2019-09-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Tvivlar du på att många män vill sälja sina kroppar till kvinnor?

2) Varför tror du att det skulle vara annorlunda för kvinnor? Speciellt heterosexuella kvinnor som tänder på män.
Nej på båda, då det betyder att du även måste ligga med fula människor.
Klart jag hade haft sex med en snygging om jag dessutom fick betalt för det, om jag prostituerar mig så får jag ju räkna med dock att 70 åriga kärringar anlitar mig, eller vilka kvinnor det nu kan vara som behöver betala för sex. De flesta manliga prostituerade är väl annars till för andra män?
Citera
2019-09-24, 08:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej de reser till andra länder.

Jag skulle säga att minoriteten är sexlösa.

Jag har sett många män vara hatiska.

Nej, människor väljer partner ur samma liga. Åldersmässigt osv. Till och med så tjocka väljer tjocka.

Pappan är också fet. De underhåller varandra såklart

Nej, de flesta hittar en ny partner att leva med och har barnen varannan vecka.

1) Men om vi hade mansbordeller skulle kvinnor inte behöva resa för att få kuk. Så var är alla mansbordeller?

2) Ser det ut som att average kvinnan på gatan är intresserad av sex? Anstränger hon sig för att vara knullbar för män?

3) Samma liga för en medelålders man är kanske en någorlunda smal 25 åring.

a) För att mäns värde ökar med åldern medan kvinnors värde minskar.

b) Så om du har ett par 40 åringar är mannens liga en 25 åring medan kvinnans liga är en 55 åring.

4) Det spelar ingen roll för en kvinna om mannen är fet (inom rimliga gränser) men det spelar stor roll för mannen om kvinnan är fet.

a) Kvinnan vill inte bli underhållen sexuellt. Men det vill mannen.

5) En ny partner är samma scam för om en kvinna var snygg och kåt skulle hon inte vara singel från början.

a) Så män som vill ha sex med någorlunda attraktiva kvinnor har inget annat val än att köpa sex.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-24 kl. 09:08.
Citera
2019-09-24, 08:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Nej på båda, då det betyder att du även måste ligga med fula människor.
Klart jag hade haft sex med en snygging om jag dessutom fick betalt för det, om jag prostituerar mig så får jag ju räkna med dock att 70 åriga kärringar anlitar mig, eller vilka kvinnor det nu kan vara som behöver betala för sex. De flesta manliga prostituerade är väl annars till för andra män?

1) För mig är sex med fula människor ingen big deal. Så länge personen inte är extremt ful, har handikapp, eller är etnisk.

2) Du glömmer att äldre män är lättare för att de blir klara fortare. Du måste vara försiktig för att han kan få typ en hjärtattack det är downside.

3) Att du som man tänker "jag skulle aldrig ha sex med en gammal man" det är ingen big deal.

4) Det finns många attraktiva män som köper sex. Så många kvinnor får betalt för att ha sex med attraktiva män som är över deras liga.

5) Det är som att du hade fått betalt för att ha sex med en fotomodell. Då är kvinnan också glad och tacksam.
Citera
2019-09-24, 08:24
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja alltså det är helt klart så att man ibland slås av den totalt krassa tanken " Vad i helvete är det för fel i huvudet på män?"

Sen vet man ju att det inte är vettigt att tänka så, och att det inte är alla män. Men det faktum att en hel del män är så styrda av sin sexualdrift eller behov av att få vad de vill när de vill är alarmerande, och det måste hållas i schack helt enkelt. De klarar helt enkelt inte av att själva styra det.

Så är det absolut.

Traditionellt styrde kvinnor detta genom att hårt begränsa tillgången till sex samtidigt som man främjade mäns starka behov av att vara till nytta.

Nu gör man tvärt om.
Man förtrycker mäns behov av att vara nyttiga och förstärker behovet av sex.

Grattis samhället, ni har skapat en hel hög vidriga kräk!
Lycka till med att bygga ett stabilt och tryggt samhälle.
Citera
2019-09-24, 08:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nu för tiden har ju kvinnor egna pengar så parasiterande kan vi ta bort. Om han inte är psykopatiskt avtrubbad så föredrar han kanske någon som älskar honom och som har sex med honom gratis för att hon älskar honom.

1) Det betyder inte att de inte vill ha mer pengar från en man. Du kan inte ha en medelklass livsstil på bara en inkomst.

2) Om kvinnan älskade mannen skulle hon a) göra sig attraktiv för honom b) se till att han hade ett roligare sexliv än bara boy-girl.

