Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det vet du inget om. Det finns massor av prostituerade kvinnor, de har inte alla exakt samma situation. Alla skulle inte hålla med dig om att de lever i otrygghet.
Inte du heller. Skillnaden mellan oss två är dock att jag förstår riskerna och tar hänsyn till dem genom att låta bli att utnyttja sexuellt människor i en tveksam livssits.
Du vet ingenting om den där eskortens bakgrundshistoria och ev. bagage hon bär på. Tänk om hon är fast i ett miserabelt drogmissbruk och desperat efter pengar eller tidigare blivit utsatt för sexuella övergrepp och använder prostitution som ett slags självskadebeteende för att hon inte anser sig värd något bättre?
Har sett och läst många historier där så varit fallet. Är du helt okej med att nära detta beteende och få henne att må ännu sämre? Kan du inte själv se en rätt kraftig avhumanisering i en sådan attityd?
Det är heller inget som behöver synas på utsidan och jag tror knappast att eskorter ger kunder sin livshistoria det första de gör.
Det faktum att ni bara struntar i allt detta och ser kvinnorna som en livlös produkt - det är iskallt, sociopatiskt beteende som får normalt folk att må illa.
Citat:
Du får leva med den "primitiva" synen på kvinnor så länge det finns människor. Den som förespråkar avhumanisering är du som vill att framtiden består av robotar och/eller kastrerade män.
Struntprat. Har ingenstans föreslagit kastrering av män så lägg ner tramset om du inte vill bli rapporterad.
Jag har större hopp om mänskligheten än du verkar det som. Det finns trots allt många empatiska män som förstår vikten av ömsesidighet när det kommer till sexuella relationer. Du utgör ett beklagligt undantag.
Citat:
Du "vill" inte drabbas. Du vill som sagt bara ha det du gillar i livet utan att också ha det du ogillar, och du vill att alla andra ska anpassa sig efter det. Du vill att andra (män) ska sluta ägna sig åt sådant de gillar.
Ingen normal kvinna vill drabbas av mäns våld och objektifiering. Ja, jag anser det rimligt att propagera för en human människosyn där man inte ser vissa kvinnor som levande sexdockor att bruka efter behag.
De flesta människor med normal empati står också på min sida. Du och den sexköpande minoriteten gör det ej.
Citat:
Mm, sex och fysisk attraktion är för grottmänniskor. Idag är vi moderna
Korkat svar. Typiskt svartvitt onyanserat trams. Att vara modern innebär inte att man saknar intresse för sex. Det betyder snarare att man kan se
helhetsbilden av en annan människa och inte bara hänger upp sig på vissa detaljer, i sexköpares fall sex och objektifiering oavsett hur negativt det påverkar säljaren.
Citat:
Din pappa objektifierade din mamma och jagade henne för att sedan kunna penetrera henne, vilket så småningom ledde fram till att du föddes. Hur känns det att ha en pappa som objektifierade och jagade kvinnor och sedan använde dom som runkobjekt?Hur känns det att vara ett direkt resultat av något så primitivt?
Och hur vet du att han aldrig köpte sex?
Mina föräldrar valde det vuxna sättet att närma sig varann där de faktiskt såg varann som människor med mer att erbjuda än bara sexuella och finansiella attribut.
Jag får lita på min pappas ord helt enkelt. Vi talade om allt möjligt och så även prostitution ibland. Han hade en normalt utvecklad empati.
Citat:
Nej, du vill att världen ska anpassa sig efter dig. Ungefär som ett barn.
Isåfall består nästan hela världen av barn. De flesta människor vill ju känna sig trygga och bli betraktade som individer och inte själlösa produkter att konsumeras.
Det är du som liknar ett barn som så känslomässigt outvecklat vill köpa tillträde till kvinnors kroppar, ungefär likt hur en lillgrabb köper en leksaksbil att nyttja och sedan slänger bort den när han har tröttnat.
Citat:
Ok, så män ska ge kvinnor mer trygghet, men sluta vilja ha sex i utbyte? Du vill alltså ha saker och ting gratis. Tänk om män inte längre känner för att jobba gratis då?
Sex är ingen produkt som vanliga kvinnor byter ut mot att få trygghet. Det faktum att du ens gör den kopplingen visar verkligen hur vrickad syn du har på kvinnlig sexualitet.
Som om kvinnor skulle sakna en egen lust och enbart använde sex som typ en handelsvara. Helknäppt perspektiv och ett förminskande av kvinnors sexualitet.
Det är en självklarhet för alla människor att få känna sig trygga i ett civiliserat samhälle , precis som det är en självklarhet att friska, kompetenta individer studerar eller jobbar för att kunna försörja sig.
Sex däremot är inget självklart utan något betydligt mer intimt, personligt och ett privilegium för de som naturligt förmår attrahera en annan människa sexuellt.
Citat:
Vill du ha det så får du flytta till en plats där det inte finns män.
