2019-09-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jag förstår inte riktigt grejen med blomkrukorna? De ser väl ut att väga flera ton?
44 sekunder in i filmen.
https://youtu.be/XvUIQZ7t7Ak
Blomkrukan på bänken i lobbyn, framför marmorskivorna som ramlat ner. Flera ton???

Citat:
Vad skulle annars ha spräckt fönstren än ett plötsligt övertryck? Att det skulle vara rörelser i fasaden köper jag inte alls. Det kan inte ha varit många tiondels millimeter och även om det hade varit så så tror jag att glaset skulle ha spruckit men suttit kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Håller med - om det vore enbart impact från flygplanen så är det ju extremt underligt om (så gott som) enbart rutor nere i lobbyn gick sönder av rörelserna i byggnaden.
Är det verkligen extremt underligt?
Vågrörelse från kollisionen fortplantar sig nedför fasaden och när den når fast mark stoppas vågen upp och rutorna brister.
Påpekar återigen att inre rutorna i entreslussen är i stort sett oskadade. Varför höll de rutorna, men inte fasadrutorna om det är en explosiv tryckvåg som spräckt rutorna?
Citera
2019-09-26, 17:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
44 sekunder in i filmen.
https://youtu.be/XvUIQZ7t7Ak
Blomkrukan på bänken i lobbyn, framför marmorskivorna som ramlat ner. Flera ton???

Är det verkligen extremt underligt?
Vågrörelse från kollisionen fortplantar sig nedför fasaden och när den når fast mark stoppas vågen upp och rutorna brister.
Påpekar återigen att inre rutorna i entreslussen är i stort sett oskadade. Varför höll de rutorna, men inte fasadrutorna om det är en explosiv tryckvåg som spräckt rutorna?

En killgissning är att varken entreslussen eller blomkrukorna var i tryckvågens färdväg. Om hissdörrarna hade öppningarna åt andra håll kan både sluss och blomkrukor klarat sig närmast opåverkade trots kraftiga tryckvågor i andra riktningar.

Det betyder dock inte att jag avfärdar din förklaring - jag vet inte!
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-09-26 kl. 17:25.
Citera
2019-09-26, 17:19
Medlem
Citat:
Första gången någonsin jag hört någon påstå att WTC7 lutade så de trodde det skulle trilla omkull.
Är det säkert att han vet vilken byggnad han pratar om?
And if it had come down in the way in which it was tilting, it would have wiped out everything from where it stood to Trinity Church to the Exchange to, effectively, you know, the mouth of the Hudson. And so there were still fears that if that building had fallen sideways, you were going to wipe out a good part of Lower Manhattan.
Rätta mig gärna här om jag ser fel på kartan, men hur menar han?
Låg inte WTC 7 på "fel" sida om WTC 1 och 2 i förhållande till Trinity Church och NYSE?
Hur kunde de byggnaderna hotas av WTC 7?

https://www.911memorial.org/sites/default/files/styles/article_middle/public/articles/2017_WebsiteMap-01.jpg?itok=ZnpQYsw6
Citera
2019-09-26, 17:22
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
De spåren är väl rätt kraftigt motbevisade

Är de verkligen det? Jag har bara hittat påståenden om att de där chippen skulle vara färg, samt att de gjorde fel sorts analys i det där pappret. Men ingen som verkligen säger sig ha gjort en analys av dammet? Eller något annat för den delen.
Citera
2019-09-26, 17:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är de verkligen det? Jag har bara hittat påståenden om att de där chippen skulle vara färg, samt att de gjorde fel sorts analys i det där pappret. Men ingen som verkligen säger sig ha gjort en analys av dammet? Eller något annat för den delen.

Kör bil nu, men tidigare i tråden har jag länkat både till analyser och namnet på färgen det är..

Edit: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-09-26 kl. 17:31.
Citera
2019-09-26, 17:33
Medlem
Citat:
En killgissning är att varken entreslussen eller blomkrukorna var i tryckvågens färdväg. Om hissdörrarna hade öppningarna åt andra håll kan både sluss och blomkrukor klarat sig närmast opåverkade trots kraftiga tryckvågor i andra riktningar.

