2019-09-25, 07:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja SD bedrog sin fru med LW. Om man sedan kan kalla det förhållande får någon annan bedöma men de träffades av och till under en lång period.

Ja, ni är ju flera förutom SDs försvarare som bekräftar ett förhållande. Försvarsadvokaten ville inte heller kommentera hur och när i tid kärleksförhållandet sett ut, eftersom det skulle ingå i åklagarens motivbild.
Tror även Sh.Holmes och Mirdidjul har bekräftat ett förhållande. Det verkar inte finnas någon som hävdar tvärtom, inte från någon sida.

Det som är intressant är att få veta hur förhållandet sett ut det senaste året och särskilt tiden strax före mordet.
Citera
2019-09-25, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mitt inlägg verkar dels ha passerat genom någon översättartjänst, (förmodligen ett flertal gånger) för att förändras ordentligt. Delar av ursprunget finns dock kvar och marineras in i den nya varianten så att jag säkert ska begripa att det är min text, vad jag förstår. Dessutom är speciella tillägg/ändringar gjorda, varav särskilt ett är ”osmakligt” (milt sagt). Mot slutet låter avsändaren mig veta att det jag skrivit om kan vara motbjudande att nämna.

Här är mitt originalinlägg som förmodligen inte passade någon i smaken:

De där tilltagen gör det väl mer intressant för dig att kontakta Lantmäteriet för att få fram uppgifter om ägare m m om SD/HD-fastigheterna på Betesv. o Färdemansg? Du har kanske redan mailat kundcenter@lm.se eller ringt för att begära ut uppgifterna?
Citera
2019-09-25, 08:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag är fascinerad av hur störd du blir av mina inlägg Något i dessa triggar verkligen igång nåt inom dej. Det blir ju nästan personligt, trots anonymiteten.

Jag tycker att det är bra att det lyfts fram fega konton som gör andra postare illa till mods. Och tror inte att jag är den ende. Men det verkar av nån anledning enklast för dig att ge sig på mig. Är det för att jag är kvinna? Med tanke på att du tidigare viftat bort misshandeln av Lena i bilen.

OnTopic
Om mordet på Lena Wesström är så pass känsligt att hennes mördare, singularis eller pluralis, och nickedockor till kompisar sitter här och försöker påverka vad som grävs fram...gräv ännu mer! Oavsett vad du Snoris tycker.

För denna tråd handlar inte om dej Snoris. Om vad du tycker om andra postares känslor inför vad just DOM upplever som hot.

Denna tråd handlar om Lena. Och om hennes mördare Stefan och/eller Hanna Davidsson och alla dom med eller mindre dunkla figurer som på ett eller annat sätt hjälpt till att försena brottets uppklarande.

Först det fetade:

I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”.
https://www.metro.se/nyheter/uppgift-om-tidigare-vald-forhorde-mannen-tog-nackgrepp-pa-lena-wesstrom-N72lmUSXyBi

Stöd för nedläggningsbeslutet hade Åkl i brottsbalken NJA 1978 s. 356
"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom

Du T34Pantzar påstår alltså på fullt allvar att lagen befrämjar misshandel/brott när lagen föreskriver att när gästen inte efter uppmaningar att ge sig av får "gästen avlägsnas med det våld som krävs"?
Jag påstår du får med osanning när du skriver att SD misshandlat LW i bilen.

Osanningen kommer från vanelögnaren Sh.Holmes som av emotionella problem fultolkat händelsen och ljugit så många ggr om detta att det blivit till en trådsanning.

SD/HD ligger sannolikt bakom mordet på LW men knoggnuggningen går bara med en stor portion av ohederlighet få till misshandel. Det är en lögn helt enkelt. Kommer fortsätta vifta bort bluffar, påhitt, falsarier och lögner både för mitt och trådens välbefinnande.

Du begår ett annat misstag i din replik. Det är att du tror jag opponerar mot att du/ni gräver upp saker om, för mordet, aktuella personer vilket är fel.

Vad jag reagerar på är att du/ni inte förstår att objekten (människorna) för grävandet kan bli sura över det integritets vidriga snokandet bland deras underkläder. Så kan man lite mera nyktert uppfatta det Cloudecrystalbeam råkade ut för.

M,a,o får du och & får gräva hur mycket du/ni vill. Kör på bara. Vad jag vänder mig emot är att ni inte förstår att det är människors liv ni gräver i och att det inte är onormalt att ta illa upp när någon smyger omkring (med mask) och spionerar i ens trädgård.

Anledningen att jag valde replik på dig var för att du och inte den mycket sympatiska och omtyckta Crystalcloudebeam kallade sina Pm för hot. Tvekade mellan dig någon till och Avd 9 vilken också väl snabbt uppgraderade det till hot. Du var alltså inte ensam att förstora uppgiferna till varande ett hot.

