Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-19, 19:13
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Intressant att signaturerna Valyria och Sunnie66 även dyker upp i den här tråden
med samma budskap och meningsbyggnad i sina texter.

Bägge de här signaturerna var med när den tråden här tråden startades av
signaturen Valyria i Ekonomi/Företagande och företagsekonomi:
https://www.flashback.org/t3077123

Ja det måste verkligen vara nåt fuffens !
Citera
2019-09-24, 19:17
Medlem
Citat:
Intressant att signaturerna Valyria och Sunnie66 även dyker upp i den här tråden

Det är inte så konstigt att folk börjar reagera nästan samtidigt oberoende av varandra. Vi har alla rätt nyligen blivit scamade av en lycksökerska . Jag var en dåre som gjorde en investering men jag gör vad jag kan för att inte låta andra dras med i Solid capital group kriminella affärsidé.
Den här tråden är äldre än mitt konto. Vad snackar du om ? meningsuppbyggnad ? hahaha visa män pratar väl med samma meningsuppbyggnad.
Vi är 200 kunder och ca 50 % är scammade. Vissa kunder hjälper hon ju såklart för att det ska se bra ut. Du lär hitta fler med samma meningsuppbyggnad. Nu har hon skitit i alla skåp som finns.
Citera
2019-09-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karma2U
Kan inte säga hur insyltade de är i varnadra idag, vet bara vad hon skrivit i facebookflödet.
Kan dock säga att hon är ett typiskt barn av BE-väckelsegrupp.

Deltagare i BE-kurser skall vara medvetna om att kursledare, medhjälpare och deltagare alla är där för sin egen vinnings skull. Allt de förmedlar är korta sammanplock från utgivna böcker och andra människors erfarenheter. Läs hellre orginalkällorna de ger mycket djupare förståelse för metoder om självutveckling och att våga investera med kunskap.

De bearbetar deltagarna perfekt så de är villiga att pröva något nytt. Men glöm inte vad de säger dagligen. typ: Bara den som våga ta steget in i det okända kan nå nya höjder. Varje investering är en vinst antingen lyckas den eller så har du lärt dig något och är bättre rustad för nästa investering.
Jag skriver här för att folk skall slippa hamna i denna rävsax.

Då är vi några till som skriver här för att folk ska slippa hamna i rävsaxen. BE ägs ju av Charlie och Lennart bland annat. Charlie för de som inte vet var med i Lyxfällan...… ja de ser verkligen till att folk hamnar där.
Citera
2019-09-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Finns det Någon som är nöjd med sin investering genom K.S solid capital group ??
jo hennes morsa är nöjd
Citera
2019-09-24, 22:20
Medlem
valyrias avatar
Citat:

Jag skrev tidigare att jag missat den är tråden. Jag och Sunnie66 skriver dock inte likadant och vi använder inte samma meningsuppbyggnad och vem som helst med lite datorkunskap borde kunna se att vi inte sitter på samma IP-nummer. Jag använder ingen proxy eftersom att jag inte skriver något jag inte har bevis för så finns det ingen anledning för mig att gömma mig. Om du tvivlar kan du anmäla det till någon admin, de borde lätt kunna se att vi inte är samma person.
Citera
2019-09-24, 22:59
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnie66
jo hennes morsa är nöjd

Hon och hennes man oxå . De är ju ägare / delägare till 15 st hus .
Men hon borde själv ha levt under måttot ” långvarig investering ” och jobbat mer istället för att leva upp avkastningen på lyxliv .
Citera
2019-09-25, 00:20
Medlem
Intresant annons

https://fastigheteriframkant.se/lamna-aktierna-och-satsa-pa-hyresintakter/

Är det detta missvisande marknadsföring.
har vi clienter verkligen fått 10-15% avkastning.
Upplever vi att husen är köpta i ett nischat område med god prisutveckling efter krisen 2008?
Vår samlade erfarenhet är väll snarare att vi köpte väldigt dyrt och att marknaden råkade dala väldigt fort.
Citera
2019-09-25, 07:20
Medlem
Deras system bygger på att ingen annan än Kajsa får ha direktkontakt med managementbolagen de själva äger under the table så de kan få ut pengar när Kajsa behöver till sin egen konsumtion.
Ni kan säkert kolla upp vilka bolag som går i konkurs en efter en. Och så startar de nytt och erbjuder ny tjänst till husägarna om att ta hand om husen.
Först ut är Andrras Johansson i USA SBAR
Tobias Schwartz Magnolia Investment som jobbar med Andreas
Kajsa Sihlen Urheim Solid capital group
Joakim Urheim äger Solid med Kajsa
Emelie Sphor - vet inte om att hon försingrar
Maria Sundquist - ja någon måste ha en korkad som tar bollarna och svarar i tfn ...
Banjo är ett managementbolag som ägs av Brad Kessler
Monument är ett managementbolag som gått i kk - NÄHÄ?!!!
IDT är ett managementbolag som snart går i kk för att ingen ska kunna stämma dom
Jag erbjuder lön till den som kan nysta i nätet
Citera
2019-09-25, 13:18
Medlem
Har ni sett deras säljpitchar på facebook? De är fantastiskt roliga, dagens höjdpunkt när de dyker upp. Kajsa berättar om de mest fundamentala saker på ett otroligt korkat sätt. Jag är ledsen men så blåst som hon låter så får ni som bränt pengar på henne skylla er själva. ”Hög avkastning på säkra fastigheter” på andra sidan jorden som det är svårt att kolla om de ens existerar...Och Tomten finns han oxå.
Citera
2019-09-25, 14:06
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaxy
Har ni sett deras säljpitchar på facebook? De är fantastiskt roliga, dagens höjdpunkt när de dyker upp. Kajsa berättar om de mest fundamentala saker på ett otroligt korkat sätt. Jag är ledsen men så blåst som hon låter så får ni som bränt pengar på henne skylla er själva. ”Hög avkastning på säkra fastigheter” på andra sidan jorden som det är svårt att kolla om de ens existerar...Och Tomten finns han oxå.

Det är ju just det som är problemet, att ”nybörjare” som inte förstår att om det låter för bra för att vara sant så är set säkert det, går på det. De gör ingen research för att de har aldrig lärt sig att man bör höra research. Genom att skriva om hur det verkligen går till kanske vi hjälper någon att inte hamna i det träsk många av Solid Capital Groups kunder vefinner sig i.

Personligen har jag aldrig gjort affärer med Kajsa Sihlen eller Solid Capital. Jag har fastigheter på annat håll. Avkastningen på 10-15% är inte alls orimlig om man har rätt kontakter på rätt ställen. Men jagandet att man ska ha mycket mer kontroll själv, alt gå ihop med någon som har koll och också har ett incitament för att få affären att gå så bra som möjligt.
Citera
2019-09-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaxy

Du har helt rätt ! jag var stendum men trodde inte på just Ankan i sig utan de som stöder henne - alltså bland annat Charlie Balansekonomi som jobbat m Lyxfällan
Citera
2019-09-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnie66
Du har helt rätt ! jag var stendum men trodde inte på just Ankan i sig utan de som stöder henne - alltså bland annat Charlie Balansekonomi som jobbat m Lyxfällan

Jag har varit på ett väckelsemöte med Charlie i Stockholm för många år sen. Allt var stage-at. Från de ”överraskande” frågorna från moderatorn till de ”jättenöjda” kunderna i publiken. Sånt bondfångeri. Fixade inte gå in igen efter pausen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in