Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Som jag minns det så fick SD snabbt veta att LW var försvunnen genom att något barn ringde honom.
Sedan började han ringa runt för att luska fram information och ta reda på vad folk visste, till och med innan polisen hade hunnit dit.
I så fall var det inte polisen som sa till honom om vad han skulle säga.
Men jag kan minnas fel...
Ja jag minns det också som att något barn ringt SD på morgonen.
Först ringde han nog pappa UW och han lär ju snabbt ha kommit dit på två röda tänker jag, och där i förvirringen ringde de nog den som de tänkte att LW troligast kunde vara hos, eller möjligtvis kunde veta var hon var, det är naturligast tror jag. De kan ju iofs ringt fler än SD där på morgonkvisten, men det kan jag inte minnas några uppgifter om, en avgörande betydelse är ju om de hade telefonummer till hennes övriga umgängeskrets dessutom, men jag tror man först tänker på den person som den försvunna har en relation med. Därför är det lite motsträvigt och skaver en aning att de ringde just SD, när uppgiften i tråden sagt att de inte umgåtts på länge..det borde väl både sonen och UW vetat om och haft koll på kan man tycka, för visst ringer man väl den som en försvunnen troligast har kontakt med mest?
Sen har jag något vagt minne av att jag läste något om att SD även varit på plats denna morgon och visat intresse av att vilja hjälpa till i sökandet efter LW, men jag kan ha missförstått eller blandat ihop det, det kan ju varit en diskussion som skett någon helt annan stans och senare på dagen också förstås, men det är väl ändå mest troligt att man visar sin välvilja när ett barn ringer och inte vet var dens mamma är, just där och då? För sen åkte väl SD och HD redan dagen därpå på sin resa som var bestämd i förväg, eller var det redan samma dag de åkte?
Jag kan tycka att det är ett märkligt sammanträffande, att HD och SD ska iväg på sin resa, och LW skulle iväg till Norge och hennes son fyller år. Det är så mycket som händer, varför skulle de planera ett mord insamband med att de (SD/HD) skulle åka på en resa, för den var väl planerad långt i förväg?
Det känns väldigt konstigt, funderar på om någon kan utnyttjat tidpunkten om GM ville att SD skulle misstänkas, så måste mordet ske innan han åker? Eller om SD är GM, och utnyttjade resan för att hinna fly och få distans och läsa om det i media? Det jag inte förstår är, att SD skulle välja just den dag när LW son fyller år? Eller gjordes det medvetet för att ingen skulle tänka att det kunde vara just SD?
Och OM resan var planerad sen länge kanske många visste om resan?
Det jag egentligen undrar över framförallt är, hade LW och SD tät kontakt hela vägen fram till mordet ägde rum, och höll de de hemligt och varför höll de det hemligt i så fall?
Det har varit så motsägelsefulla uppgifter, så vet inte vilket som är sant? Är det någon som faktiskt vet?