2020-01-08, 09:55
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Avlyssning eller en medveten läcka(fälla) från någon i Trumpadministrationen. Jag gissar det senare, därav Q's uttalande om "whistle blower trap".
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Citera
2020-01-08, 10:14
Medlem
Citat:
Okej då hade jag missat det. Då var det visselblåsaren som inte hade förstahandsuppgifter. Jag får erkänna att jag varit ganska slö med att lära mig alla detaljerna kring detta senaste försök att avsätta Trump.

Om man ska vara lite petig så verkar det vara DJT som försöker avsätta sig själv. Det är ingen som tvingar honom att bryta mot konstitutionen, han gör det helt på eget bevåg (eller på Putins bevåg?).
Citera
2020-01-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
allt jag efterfrågar är konkreta bevis och tydlighet i vart jag kan ta del av dom. Ända anledningen att det är komplicerat är att dessa bevis inte hittas. Om du hittar dom ska jag sätta mig in i dom. Vi får se hur dina gissningar står sig i framtiden..

Jag tycker att jag precis gav det? Det tar 10-15 h att sätta sig in skulle jag misstänka. Men om man inte gör det så spekulerar man mest. Dvs, bevisningen du efterfrågar är inget jag kan skriva här i tråden på ett Internetforum, man får helt enkelt gräva lite själv i offentliga handlingar och utfrågningar. Mig veterligen så är det en viss konspiratör som också säger att man ska gräva själv?

Det är inte direkt som att det finns på kamera att han snattade i butiken, det är lite mer komplicerat än så. Till och med mer komplicerat än CSI... det är riktig korruption med riktiga människor och det är svårt och utdraget att bortom allt rimligt tvivel bevisa att någon är skyldig.
Citera
2020-01-08, 10:43
Medlem
R vill bli av med S för att han är för mäktig. T vill bli av med S för han styr landsmän i sitt land.
R meddelar var S är. T bombar S. R säger till T: nu måste jag hämnas. R skjuter raketer och hävdar att många Ts gubbar dött. T säger att ingen dog. Precis när R ska få kritik för sin klena hämnd så kraschar ett flygplan: landssorg. Alla är nöjda. (Utom passagerarna.)

Vad tror ni? Om det stämmer blir det inget krig. USA drar sig ur Irak. Iran går vidare med sitt. Ps folk i USA och övriga väst rensas ut. Utrensningen blir biblisk. Vad det nu innebär.
Citera
2020-01-08, 11:21
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Om man ska vara lite petig så verkar det vara DJT som försöker avsätta sig själv. Det är ingen som tvingar honom att bryta mot konstitutionen, han gör det helt på eget bevåg (eller på Putins bevåg?).
På vilket sätt har Trump brutit mot konstitutionen? Och vad har Putin med Trump att göra? Jag trodde det stod klart efter Muellers utredning att man inte funnit någon koppling mellan Trump och Ryssland.
Citera
2020-01-08, 11:33
Medlem
Citat:
På vilket sätt har Trump brutit mot konstitutionen?

Se mitt svar till smultronkungen2 ovan.

Citat:
Och vad har Putin med Trump att göra? Jag trodde det stod klart efter Muellers utredning att man inte funnit någon koppling mellan Trump och Ryssland.

Det gör den verkligen inte, jag ber dig att läsa rapporten igen (för jag antar att du har följt Qs råd och läst rapporten istället för att lita på vad någon annan säger om rapporten?). Rapporten säger explicit att man inte kan friskriva eventuellt samarbete mellan DJTs kampanjorganisation och krafter kopplade till Kreml, men säger också att undersökningens omfattning inte gav tillräckliga bevis för att rapporten själv skulle rekommendera riksrätt (både på punkterna OoJ och koordinering med främmande makt, där OoJ var den starkare punkten bevismässigt).

