2019-09-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Politiinspektør Tommy Brøske sier til Dagbladet at politiet fortsatt jobber med å sjekke ulike kjøretøy inn eller ut av saken.

- Det er snakk om et titalls kjøretøy vi fortsatt ikke har kontroll på, sier Brøske.

https://www.dagbladet.no/nyheter/betydelig-naermere-et-svar/71634593

Har ikke fått med meg at de nevner det er et titals kjøretøy som etterforskes tidligere.

Dette må være resultatet av intens etterforskning av biler registrert av kameraer innen en viss radius. Nå nærmer de seg. Håper de finner noe her.
Citera
2019-09-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
"Mistenkelig kjøretøy"

Altså et av de tre mest prioriterte sporene, men det ble egentlig stille om den grå SUV'en etter en stund. Allikevel er et kjøretøy et av de sporene de fokuserer mest på.

Det hadde jo egentlig vært flott om det var et annet kjøretøy enn den grå SUV'en som hadde pekt seg ut, kanskje på andre måter som f.eks fanget opp på kamera eller bompassering.

Er det et annet kjøretøy vil jeg tro det er større mulighet for å få mer informasjon om det, enn en enkelt vitneobservasjon av en grå SUV.

Det er lov å håpe

Citat:
- Det er snakk om et titalls kjøretøy vi fortsatt ikke har kontroll på, sier Brøske.

Jaha. Såpass.

Det synes jeg nesten er bra. Da er det et slags håp om at TH kan være uskyldig allikevel.

Men, Brøske sier jo ingenting om avstanden fra disse uidentifiserte kjøretøyene og til Sloraveien. Er disse bilene langt vekke både i tid og rom nærsagt, vil det være mindre sannsynlig at de kan være involverte.
Citera
2019-09-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jaha. Såpass.

Det synes jeg nesten er bra. Da er det et slags håp om at TH kan være uskyldig allikevel.

Men, Brøske sier jo ingenting om avstanden fra disse uidentifiserte kjøretøyene og til Sloraveien. Er disse bilene langt vekke både i tid og rom nærsagt, vil det være mindre sannsynlig at de kan være involverte.

De mener fremdeles at hovedhypotesen er drap, og at noen har prøvd å skjule dette ved å "fingere" en kidnapping. Mener du at det er helt usannsynlig at TH ikke kan ha engasjert noen?
Hvis politiet avhører folk i nær krets nå, hva kan det være? Tror de det kan være noen andre de ser etter der, som de mistenker? For den de leter etter ville drepe AE, etter hva jeg har forstått.
Citera
2019-09-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Biltema i Valstadsvingen 2, 2013 Skjetten, ligger 7,0 - 9,7 km unna åstedet (alt etter som hvilken kjørerute som benyttes).
I Lyngdal (Vest-Agder) ligger Sparkjøp og Biltema nesten vegg i vegg.
Citera
2019-09-24, 17:43
Medlem
Lonnrots avatar
Ibland är det en helt annan bil som polisen söker än den de flaggat för utåt. Det kan ha sina randiga skäl. Poliser är ganska duktiga på bilar och behöver inte alltid allmänhetens hjälp med att sikta den. Somliga förstår sig inte alls på bilar medan i andra fall en enstaka uppgift om nån beigebrun 242:a herrgårdsvagn med takräcke är allt vad polisen behöver. Då behöver man inte efterlysa bilen i media — vilket kan få oanade konsekvenser i form av tusentals tips under en treårsperiod framåt eller för snabba slutsatser om vem som är skurken.... Det kan polisen vilja behålla för sig själva.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-24 kl. 17:45.
Citera
2019-09-24, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jaha. Såpass.

Hvis bilene hadde vært langt vekke når det gjelder tid og sted, så hadde jo ikke bilene vært interessante.
En av bilene sto på en parkeringsplass ikke langt unna.
Og så har vi denne sølvgråe bilen. Hvis den var sølvgrå. Kan jo være at han husker feil, at den var mere gullfarget. Hva mener du om den, er den bare tilfeldig?
Citera
2019-09-24, 17:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123

I Mjøndalen også, side om side.
Citera
2019-09-24, 17:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis bilene hadde vært langt vekke når det gjelder tid og sted, så hadde jo ikke bilene vært interessante.
En av bilene sto på en parkeringsplass ikke langt unna.
Og så har vi denne sølvgråe bilen. Hvis den var sølvgrå. Kan jo være at han husker feil, at den var mere gullfarget. Hva mener du om den, er den bare tilfeldig?

Hvor kommer den opplysningen fra? Det var ukjent for meg.

Edit: Eller, jeg husker jo at DU har postet om det før, en bil med utenlandske skilter på en parkeringsplass ikke langt unna, men hva er kilden din?
Senast redigerad av Niffy 2019-09-24 kl. 17:59.
Citera
2019-09-24, 17:58
Medlem
Niffys avatar
.
Citera
2019-09-24, 18:03
Medlem
Citat:
I Mjøndalen også, side om side.
Ja, sikkert flere steder da begge er typiske handelspark-butikker. Kom bare til å tenke på det da det hender jeg er i Lyngdal for å handle.
Citera
2019-09-24, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123

Disse stripsene minner meg litt om det med skoene. Så billig som man kan få det. Er det TH selv som har kjøpt disse stripsene, eller er det noen som vil at det skal se ut som han, eller er det TH som vil at man skal tro at det er noen som vil at det skal se ut som han.
Det har jo vært skrevet her tidligere om at han har lagt skyld på noen pakistanere for at Anne er borte. At disse er sure fordi han har kastet dem ut av et leielokale p.ga. manglende husleie.
Dermed tenker jeg, er det TH som vil at det skal se ut som at pakistanere vil at det skal se ut som at det er TH som står bak stripsene? En slags dobbelplanting av spor, eller hva man skal kalle det.
Man vet jo at TH er gjerrig.
Strips fra Biltema er jo produsert i Kina av billig gjenbruksplast og koster nesten ingenting.
Et kraftig rykk, så slites dem av, og vil være ubrukelig som erstatning for håndjern.
Kvalitetsstrips fra f.eks. Wurth koster vel det 5-dobbelte og er laget av kvailitetsnylon og har låsesplint i rustfritt stål. Disse tåler opptil flere hundre kilo.
Samtidig, som en nevnte, hvis man kjøper i en wurthbutikk, så er jo sjansene for å bli husket av en ansatt mye større. Ikke til å bli klok av dette. Men jeg vil tro at dette ikke er noe som noen kidnappere har glemt igjen der, men har blitt plassert der for å skape inntrykk av noe.
Citera
2019-09-24, 18:07
Bannlyst
Citat:
Hvor kommer den opplysningen fra? Det var ukjent for meg.

Edit: Eller, jeg husker jo at DU har postet om det før, en bil med utenlandske skilter på en parkeringsplass ikke langt unna, men hva er kilden din?

Vent litt, så skal jeg se om jeg finner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in