Citat:
Ursprungligen postat av
Pungtering
De flesta tenderar att ha en väldigt svartvit syn på frågan.
Det finns en bra dokumentär på Netflix för de som är för ett förbud.
Den tar upp hur just det olagliga i det hela låser fast kvinnor som lurats/tvingats in i yrket och hur de därmed hindras från att få hjälp.
Det finns även gott om filmer och dokumentärer om trafficking som alla som förespråkar laglig prostitution borde se och ta till sig.
Vår lagstiftning är i grunden till för att just hindra de inlåsningseffekter som finns av rena förbud.
Är den perfekt?
Nej.
Är de bra?
Vet inte.
Är prostitution problematiskt och svårhanterlig?
Ja.
Det är ett mycket svårt och komplext resonemang.
Det jag upprörs och provoceras mest av det är den juvenila inställningen som prostitutionsförespråkarna har. När vi andra pratar om människohandel, graden av frivillighet, låglöneländer vs höglöneländer osv osv.
Alltså jääävligt tunga ämnen då kommer de med hur skönt det är att sätta på horor och gå på horhus. Att alla kvinnor är horor ändå så.......
Jag funderar ofta över deras mentala ålder/hälsa, på allvar. Jag tror de flesta av oss går omkring med diagnoser/tillstånd, mer eller mindre bearbetade så ur den synvinkeln är det nästan intressant.
Det fascinerande är att de samlas här av någon anledning. Frågan är också om de benämner kvinnor som horor i vardagslivet. På jobbet, bland vänner, bland släkten och om inte, vilka jävla fake människor.