2019-09-27, 15:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte säker men kan ha varit. Han var ju chefsåklagare vid särskilda åklagarkammaren. Tidigare riksenheten för polismål. Nu pensionerad och har fått reda ut mycket skit genom åren som poliser, åklagare, rådmän mfl hittat på. Nog väl värd pensionen efter det.

Vid särskilda åklagarkammaren handläggs:

ärenden om brott av åklagare eller annan anställd inom åklagarväsendet, med vissa undantag,

ärenden om brott utanför tjänsten av justitieråd, justitiesekreterare i Högsta domstolen, hovrättsdomare och domare i allmän underrätt,

ärenden om brott av justitiesekreterare i Högsta förvaltningsdomstolen och domare vid kammarrätt och förvaltningsrätt,

ärenden om brott utanför tjänsten av statsråd, riksdagens ombudsmän och justitiekanslern,

ärenden om brott av riksdagsledamöter och riksdagens talman med undantag för ärenden om brott av den art som handläggs vid Riksenheten mot korruption och som avser riksdagsledamöter.

ärenden där åklagaruppgiften av särskilda skäl inte bör utföras vid en annan åklagarkammare och
utredningar om brott i tjänsten av åklagare eller domare där riksdagens ombudsmän, justitiekanslern eller riksåklagaren har beslutat att inleda förundersökning och annan handläggning inte särskilt bestäms.

Källa: Wikipedia
Åklagare Pernvis la ner två förundersökningar 2016 med hot och misshandel av HOL.
Det var även 2016 som mordhotet mot zoobutikens ägare las ner... "Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet."
Inte omöjligt att det var Pernvis i alla tre fallen.
Plus det som hände vid falskanmälan om misshandel från Karin, falsk larm, falsk tillvitelse, nedlagt av Pernvis.
Lite för många sammanträffanden med samma åklagare och "toppjuristen" Karin Lilja...
Citera
2019-09-27, 16:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har tillkommit uppgifter över tid. Du som har mkt info tillgänglig - vore det möjligt att sammanställa detta kronologisk vid tillfälle? Det är mycket text och svårt att få en överblick av alla turer i "lösa" inlägg. Det motsägelsefulla torde framkomma tydligare inkl vem som lett utredningarna. Typ datum - rubrik - spoiler med fakta.
Jag hjälper gärna till men har inte domarna. Det går ju att komplettera fortlöpande om vi hjälps åt allihop?
Jag ska göra ett försök men har lite att gå igenom först för att kunna lägga mer info.
Jag skrev just detta i ett pm...
Jag drunknar i bilagor och dagboksblad just nu, fick 3 nya i dag och har 3 som jag inte ens har gått igenom plus 2 deldomar från vårdnadstvisten. Det tar tid att läsa igenom allt.
En jäkla soppa detta och är så trött på att slåss mot trollen som ska lägga felaktigt info hela tiden för dom har gått på Karins lögner.

Så ge mig lite tid så kommer en sammanställning med FAKTA och inte lögner och hittepå.
Citera
2019-09-27, 16:20
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vid såna här tillfällen ångrar man sig ofta efteråt. Varför sa jag ingenting? Jag hoppas att han känner att han har mycket stöd även från oss som inte känner honom.

Jag kände precis så, jag som är så framåt men på ett lugnt och trevligt vis och av kvinnlig fägring. Hade gärna tagit en kaffe, han om något häpen förslagen, antagligen.
Han gick även i sakta mak, sådär otypiskt stockholmskt.

Han har stöd från mig. Jag är god vän med en person vars barn är bra kompis med hans dotter.
Han skall vara en trevlig man med besvärlig exfru/mamma.
Citera
2019-09-27, 17:02
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Henrik passerade jag idag exakt klockan 10:04 precis vid Nybrogatan 34.
Han såg mycket stilig ut i ljus trekvartslång rock. Min blick mötte hans och han såg en aningens osäker/rädd ut.

En fråga: Hade han bandage eller plåster på huvudet?
Citera
2019-09-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag ska göra ett försök men har lite att gå igenom först för att kunna lägga mer info.
Jag drunknar i bilagor och dagboksblad just nu, fick 3 nya i dag och har 3 som jag inte ens har gått igenom plus 2 deldomar från vårdnadstvisten. Det tar tid att läsa igenom allt.
En jäkla soppa detta och är så trött på att slåss mot trollen som ska lägga felaktigt info hela tiden för dom har gått på Karins lögner.

Så ge mig lite tid så kommer en sammanställning med FAKTA och inte lögner och hittepå.

Det påbörjades ju en sådan sammanställning för ett tag sedan.

Jag kan hjälpa till att sammanställa utifrån det som finns i tråden (har tyvärr inte laddat ner nånting på datorn så jag kan bara hjälpa med sånt som ligger kvar :/).

Kanske kan dela upp åren och sen fyller vi på varteftersom?
Citera
2019-09-27, 18:30
Avslutad
Tycker det vore intressant att få reda på vad som låg till grund för det kontaktförbud som lades i feb 2016. Två st nedlagda attacker 2015 och sedan ett kontaktförbud. Vad grundades kontaktförbudet på?.
Timeout?
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-27 kl. 18:38.
Citera
2019-09-27, 18:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Det påbörjades ju en sådan sammanställning för ett tag sedan.