3) Om du räknar på hur mycket mannen spenderar på saker som kvinnan vill ha i en relation, delat på antal ligg, kan du se att "gratis sex" egentligen är väldigt dyrt. Kanske 5000 kronor per ligg.
Citera
2019-09-24, 08:27
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

5) Det är som att du hade fått betalt för att ha sex med en fotomodell. Då är kvinnan också glad och tacksam.

Vänta nu!

Så inte du att kvinnor inte vill ha sex?
Att de inte njuter och inte blir glada av att nuppa?
Citera
2019-09-24, 08:29
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1) Det betyder inte att de inte vill ha mer pengar från en man. Du kan inte ha en medelklass livsstil på bara en inkomst.

2) Om kvinnan älskade mannen skulle hon a) göra sig attraktiv för honom b) se till att han hade ett roligare sexliv än bara boy-girl.

3) Om du räknar på hur mycket mannen spenderar på saker som kvinnan vill ha i en relation, delat på antal ligg, kan du se att "gratis sex" egentligen är väldigt dyrt. Kanske 5000 kronor per ligg.

Hahaha!
Du har så fel kring hur familjer och förhållanden fungerar.
Citera
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Och samhällen där mannen bestämmer helt och hållet kommer alltid att vara miserabla med krig och helvetet på jorden för många människor. Även för män. Eller hur?
Se dig omkring i världen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-xxxx
Citat:
Att ge någon ersättning för sex är detsamma som att betala för sex, vilket är olagligt. Ersättning kan till exempel vara pengar, kläder, smycken, alkohol, cigaretter eller droger, sovplats, jobb och så vidare. Du kan få stöd och hjälp om du har köpt sex och mår dåligt över det.

Hur många kvinnor har inte tagit emot pengar av sina män för sex. Fått smycken, resor, bostad eller något annat? Är du en sexsäljerska "moment 22x22"? Har du fått ta emot pengar, cigg, vin, sovplats från sexköpande horkarl till man?

Såklart du har. Hur många män bjuder inte kvinnor på vin för att få dem i säng. Det är sexköp!
Men oroa dig inte ditt lilla luder, här finns hjälp att få:

Citat:
Kompetenscentrum Sexuella Tjänster (KST) i Malmö vänder sig till dig som säljer, köper, byter eller konsumerar sexuella tjänster på olika sätt. De erbjuder samtal via mail, chatt, telefon och personliga möten, praktisk hjälp samt stöd i kontakten med andra resurser i samhället.

Telefon: 020-35 40 40
Mailadress: kst@malmo.se
Citera
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Detta kommer de aldrig att begripa. Hela grunden till deras babbel här är att de aldrig har upplevt en normal kvinna som erbjuder sin tillgivenhet och ger av sig själv med allt vad det innebär till sin man.
Eftersom de aldrig upplevt detta så kommer de aldrig att förstå. Då är det lättare för dem att fortsätta intala sig själv att de älskar livet på horhus med nya prostituerade varje vecka.
Det är helt klart att en "normal" man som inte haft problematiska relationer till kvinnor inte föredrar horhus istället för kvinnor i vardagliga livet.
Tomheten lär eka av ett liv fyllt av nya in-ut-ligg på horhus varje vecka.

1) Så var är alla normala kvinnor som erbjuder sin tillgivenhet till män som är arbetslösa eller har låg social status?

2) Vad exakt är det som en civil kvinna "ger av sig själv" jämfört med en hora? Jag känner många civila kvinnor som ger tjat och gnat i mängder, there's that.

3) De flesta sexköpare är gifta män med familj.

4) Men på horhus får de nya tjejer. Vem vill ha samma tjej ett helt år?

5) Hur vet du att det inte är de helt normala männen som går på horhus?

6) Tomheten kommer eka ännu mer när de sitter på hemmet vid 80 år och ångrar att de inte hade ett roligare sexliv medan de kunde.
Citera
2019-09-24, 08:38
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Nej inte enbart nej, men till stor STOR del. Iallafall att gemene man kvinna fick det bättre.

Jag postar hela inlägget orkar inte klippa/klistra in för att göra det snyggt:

Ska du posta siffror på hur många som gör det frivilligt nu?

Citat:
Citat:
2019-09-20, 22:02 #4059
Jenny9
Medlem
Reg: Mar 2018
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur många gör det inte frivilligt? I siffror tack.

https://eu.usatoday.com/story/news/i...de/1755192001/

Citat:
1. There are more than 4 million victims of sex trafficking globally

A study from the United Nations’ International Labour Organization estimated 3.8 million adults and 1 million children were victims of forced sexual exploitation in 2016 around the world.