Nu har jag inte läst Crystalcloudebeam,s Pm men vad jag förstår vad det hennes eget inlägg som via ordbehandling nästan till oigenkännlighet sändes tillbaka till henne via Pm och som hon uppfattade som obehagligt?

Visst verkar det vara ett knäppt förfarande men ett hot får man nog ha en paranoia-ådra för att få det till. Posten i sig var väl inte hotfull utan det faktum att texten inte postades i tråden utan via Pm nattetid var det som gjorde den obehaglig?

Det där om att tråden handlar om mig förstår jag inte alls?

T34Pantzar
Du är en högt uppskattad och kunnig deltagare också av mig så försök inte ta det personligt när vi har olika åsikter ibland.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-25 kl. 08:42.
Citera
2019-09-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror som du Rubar att det här är/blir Ulla Gustavssons stora grej, helt klart. Men stämmer det där verkligen att hon skulle vara högsta hönset på tingsrätten? Enligt den här artikeln från 14 feb i år verkar det ju inte vara så:
Ulla Gustavsson är även rådman i Örebro tingsrätt. Hennes uttalanden och skriverier kommer inte att påverka hennes position där.

– Det som har hänt föranleder inga ytterligare åtgärder från vår sida. Vi har fullt förtroende för Ulla, säger Marinette Gustafsson, chefsrådman på Örebro tingsrätt till P4 Örebro.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7155568

Det inte bara verkar så: du har rätt. Jag hade fel. Är "säker" på att jag vid sökning fick fram nån källa på att hon var lagman, som jag gick efter.
Får be om ursäkt för mitt slarv/missledande uppgifter.
Tackar för rättelsen!👍
Citera
2019-09-25, 08:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror som du Rubar att det här är/blir Ulla Gustavssons stora grej, helt klart. Men stämmer det där verkligen att hon skulle vara högsta hönset på tingsrätten? Enligt den här artikeln från 14 feb i år verkar det ju inte vara så:
Ulla Gustavsson är även rådman i Örebro tingsrätt. Hennes uttalanden och skriverier kommer inte att påverka hennes position där.

– Det som har hänt föranleder inga ytterligare åtgärder från vår sida. Vi har fullt förtroende för Ulla, säger Marinette Gustafsson, chefsrådman på Örebro tingsrätt till P4 Örebro.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7155568

Jag är tveksam till att hon får vara högsta hönset på någon domstol efter sådana rasistiska uttalanden.
Citera
2019-09-25, 08:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu ligger jag ”bara” <300 sidor back.
Det verkar som om farten i tråden lugnat ner sej en del, kanske/antagligen pga/maa att vissa har semester...

Tänkte adressera @notknapparen som gjort ett (av många) tänkvärda inlägg.
Nu hittar jag inte det, men det var funderingar om varför just detta fall engagerar oss så mycket.

Jag tror att du slog huvet på spiken genom att gissa att just möjligheten att följa och lära känna (?) LW via insta, blogg och inte minst GC, gör att man väl sällan eller aldrig fått en så levande (ursäkta uttrycket) bild av ett BO.

Hennes öde berör även oss som aldrig träffat henne, genom att vi ändå fått ta del av så mycket, stort som smått, från hennes liv.

När det sen gäller motiv så kan jag inte släppa tanken på att LW visste något som skulle kunna fördärva inte bara SDs och HDs äktenskap, utan även hela familjen.
Typ.
Jag har svårt att se SD och/eller HD hämnas ”bara” för kärleks skull, om man säger.

Jag tror att det ligger mera bakom det hela.

Gamla synder kastar långa skuggor.

Tror jag.
Citera
2019-09-25, 09:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan någon vara rädd att vi ska upptäcka
att SD och HD fortfarande äger villan
50/50 och att hennes föräldrar äger
bostadsrätten?

Ja då får vi väl ta reda på hur det ligger till :-))

Skatteverket för register över vem som är folkbokförd här och var, lantmäteriet för register över vem som äger fastigheter.

När det gäller en bostadsrätt så får man vända sig till bostadsrättsföreningen. I detta fall: HSB BRF Byalaget i Örebro. Här är kontaktuppgifter: https://www.allabolag.se/7750001211/hsb-bostadsrattsforening-byalaget-i-orebro

Hittade dock deras årsredovisning för 2018:
https://myfile.is/q77eF365n4/GetFile_pdf

Avseende Bodelningsavtal så har jag nu mailat till Skatteverket och begärt ut ev handlingar. 1-2 dagar skulle det ta.

Nån som vill ta på dej att ringa BRf?
Citera
2019-09-25, 09:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är rätt, visa upp skiten å även användarnamnet.

Det som har triggat hotare ser ut å vara uppgifter om HD, inlägg om basebollträt,
samt frågor om låsbyte i LWs ytterdörr.
EGT säger sig också ha blivit hotad, då hotas det tydligen från alla håll.

Något mer ämne som har triggat hot?

