Citat:
Ursprungligen postat av
mjaxy
Har ni sett deras säljpitchar på facebook? De är fantastiskt roliga, dagens höjdpunkt när de dyker upp. Kajsa berättar om de mest fundamentala saker på ett otroligt korkat sätt. Jag är ledsen men så blåst som hon låter så får ni som bränt pengar på henne skylla er själva. ”Hög avkastning på säkra fastigheter” på andra sidan jorden som det är svårt att kolla om de ens existerar...Och Tomten finns han oxå.
Det är ju just det som är problemet, att ”nybörjare” som inte förstår att om det låter för bra för att vara sant så är set säkert det, går på det. De gör ingen research för att de har aldrig lärt sig att man bör höra research. Genom att skriva om hur det verkligen går till kanske vi hjälper någon att inte hamna i det träsk många av Solid Capital Groups kunder vefinner sig i.
Personligen har jag aldrig gjort affärer med Kajsa Sihlen eller Solid Capital. Jag har fastigheter på annat håll. Avkastningen på 10-15% är inte alls orimlig om man har rätt kontakter på rätt ställen. Men jagandet att man ska ha mycket mer kontroll själv, alt gå ihop med någon som har koll och också har ett incitament för att få affären att gå så bra som möjligt.