2019-09-25, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Eftersom Lena inte ingick i äktenskapet så är det endast SD som saboterat det genom att vara otrogen.

Helt rätt.
Lena var tydligen en kvinna som hade ett Rock n Roll liv.
Självklart har hon behov, och självklart så äter hon från buffén.
Står det en korkad gift man där, som gladeligen kan behaga Lena, så är det väl för bövelen inte hennes fel att HAN är otrogen.
Vad är det för fel på Gubbarna i Örebro.??

Kan tänka mig hur snacket går i TV-sofforna i Örebro.
- Jörgen, du har säkert också satt på Lena.
- Nej jag lovar.. Absolut inte... Men däremot har jag funderat på att Geo-greja, vad tror du om det, Monica?
- I helvete heller Jörgen, för 2 år sen skilde sig över 10 gifta par, verkar vara nån typ av swingersklubb, Nä, du har din Boule det räcker.!!
Citera
2019-09-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Javisst, gångsträckan är säkert mellan 150 till 170 meter beroende på vilken väg man går. Du har heller aldrig skrivit annat än det är sträckan man går till fots, inte heller i din text ovan, så det finns ingen anledning alls att kommentera dina slutsatser.

Problemet är i stället att andra personer nu tror att avståndet mellan hemmet och fyndplatsen är just 161 meter, dvs det minsta avstånd som man måste ha mellan två cacher. Men det avståndet är räknas inte gångvägen utan fågelvägen.

Jag kommenterade alltså en person som trodde att förövaren av någon anledning skulle ha valt en plats som är belägen exakt 161 meter från ytterdörren. Men avståndet är alltså bara drygt 130 meter.

Om du av någon anledning vill kontrollera "beräkningarna" så fungerar geocachingtoolbox.com bra, välj Distance, Bearing and Midpoint och knappa in koordinaterna så får du följande uträkning.

Point A N59° 17.335' E015° 11.188' All notations
Point B N59° 17.370' E015° 11.068' All notations
Midpoint M N59° 17.353' E015° 11.128' All notations
Distance 131.207714 meter
Bearing 299.68849661092°

Välj sedan satellitbilden så ser du att punkten A är fyndplatsen och punkten B är ytterdörren. Det är alltid bra att titta på bilden ifall man skulle ha knappat in fel koordinater.

Jag har själv varit på plats inom Nya Hjärsta och mätt den aktuelle gångsträckan, exakt gjord efter min tidigare beskrivning, och den var då vid två olika mät-tillfällen, 161 meter.

Med anledning av att några tidningar tidigare har skrivit om avståndet gällande 160 meter, så är det enligt dig desinformation?

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Bäste @JokerMannen

Vänligen hälsa din "väns vän" följande.
Det var endast Stefan som hade partner och var gift.
Stefan valde själv att vara otrogen mot sin fru.
Det var Stefan själv som rände hem till Lena i tid och otid, eller såg till att "Geo-knulla" Lena.
Lena har såklart inte tvingat Stefan att stoppa kuken i henne, utan det har Stefan gjort på egen hand.
Stefan ansvara för sitt eget handlande och väljer som sagt sälv att vara otrogen.

Till Observandum.
Stefan har helt själv förstört sitt äktenskap genom att vara otrogen mot Hanna.
Spelar ingen roll VEM han knullade med.

Tänkte på en annan sak.....
Din vän berättade inte vem som skrek högst när dom låg i säng-halmen.
Skrek Lena högst, eller var det Stefan med sin pipiga tjej-röst.
Måste ha låtit som ett lesbiskt par....

Ursäkta, jag skall skärpa mig..

Har vi dödstraff på för snedknullning i Sverige, det va nåt nytt🙄
Jag tror fru Davisson var jäkla glad att kunna straffa SD, hade han inte haft någon älskarinna att dubbelstraffa honom med, så kanske SD själv fått sätta livet till, tack vare LW får hon se honom lida resten av sitt liv istället, förstår varför hon flinade upp sig på fotot

Skrek gjorde nog bara SD, tummetott du vet hahaha
Citera
2019-09-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Såhär tycker tinnaninna angående att du påstår att hen lämnat information till dig:

"
Den CP skadade JM är sjuk o borde sitta inne även om han tror som vi. "

Du har noll trovärdighet om allt du skriver och påstår.
Även JG som tappert försvarar sin mördarvän har väldig låg trovärdighet.

LW bestämde själv sitt öde, genom att bete sig som hon gjorde la hon grunden för sitt eget mord.

Man kan bara lura och förnedra en psykopat som SD en begränsad tid, innan det händer "allvarliga konsekvenser "

Vad menar du med att LW bestämde sitt eget öde?
Citera
2019-09-25, 20:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. I Kaj Linna-tråden påstod du att du var en "officiell utredare av Kálamarks-fallet". I Kevin-tråden satt du på en massa hemligstämplade dokument...och i denna din tredje tråd är du god vän med mordoffret.

