Citat:
Ursprungligen postat av
Hirvi
Jag vill verkligen dra iväg en hyllning till wow classic.
Det är inte samma sjukt unika känsla som första gången man steg in i världen. Det är inte lika spännande och omfattande och bra mycket enklare att släppa. Jag är vuxen nu och kan inte spela bort hela dagarna och nätterna.
Jag prövade enbart classic för att jag var lite sjuk och uttråkad hemma. Jag startade en paladin precis som jag körde på vanilla. Det var uppgjort för att bli ett fiasko.
Och ja, efter jag nått lvl 8 var jag helt sjukt uttråkad. Det gick långsamt. Det var svårt. Man hade inga pengar.
Men sen hände något, jag kände den där känslan av meningsfullhet. Man tog hjälp av andra, man hjälpte andra. Man stannade kvar i en fungerande grupp längre än man behövde. Det sociala kom tillbaka. Det där givande spelandet.
Helt plötsligt spelar en potion faktiskt roll för din överlevnad. Du gör quester. Du blir glad av att få loot.
Upptäckandet är tillbaka. Jag letar flightpoints. läser questerna.
Det kommer aldrig bli som det var, men det här är en fantastisk spelupplevelse.
Fick precis min seal of command, se upp världen.
Håller med!
Att levla som warrior va riktigt segt, iallafall tills level 40. Jag samlade på mig sjukt mycket grönt/blått BoE gear, som jag skickade till min bank, därav så fick jag själv aldrig så bra gear. Har fortfarande 2 bankgubbar fulla med gear som jag inte sålt än. Är nog runt en 80 items

Blir kanske att vendora det mesta eller disenchanta.
Fick aldrig nån hjälp med WW questet heller så fixade den yxan i 35.
Haft otur i instancerna med drops också. Men nu i 38+ har man fått ravager, herods gear osv. Blir sån stor skillnad med dps och överlevnad. Man blir så jäkla glad av saker man får!
Man får byta zoner ganska mycket, speciellt som warrior. Att göra gröna quests går dock mycket snabbare att levla än att göra gula, men det är en fin linje. STV är rätt kul att levla i ibland, om man möter alliance i samma levels, man sliter det mesta med en Free action potion!
Har fått ihop runt 170g som lvl 39. Helt utan professions. Har bara skickat allting jag har fått till mina bankgubbar, sen sålt på ah, resten har jag sålt till vendor. Farmade också massor med elemental fire. Hade nästan 18 abilites/upgrade som jag inte tränade för att spara guld. Det var en av anledningarna till att jag levlade så segt, hade alltid dåligt gear och dåliga abilites.
Men fan så roligt det är. Har inte mycket tid o lira så man får offra sömnen.. I slutet av sessionen känner man sig mättad, tills man stänger av datorn och vill bara spela mer! Då lägger man sig i sängen istället och lirar på stora tvn, o förbereder sig tills morgondagen, springa och samla quests osv i den zonen man planerar att vara i.
Vill inte heller bara nöta dungeon efter dungeon, det kan ge helt okej xp men riktigt långtråkigt. Gör bara dungeons för quests och gear, sen questar/grindar man, de som är roligt.