2019-09-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag tror inte att brottstatistik är ett av hens intressen utan baserar nog detta på vad hen har lärt sig i ’livets hårda skola’.

I övrigt tar jag det inte alls som osannolikt att HOL skulle ha misshandlat KL under deras relation. Det är trots allt något som väldigt sällan anmäls av kvinnan även om sjukvården eller andra anhöriga trycker på. Kvinnan förnekar in i det längsta. MEN jag tycker inte att det behöver loopas i tråden eller bli en trådsanning för det finns idag inga direkta bevis. Vi kan lämna det vid att det inte är osannolikt just pga att det är relativt vanligt, ytterst sällan blir anmält och att hon faktiskt varit inne på sjukhus för skador som sjukvården ville anmäla men som KL vägrade (enligt mig kan det vara tecken på att hon blivit misshandlad av HOL).

Jag anser inte heller att det är osannolikt att HOL är bisexuell eller varit otrogen. Statistiskt sätt är det relativt vanliga med bisexualitet och framförallt otrohet. MEN återigen så anser jag att detta ämne kan lämnas för att det saknas bevis och riskerar att bli en avledande trådsanning.

Om HOL är bisexuell är en försmådd homosexuell man lika hatisk som en kvinna, om inte mer. Ofta fjoligare än de kvinnor jag känner.

Jag har funderar mycket på om HOL är bisexuell, och då handlar det om trovärdigheten hos Rotesau som informerat om detta. Ingen här på forumet har ifrågasatt hens trovärdighet i andra diskussioner än denna. HOL har fått ensidiga sympatier från folk som inte ens känner honom eller har beröringspunkter med honom. Att KL är alkoholist betyder inte att HOL är ett helgon. Mycket underligt, med detta ställningstagande frän dasslåset & co.

I andra trådar har information från Rotesau varit korrekt.

Det kan var en förklaring till HOLs kallsinnighet emot KL, där hans sexuella drifter gör att han är helt färdig med henne. Hans agerande tyder på avsmak, inte bara hat.

HOL sexuella läggning kan vara ett motiv, och det var väl därför Rotesau tog upp detta. Jag vet inte om händelseförloppet stämmer helt, men HOL var inte rädd och han tog inte vapnet på allvar. Kan det vara att han kände skytten och inte ansåg denne som farlig?

Det verkar mer som att skytten ville HOL något, och HOL avfärdade honom. En dumpad älskare? Att vapnet inte var ett dödligt vapen tyder på amatör. Med tanke på alla dramaqueens bland gayfolket vore det en förklaring. Att HOL pekar ut KL kan vara en dålig vana. Men visst har detta som skett varit till HOLs fördel.

Det är ett scenario utan uppsåtet att döda. Jag tycker det lutar åt någon person som ville ha ett allvarligt samtal med HOL och blev avfärdad. Att HOL är en hjälte som möter ett dödligt vapen är en allt för bra story för att var sann. Och sen springer runt träffad av 3 kulor, påkallar hjälp själv är bisarrt.

HOL har nyligen blivit sedd gå till kontoret, trots att han nyligen blev skjuten med tre skott på tre ställen på kroppen, där alla skott kan vara dödliga om det varit ett riktigt vapen.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-25 kl. 08:59.
Citera
2019-09-25, 08:54
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett (1) inhopp gör jag nu och kommer beröra en del sidor bakåt på förekommen anledning, då jag fortfarande läser.
En spoiler såhär direkt, är att inlägget varken innehåller något intressant eller nytt.
Timeout har gjort sig förtjänt störst släng av sleven, men inlägget är riktat till flera skribenter.

Men varför slutar du att skriva för att några ifrågasätter dig. Gör som jag, hoppa över toalåset spammande och stanna kvar. Tror vi är många som uppskattar din medverkan här.
Citera
2019-09-25, 08:56
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du har varit inne på det sen dag ett här. Full fart på dig idag när du pushar för ett ganska långsökt motiv som JL skulle ha. Varför skulle det motivet vara starkare än det KL skulle kunna ha?

Barn
Ekonomi
Hämnd
Svartsjuka
Avundsjuka
Bedragen
Lämnad
Etc
Etc

Därtill ett möjligt sjukt psyke, som t.ex. narcissistisk personlighetsstörning som kan vara en av orsakerna till hennes beteende.
Citera
2019-09-25, 08:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har inte pratat mer med henne. Hon sa ju att hon ville ha distans till allt så jag vill inte höra av mig. Hon får höra av sig om hon vill prata. Nästa event är om en månad så då får vi se om hon kommer. Hon har inte anmält sitt deltagande ännu.

När hon sa att Fredrik var oskyldig så fick jag intrycket av att hon pratat med honom.

Jag vet inte vad man ska tro om detta? Hur kan hon vara så säker?
Citera
2019-09-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror att det här mordförsöket har privata motiv ändå. Möjligheten finns att någon klient ville se honom död. I så fall har personen prickat in rätt tidpunkt för att KL ska bli misstänkt, ett par dagar efter en förlorad tvist.

Nu får vi hoppas att det händer något snart. Den där Fredrik borde ge sig till känna om han är oskyldig.

