2019-09-27, 11:11
Medlem
Haha, denna Q har varit lite som kryptovaluta. Först tänker man 'nää, det här kan ju aldrig bli något', för att sedan få upp hopp genom en massa händelser. Sedan sjunker förtroendet då det är tyst ett tag. Sedan fortsätter det uppåt som nu.

Svårt att säga om detta är ett troll som överlever på grund av ett vi är i en turbulent tid, eller om denna Q faktiskt har information. Vad tror ni?
Citera
2019-09-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
"The controversy ignited anew earlier this year when I disclosed that Joe Biden admitted during a 2018 videotaped speech that, as vice president in March 2016, he threatened to cancel $1 billion in U.S. loan guarantees, to pressure Ukraine’s then-President Petro Poroshenko to fire Shokin.

At the time, Shokin’s office was investigating Burisma. Shokin told me he was making plans to question Hunter Biden about $3 million in fees that Biden and his partner, Archer, collected from Burisma through their American firm. Documents seized by the FBI in an unrelated case confirm the payments, which in many months totaled more than $166,000
."

https://thehill.com/opinion/campaign/463307-solomon-these-once-secret-memos-cast-doubt-on-joe-bidens-ukraine-story#.XY02ewYDEV8.twitter

Du får gärna själv hänvisa till en källa som stödjer ditt påstående att Hunter Bidens oljebolag Burisma inte var under utredning av Shokin.

Ahh, debattartikel av John Solomon, förklarar en hel del!

Burisma Holdings?
När var denne Hunter Biden's bolag?
Undersökningen av bolaget startade redan 2012.
Hunter blev del av styrelsen 2014.

https://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2019/may/07/viral-image/fact-checking-joe-biden-hunter-biden-and-ukraine/
Citat:
However, Vitaliy Kasko, who had been Shokin's deputy overseeing international cooperation before resigning in February 2016 citing corruption in the office, provided documents to Bloomberg News indicating that under Shokin, the investigation into Burisma had been dormant

Q och "icke" deep "state" i farten?
John McCain och Beau Biden, båda döda av hjärncancer, en tillfällighet?
Vilka skulle ha kunnat vara största hoten mot Trump 2020?
Förutom Trump själv då.
Citera
2019-09-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Den där artikeln från igår kl 18, amerikansk öskusttid, hade jag inte läst förrän nu, men om det är sant så är det ju förstås problematiskt för Biden. Får återkomma om ev länkar som motsäger detta, hittills har jag inte sparat dem.
Kolla vem som skrivit artikeln, det förklarar allt.
Citera
2019-09-27, 11:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Haha, denna Q har varit lite som kryptovaluta. Först tänker man 'nää, det här kan ju aldrig bli något', för att sedan få upp hopp genom en massa händelser. Sedan sjunker förtroendet då det är tyst ett tag. Sedan fortsätter det uppåt som nu.

Svårt att säga om detta är ett troll som överlever på grund av ett vi är i en turbulent tid, eller om denna Q faktiskt har information. Vad tror ni?

Med tanke på att Q försvann när 8Chan släktes så visar det väl mest på att det är ett troll, vi får se hur det blir när 8Chan kommer tillbaka om Q även gör lika så
Citera
2019-09-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på att Q försvann när 8Chan släktes så visar det väl mest på att det är ett troll, vi får se hur det blir när 8Chan kommer tillbaka om Q även gör lika så

Tack kompis för upplysningen!

När tror man att 8chan kommer tillbaka då?
Citera
2019-09-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
DNC gick helt enkelt (återigen) i fällan & nu är Bidens & sonens skumraskaffärer kända för alla, utan att Trump kan anklagas för att försöka smutskasta dom.

Fox hade ytterligare en aspekt av det hela.
Storbankerna och storföretagen, som vunnit på Trumps avregleringar, är stora vinnare i detta. Allt fokus på alla negativa effekter av avregleringarna försvinner. Storfinansen jublar.

Likaså Warren och Sanders, som det mest troligt kommer stå mellan.

Demokraterna gick i fällan även denna gång.
Citera
2019-09-27, 12:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Tack kompis för upplysningen!

När tror man att 8chan kommer tillbaka då?

"Relativt snart" är väl det jag skulle gissa på, jag har för mig att ägaren av 8Chan ska höras i senaten dock då många högerkants terrorister och Incels har använt 8Chan som plats att lägga upp sina manifeston samt en rad andra saker
Citera
2019-09-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
"Relativt snart" är väl det jag skulle gissa på, jag har för mig att ägaren av 8Chan ska höras i senaten dock då många högerkants terrorister och Incels har använt 8Chan som plats att lägga upp sina manifeston samt en rad andra saker

Tack för en snabb och prydlig catchup på allt som hänt! Uppskattar det verkligen.
Citera
2019-09-27, 15:09
Medlem
Fittahoras avatar
John Brennan skrev följande på sin twitter:
Democrats & Republicans (those who have a conscience) need to work together to prevent desperate moves by Trump that could wreak further havoc.
Min översättning:
Demokrater och Republikaner (ni som är korrupta) behöver sammarbeta för att förhindra Trump från att vidta åtgärder som kommer att leda till att vi blir fängslade.
Citera
2019-09-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
John Brennan skrev följande på sin twitter:
Democrats & Republicans (those who have a conscience) need to work together to prevent desperate moves by Trump that could wreak further havoc.
Min översättning:
Demokrater och Republikaner (ni som är korrupta) behöver sammarbeta för att förhindra Trump från att vidta åtgärder som kommer att leda till att vi blir fängslade.
Min översättning; Ni Republikaner som varit skeptiska till Trump från början och inte vill se ert parti nerdraget i träsket som Trump drar det till utan vill tillhöra ett någorlunda vettigt parti har chansen att hoppa av nu.
Citera
2019-09-27, 19:21
Medlem
Konstigt, jag har en tredje variant på detta.

Kortfattat:
De som vill stoppa Trumps galenskaper, dags att börja samarbeta.

Lite längre:
Demokrater och Republikaner (ni som inte är korrupta) behöver samarbeta för att förhindra Trump från att vidta desperata åtgärder som kommer att leda till ytterligare förödelse.
Citera
2019-09-27, 20:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Konstigt, jag har en tredje variant på detta.

Kortfattat:
De som vill stoppa Trumps galenskaper, dags att börja samarbeta.

Lite längre:
Demokrater och Republikaner (ni som inte är korrupta) behöver samarbeta för att förhindra Trump från att vidta desperata åtgärder som kommer att leda till ytterligare förödelse.

Och jag har en fjärde och troligen slutgiltig översättning.

"(De) Demokrater och Republikaner (Som har ett samvete) behöver arbeta tillsamans för att förhindra Trumps desperata försök som kan leda betydligt värre skada framöver."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in