2019-09-22, 20:07
Medlem
pulverhonungs avatar
Äntligen 60 och klar med skiten, nu kan man dra tillbaka på spelandet och cänta på att det börjar på riktigt, enligt mig när honor/rank och bgs kommer, då blir det krig.

Håller fö med en annan postare som skrev om bis, jävlar vad det hetsas, knappt så man vågar needa på det man faktlskt behöver med risk för gkick eller få sitt namn spammat i generalchatten.
Citera
2019-09-22, 22:57
Medlem
Hallå alla! Har en väldigt konstig bugg på min kära karaktär. När jag gör instanser med paladins är jag den enda som inte får aura. Känner någon igen sig?
Citera
2019-09-22, 23:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Äntligen 60 och klar med skiten, nu kan man dra tillbaka på spelandet och cänta på att det börjar på riktigt, enligt mig när honor/rank och bgs kommer, då blir det krig.

Håller fö med en annan postare som skrev om bis, jävlar vad det hetsas, knappt så man vågar needa på det man faktlskt behöver med risk för gkick eller få sitt namn spammat i generalchatten.

Fyra veckor gick det och jag är ganska trött redan hehe..

Väntar tills pvpn drar i gång då jag absolut inte har något intresse alls utav pve nu. Att spela med mongos är inte lika kul som att pwna mongos ute i världen

att döda en som är 7 lvlar högre tex är mycket roligare än att få ett item.
Citera
2019-09-22, 23:57
Medlem
Hirvis avatar
Jag vill verkligen dra iväg en hyllning till wow classic.
Det är inte samma sjukt unika känsla som första gången man steg in i världen. Det är inte lika spännande och omfattande och bra mycket enklare att släppa. Jag är vuxen nu och kan inte spela bort hela dagarna och nätterna.

Jag prövade enbart classic för att jag var lite sjuk och uttråkad hemma. Jag startade en paladin precis som jag körde på vanilla. Det var uppgjort för att bli ett fiasko.

Och ja, efter jag nått lvl 8 var jag helt sjukt uttråkad. Det gick långsamt. Det var svårt. Man hade inga pengar.

Men sen hände något, jag kände den där känslan av meningsfullhet. Man tog hjälp av andra, man hjälpte andra. Man stannade kvar i en fungerande grupp längre än man behövde. Det sociala kom tillbaka. Det där givande spelandet.
Helt plötsligt spelar en potion faktiskt roll för din överlevnad. Du gör quester. Du blir glad av att få loot.

Upptäckandet är tillbaka. Jag letar flightpoints. läser questerna.

Det kommer aldrig bli som det var, men det här är en fantastisk spelupplevelse.
Fick precis min seal of command, se upp världen.
Citera
2019-09-23, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag vill verkligen dra iväg en hyllning till wow classic.
Det är inte samma sjukt unika känsla som första gången man steg in i världen. Det är inte lika spännande och omfattande och bra mycket enklare att släppa. Jag är vuxen nu och kan inte spela bort hela dagarna och nätterna.

Jag prövade enbart classic för att jag var lite sjuk och uttråkad hemma. Jag startade en paladin precis som jag körde på vanilla. Det var uppgjort för att bli ett fiasko.

Och ja, efter jag nått lvl 8 var jag helt sjukt uttråkad. Det gick långsamt. Det var svårt. Man hade inga pengar.

Men sen hände något, jag kände den där känslan av meningsfullhet. Man tog hjälp av andra, man hjälpte andra. Man stannade kvar i en fungerande grupp längre än man behövde. Det sociala kom tillbaka. Det där givande spelandet.
Helt plötsligt spelar en potion faktiskt roll för din överlevnad. Du gör quester. Du blir glad av att få loot.

Upptäckandet är tillbaka. Jag letar flightpoints. läser questerna.

Det kommer aldrig bli som det var, men det här är en fantastisk spelupplevelse.
Fick precis min seal of command, se upp världen.

Håller med!

Att levla som warrior va riktigt segt, iallafall tills level 40. Jag samlade på mig sjukt mycket grönt/blått BoE gear, som jag skickade till min bank, därav så fick jag själv aldrig så bra gear. Har fortfarande 2 bankgubbar fulla med gear som jag inte sålt än. Är nog runt en 80 items Blir kanske att vendora det mesta eller disenchanta.

Fick aldrig nån hjälp med WW questet heller så fixade den yxan i 35.
Haft otur i instancerna med drops också. Men nu i 38+ har man fått ravager, herods gear osv. Blir sån stor skillnad med dps och överlevnad. Man blir så jäkla glad av saker man får!

Man får byta zoner ganska mycket, speciellt som warrior. Att göra gröna quests går dock mycket snabbare att levla än att göra gula, men det är en fin linje. STV är rätt kul att levla i ibland, om man möter alliance i samma levels, man sliter det mesta med en Free action potion!

