När vi har så lite ren bekräftad information att gå på i tråden så blir metaläsning av tråden intressant och då med fokus på vad som verkar vara känsliga områden. Det verkar ju som att Crystal kommit något på spåren som en eller flera inte känner sig bekväma i att det granskas och tillika så tänker jag att Honan som vanligt kan med sin skarpa blick vara något viktigt på spåren.
Ibland tänker jag, är det ett villospår att vi ska tjafsa och moralisera över otrohet, vem som gjorde vad mot vem i en enda soppa av motsägelser kring en relation som de inblandade själva kanske inte ens visste att definiera? Kan det vara som Honan är inne på att själva motivet snarare har att göra med något så prosaiskt och simpelt som ekonomiska motiv, vilket då skulle kunna förklara att flera kring de misstänkta också har haft skäl att vela tiga om vad de vet och skydda de nu misstänkta?
Eller är det ändå otrohet och svartsjuka, det folk var inne på redan i juni 2018 i tråden, som motiv och bakgrund till allt? När man läser om tråden från början så ser man att de teorin om en affär mellan SD och LW samt svartsjukedrama med HD som misstänkt kom bara efter någon dag i tråden.
Det var alltså en mycket tidig spekulation som jag antar postades av folk med viss insikt kring de involverade. Jag har förstått det som att de som vill ta HD och SD i försvar menar att detta var ett villospår som lagts fram till både utredning och tråd från ev då verklig GM och att tråden samt den riktiga utredningen därmed alltför tidigt låstes fast på bara SD. Men skulle det kunna vara så att rätt misstänkta gäller men att motivet och bakgrunden är fel? Att den snabba trådsanningen om att det var SD, HD och LW involverade i ett triangeldrama inte alls droppades till utredningen av LWs vänner med agg mot en oskyldig SD eller av en alternativ GM, utan av SD själv för att inte rikta fokus mot egentligt motiv? När det blev som det blev var det bättre att få utredningen att fokusera på otrohetstjafs än att de skulle få upp ögonen för ekonomiskt fiffel? Hur mycket kan grävas fram om eventuella ekonomiska oegentligheter? Skulle något sådant i en upphettad fanatisk geocachingmiljö med prestigetävlande geocachare vara nog motiv till att någon våldsamt konfronterar LW som verkar ha varit en rakryggad person som inte skulle hållit tyst om eventuellt fuskande?
Annars, om vi ska tänka att motivet finns bortom ekonomi och snarare då återigen i otrohetsaffär och paret Davidssons arrangemang... I avdelningen saker som ofta startar tumult, hot, tjafs, bråk och konstigheter i tråden så har följande verkat trigga någon eller några:
- HDs ledigheter, sjukskrivningar, semester, resa, arbetstider, kollegor
- HDs val av bostadsplats mellan den otrogne exmaken och hans ex (?)älskarinna och mysteriet med den icke-existerande brodern
- bodelning och frågan om SDs och HDs skilsmässa bara är en fasad eller på riktigt
- frågor om JGs förehavanden
- MH och hennes blogg
En del bråk och tjafs kanske bara är naturligt på flashback eller har naturliga anledningar, men det börjar ju vara ett mönster att frågor kring HD väcker upprördhet och råkar infalla samtidigt som det börjar postas otrevligheter. Det är verkligen svårt att inte såsom ovan pendla fram och tillbaka mellan vad man ska tro om hela den här underliga historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Jag repriserar nedan ett av mina tidigare inlägg eftersom jag inte tror att den gamla otrohetshistorien ensamt ligger bakom mordet på LW. Jag
tror att hon kan ha utgjort ett hot för SD, HD, JG och kanske flera som drog ekonomisk fördel av projektfinansieringen från Region Örebro till THOS GT. Vem/vilken person/förening/bolag var mottagare av stödet och hur stor var summan?
Region Örebro redovisar på sin hemsida sammanfattningar av finansierade projekt som avslutats 2015, 2016 och 2017, men inte de projekt som har avslutats 2018. Varför?
