Citat:
Jag tror inte att brottstatistik är ett av hens intressen utan baserar nog detta på vad hen har lärt sig i ’livets hårda skola’.
I övrigt tar jag det inte alls som osannolikt att HOL skulle ha misshandlat KL under deras relation. Det är trots allt något som väldigt sällan anmäls av kvinnan även om sjukvården eller andra anhöriga trycker på. Kvinnan förnekar in i det längsta. MEN jag tycker inte att det behöver loopas i tråden eller bli en trådsanning för det finns idag inga direkta bevis. Vi kan lämna det vid att det inte är osannolikt just pga att det är relativt vanligt, ytterst sällan blir anmält och att hon faktiskt varit inne på sjukhus för skador som sjukvården ville anmäla men som KL vägrade (enligt mig kan det vara tecken på att hon blivit misshandlad av HOL).
Jag anser inte heller att det är osannolikt att HOL är bisexuell eller varit otrogen. Statistiskt sätt är det relativt vanliga med bisexualitet och framförallt otrohet. MEN återigen så anser jag att detta ämne kan lämnas för att det saknas bevis och riskerar att bli en avledande trådsanning.
I övrigt tar jag det inte alls som osannolikt att HOL skulle ha misshandlat KL under deras relation. Det är trots allt något som väldigt sällan anmäls av kvinnan även om sjukvården eller andra anhöriga trycker på. Kvinnan förnekar in i det längsta. MEN jag tycker inte att det behöver loopas i tråden eller bli en trådsanning för det finns idag inga direkta bevis. Vi kan lämna det vid att det inte är osannolikt just pga att det är relativt vanligt, ytterst sällan blir anmält och att hon faktiskt varit inne på sjukhus för skador som sjukvården ville anmäla men som KL vägrade (enligt mig kan det vara tecken på att hon blivit misshandlad av HOL).
Jag anser inte heller att det är osannolikt att HOL är bisexuell eller varit otrogen. Statistiskt sätt är det relativt vanliga med bisexualitet och framförallt otrohet. MEN återigen så anser jag att detta ämne kan lämnas för att det saknas bevis och riskerar att bli en avledande trådsanning.
Om HOL är bisexuell är en försmådd homosexuell man lika hatisk som en kvinna, om inte mer. Ofta fjoligare än de kvinnor jag känner.
Jag har funderar mycket på om HOL är bisexuell, och då handlar det om trovärdigheten hos Rotesau som informerat om detta. Ingen här på forumet har ifrågasatt hens trovärdighet i andra diskussioner än denna. HOL har fått ensidiga sympatier från folk som inte ens känner honom eller har beröringspunkter med honom. Att KL är alkoholist betyder inte att HOL är ett helgon. Mycket underligt, med detta ställningstagande frän dasslåset & co.
I andra trådar har information från Rotesau varit korrekt.
Det kan var en förklaring till HOLs kallsinnighet emot KL, där hans sexuella drifter gör att han är helt färdig med henne. Hans agerande tyder på avsmak, inte bara hat.
HOL sexuella läggning kan vara ett motiv, och det var väl därför Rotesau tog upp detta. Jag vet inte om händelseförloppet stämmer helt, men HOL var inte rädd och han tog inte vapnet på allvar. Kan det vara att han kände skytten och inte ansåg denne som farlig?
Det verkar mer som att skytten ville HOL något, och HOL avfärdade honom. En dumpad älskare? Att vapnet inte var ett dödligt vapen tyder på amatör. Med tanke på alla dramaqueens bland gayfolket vore det en förklaring. Att HOL pekar ut KL kan vara en dålig vana. Men visst har detta som skett varit till HOLs fördel.
Det är ett scenario utan uppsåtet att döda. Jag tycker det lutar åt någon person som ville ha ett allvarligt samtal med HOL och blev avfärdad. Att HOL är en hjälte som möter ett dödligt vapen är en allt för bra story för att var sann. Och sen springer runt träffad av 3 kulor, påkallar hjälp själv är bisarrt.
HOL har nyligen blivit sedd gå till kontoret, trots att han nyligen blev skjuten med tre skott på tre ställen på kroppen, där alla skott kan vara dödliga om det varit ett riktigt vapen.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-25 kl. 08:59.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-25 kl. 08:59.