Citat:
Ursprungligen postat av
CP-Greta
Det håller jag inte med om. Tråden handlar ju om varför ni feminister inte vill att män ska kunna köpa sex, och att döma av väldigt många kommentarer från feminister, så argumenteras det friskt att tjejerna är utnyttjade och/eller traffickingoffer, samt att män som köper sex har en syn på kvinnor som går ut på att äga och förnedra dem, samt att vi män inte har rätt att "onanera i någon annans kropp". Det sista säger ju rätt mycket om de som fäller uttalandet. Så jag tycker nog att Babianens frågeställning om feministers syn på kvinnor som köper sex av män är befogad. Utnyttjar dessa kvinnor män? Har de en dålig nedvärderande syn på män? Är män som säljer sex till kvinnor offer? Onanerar kvinnliga sexköpare i någon annans kropp?
Fast sexköpslagen gäller ju alla, inte bara män, som köper sex av kvinnor.
Feminister har alltså exakt lika mycket emot att du köper en man eller pojke att runka i.
Även män utsätts för sextrafficking, småpojkar säljs till sex lite varstans på detta klot..
Även de drabbas av denna syn som delas av så många män, att de har nån slags rätt att köra kuken i andra människor fast de fattar att dessa inte vill.
Rätt många tom går igång sexuellt på andras ovilja, smärta eller skräck.
Jag tycker ju mer man bör forska på varför män dras med denna typ av sexualitet, utöver att man alltså förbjuder män att ägna sig åt dessa saker..
våldta, tvinga, hota, trakassera eller som sagt shopa och utnyttja fattiga och utsatta utan val i livet för sex.
För DET är alltså problemet världen dras med gällande sex.
Och INTE, som många män verkar tycka och byggt sina samhällsnormer kring, att kvinnor har frivilligt sex med vem de vill.