Du gillar inte att delta i trådar om du inte är en auktoritet, va..?

Tack att du kom in och påminde oss härinne om jokerns tunga bagage...👍🏻
Citera
2019-09-25, 21:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I HDs fall finns uppgifter om ägaren hos bostadsrättsföreningen.
Frågan är väl vad de vill eller kan lämna ut.
Jag antar att det knappast handlar om offentliga uppgifter.
De vill nog veta vem som frågar och varför?
Citera
2019-09-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Frågan är väl vad de vill eller kan lämna ut.
Jag antar att det knappast handlar om offentliga uppgifter.
De vill nog veta vem som frågar och varför?

Det intressanta är vem som äger lägenheten. Är ägaren inte skriven på adressen, är det märkligt. Hyrs lägenheten ut måste BR-föreningen godkänt detta alltså känna till vem ägaren är. Man kan vara framtida spekulant på just den lgh för läget.
Citera
2019-09-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Någon som postat lagfarts/bodelningshandningen från Lantmäteriet än?

Jag har den här:

Vassegoa:

PARET DAVIDSSONS LAGFARTSPAPPER MED BODELNINGSAVTAL

OCH ÄVEN HÄR (lite snabbare)

Och som sagt traditionell bodelninghandling har enligt Skatteverket aldrig registrerats hos dom.

Fortsätt gräv mina fellow trådskribenter :-)

Jag hoppas att nån kan ta på sig att kontakta Bostadsrättsföreningen

Tack för nyttig info till tråden
Citera
2019-09-25, 21:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har själv varit på plats inom Nya Hjärsta och mätt den aktuelle gångsträckan, exakt gjord efter min tidigare beskrivning, och den var då vid två olika mät-tillfällen, 161 meter.

Med anledning av att några tidningar tidigare har skrivit om avståndet gällande 160 meter, så är det enligt dig desinformation?

Mvh/ @JokerⓂannen
Du har tjatat om avståndet 161 meter.
Var det du som relaterade det till geocachingens minsta avstånd mellan cacher?
Eller var det någon annan som nämnde det (inspirerad av ditt tjat)?

Det är helt irrelevant hur långt gångavståndet är eftersom man inom geocaching räknar avstånd fågelvägen.
Jag kan inte se att avståndet är relevant ur någon annan synpunkt heller.
Citera
2019-09-25, 21:14
Medlem
Vet du när han visade filmen för JOikarainen?
Citera
2019-09-25, 21:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag repriserar nedan ett av mina tidigare inlägg eftersom jag inte tror att den gamla otrohetshistorien ensamt ligger bakom mordet på LW. Jag tror att hon kan ha utgjort ett hot för SD, HD, JG och kanske flera som drog ekonomisk fördel av projektfinansieringen från Region Örebro till THOS GT. Vem/vilken person/förening/bolag var mottagare av stödet och hur stor var summan?

Region Örebro redovisar på sin hemsida sammanfattningar av finansierade projekt som avslutats 2015, 2016 och 2017, men inte de projekt som har avslutats 2018. Varför?
Redovisningen bör vara färdig att visa upp för allmänheten vid det här laget. Varför erbjöds min väninna att komma personligen att titta på handlingarna på plats hos Region Örebro alternativt att uppge sin fysiska adress för att få dem skickade mot avgift för papperskopior? Varför kunde de inte skicka en pdf direkt till hennes e-post? Min väninna har uppgett att hon känner olust för hjälpa till vidare i frågan och gå dit fysiskt - särskilt inte efter att hon, som hon berättat, upptäckte att någon anonym person från Region Örebro hade varit inne och snokat på hennes LinkedIn, så nu känner jag mig lite taskig att jag nyttjat hennes välvilja att undersöka saken.

Jag tror att denna del i historien är intressant att undersöka vidare och uppmanar lokala journalister att gräva i hur projektmedlen användes, fördelades och redovisades. En djuplodande artikel om detta skulle sannolikt öka klicken på hemsidan och ge några fler nyhetsabonnenter.

Är JG och L*ena K*hl mer än årsgamla? Eller, har någon annan i GC-gänget privata relationer med LK som nyttjats för att få medel till att genomföra projektet THOS GT?
Ungefär hur stora belopp handlar dessa projektpengar om?
Citera
2019-09-25, 21:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Någon som postat lagfarts/bodelningshandningen från Lantmäteriet än?

Jag har den här:

Vassegoa:

PARET DAVIDSSONS LAGFARTSPAPPER MED BODELNINGSAVTAL

OCH ÄVEN HÄR (lite snabbare)

Och som sagt traditionell bodelninghandling har enligt Skatteverket aldrig registrerats hos dom.

Fortsätt gräv mina fellow trådskribenter :-)

Jag hoppas att nån kan ta på sig att kontakta Bostadsrättsföreningen
Kan du inte skriva vem som har lagfart på huset?
Har SD köpt ut HD och står han nu som ensam ägare till huset?
Eller äger de fortfarande en del var av huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in