2019-09-23, 21:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja jag är inte heller hundra på var jag står i frågan. Jag vet att jag är emot bordeller, statliga som privat drivna. Det handlar delvis om vilket förhållningssätt samhället vill presentera. Jag vill inte ha ett samhälle där man tycker att det är okej att köpa en annans kropp. För det är det man köper, för en stund. De som säger att det handlar om att köpa en tjänst anser jag har fel.

Något man köper bör man rimligtvis få göra vad man vill med. Det får man inte med en horas kropp, inte ens för en stund.
Citera
2019-09-23, 21:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Något man köper bör man rimligtvis få göra vad man vill med. Det får man inte med en horas kropp, inte ens för en stund.

Vad får man göra då? Gör man inte upp innan om vilka "tjänster" man köper?
Citera
2019-09-23, 21:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Framförallt prostituerades egna åsikter, vilka vi hittills inte sett till i tråden. Kan återigen länka till en intervju som länkats flera gånger tidigare i tråden men som ingen kommenterat. Tog mig friheten att transkribera det viktigaste kort:

https://www.youtube.com/watch?v=03PoYeLwQDY

1:05 - det är sällan jag träffar någon jag finner motbjudande, kan inte ens komma på ett exempel.

1:40 - sexet är absolut inte alltid bra, men oftast är det ok

2:25 - jag tror inte det finns något patriarkat, men om det nu finns det vill jag tacka patriarkatet för alla tacksamma och trevliga män som alltid visar mig respekt och betalar i rena 500-lappar.

4:00 - så länge jag bara gör saker som jag själv är ok med så har jag kvar min självrespekt, ibland får man också prova på roliga spännande saker som man inte fått uppleva annars

6:30 - jag vet till 100% att du inte gör oss en tjänst genom att göra våra kunder till brottslingar - genom att göra det blir våra kunder mycket mer försiktiga med vilken information de ger oss - alltså vet vi betydligt mindre om våra kunder och löper därför mycket större risk att hamna i dåliga och riskfyllda situationer.

7:25 - kvinnor som tvingas till att sälja sex existerar både då sexköp är olagligt och då det är lagligt, men anmälningsbenägenheten för missförhållanden minskar när sexköp är olagligt eftersom män som tänkt köpa sex själva åker dit om de ringer till polisen.

12:15 - varför säljer du just sex och inte t ex mikrovågsungar?

- Cash - det är så lätta pengar - är du en snygg 20-åring så räcker du att du lägger upp ett par bilder på dig i bikini på nätet och säga att du tar 4 000 kr i timmen så betalar folk. Det är klart att det ligger en hel del lathet i det. Väldigt hög avkastning för väldigt liten insats.

- Plus att jag ser andra fördelar, jag ser kicken i det osv. Sälja mikrovågsungnar låter mycket tråkigare. Jag är extremt äventyrssökande och det var inte ett jättekliv för mig att börja med det här, dock är det märkligt med tanke på att min uppväxt är så svensk den kan bli, medelklass, ordnat liv etc. det är inte det ekonomiska som har drivit mig utan det har varit jakten på något mer.

14:00 - hellre sälja sex än ligga med krogragg. Sälja sex då sker det på ett kontrollerat sätt, fördelen med sexköpare är att de har ingen anledning att ljuga för de vet att de kommer få ligga oavsett. Jag har helt klart haft bättre sex med kunder än med krogragg och annat.

15:10 - du får möjlighet att utforska personens sexualitet, det är häftigt. jag tänder inte på att sälja sex men jag tänder på saker som det kan innebära: jag gillar pengar, jag gillar sex och jag gillar människor.

Ja alltså att det finns två sidor av myntet är väl ganska klarlagt tänker jag. Det finns de som gillar att hora och de som inte gillar det. Frågan är mer vilket samhälle vi vill ha, och vad man anser att samhället ska stötta och inte. Jag tycker då att det är fel att samhället ska stötta denna typ av verksamhet. Att sedan en enskild man någonstans gör upp en deal med en kvinna om att sex ska säljas är inget jätteproblem som jag ser det, däremot blir det problem när man börjar implementera i samhällsstrukturen och förhållningssättet att andras kroppar är till salu.
Citera
2019-09-23, 21:50
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Man dör lite inombords av tragiken dock...

Jo, jag fattar inte grejen jag heller men om det samtidigt kan hindra tjejer likt dessa två -

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/emma-och-amandas-lista-tio-typiska-torskar - .. från att våldtas på "jobbet" för att kunna finansiera sitt eget drogmissbruk så vore vi väl en liten bit på vägen iaf.

