Citat:
Ursprungligen postat av
univers123
Ja, dette er jo ting som er mulige å miste hvis man blir angrepet. Stusset bare over formuleringen "gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet"
Ja, siden vi er ganske ivrige på å tolke ordvalg og slikt her så er jeg enig i at jeg heller ikke får helt tak på hva akkurat den formuleringen skal bety.
De andre artiklene bruker for så vidt ikke den formuleringen, det er kun i NRK-artikkelen, og ser ut til å være et svar fra Brøske på et direkte spørsmål fra journalisten.
"– Jeg kan bekrefte NRKs opplysninger om at det ble funnet strips på åstedet. Jeg kan også bekrefte at det på åstedet ble funnet personlige eiendeler til Anne-Elisabeth Hagen, sier politiinspektør Tommy Brøske.
Brøske sier at de personlige eiendelene som ble funnet er relevante for saken, og at de ble funnet på et «sentralt sted» inne i huset.
Brøske ønsker ikke å gi noen ytterligere detaljer om hva de er, men sier at politiet ser på det som situasjonsspor.
– De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet, sier Brøske."
https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-har-funnet-strips-hjemme-hos-hagen-1.14715407