2019-09-23, 18:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore

Jag är en normal person som har allt möjligt att erbjuda en attraktiv man med en sund kvinnosyn som också är villig att erbjuda mig detsamma.

Och till skillnad från prostituerade kvinnor gentemot torskar så är mitt sexuella intresse för män helt äkta.

Detta kommer de aldrig att begripa. Hela grunden till deras babbel här är att de aldrig har upplevt en normal kvinna som erbjuder sin tillgivenhet och ger av sig själv med allt vad det innebär till sin man.
Eftersom de aldrig upplevt detta så kommer de aldrig att förstå. Då är det lättare för dem att fortsätta intala sig själv att de älskar livet på horhus med nya prostituerade varje vecka.
Det är helt klart att en "normal" man som inte haft problematiska relationer till kvinnor inte föredrar horhus istället för kvinnor i vardagliga livet.
Tomheten lär eka av ett liv fyllt av nya in-ut-ligg på horhus varje vecka.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-09-23 kl. 18:35.
Citera
2019-09-23, 18:50
Medlem
Moment22x22s avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6711253

Så, en artikel till angående detta att laglig prostitition inte alls medför minskad kriminalitet kring prostitition, eller att det raderar ut marknaden under jord.

Och alla ni som gafflar om att det är feministiska kärringar som är emot prostitition, ni bör nog koppla på hjärnkontoret ett varv till.
Vad med alla länder som har förbud trots att de inte är feministiska?
Citera
2019-09-23, 18:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Inget särskilt och allt på en gång.. Bara för att jag kan.

Varför står du inte klart och tydligt för dina åsikter gällande prostitition istället för att hålla på med massor av blaj?
Du är emot det, visst?
Citera
2019-09-23, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför står du inte klart och tydligt för dina åsikter gällande prostitition istället för att hålla på med massor av blaj?
Du är emot det, visst?

Jag kände för att blajja lite. Jag har förtjänat rätten att blajja.

Ja, jag är hårt emot legilasering av att sälja sig själv. Jag kan inte ens förstå hur man kan motivera att det ska vara ok.

Jag har sett nog med elände därav för att kunna bilda en informerad uppfattning
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-09-23 kl. 19:01.
Citera
2019-09-23, 19:06
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6711253

Så, en artikel till angående detta att laglig prostitition inte alls medför minskad kriminalitet kring prostitition, eller att det raderar ut marknaden under jord.

Och alla ni som gafflar om att det är feministiska kärringar som är emot prostitition, ni bör nog koppla på hjärnkontoret ett varv till.
Vad med alla länder som har förbud trots att de inte är feministiska?

De flesta tenderar att ha en väldigt svartvit syn på frågan.

Det finns en bra dokumentär på Netflix för de som är för ett förbud.
Den tar upp hur just det olagliga i det hela låser fast kvinnor som lurats/tvingats in i yrket och hur de därmed hindras från att få hjälp.

Det finns även gott om filmer och dokumentärer om trafficking som alla som förespråkar laglig prostitution borde se och ta till sig.

Vår lagstiftning är i grunden till för att just hindra de inlåsningseffekter som finns av rena förbud.

Är den perfekt?
Nej.

Är de bra?
Vet inte.

Är prostitution problematiskt och svårhanterlig?
Ja.
Citera
2019-09-23, 19:11
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu för tiden har ju kvinnor egna pengar så parasiterande kan vi ta bort. Om han inte är psykopatiskt avtrubbad så föredrar han kanske någon som älskar honom och som har sex med honom gratis för att hon älskar honom.

https://www.expressen.se/nyheter/maria-blev-utforsakrad-men-kan-inte-jobba-/
https://www.expressen.se/nyheter/cheferna-tvingar-mig-att-fuska/

Egna pengar, nja, alla kvinnor har inte toppjobb. Många sliter för en slavlön eller är sjuka och utfattiga. Inte heller kan de hora ihop pengar då horande kräver en fräsch ung kropp.

Kvinnor far illa i dagens fattig-Sverige och värre kommer det bli.

Citat:
Ja vill män återgå till att slå ihjäl varandra över kvinnor så varför inte. Vi är redan för många, speciellt män, behövs ju inte så många män för att människosläktet ska leva vidare, om man hårddrar det alltså.

Det är ju feminister som vill män ska slå ihjäl varandra. Genom att importera män så balansen blir 120 kvinnor på 100 män i de yngre åldrarna.

Horhus där man jämnar ut balansen är ett fredligt sätt lösa det på då varje kvinna räcker åt många män.

Citat:
Detta kommer de aldrig att begripa. Hela grunden till deras babbel här är att de aldrig har upplevt en normal kvinna som erbjuder sin tillgivenhet och ger av sig själv med allt vad det innebär till sin man.
Eftersom de aldrig upplevt detta så kommer de aldrig att förstå. Då är det lättare för dem att fortsätta intala sig själv att de älskar livet på horhus med nya prostituerade varje vecka.
Det är helt klart att en "normal" man som inte haft problematiska relationer till kvinnor inte föredrar horhus istället för kvinnor i vardagliga livet.
Tomheten lär eka av ett liv fyllt av nya in-ut-ligg på horhus varje vecka.

