dömas till Misshandel, Yrkar man på Grov stöld kan man dömas till Stöld osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in