Ja, visst är huvudspåret KL, vilket hon ju själv sa i intervjun att hon förstår att hon är misstänkt för anstiftan. Det sker ju ett antal mord och ännu större antal mordförsök i nära relationer i vårt land varje år. Men det som talar emot att KL har anstiftat är väl bl a att hon visste att hon skulle bli misstänkt, samt att beröva sina barn sin pappa. Hon verkar ju förvisso inte må särskilt bra, men det krävs ändå att en hel del spärrar är ur spel för att planera ett mord på sina barns far. Flertalet mord i nära relationer sker nog i stridens hetta, inte så många som är beräknade/planerade.
Kan ju vara så att KL önskat livet ut HOL i en fylledimma tillsammans med FO, och han ville vara lite hjälte, vad vet jag...
Som du säger vore det ju bra om denne FO greps och kunde höras.
Men jag utgår från att polisen utreder alternativa gärningsmän och inte snöar in på ett spår
Citera
2019-09-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett (1) inhopp gör jag nu och kommer beröra en del sidor bakåt på förekommen anledning, då jag fortfarande läser.
En spoiler såhär direkt, är att inlägget varken innehåller något intressant eller nytt.
Timeout har gjort sig förtjänt störst släng av sleven, men inlägget är riktat till flera skribenter.

Det märks att antaganden är din drift. Ganska trist att se dig och andra skribenter skapa trådsanningar på sådana antaganden. Helhetsbilden är ju att du (& ni) är ute på tunn is med dom flesta gissningar och överdrifter som florerar.
Du gissar, känner dig fram baserat på tron att att man kan göra en helhetsbedömning förutfattat genom att läsa domar & utslag.
Nu, när du påstår att jag muntligen skall ha fått saker till mig av Karin, märks det att du passerat den där gränsen för när du investerat tillräckligt av ditt program i tråden och börjat måla in dig i dina teorier till branten att du måste börja ljuga.

Ingenstans har jag nämligen skrivit att Karin ska ha sagt/berättat saker för mig.
Du har ingen som helst aning om hur jag kommit över uppgifter, eller till vilken grad mina uppgifter är belagda. Det är inget jag lagt fram i denna tråd.

Det finns heller ingen som faktiskt vet hur mycket jag har reda på Karin´s uttal om hennes boendeadress och känsligheten kring denna boendeadress, eller ens varför jag inledningsvis reagerade på hennes mediauttal om detta.

Ett brett tips kan ju vara att fråga mer, antag mindre.

Till sist vill jag också rikta en tacksamhets blick åt dom som ändå tagit åt sig på korrekt vis av mina uppgifter tidigare.
Även gott att se att "nytt blod" befolkar ärendet här, tex develi som jag redan på förhand tror kommer sätta sig uppe på detta och lösa upp en hel del antaganden på ett tolerant sätt.

Nu var inte ditt inlägg skrivet i första hand till mig men vill förtydliga att mitt inlägg tidigare inte avsåg dig när jag ifrågasatte en postare. Jag tillhör de som läser mer än postar men uppskattar dina inlägg här och i andra trådar. Att man ifrågasätter ibland är ju sunt och betyder inte att man avfärdar det som skrivs.

Jag tror möjligen att du sitter på mer information än vad du kan delge av olika anledningar men då du har hela bilden klar för dig blir det ibland svårt för mig t ex att förstå med en gång vad du glimmar om ang K och bo. Jag hoppas i alla fall att du kommer tillbaka hit.
Citera
2019-09-25, 09:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet inte vad man ska tro om detta? Hur kan hon vara så säker?
Tror inte någon kan tro på vad KL säger till någon, oavsett relation. I min värld har hon utöver alkoholism någon psykisk åkomma och/eller är narkotikamissbrukare.
Alla dessa konstiga ombud, avsatta advokater, lögner, överklaganden, alla olyckor, LOB, ingen adress osv.
Någon skrev tidigare att hon var berusad en gång i veckan typ. I sådana fall har hon verkligen haft en väldig otur med alla fall, skador, glömt att tvätta håret fast stygnen ska bort, stulna datorer å telefoner osv osv. Sällan hört om någon med sådan otur.
Citera
2019-09-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror inte någon kan tro på vad KL säger till någon, oavsett relation. I min värld har hon utöver alkoholism någon psykisk åkomma och/eller är narkotikamissbrukare.
Alla dessa konstiga ombud, avsatta advokater, lögner, överklaganden, alla olyckor, LOB, ingen adress osv.
Någon skrev tidigare att hon var berusad en gång i veckan typ. I sådana fall har hon verkligen haft en väldig otur med alla fall, skador, glömt att tvätta håret fast stygnen ska bort, stulna datorer å telefoner osv osv. Sällan hört om någon med sådan otur.