2. 99% are women and girls

The vast majority of sex trafficking victims are women and girls, though men, boys, trans, intersex and nonbinary individuals can be victims as well. The International Labour Organization estimates that 99% of the adults and children forced into sexual exploitation in 2016 are female.

3. There is no official estimate of sex trafficking victims in the U.S.

The State Department releases an annual report on human trafficking with breakdowns for individual countries, though it is largely focused on government actions to address the trafficking and does not estimate the total number of victims. However, in its 2019 report, the State Department found the top three nations of origin for human trafficking victims were the United States, Mexico and the Philippines. It does not break that figure down for sex trafficking alone.

Further reading: Sex trafficking, prostitution is anything but a 'victimless crime,' experts say

Further reading: From harmful fetishes to sex trafficking, Robert Kraft case highlights risks facing Asian women

Polaris tracks the number of reports made to the National Human Trafficking Hotline, a figure often used by researchers. In 2018, it received 5,147 reported cases of human trafficking. Of those, 3,718 were related to sex trafficking.

4. 7 in 10 victims were exploited in Asia and the Pacific region

According to the International Labour Organization report, more than 70% of sex trafficking victims were located in Asia and the Pacific, compared with 14% in Europe and Central Asia and 4% in the Americas.

In illicit massage parlors in the U.S., the vast majority of reported trafficking victims are from China, with a notable number from the Fujian province in southeastern China. South Korea forms the second highest group.

5. 1 in 7 reported runways in the U.S. in 2018 is likely a victim of child sex trafficking

In the U.S., sex trafficking victims include immigrants as well as American citizens. Though there is no official number, advocates and researchers say the number of domestic victims is high.

According to the National Center for Missing and Exploited Children, 1 in 7 of the more than 23,500 runaways reported to the nonprofit organization were likely victims of child sex trafficking.

6. Girls in foster care are particularly vulnerable

In recent years, a pipeline from the foster care system to trafficking has gained attention.

A report from the Human Rights Project for Girls, Georgetown Law Center on Poverty and Inequality and Ms. Foundation for Women supports that finding. Titled “The Sexual Abuse to Prison Pipeline,” the report found that girls who grow up in the instability of the child welfare system, particularly those placed in multiple homes, are “vulnerable to the manipulation of traffickers who promise to love and care for them. Indeed, some traffickers purposely troll for youth in certain group homes because they are aware of this vulnerability.”

7. Profits from forced sexual labor are estimated at $99 billion worldwide

According to a 2014 report from the International Labour Organization on forced labor, commercial sexual exploitation accounted for two thirds of the profits from forced labor. And forced sex work commanded the highest profits per victim compared to other types of labor like domestic work.

8. Profits are highest per sex trafficking victim in developed economies

Though the number of victims is highest in Asia, the annual profits per victim were highest in developed countries because traffickers can charge more for sex acts. The International Labour Organization estimates annual rates of around $80,000 per victim in developed countries and $55,000 in the Middle East.

9. There are an estimated 9,000 illicit massage parlors across the U.S.

Polaris estimates that more than 9,000 illicit spas operate across America. In a 2017 report, the nonprofit found that illicit parlors are in business in every state – in suburban strip malls as well as big cities.

According to a 2014 report from the Urban Institute, the number of illicit parlors is growing and they’re expanding beyond hubs on the East and West coasts.

10. Profits from illicit massage parlors are estimated at $2.5 billion

In its report, Polaris calculated the total based on a national average of two women working at each illicit massage parlor, with an average of 12 men visiting each parlor a day spending $60 per visit, based on commercial sex review boards.

Similar estimates were calculated by researchers who published a 2017 article in the Journal of Human Trafficking. Researchers found the industry brought in $107 million annually in Houston, and extrapolated that figure to $2.8 billion nationally.

11. Events like the Super Bowl increasingly are monitored for sex trafficking

Efforts to combat trafficking around major events have increased in recent years, most notably around the Super Bowl.

"It's not necessarily about football or the NFL," Courtney Dow, an outreach coordinator for the Atlanta-based nonprofit Dream Center, told USA TODAY before Super Bowl LIII in January. "When groups of men get together, usually trafficking and exploitation increases.”

In May, police arrested four men on human-trafficking-related charges following a sting around the Kentucky Derby. Louisville Metro Police said those arrested were from out of town and had responded to online advertisements for sexual acts with minors.

Further reading: Sex trafficking at Super Bowl LIII in Atlanta: Advocates, players fight against exploitation

Further reading: Police arrest 4 men accused of promoting human trafficking on Derby Day

Advocates are split on whether events increase trafficking, however.