Jag kan hjälpa till att sammanställa utifrån det som finns i tråden (har tyvärr inte laddat ner nånting på datorn så jag kan bara hjälpa med sånt som ligger kvar :/).

Kanske kan dela upp åren och sen fyller vi på varteftersom?
Tyvärr hade den som påbörjades tidigare lite fel årtal men jag har den som grund och även en annan och så lägger jag till allt eftersom.
Har kanske ny info i det som jag sitter och läser.
Men gör så att du gör en sammanställning och skicka den i pm till mig så kan jag lägga till eller rätta och returnera den till dig och gör vi så några gånger så får vi nog ihop det.
Men jag behöver några timmar för att plöja det nya material jag har nu om det kanske ska med.
Citera
2019-09-27, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:

Kanon! Ingen brådska alls men det vore som sagt toppen för det så mycket. Tror det skulle ge en bättre helhetsbild. Det är ju liksom problemet i sig med det mesta kring henne...
Citera
2019-09-27, 19:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tycker det vore intressant att få reda på vad som låg till grund för det kontaktförbud som lades i feb 2016. Två st nedlagda attacker och sedan ett kontaktförbud. Vad grundades kontaktförbudet på?.
Timeout?
Det är inget som är uttalat i någon dom för det gick aldrig till åtal, men enligt pressen är det attacken i dec 2015, strax efter dom i vårdnadstvisten 2015-12-07, när HOL blev misshandlad med sparkar och slag som han äntligen fick ett kontaktförbud. HOL har ju försökt få det tidigare men inte fått det.
Har lite kvar att läsa in mig på.

Nu hittade jag om den första attacken av en händelse för jag kollade lite gamla länkar och där sägs att det första hotet när torpeden gick till polisen var 2014. Var den 2014 eller 2015?
Har journalisterna virrat ihop det? Kolla på videon, det kommer ca 00.40 in i den.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Men kanske 2014 inte är så fel ändå för då gick mycket emot Karin när hon försökte få tillbaka vårdnaden och besittningsrätten.
Jag sitter just nu och läser
PROTOKOLL 2014-01-28 muntlig förberedelse, Karin förlorar.
Det är där hon börjar använda sig av sin hjärnblödning som inträffade först i mars 2014.
Hennes påståenden om att den blödning var mycket tidigare ska då för första gången förklara hennes beteende men det motsägs ju av en läkare i rättegången. Sen används blödning för allt...

Från det protokollet finns mycket men det har frågats om Karins missbruk och det här är troligen sanningen om det. Det ska ha startat runt 2006-2007.
Karin Lilja har gradvis under de senaste sex-sju åren utvecklat ett alkoholmissbruk. Hon har druckit för mycket vid middagar. Hon har även druckit för mycket vin när hon varit hemma.
När hon tagit med barnen för att hämta pizza har hon druckit tre glas vin på pizzerian.
Hon har också inför barnen försökt dölja att det är drycker med alkohol som hon druckit.
Henrik Olsson Lilja har själv varit medberoende. Han har försökt att få Karin Lilja att gå till en beroendeterapeut samt lämna alkoholprover, men det har hon vägrat.
När hon var hos en psykiatriker under sommaren 2013 för att prata om sina beroendeproblem låste hon in sig med sin journal. Man var tvungen att tillkalla polis för att lösa situationen.
Karin Lilja har under parternas relation sökt olika typer av domartjänster, varför Henrik Olsson Lilja velat vara beskedlig med att skylta med hennes alkoholproblem.

Den sista meningen är så typisk, försöka dölja in i det längsta.

PROTOKOLL 2014-02-26 Karin förlorar.
SAKEN
Äktenskapsskillnad; nu fråga om besöksförbud
Det antecknas att Karin Lilja framställt yrkande om kontaktförbud, vilket yrkande tingsrätten uppfattat som ett yrkande om förbud för makar att besöka varandra enligt bestämmelserna i 14 kap 5 och 7 §§ äktenskapsbalken.
Tingsrätten fattar följande BESLUT
Karin Liljas yrkande om förbud för makarna att besöka varandra lämnas utan bifall.
Skäl
Karin Lilja har inte angett några omständigheter till stöd för att ett förbud för parterna att besöka varandra ska meddelas. Det saknas därmed skäl för tingsrätten att nu meddela ett sådant beslut.

Det överklagar Karin till Svea Hovrätt
Protokoll 2014-04-08 Karin förlorar.
Kan inte kopiera text från den då det är en fotostatkopia. skriver av texten.
Prövningstillstånd ska meddelas om det finns anledning att betvivla riktigheten av det beslut som Tingsrätten har kommit fram till.
Hovrätten har gått igenom materialet i målet och kommit fram till att det inte finns skäl att meddela prövningstillstånd i detta fall.