Det betyder dock inte att jag avfärdar din förklaring - jag vet inte!
Visst, det funkar som killgissning och jag skriver inte i sten att det skulle vara fel, men den omtalade blomkrukan och entreslussen befinner sig mitt för de raserade marmorskivorna. En tryckvåg sprider sig i alla riktningar.
Vågrörelser kan definitivt göra skador där de stoppas upp.

Jag är dock helt med på att eldklot som kommit ur hisschakt är en del av händelsen i lobbyn.

Citat:
Kolla också 1:10 - jag tycker att det ser ut som att nästan allt glas ligger utanför byggnaden, vilket väl måste vara en indikation på att det är övertryck inifrån från som är orsaken.
Poäng på att det mesta glaset verkar ligga utanför byggnaden.

Edit.
Dock säger mannen från Port Authority att skadan är ovanför 78'e våningen och ingenting om att en explosion skett i lobbyn så vi kan väl enas om att något allvarligt hänt högt där uppe..
Senast redigerad av Prudent 2019-09-26 kl. 17:54.
Citera
2019-09-26, 17:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
And if it had come down in the way in which it was tilting, it would have wiped out everything from where it stood to Trinity Church to the Exchange to, effectively, you know, the mouth of the Hudson. And so there were still fears that if that building had fallen sideways, you were going to wipe out a good part of Lower Manhattan.
Låg inte WTC 7 på "fel" sida om WTC 1 och 2 i förhållande till Trinity Church och NYSE?

https://www.911memorial.org/sites/default/files/styles/article_middle/public/articles/2017_WebsiteMap-01.jpg?itok=ZnpQYsw6

Ja det är ju inte ens i närheten.. och Hudson ligger många kvarter i motsatt riktning.. hur tänkte han där??
Citera
2019-09-26, 18:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Mer underligheter - han pratar ju om dagen efter 9-11, dvs han påstår att det är onsdag den 12:e på morgonen han står och tittar på det lutande wtc7..

Citat:
“Well, remember 7 World Trade had not yet come down. And so when I went down to the [New York Stock] Exchange that Wednesday morning [September 12], I was standing with some military and police officers, and we were looking over in that direction. And if it had come down in the way in which it was tilting, it would have wiped out everything from where it st
Citera
2019-09-26, 18:46
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Visst, det funkar som killgissning och jag skriver inte i sten att det skulle vara fel, men den omtalade blomkrukan och entreslussen befinner sig mitt för de raserade marmorskivorna. En tryckvåg sprider sig i alla riktningar.
Vågrörelser kan definitivt göra skador där de stoppas upp.

Jag är dock helt med på att eldklot som kommit ur hisschakt är en del av händelsen i lobbyn.

Poäng på att det mesta glaset verkar ligga utanför byggnaden.

Edit.
Dock säger mannen från Port Authority att skadan är ovanför 78'e våningen och ingenting om att en explosion skett i lobbyn så vi kan väl enas om att något allvarligt hänt högt där uppe..

Självklart har flygplanet träffat WTC1 vid det laget. Klippet kommer ju från dokumentären som gjordes av samma personer som var de enda som filmade när WTC1 träffades.

Såg rätt blomkruka. Det verkar konstigt, jag håller med. EN möjligt förklaring skulle kunna vara om den är fast monterad. Det är en offentlig byggnad med massor av besökare, så den skulle kunna vara i metall, och vara fastskruvad för att förhindra att den välter av någon annan anledning.
Citera
2019-09-26, 19:13
Medlem
Citat:
Det stämmer - jag hoppade in direkt efter att du besvarat detta inlägg:

Menar du att ni inte diskuterade blomkrukan som stod kvar trots att marmorskivorna på väggen hade fallit?
Du citerar två parallella diskussioner från samma inlägg och låtsas som att båda handlar om krukväxter i lobbyn.

Varför gör du det?