"We actually think that trafficking is a major issue 365 days a year," Miles said. "The same 20,000 pimps are moving around to where the action is."

12. Prosecutions of sex trafficking are down in the U.S.

The State Department’s 2019 Trafficking in Persons Report found the Department of Justice opened significantly fewer human trafficking investigations in 2018 compared to 2017, dropping from 783 to 657. It also reported significantly fewer prosecutions: 230, down from 282.

That holds true for cases specifically focused on sex trafficking. Of the prosecutions, 213 were for sex trafficking, down from 266 in 2017.

13. Victims are still arrested for crimes they were forced to commit by traffickers

The State Department’s report found that at the state and local level, victims are still being arrested for crimes they’re compelled to commit such as commercial sex work, including child victims.

This comes despite a push for “safe harbor” laws, passed in at least 34 states, which are meant to stop child sex trafficking victims from being prosecuted for prostitution and other charges related to commercial sex. Forty-four states have passed laws allowing survivors to seek a court order vacating, expunging or sealing convictions that resulted from acts traffickers forced them to commit.

Ok, det där var en gigantisk blandning av uppskattningar och olika typer av siffror. Egentligen finns det inget där som på något sätt visar hur många som gör det frivilligt och eller är tvingade till det. Du radar upp en massa siffror om "trafikerings"-offer och sen menar du att det på något sätt bevisar att alla som är prostituerade(eller nästan alla) är mer elle rmindre slavar? Din länk funkar fresten inte, jag kommer bara till USA today. Hur pass vinklad den tidningen är vet jag inte. Men det är typiskt att man bara återger en massa obevisbara siffror istället för att gräva sig djupare in i ett ämne.

There are more than 4 million victims of sex trafficking globally - Hur kom man fram till denna siffran? Utgör dessa fyra miljoner alla prostituerade i hela världen? Kan du basera din ståndpunkt att majoriteten av alla prsotituerade utför sitt arbete ofrivilligt eller är förslavade på detta?

Definitionen av "traffikerad" är ganska bred. Det är något som prostitutionsmotståndare arbetat för. Det innebär tex att en kvinna som blir "hjälpt" in i verksamheten av en tjejkompis(helt frivilligt) räknas som trafikerad. Även om hon behåller alla pengar själv etc.

Citat:
Ska du posta siffror på hur många som gör det frivilligt nu?

https://www.psychologytoday.com/us/blog/strictly-casual/201410/do-sex-workers-have-more-mental-health-problems

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-15522279

https://sciencenordic.com/anthropology-children-and-adolescents-denmark/myths-about-the-prostitute-lifestyle/1372810
Citera
2019-09-24, 08:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja jag är inte heller hundra på var jag står i frågan. Jag vet att jag är emot bordeller, statliga som privat drivna. Det handlar delvis om vilket förhållningssätt samhället vill presentera. Jag vill inte ha ett samhälle där man tycker att det är okej att köpa en annans kropp. För det är det man köper, för en stund. De som säger att det handlar om att köpa en tjänst anser jag har fel.

1) Hur vet du att män köper en kvinnas kropp?

2) Tror du att män betalar och sen får göra vad de vill med kvinnan? Har du fått det från porr?

3) Menar du att när män betalar för massage då köper de också personens kropp?

4) Vad är det för skillnad på att massera någons rygg med händerna och att massera någons kuk med sin mun? Annat än att en avsugning är mindre ansträngande?
Citera
2019-09-24, 08:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jo, men för mig är det också en fråga om vad samhället vill vara med och förespråka eller inte.
Jag är av åsikten att varje enskild individ ska få göra mycket saker, men som samhälle finns det vissa ställningstagande som bör tas.
Jag tror alltså inte att prostitution är gynnsamt för någon egentligen, varken torsken eller hororna. Deras syn på det motsatta könet lär bli grovt störd så småningom.
Och då kan man tycka att det är deras ensak, men eftersom det påverkar andra människor på så sätt att kriminella profiterar på prostititionsverksamhet, samt att utsatta flickor, pojkar och kvinnor dras in i skiten ofrivilligt så rör det hela samhället. Således bör bordeller och koppleri fortsätta vara förbjudet.

1) Det är lika mycket prostitution när kvinnor gifter sig med män som tjänar mer än dem. Det är mycket mer skadligt för samhället.

2) Titta på 50 Shades som var väldigt populärt bland kvinnor. Där har du en kvinna som är fattig som blir tillsammans med en miljardär i utbyte mot sex.

3) Kvinnor själva konsumerar prostitutionsfantasier. Det beror på att kvinnor är lata och gärna särar på benen för att få resurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in