Mådde nästan lite illa när jag fick höra deras berättelser
Citera
2019-09-23, 21:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja ok, du är bitter. Det är ok att säga det istället för allt det andra skitsnacket. Kvinnor kan ju inte hjälpa att du lider av autism och biverkningar därutav.

Pratar inte om mig själv. Detta är ett samhällsfenomen, det kan du inte förneka.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
En avkriminaliserad reglerad sexmarknad där man får bort tunga missbruk/psykiska sjukdomar/tillstånd, sextrafficking, manipulation/bedrägeri, utblottade, osv. En bransch som drivs lika reglerad som alla andra branscher, statliga som privata.

Låter bra.
Citera
2019-09-23, 21:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Sen har du en aning om att kvinnor faktiskt inte existerar för att tillfredsställa dig sexuellt?
Liksom inte kvinnors uppgift här i livet.
Utan deras uppgift är att se till sin egen sexualitet och enkom den nivå HGON SJÄLV vill ha, är den "acceptabla"...och inte mäns eller din.

Haha, nej kvinnor existerar för att föda och ta hand om barn. Det är deras uppgift. Sen kan män äga kvinnor hur mycket de vill. Anledningen till att kvinnor idag är "fria" är för att dagens män har bestämt att det ska vara så. Det lär ändras inom några decennier.

Citat:
Helvete vilken egoistiska svin vissa snubbar är.

Mm, till skillnad från dig som inte alls vill kontrollera alla andra människor och vad de gör med sina kroppar.
Citera
2019-09-23, 21:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
De flesta tenderar att ha en väldigt svartvit syn på frågan.

Det finns en bra dokumentär på Netflix för de som är för ett förbud.
Den tar upp hur just det olagliga i det hela låser fast kvinnor som lurats/tvingats in i yrket och hur de därmed hindras från att få hjälp.

Det finns även gott om filmer och dokumentärer om trafficking som alla som förespråkar laglig prostitution borde se och ta till sig.

Vår lagstiftning är i grunden till för att just hindra de inlåsningseffekter som finns av rena förbud.

Är den perfekt?
Nej.

Är de bra?
Vet inte.

Är prostitution problematiskt och svårhanterlig?
Ja.

Netflix är ingen objektiv plattform. Kryllar av propaganda där.

Samma sak gäller Sveriges radio som också länkats i tråden.
Citera
2019-09-23, 21:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jo, jag fattar inte grejen jag heller men om det samtidigt kan hindra tjejer likt dessa två -

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/emma-och-amandas-lista-tio-typiska-torskar - .. från att våldtas på "jobbet" för att kunna finansiera sitt eget drogmissbruk så vore vi väl en liten bit på vägen iaf.

Mådde nästan lite illa när jag fick höra deras berättelser

Ja alltså det är helt klart så att man ibland slås av den totalt krassa tanken " Vad i helvete är det för fel i huvudet på män?"

Sen vet man ju att det inte är vettigt att tänka så, och att det inte är alla män. Men det faktum att en hel del män är så styrda av sin sexualdrift eller behov av att få vad de vill när de vill är alarmerande, och det måste hållas i schack helt enkelt. De klarar helt enkelt inte av att själva styra det.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-09-23 kl. 22:02.
Citera
2019-09-23, 22:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Netflix är ingen objektiv plattform. Kryllar av propaganda där.

Samma sak gäller Sveriges radio som också länkats i tråden.

Jo men så säger ni om alla källor ju. Finns ingen källa någon här kan presentera som ni tror på.
Citera
2019-09-23, 22:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad får man göra då? Gör man inte upp innan om vilka "tjänster" man köper?

Man får göra vad den prostituerade är ok med.

Man gör upp, precis. Säljaren berättar innan om vad hon erbjuder och vad hon är ok med och inte ok med och hur mycket det kostar, och sen är det upp till köparen att antingen acceptera eller avstå.

Allting sker på den prostituerades villkor. Hon äger 100% av sin kropp innan, under och efter akten/sessionen.
Citera
2019-09-23, 22:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
däremot blir det problem när man börjar implementera i samhällsstrukturen och förhållningssättet att andras kroppar är till salu.

Fast det är dom inte, som sagt
Citera
2019-09-23, 22:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo men så säger ni om alla källor ju. Finns ingen källa någon här kan presentera som ni tror på.

Jag tror t ex på kvinnan i videoklippet jag länkade.

Vad säger du när SVT eller SR rapporterar om invandringens alla fördelar? Tror du på det då? Om inte, varför tror du automatiskt på dem när de rapporterar om prostitution?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in