Jag har fått ett flertal mindre trevliga pm (ordet hot verkar tyvärr trigga igång den koleriske Snoris, så snart får väl stackaren en hjärtattack) och dessa kom i samband att vi diskuterade HDs jobbnärvaro/sjukfrånvaro och hoten mot TinaNinna. Och när jag vid 2 olika tillfällen fokuserat på och exponerat Järngänget.
Citera
2019-09-25, 09:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det inte bara verkar så: du har rätt. Jag hade fel. Är "säker" på att jag vid sökning fick fram nån källa på att hon var lagman, som jag gick efter.
Får be om ursäkt för mitt slarv/missledande uppgifter.
Tackar för rättelsen!👍
Ja, fast det viktiga är egentligen inte om Ulla är lagman eller ej. Det mer intressanta är ju det här du skriver om att hon fick jobbet i Örebro 17/5-18, och alltså har varit med från början. Det är nog också som du gissar att hon antagligen kommer att delta aktivt även framöver. Hon har ju visat att hon kan ha rätt profil för fallet med sina uttalanden om bl.a. könsmaktsordning och kvinnoförtryck, och möjligen kan hon också vara ute efter revansch för magplasket i slöjdebatten.

Lyssnade förresten på den där intervjun (om ett helt annat fall) med rådmannen Lars-Erik Hulth också. Det fanns inte ett spår av genusmedvetande i det han sade, och min bedömning är att han är precis lika ointressant som vilken vanlig man som helst här. En vandrande dildo helt enkelt, som Solana skulle ha sagt.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-25 kl. 09:18.
Citera
2019-09-25, 09:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mitt inlägg verkar dels ha passerat genom någon översättartjänst, (förmodligen ett flertal gånger) för att förändras ordentligt. Delar av ursprunget finns dock kvar och marineras in i den nya varianten så att jag säkert ska begripa att det är min text, vad jag förstår. Dessutom är speciella tillägg/ändringar gjorda, varav särskilt ett är ”osmakligt” (milt sagt). Mot slutet låter avsändaren mig veta att det jag skrivit om kan vara motbjudande att nämna.

Här är mitt originalinlägg som förmodligen inte passade någon i smaken:
Tack för det Cloudecrystalbeam. Märkligt att någon reagerar på att du söker uppgifter i offentliga handlingar. Det finns mer än offentliga handlingar att reagera över så det blir lite lamt. Föreslår någon av trådens förvirrade själar som avsändare till ditt Pm. Du bör nog inte ta det som ett hot..vilket paranoja-gänget ogenant önskar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-25 kl. 09:31.
Citera
2019-09-25, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ja, fast det viktiga är egentligen inte om Ulla är lagman eller ej. Det mer intressanta är ju det här du skriver om att hon fick jobbet i Örebro 17/5-18, och alltså har varit med från början. Det är nog också som du gissar att hon antagligen kommer att delta aktivt även framöver. Hon har ju visat att hon kan ha rätt profil för fallet med sina uttalanden om bl.a. könsmaktsordning och kvinnoförtryck, och möjligen kan hon också vara ute efter revansch för magplasket i slöjdebatten.

Lyssnade förresten på den där intervjun (om ett helt annat fall) med rådmannen Lars-Erik Hulth också. Det fanns inte ett spår av genusmedvetande i det han sade, och min bedömning är att han är precis som vilken vanlig man som helst. En vandrande dildo helt enkelt, som Solana skulle ha sagt.

Det var värst vad du har snöat in på det här med Genus.
Fattar inte vad det är du är ute efter.
Nåt med Ulla, och nåt med att Lars-Erik tydligen är en vandrande dildo.
Du får gärna förklara det, om du får tid över.
Tack.
Citera
2019-09-25, 09:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Haha ja filmen får ses som en dokumentär över ett bortkastat liv.
Att LW s kompisar är mjäkiga och konflikträdda är sant. Men det är likadant åt andra hållet, alla Geocachare verkar vara ryggradslösa besatta människor.
Järngänget som vägrar fördöma SD, Pete* N*ren och hans kompisar som bevittnar ett överfall av SD och inte ingriper.

JG som lyder minsta vink hans ledare gör. Swegrim, stmellosa, karmansbo, Joikarainen som smilar upp sig brevid mördaren och vägrar ta avstånd.
DE tycker tydligen alla att det är OK att bedra sin fru, misshandla LW och mörda henne... någon annan slutsats kan inte jag dra.

Nej JG är så trofast att man beundrar honom, jag menar det är ju oerhört det JG gör.
Han måste ha lämnat hjärnan hemma i staterna.
Att han är utskämd och att det hatas bakom hans rygg vet han, men låtsats inte om det!
Nu gör det ju ingenting för alla andra låtsats också!

HD gör helt rätt i att försaka barnen och jaga burkar som en dåre, hon kommer snart få ägna sig åt fängelse caching på hinsan.

Jag kommer iaf att besöka denne underbara kvinna och ta med en burk eller två...

StMellösa också? Jag trodde att de var
riktiga vänner till LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in