Redovisningen bör vara färdig att visa upp för allmänheten vid det här laget. Varför erbjöds min väninna att komma personligen att titta på handlingarna på plats hos Region Örebro alternativt att uppge sin fysiska adress för att få dem skickade mot avgift för papperskopior? Varför kunde de inte skicka en pdf direkt till hennes e-post? Min väninna har uppgett att hon känner olust för hjälpa till vidare i frågan och gå dit fysiskt - särskilt inte efter att hon, som hon berättat, upptäckte att någon anonym person från Region Örebro hade varit inne och snokat på hennes LinkedIn, så nu känner jag mig lite taskig att jag nyttjat hennes välvilja att undersöka saken.
Jag tror att denna del i historien är intressant att undersöka vidare och uppmanar lokala journalister att gräva i hur projektmedlen användes, fördelades och redovisades. En djuplodande artikel om detta skulle sannolikt öka klicken på hemsidan och ge några fler nyhetsabonnenter.
Är JG och L*ena K*hl mer än årsgamla? Eller, har någon annan i GC-gänget privata relationer med LK som nyttjats för att få medel till att genomföra projektet THOS GT?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Intressanta spekulationer och teorier! Jag har idag även funderat på om ägarförhållanden vad gäller bilen (jag funderade kring i mitt inlägg) kan ha varit ett känsligt ämne för någon? Gissar att det var Forden (vilken SD numera står som ägare på) som togs i beslag av polisen då SD och HD reste till USA? Om så var fallet borde ju bilen vara väl genomsökt av utredarna, kan man tycka. Hoppas ALLT kring fordonet är kontrollerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Jag hittade detta gamla inlägg angående HD:s nuvarande bostad:
Jag avslutar tydligen inlägget med att jag inte tänker forska mer kring denna bostadsrätt. Fast jag erkänner att jag egentligen fortsatt att med jämna mellanrum förundrats över hur HD klarade av att bo så nära LW. Var inte ytterligare en bostadsrätt liknande LW:s till salu någon gång efter mordet? Jag kan minnas fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Fått svar från Skatteverket.
Nada :-(
Hej!
Det finns ingen bodelningshandling registrerad i äktenskapsregistret.
aktenskapsregistret@skatteverket.se
Jag personlige är övertygad om att mycket av skilsmässan och flytten var ett spel för galleriet.
Deras gemensamma frenetiska geocacheaktivet
efter mordet är enligt mej iögonfallande. Mönstret måste vara ganska unikt för ett par i skilsmässa...
Citat:
Ursprungligen postat av
Honduras
Heder åt honan som letar efter den eller de pusselbitar som fattas! Jag tror också det är något vanhedrande fusk inom sporten och gärna om pengar som lett till mordet och vreden samtidigt som S och H blivit bästa vänner igen.
[/b]QUOTE=Honan6|68807122]Jag repriserar nedan ett av mina tidigare inlägg eftersom jag inte tror att den gamla otrohetshistorien ensamt ligger bakom mordet på LW. Jag
tror att hon kan ha utgjort ett hot för SD, HD, JG och kanske flera som drog ekonomisk fördel av projektfinansieringen från Region Örebro till THOS GT. Vem/vilken person/förening/bolag var mottagare av stödet och hur stor var summan?
Region Örebro redovisar på sin hemsida sammanfattningar av finansierade projekt som avslutats 2015, 2016 och 2017, men inte de projekt som har avslutats 2018. Varför?
Redovisningen bör vara färdig att visa upp för allmänheten vid det här laget. Varför erbjöds min väninna att komma personligen att titta på handlingarna på plats hos Region Örebro alternativt att uppge sin fysiska adress för att få dem skickade mot avgift för papperskopior? Varför kunde de inte skicka en pdf direkt till hennes e-post? Min väninna har uppgett att hon känner olust för hjälpa till vidare i frågan och gå dit fysiskt - särskilt inte efter att hon, som hon berättat, upptäckte att någon anonym person från Region Örebro hade varit inne och snokat på hennes LinkedIn, så nu känner jag mig lite taskig att jag nyttjat hennes välvilja att undersöka saken.
Jag tror att denna del i historien är intressant att undersöka vidare och uppmanar lokala journalister att gräva i hur projektmedlen användes, fördelades och redovisades. En djuplodande artikel om detta skulle sannolikt öka klicken på hemsidan och ge några fler nyhetsabonnenter.
Är JG och L*ena K*hl mer än årsgamla? Eller, har någon annan i GC-gänget privata relationer med LK som nyttjats för att få medel till att genomföra projektet THOS GT?
[/quote]