Citat:
Även om lobbyn hade förstörts av explosioner - hur skulle man veta att man hade testat "rätt" rasmassor för att säkert fastslå detta? Eller menar du att man borde ha testat precis alla rasmassor?
Nu var ju nästan allt stål förstört och utskeppat när NIST fick uppdraget. Men det förklarar ju inte varför de vägrade att testa den ytterst lilla mängd stål som trots allt fanns sparat. Utöver det så fanns det stora mängder pulvriserad betong och annan bråte.

Inga tester eller analyser med avseende på möjlig CD = inside job.

Citat:
Vid vilka andra huskollapser har man testat efter termit?
Vilka andra huskollapser hade enligt ett antal vittnen floder och pooler av smält stål under rashögarna?
Citera
2019-09-26, 19:23
Medlem
Citat:
Självklart har flygplanet träffat WTC1 vid det laget. Klippet kommer ju från dokumentären som gjordes av samma personer som var de enda som filmade när WTC1 träffades.
Det vet jag. Menade bara att mannen direkt säger till brandmännen att något hänt uppåt i byggnaden och inte ens nämner något om en explosion i lobbyn

Citat:
Såg rätt blomkruka. Det verkar konstigt, jag håller med. EN möjligt förklaring skulle kunna vara om den är fast monterad. Det är en offentlig byggnad med massor av besökare, så den skulle kunna vara i metall, och vara fastskruvad för att förhindra att den välter av någon annan anledning.
Visst kan det vara så och genom att lägga till fler ad hoc förklaringar går det nog skapa en till stor del bombsäker lobby.
Glasräcket kring betongkärnan och i entreslussen kan vara av av okrossbart material, innertaket behöver inte bestå av lösa skivor (som är vanligt i offentliga byggnader), men jag tror du håller med om att det mest blir löjligt att driva diskussionen så långt.

Kanske vi för tillfället kan enas vid att det kan finnas olika förklaringar till vad som krossat fönsterrutorna, men att övriga skador i lobbyn är ganska små i förhållande till att tryckvågen från en bomb skulle ha krossat rutorna?
Citera
2019-09-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Foliehattarnas favvo Niels Harrit, han som påstår sig hittat rester av Termit
Det var fler inblandade i den studien. Vi väntar fortfarande på att en slemkeps ska refutera den studien.

Citat:
(fast hans påstådda ”undersökning” bevisligen är en parodi med massor av brister och direkta lögner och fel)
Bra, då är det ju bara för slemkepsarna att lista dem. En punkt i taget.

Citat:
säger själv i filmad intervju att det måste ha behövts hundratals ton Termit i varje byggnad.
Kan vi då med hänvisning till din expertis därmed fastslå att han har käpprätt fel/ljuger?
Länka och citera.

Citat:
Sen tjatar du om att ingen skulle ha förklarat hur en kollaps kunnat ske utan några sprängämnen etc, men det har ju massor med folk gjort, flera gånger, för dig. Med stöd av fysiken lagar och allt, men du vägrar att ta till dig något som helst om detta. Du sitter idag och tuggar samma påståenden och felaktigheter som du gjorde för några år sedan nu, fast du fått massor av förklaring och fakta som styrker varför kollapserna kunde ske utan några märkliga sprängämnen.
Struntprat. NIST som ju hade uppdraget att ta reda på hur och varför byggnaderna kollapsade som de gjorde, gjorde i stället följande:

1. Torrlabbade och fuskade fram teoretiska modeller av hur respektive initiering kan ha gått till.

2. Visar däremot inte hur respektive föregiven initiering är just en initiering, eftersom det inte gick att torrlabba även respektive kollaps som en följd av samma initiering. Man skriver bara att respektive kollaps därefter var ”inevitable”. Just so.

3. NIST antar att hela WTC 7’s inre stålstruktur föll ihop som ett korthus innan den yttre stålstrukturen i fritt fall föll föll nästan rakt ner i sitt eget fotavtryck under 2,5 sek/8 våningar utan att förklara hur det i så fall kan ha gått till utan att sprängmedel/former av termit användes.

Fusk och inevitable.

Doktorerade du i Albanien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in