Om du anser att det finns något som helt eller delvis friskriver DJT från ev. koordinering eller samarbete med ryska statselement får du gärna peka mig i den riktningen.
Citera
2020-01-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
R vill bli av med S för att han är för mäktig. T vill bli av med S för han styr landsmän i sitt land.
R meddelar var S är. T bombar S. R säger till T: nu måste jag hämnas. R skjuter raketer och hävdar att många Ts gubbar dött. T säger att ingen dog. Precis när R ska få kritik för sin klena hämnd så kraschar ett flygplan: landssorg. Alla är nöjda. (Utom passagerarna.)

Vad tror ni? Om det stämmer blir det inget krig. USA drar sig ur Irak. Iran går vidare med sitt. Ps folk i USA och övriga väst rensas ut. Utrensningen blir biblisk. Vad det nu innebär.

Det hade ju varit intressant. Finns det några belägg för detta? Mer än att S i stort spelat sina kort för att undvika konflikter och främja fredliga lösningar där så har varit möjligt?
Citera
2020-01-08, 12:05
Medlem
Citat:
Se mitt svar till smultronkungen2 ovan.

Det gör den verkligen inte, jag ber dig att läsa rapporten igen (för jag antar att du har följt Qs råd och läst rapporten istället för att lita på vad någon annan säger om rapporten?). Rapporten säger explicit att man inte kan friskriva eventuellt samarbete mellan DJTs kampanjorganisation och krafter kopplade till Kreml, men säger också att undersökningens omfattning inte gav tillräckliga bevis för att rapporten själv skulle rekommendera riksrätt (både på punkterna OoJ och koordinering med främmande makt, där OoJ var den starkare punkten bevismässigt).

Om du anser att det finns något som helt eller delvis friskriver DJT från ev. koordinering eller samarbete med ryska statselement får du gärna peka mig i den riktningen.
Vad jag sa var att utredningen inte funnit någon koppling mellan Trump och Ryssland. Du påstod ju att Putin kontrollerar Trump utan bevis.

Man kan inte heller friskriva dig eller någon annan i hela världen från att samarbeta med Putin.
Citera
2020-01-08, 12:15
Medlem
Citat:
Jag tycker att jag precis gav det? Det tar 10-15 h att sätta sig in skulle jag misstänka. Men om man inte gör det så spekulerar man mest. Dvs, bevisningen du efterfrågar är inget jag kan skriva här i tråden på ett Internetforum, man får helt enkelt gräva lite själv i offentliga handlingar och utfrågningar. Mig veterligen så är det en viss konspiratör som också säger att man ska gräva själv?

Det är inte direkt som att det finns på kamera att han snattade i butiken, det är lite mer komplicerat än så. Till och med mer komplicerat än CSI... det är riktig korruption med riktiga människor och det är svårt och utdraget att bortom allt rimligt tvivel bevisa att någon är skyldig.

Ingen utredning som bevisar någonting har presenterats. Anklagelserna har dock presenterats, i vanlig ordning.
Citera
2020-01-08, 16:42
Medlem
Citat:
Det hade ju varit intressant. Finns det några belägg för detta? Mer än att S i stort spelat sina kort för att undvika konflikter och främja fredliga lösningar där så har varit möjligt?

Inga belägg alls. Men jag noterar förtjust att Jenna Jameson är inne på samma spår

https://mobile.twitter.com/jennajameson/status/1214755583254876160
Citera
2020-01-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Inga belägg alls. Men jag noterar förtjust att Jenna Jameson är inne på samma spår

https://mobile.twitter.com/jennajameson/status/1214755583254876160
Underbart att se. Verkar som Jenna Jameson hakat på Q tåget 👍😁
Citera
2020-01-08, 18:27
Medlem
Citat:

Tyvärr har du gett ankagelser och inte bevis. Känner förövrigt igen sättet att prata här. Mueller utredningen visade också tydliga bevis gentemot Trump men även då var det lite för invecklat för att ge ett konkret exempel och vi vet ju hur det gick sen.

Att bevisen inte skulle gå att skriva ner låter helt sjukt, är det en film du har som bevis kan du väl skicka videon istället?

Nu har media fått skrikit att det ska bli krig och att Iran dödat ca 70 amerikanska soldater, det gjorde dom bra, hämta felaktig info från en diktaturs statliga tv man är på väg in i krig med för att trycka ner sin egen president låter som seriös journalistik för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in