2019-09-24, 20:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det jag tror är det rimliga är att när SD föreslog (gissar jag) att han kunde ringa Geo-vänner för att höra om någon träffat /sett LW den kvällen, bad polisen honom att inte sprida att polisen var involverad dvs säga så lite som möjligt. För att inte ev förstöra senare förhör. SD delegerade viss del och bad JG ringa vissa och vid överföring av information kan viss missförstånd uppstått alt. senare missuppfattats av de uppringda. Alternativt att dom sagt att LW var försvunnen men att dom inte skulle sprida informationen. Givetvis ville polisen i det läget inte att de skulle utom polisens kontroll trampa sönder närområdet och förstöra ev spår.

En skröna har sedan vuxit fram.
Som jag minns det så fick SD snabbt veta att LW var försvunnen genom att något barn ringde honom.
Sedan började han ringa runt för att luska fram information och ta reda på vad folk visste, till och med innan polisen hade hunnit dit.
I så fall var det inte polisen som sa till honom om vad han skulle säga.
Men jag kan minnas fel...
Citera
2019-09-24, 20:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ditt minne fungerar alldeles utmärkt, notknapparen!

Det är den JS som bor på adressen du nämner.

Tack, utan backup, är det lika med noll.
Då funderar jag om även detta inlägg nedan gäller samme JS?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Som en parentes kan nämnas att JS har ägt en cache i LW's bostadsområde. Hon skrev själv i en annan av sina loggar att hon grämde sig över att hon aldrig hann söka/hitta JS's cache innan den togs bort pga. att platsen där cachen gömts antingen hade rivits, eller så berodde det på att grannarna inte gillade att det smög en massa folk där.

Loggen där LW nämner cachen:

Den JS-ägda, numera arkiverade, cachen i LW's område:

Detta kan innebära att JS har lokalkännedom om LW's bostadsområde.

Och ja, det känns underligt alltihop; är det så att denne JS nu är som gloriouslife säger mycket med HD? Cachar alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alibi?

Betalade hennes föräldrar USA-resan?

Varför flyttade hon så nära LW?

Varför påstod någon att hon köpt sin
brors lägenhet?

Varför fortsätter hon att umgås med sin
otrogna exmake, även eller speciellt
utan barnen?

Varför umgås HDs föräldrar så mycket
med sin otrogna exsvärson?
Varför var han välkommen att fira jul
med dem? För barnens skull förstår jag
men de tycks mest ha löst mystar
tillsammans och jagat burkar.
Det känns mer som om han är deras son
än att HD är dottern.

Varför umgås LWs vän coco_c så
mycket med hennes MGK?
Citera
2019-09-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Många har ifrågasatt åklagaren för att hon vid två tillfällen inte fick SD häktad.
Jag har flera gånger skrivit att det kanske inte var åklagarens fel utan den som var domare i Tingsrätten som gjorde helt fel bedömning (eller var kompis med SD eller något annat).

Nu när du påpekar att UG själv var domare vid häktningsförhandlingarna så kan man tänka sig att hon också tyckte att den förre domaren gjorde bort sig.
Dvs hon ville inte se domaren göra en till felaktig bedömning.
OBS, detta är spekulation.

Domare kan göra rätt stora fel utan att det märks eftersom förhandlingarna sker innanför stängda dörrar och inte många är närvarande. Det är inte så många fler än lagmannen som kan göra något åt misslyckade domare.

Är den "klantige" domaren kvar på jobbet?

Ja kanske kan det vara som du är inne på. Håller med om att allt inte behöver skyllas på Hiding. Kollade gamla inlägg där jag tidigare svarat dig ang detta om domarens roll/bedömningar vid häktningar:

//"Tycker detta är en relevant aspekt. Det här med grader av sannolikhet i brottmål är ju inte riktigt det samma som matematisk sannolikhetslära; det kokas ju i häktningssammanhang ned till en persons tycke och smak.
Och den kan ju variera med dagsformen.
En annan TR, en annan domare hade kanske gjort en helt annan bedömning.
Så kanske skall vi ändå avvakta med att korsfästa Hiding." //(#40687)

Men detta att chefen/UG nu satt sig vid rodret tror jag mer beror på att det är ett medialt fall. Ett fall som därför tilltalar en karriärperson.

Vet ej vem som var domare vid förra vändan. Kanske nån vet?
Citera
2019-09-24, 20:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Om HD vill ligga med alla som LW legat med är det en sorts hämnd. Ungefär som att fusklogga LWs cache kort efter hon blivit mördad.
FUSK är tillåtetet! Ligga runt om man vill är också tillåtet!