Varför går inte ni manshatande feminister ihop och köper en ö eller ett landområde som ni kan flytta till? Alltid undrat över det. Jag menar, istället för att gå runt och hoppas att män plötsligt ska ändra på sig?
De flesta män i det moderna västsamhället har redan ändrat sig och förstår numera att det inte är okej att t.ex. slå kvinnor, sexuellt trakassera dem eller utnyttja deras kroppar för pengar.
Det är sexköpare och ni misogynister som står för hatet. Flytta själva så majoriteten anständiga människor slipper er.
Citat:
När överlevnaden är säkrad, så ja, då är sex den primära drivkraften. Du kan tacka män och deras sexualitet för alla världens nuvarande bekvämligheter.
En försvinnande minoritet av män har uppfunnit alla de bekvämligheter du pratar om. De flesta män genom tiderna har varit drönare. Jag är isåfall minst lika tacksam till alla kvinnor som gjort sin del i det hela.
Citat:
Jag är inte det minsta sexuellt frustrerad. Fick så jag klarar mig ett tag på senaste resan.
Och ändå beskrev du så sent som häromdagen en tydlig sexuell frustration över kvinnors klädsel på ditt arbete och ute på stan i ett inlägg. Inte vidare konsekvent är du i dina texter. Du hittar sannolikt bara på det där om sexköp.
Citat:
Haha, nej det gör ni inte. Ni klarar bara av att se vad mannen för vad han kan bidra med i form av status eller resurser. Män som inte klarar av att prestera ser ni som skräp, eller inte alls.
Jo, det klarar vi alldeles utmärkt. Det är du som hänger upp dig på detaljer här igen och inte förmår att se helheten. En bra man har naturligtvis så många andra värden utöver sin plånbok.
Citat:
Bra, då är vi överens om att man inte själv kan bestämma hur andra ska se på en.
Som sagt, människor utvecklas med tiden och så även deras attityder mot t.ex. kvinnor. Du är naiv om du tror att du själv besitter ett fullkomligt självständigt tänkande, helt isolerad från omgivningens påverkan.
Sen finns det alltid inskränkta bakåtsträvare som vill hindra mänsklig utveckling men det är tack och lov inte tillräckligt många av dessa grottmän för att kunna uppnå det målet. Inte här i västvärlden åtminstone.
Citat:
Ja, och hur har det gått?

Kanske förstod man saker och ting bättre förr.
Vad hemskt att bli våldtagen av sin man

. Kanske hon ska vara glad att mannen fortfarande vill sätta på just henne istället för att gå till en prostituerad? Eller du kanske inte skulle ha gift dig med mannen om du inte vill ha sex med honom.
Riktigt sjuk inställning du har. Ingen har rätt att äga en kvinnas kropp eller sexualitet att styra som man själv vill, varken i äktenskap eller utanför. Vidrig människosyn.
Om du verkligen är seriös med denna åsikt så gör kvinnor rätt i att ta avstånd från dig. De märker klokt nog att det är något som inte stämmer i hjärnbarken din.
Citat:
Grundproblemet? Att män har en sexualitet?
Den ultimata lösningen bör väl vara att kastrera eller döda alla män? Om vi först bygger upp en stor spermabank förstås.
Grundproblemet är att vissa män fortfarande ser kvinnor och sex som en rättighet vilket det inte är.
En av lösningarna är nog redan i rullning då kvinnor här i väst förhoppningsvis är kloka nog att sålla bort dessa halvsociopatiska män ur genpoolen. Därav alla inceltrådar som ökar i antal.
Det är på sätt och vis också bra att deras rätta natur får komma till tals på medier likt Flashback för att statuera varnande exempel som vi kvinnliga användare sedan kan sprida vidare till våra medsystrar.
Citat:
Nej, det är du inte. Det finns gott om prostituerade kvinnor som föredrar att tala för sig själva. Som inte vill låta någon bitter och självisk feminist tala för dem och bestämma vad de får göra med sina egna liv.
Jo, det är jag visst med tanke på att jag är betydligt mer införstådd än du med hur kvinnor fungerar på i princip alla plan.
Och det finns otaliga fler exempel på kvinnor som talar ut om hur vidrigt yrket är. Detta i kombination med kvinnans kräsna natur och fysiska icke anpassning till att ligga med flera män per dag säger det mesta.
Och det är du som är självisk här på riktigt med din motbjudande kvinnosyn.
Citat:
De allra flesta jobb är själsligt och fysiskt degenererande, men sämre betalt
Det där är bara något du hittar på för att rättfärdiga dina egna tankar på att köpa sex. Upprepar - kvinnans underliv är
inte anpassat för att ta emot flera mäns könsorgan om dagen eller ens i veckan, särskilt inte om hon ej ens blir upphetsad vilket är högst sannolikt med tanke på hennes kräsna natur och sparsamma drift.
Har redan sett nästan alla videor med EAB och utöver detta ett antal dokumentärer där kvinnor med nedbrutna psyken vittnar om negativa upplevelser. Deras röster är viktigare för mig än undantagens.