Har fått ihop runt 170g som lvl 39. Helt utan professions. Har bara skickat allting jag har fått till mina bankgubbar, sen sålt på ah, resten har jag sålt till vendor. Farmade också massor med elemental fire. Hade nästan 18 abilites/upgrade som jag inte tränade för att spara guld. Det var en av anledningarna till att jag levlade så segt, hade alltid dåligt gear och dåliga abilites.

Men fan så roligt det är. Har inte mycket tid o lira så man får offra sömnen.. I slutet av sessionen känner man sig mättad, tills man stänger av datorn och vill bara spela mer! Då lägger man sig i sängen istället och lirar på stora tvn, o förbereder sig tills morgondagen, springa och samla quests osv i den zonen man planerar att vara i.

Vill inte heller bara nöta dungeon efter dungeon, det kan ge helt okej xp men riktigt långtråkigt. Gör bara dungeons för quests och gear, sen questar/grindar man, de som är roligt.
Senast redigerad av Lillegro 2019-09-23 kl. 11:28.
Citera
2019-09-23, 13:49
Medlem
Obscuritys avatar
Snart en månad sedan det släpptes. Känns som ett halvår sedan.

Har haft och har en riktigt bra upplevelse. Kan dock inte jämföras med vanilla.

300 alla Professions (fishing var hemskt), epic mount, MC + Onyxia på farm. Kan i princip bara raidlogga, vilket skapar en frihet i spelandet.

Hjälper Guildies, minar, rep farm och förbereder consumeables.

Tog mig 8 dagar IRL att nå 60 från launch, jag hoppades på 50 under mina 2 veckors ledighet men trodde på 40, haha...

Razorgore någon?
Citera
2019-09-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity

300 alla Professions (fishing var hemskt), epic mount, MC + Onyxia på farm. Kan i princip bara raidlogga, vilket skapar en frihet i spelandet.

Tog mig 8 dagar IRL att nå 60 från launch, jag hoppades på 50 under mina 2 veckors ledighet men trodde på 40, haha...

Razorgore någon?
Skulle sälja det kontot om jag var du. Så här tidigt skulle de kunna vara värt en peng om du har några raid epics+epic mount.

Bara rerolla på nytt konto, slipper du bli uttråkad innan fas 2.
Citera
2019-09-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity

Razorgore någon?
Körde mc igår med pug, vi one shoota allt utom näst sista bossen som vi klara på andra försöket.
Fick tier 2 leggs^^
Samma dag fick jag även huvudet från onyxia, känner ingen som har vipat på onyxia än så länge.
Fick även briarwood reed samma dag.
Kammat noll under veckan sen kommer allt på en gång.

Så jag håller med om att det är chill dock så är jag lite besviken att de inte är lika utmanade som på privat server.
Citera
2019-09-23, 20:05
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Skulle sälja det kontot om jag var du. Så här tidigt skulle de kunna vara värt en peng om du har några raid epics+epic mount.

Bara rerolla på nytt konto, slipper du bli uttråkad innan fas 2.

Not sure if serious, haha.
Citera
2019-09-23, 20:06
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Körde mc igår med pug, vi one shoota allt utom näst sista bossen som vi klara på andra försöket.
Fick tier 2 leggs^^
Samma dag fick jag även huvudet från onyxia, känner ingen som har vipat på onyxia än så länge.
Fick även briarwood reed samma dag.
Kammat noll under veckan sen kommer allt på en gång.

Så jag håller med om att det är chill dock så är jag lite besviken att de inte är lika utmanade som på privat server.

Bara att gratulera! Jag har haft rejäl otur med drops, med tanke på att jag är Main Tank så behöver det bara droppa!
Citera
2019-09-23, 22:04
Medlem
nanashis avatar
Såg precis Kungen försöka sig på Ragnaros. Berätta igen hur detta är guds gåva till WoW tanks tack, Varian, znorlax (man hör ju bara på namnen vilken mental kapacitet och mogenhet som sitter bakom pannbenet) m.fl., så jävla kunniga på spelet som ni är. Ni sitter väl och fiskar i Tirisfal Glades nu och tror ni är bäst för ni lottade in en Ravager.
Citera
2019-09-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
känner ingen som har vipat på onyxia än så länge.

Apes.

Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Såg precis Kungen försöka sig på Ragnaros. Berätta igen hur detta är guds gåva till WoW tanks tack, Varian, znorlax (man hör ju bara på namnen vilken mental kapacitet och mogenhet som sitter bakom pannbenet) m.fl., så jävla kunniga på spelet som ni är. Ni sitter väl och fiskar i Tirisfal Glades nu och tror ni är bäst för ni lottade in en Ravager.

Va? Vad har jag sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in