Detta är nog inte bara återvinning...utan revansch. Upprättelse. Ta tillbaka, ta över. Vill ha allt som LW haft. Hennes bitterhet och kränkthet är nog inte på långa vägar mildrad..
Citera
2019-09-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Det var ju på morgonen den 15e som hon saknades, tror du Polisen inte trodde något var off med en småbarnsmor som saknades och hade varit borta hela natten?
Visst, de brukar alltid be de som misshandlat och ofredat henne om hjälp...

Det är flera tusen personer per år som anmäls försvunna och den övervägande majoriteten har försvunnit frivilligt och återkommer. Normalt gör polisen ingenting. Absolut inte första veckan.
Citera
2019-09-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Du fortsätter att skriva som om det är en sanning att JG ringt runt till vänner och bett dom att hålla tyst om HD:s och LW:s relation. Jag tycker det är dags att du/ni kommer med en källa på det påståendet.

Observera att jag inte är ute efter att kväva er rätt till spekulationer. Men tänk på att folk härinne kan läsa det du skriver bokstavligt och få uppfattningen att det är sant detta rörande JG. Tänk på också på att det kan ge vågor på vattnet där ute i verkligheten. Vågor som kan få konsekvenser på mycket där ute.

Och du fortsätter störa dig trots att du inte delger dina egna tankar. Nu kanske du tycker det är roligare att styra och ställa men ger man inget får man inget.
Nej jag har fortfaravde inte skrivit att det är sant, jag spekulerar och det är uppenbart för alla som är vuxna, och det är du ju.
Varför så upprörd, ska jag ta det som ett hot?
Citera
2019-09-24, 20:57
Medlem
Citat:
Som jag minns det så fick SD snabbt veta att LW var försvunnen genom att något barn ringde honom.
Sedan började han ringa runt för att luska fram information och ta reda på vad folk visste, till och med innan polisen hade hunnit dit.
I så fall var det inte polisen som sa till honom om vad han skulle säga.
Men jag kan minnas fel...

Var det så, kan jag missförstått. Inte omöjligt.
Innan polisen kom, klart viss tid hann väl förflyta innan polisen anlände om än jag uppfattade att dom var där rätt snabbt.
Senast redigerad av Remark 2019-09-24 kl. 21:03.
Citera
2019-09-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det räcker med att du kollar genom hans historik och hur han betett sig tidigare i andra trådar. Då förstår du att denna JM är ett ganska välkänt troll.

Ja det är möjlig att han är ett troll, men det vet vi inte, inte sant?
Du ksn också vara ett troll, det vet vi inte heller, inte sant?
Citera
2019-09-24, 21:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja kanske kan det vara som du är inne på. Håller med om att allt inte behöver skyllas på Hiding. Kollade gamla inlägg där jag tidigare svarat dig ang detta om domarens roll/bedömningar vid häktningar:

//"Tycker detta är en relevant aspekt. Det här med grader av sannolikhet i brottmål är ju inte riktigt det samma som matematisk sannolikhetslära; det kokas ju i häktningssammanhang ned till en persons tycke och smak.

Men detta att chefen/UG nu satt sig vid rodret tror jag mer beror på att det är ett medialt fall. Ett fall som därför tilltalar en karriärperson.

Namnet finns i tråden men jag kommer inte ihåg och är dålig på att leta.
Jag tror att du kanske kan hitta det i Draifos inlägg.
Citera
2019-09-24, 21:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är flera tusen personer per år som anmäls försvunna och den övervägande majoriteten har försvunnit frivilligt och återkommer. Normalt gör polisen ingenting. Absolut inte första veckan.
Beror det inte på hur personen har försvunnit?
Jag har för mig att polisen väntar 24 timmar innan de börjar leta om någon (vuxen) försvunnit plötsligt och på konstigt sätt.
Dvs t.ex. med frukosten fortfarande på bordet, utan mobil, pass, nycklar och kreditkort.
Citera
2019-09-24, 21:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Enligt Draifos
”Rådman Lars-Erik Hulth som två gånger gick emot Åsa Hiding”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-24, 21:12
Medlem
Citat:
Beror det inte på hur personen har försvunnit?
Jag har för mig att polisen väntar 24 timmar innan de börjar leta om någon (vuxen) försvunnit plötsligt och på konstigt sätt.
Dvs t.ex. med frukosten fortfarande på bordet, utan mobil, pass, nycklar och kreditkort.

Ja, det skall finnas klara indikationer som tyder på att det inte är ett frivilligt försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in