Trots knep och knåp från Karins sida får hon inte igenom någonting för SoL utredningar mm kan backa upp HOL:s berättelser om vad som har pågått.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-27 kl. 19:39.
Citera
2019-09-27, 19:42
Medlem
Citat:
Det är inget som är uttalat i någon dom för det gick aldrig till åtal, men enligt pressen är det attacken i dec 2015, strax efter dom i vårdnadstvisten 2015-12-07, när HOL blev misshandlad med sparkar och slag som han äntligen fick ett kontaktförbud. HOL har ju försökt få det tidigare men inte fått det.

Nu hittade jag om den första attacken av en händelse för jag kollade lite gamla länkar och där sägs att det första hotet när torpeden gick till polisen var 2014. Var den 2014 eller 2015?
Har journalisterna virrat ihop det? Kolla på videon, det kommer ca 00.40 in i den.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Men kanske 2014 inte är så fel ändå för då gick mycket emot Karin när hon försökte få tillbaka vårdnaden och besittningsrätten.
Det är där hon börjar använda sig av sin hjärnblödning som inträffade först i mars 2014.
Hennes påståenden om att den blödning var mycket tidigare ska då för första gången förklara hennes beteende men det motsägs ju av en läkare i rättegången. Sen används blödning för allt...

Från det protokollet finns mycket men det har frågats om Karins missbruk och det här är troligen sanningen om det. Det ska ha startat runt 2006-2007.
Karin Lilja har gradvis under de senaste sex-sju åren utvecklat ett alkoholmissbruk. Hon har druckit för mycket vid middagar. Hon har även druckit för mycket vin när hon varit hemma.
När hon tagit med barnen för att hämta pizza har hon druckit tre glas vin på pizzerian.
Hon har också inför barnen försökt dölja att det är drycker med alkohol som hon druckit.
Henrik Olsson Lilja har själv varit medberoende. Han har försökt att få Karin Lilja att gå till en beroendeterapeut samt lämna alkoholprover, men det har hon vägrat.
När hon var hos en psykiatriker under sommaren 2013 för att prata om sina beroendeproblem låste hon in sig med sin journal. Man var tvungen att tillkalla polis för att lösa situationen.
Karin Lilja har under parternas relation sökt olika typer av domartjänster, varför Henrik Olsson Lilja velat vara beskedlig med att skylta med hennes alkoholproblem.

SAKEN
Det antecknas att Karin Lilja framställt yrkande om kontaktförbud, vilket yrkande tingsrätten uppfattat som ett yrkande om förbud för makar att besöka varandra enligt bestämmelserna i 14 kap 5 och 7 §§ äktenskapsbalken.
Karin Liljas yrkande om förbud för makarna att besöka varandra lämnas utan bifall.
Skäl
Karin Lilja har inte angett några omständigheter till stöd för att ett förbud för parterna att besöka varandra ska meddelas. Det saknas därmed skäl för tingsrätten att nu meddela ett sådant beslut.

Prövningstillstånd ska meddelas om det finns anledning att betvivla riktigheten av det beslut som Tingsrätten har kommit fram till.
Hovrätten har gått igenom materialet i målet och kommit fram till att det inte finns skäl att meddela prövningstillstånd i detta fall.

Trots knep och knåp från Karins sida får hon inte igenom någonting för SoL utredningar mm kan backar upp HOL:s berättelser om vad som har pågått.

Tack timeout för sanningen kring denna trasiga människa. Det är tydligt att beroende sjukdom tillsammans med narcissism har skapat ett monster som fått härja ohejdat pga jäv inom en korrupt grupp människor. Nu seglar många frågor kring rättsäkerhet upp i mitt huvud iaf
Citera
2019-09-27, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:

SAKEN
Skäl

Trots knep och knåp från Karins sida får hon inte igenom någonting för SoL utredningar mm kan backa upp HOL:s berättelser om vad som har pågått.
Citat:
Det var ju ett något udda tilltag..
Citera
2019-09-27, 19:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tycker det vore intressant att få reda på vad som låg till grund för det kontaktförbud som lades i feb 2016. Två st nedlagda attacker 2015 och sedan ett kontaktförbud. Vad grundades kontaktförbudet på?.
Timeout?
Det där finner jag också intressant. Det är ansökt innan de misstänkta anstiftanärendena 2015 med avslag.

Och om de nu las ner, vad var grunden till att plötsligt få en kort tids kontaktförbud?
Finns det nåt mer i samma veva som hon sysslat med?
Citat:
Inom ramen för konflikten ansökte advokaten redan 2013 om kontaktförbud men åklagaren avslog hans ansökan. I början av 2015 ansökte han på nytt om kontaktförbud rörande toppjuristen men fick också då nej.

Först i april 2016 godkände åklagaren ett kontaktförbud med hänvisning till att det fanns ”på grund av särskilda omständigheter risk för att XX kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera” advokaten.

– Hon meddelades ett kontaktförbud som varade i fyra månader under 2016. Bakgrunden till det kan jag inte gå in på eftersom det inte är offentligt, säger chefsåklagare Joakim Zander till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015

Senast redigerad av develi 2019-09-27 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in