Du har nog sett för mycket på "lilla huset på prärien".
Citera
2019-09-23, 19:32
Medlem
Citat:

Vi är redan för många, speciellt män
OK, och du röstar på AfS för att förhindra mansöverskottet, eller vad?
Citera
2019-09-23, 19:35
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity

Horhus där man jämnar ut balansen är ett fredligt sätt lösa det på då varje kvinna räcker åt många män.

Ett sånt här vore optimalt isåfall - https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/918120-har-betalar-manniskor-for-att-ha-sex-med-dockor

Då kan män med snedvriden syn på kvinnors sexualitet göra vad fasen de vill utan att någon kvinna behöver komma till skada. Åtminstone på kort sikt.

Verkar funka i Finland iaf.
Citera
2019-09-23, 19:48
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Denna "sexuella makt" du talar om, är ju en illusion feminister vill motverka genom att avsexualisera kvinnokroppen och låta kroppar få vara kroppar.

Det är lustigt hur du kan vrida på hela situationen, konkurrens är inte populärt säger du. Jag tycker det verkar som du inte vill ha konkurrens på din sexuella makt, alltså att kunna köpa sex och på så vis kunna kontrollera sexet. Den som betalar har makten, och den som riskerar utnyttjas är det som är i behov av pengarna, det är så sexköpsmarknaden ser ut och det inser du också om du tänker förbi din egen kränkthet.

Oavsett vilken sida man står på i frågan så är just förbud mot något en typisk vänsteråtgärd. Feminism är en vänsterideologi och därför också naturligt med förbud.

Under vänsterstyre finns aldrig fria människor.
Citera
2019-09-23, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
De flesta tenderar att ha en väldigt svartvit syn på frågan.

Det finns en bra dokumentär på Netflix för de som är för ett förbud.
Den tar upp hur just det olagliga i det hela låser fast kvinnor som lurats/tvingats in i yrket och hur de därmed hindras från att få hjälp.

Det finns även gott om filmer och dokumentärer om trafficking som alla som förespråkar laglig prostitution borde se och ta till sig.

Vår lagstiftning är i grunden till för att just hindra de inlåsningseffekter som finns av rena förbud.

Är den perfekt?
Nej.

Är de bra?
Vet inte.

Är prostitution problematiskt och svårhanterlig?
Ja.

Det är ett mycket svårt och komplext resonemang.

Det jag upprörs och provoceras mest av det är den juvenila inställningen som prostitutionsförespråkarna har. När vi andra pratar om människohandel, graden av frivillighet, låglöneländer vs höglöneländer osv osv. Alltså jääävligt tunga ämnen då kommer de med hur skönt det är att sätta på horor och gå på horhus. Att alla kvinnor är horor ändå så.......

Jag funderar ofta över deras mentala ålder/hälsa, på allvar. Jag tror de flesta av oss går omkring med diagnoser/tillstånd, mer eller mindre bearbetade så ur den synvinkeln är det nästan intressant.

Det fascinerande är att de samlas här av någon anledning. Frågan är också om de benämner kvinnor som horor i vardagslivet. På jobbet, bland vänner, bland släkten och om inte, vilka jävla fake människor.
Citera
2019-09-23, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
https://www.expressen.se/nyheter/maria-blev-utforsakrad-men-kan-inte-jobba-/
https://www.expressen.se/nyheter/cheferna-tvingar-mig-att-fuska/

Egna pengar, nja, alla kvinnor har inte toppjobb. Många sliter för en slavlön eller är sjuka och utfattiga. Inte heller kan de hora ihop pengar då horande kräver en fräsch ung kropp.

Kvinnor far illa i dagens fattig-Sverige och värre kommer det bli.

Det är ju feminister som vill män ska slå ihjäl varandra. Genom att importera män så balansen blir 120 kvinnor på 100 män i de yngre åldrarna.

Kvinnor är vana att slita och ha ont. Nu när man läser om tex "kvinnosjukdomarna" och kvinnors "jag trodde det var såhär att vara kvinna" då bara baxnar jag. Eller om kvinnor som jobbat sen tonåren och får 4000 tusen i pension. Inget nytt under solen där inte.

Nu när svenska kvinnor trots allt fått bättre och bättre levnadsvillkor då tycker en del svenska män att svenska kvinnor är de värsta gnälligaste odågorna i hela världen, kanske för att dessa män är bortskämda fittor, vad vet jag.

Nej feminister vill inte att män slår ihjäl varandra. Däremot trodde många svenskar på asylrätten och värnade om densamma, men det verkar som om många vill ändra på den nu. Och invandringspolitiken i övrigt.

Om du enbart ser prostitution som samhällsnytta då har du missat hela diskussionen.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-23 kl. 20:08.
Citera
2019-09-23, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
OK, och du röstar på AfS för att förhindra mansöverskottet, eller vad?

Det är fullständigt taget ur sitt sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in