Delirium? Det kan tänkas efter långvarigt missbruk... Har träffat på några riktiga original med det och dom levde inte i samma verklighet som andra
Citera
2019-09-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, visst är huvudspåret KL, vilket hon ju själv sa i intervjun att hon förstår att hon är misstänkt för anstiftan. Det sker ju ett antal mord och ännu större antal mordförsök i nära relationer i vårt land varje år. Men det som talar emot att KL har anstiftat är väl bl a att hon visste att hon skulle bli misstänkt, samt att beröva sina barn sin pappa. Hon verkar ju förvisso inte må särskilt bra, men det krävs ändå att en hel del spärrar är ur spel för att planera ett mord på sina barns far. Flertalet mord i nära relationer sker nog i stridens hetta, inte så många som är beräknade/planerade.
Kan ju vara så att KL önskat livet ut HOL i en fylledimma tillsammans med FO, och han ville vara lite hjälte, vad vet jag...
Som du säger vore det ju bra om denne FO greps och kunde höras.
Men jag utgår från att polisen utreder alternativa gärningsmän och inte snöar in på ett spår

KL bodde i lägenheten med barnen när hon visste att hon skulle förlora vårdnaden. HOL hade flyttat ut. KL lämnade lägenheten för barnens skull. Det hade hon inte behövt göra. Det betyder att kärleken till barnen vägde tyngre än den förslagenhet HOL uppvisat i sitt målmedvetna trixande med beslut och domar i rättsväsendet.

Besittning är nio tiondelar av lagen. HOL hade inte kunna få lägenheten vid den tidpunkten. Inte utan att betala rätt summa, med egna medel, i det fall KL inte haft pengar. Det är kärnan i denna sak.

HOL hade inte fått igenom denna bodelning om han hade agerat utifrån familjerätten. Nu fick han en rättsvidrig bodelning igenom domstol, eftersom han hade en svag motpart som inte kan tillvarata sina egna intressen. Att en bodelning går igenom domstol som legaliserar en rättsvidrig bodelning är ytterligare ett bottennapp i ett rättsväsende i fritt fall. Det är mycket intressant att omfattningen av felaktiga domar är så stor att också en toppjurist drabbas.

En brasklapp i denna handling benämnd bodelning, om att betalningen till KL, är barnens framtida arv är helt främmande för vår rättsordning. Det betyder att de advokatherrrar som upprättade denna vidriga handling var väl medvetna om KLs underlägsenhet till de grad att hon inte ens skall betros med sina egna pengar. De agerade utifrån vad de visste de skulle komma undan med.

En sak är säkert, HOL kan finansiera en lägenhet med pengar som inte tillkommer honom. Något har han lärt sig på jobbet som advokat i fastighetssvängen och i uppdrag med white color crime.
Citera
2019-09-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Delirium? Det kan tänkas efter långvarigt missbruk... Har träffat på några riktiga original med det och dom levde inte i samma verklighet som andra
Delirium är ett akut tillstånd som kan dyka upp efter mycket långvarigt dagligt alkoholmissbruk. Efter 2-4 dgrs avhållsamhet kan det dyka upp i form av hallucinationer. Det låter det inte som att Karin drabbats av.
Citera
2019-09-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Delirium är ett akut tillstånd som kan dyka upp efter mycket långvarigt dagligt alkoholmissbruk. Efter 2-4 dgrs avhållsamhet kan det dyka upp i form av hallucinationer. Det låter det inte som att Karin drabbats av.

Dagligt alkoholmissbruk check! Hallisar kan man nog anta med tanke på det osammanhängande tjattret hon sysslar med... Alternativt alkoholskador och sociopat
Citera
2019-09-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
KL bodde i lägenheten med barnen när hon visste att hon skulle förlora vårdnaden. HOL hade flyttat ut. KL lämnade lägenheten för barnens skull. Det hade hon inte behövt göra. Det betyder att kärleken till barnen vägde tyngre än den förslagenhet HOL uppvisat i sitt målmedvetna trixande med beslut och domar i rättsväsendet.

Besittning är nio tiondelar av lagen. HOL hade inte kunna få lägenheten vid den tidpunkten. Inte utan att betala rätt summa, med egna medel, i det fall KL inte haft pengar. Det är kärnan i denna sak.

HOL hade inte fått igenom denna bodelning om han hade agerat utifrån familjerätten. Nu fick han en rättsvidrig bodelning igenom domstol, eftersom han hade en svag motpart som inte kan tillvarata sina egna intressen. Att en bodelning går igenom domstol som legaliserar en rättsvidrig bodelning är ytterligare ett bottennapp i ett rättsväsende i fritt fall. Det är mycket intressant att omfattningen av felaktiga domar är så stor att också en toppjurist drabbas.

En brasklapp i denna handling benämnd bodelning, om att betalningen till KL, är barnens framtida arv är helt främmande för vår rättsordning. Det betyder att de advokatherrrar som upprättade denna vidriga handling var väl medvetna om KLs underlägsenhet till de grad att hon inte ens skall betros med sina egna pengar. De agerade utifrån vad de visste de skulle komma undan med.

En sak är säkert, HOL kan finansiera en lägenhet med pengar som inte tillkommer honom. Något har han lärt sig på jobbet som advokat i fastighetssvängen och i uppdrag med white color crime.

Bra reflektioner, visst kan det ligga mycket i det du skriver. Är det fakta detta att KL lämnade lägenheten och vårdnaden frivilligt? Finns väl i o f s inga papper på detta kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in