2019-09-22, 15:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hon tillhör alltså minoriteten.

Tjejer som åker till andra länder och jobbar brukar t ex jobba som au pair när de har möjlighet att välja, inte på tysk bordell.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag menar att de som har möjlighet att välja, som svenska tjejer i allmänhet har, hellre åker och jobbar som au pair än på tysk bordell.

Ok, så varför väljer vissa tyska tjejer att jobba på bordell då? De kan ju välja bidrag, eller jobba som au pair?

Troligen är svenska tjejer mindre benägna till detta eftersom prostitution är såpass skambelagt i Sverige.
Citera
2019-09-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Självklart får han inte det. I en jämställd relation får mannen göra hälften av hemarbetet enligt ett schema. Sex sker på kvinnans vilkor oftast när mannen har betalat för en ny soffa eller en resa.

a) Så du tycker att 40 timmars arbete = 15 minuter på rygg med särade ben?

2) Det är väldigt vanligt att kvinnor ljuger om hur mycket sex de kommer att ställa upp på i relationen.

3) Konkurrensen tar inte slut bara för att man är i en relation.

4) Om en man sitter fast med hus och barn och kvinnan bestämmer sig för att det är slut med sex då är det över för mannens sexliv.

1) Nope. Män plockar ut mycket mindre ur systemet än vad kvinnor gör. Dessutom jobbar män mer. Så det det är en genus-fråga.

2) Kvinnor bygger upp en skuld till staten genom att konsumera mer än vad de producerar. Skillnaden betalas av män som grupp.

3) Feminism går ut på att ge saker till kvinnor och förstöra saker för män.

I call BS.

Hur mycket jobbar din man i förhållande till dig själv?

Hur ofta får du soffor och resor av din man?
Citera
2019-09-22, 15:30
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1) Självklart får han inte det. I en jämställd relation får mannen göra hälften av hemarbetet enligt ett schema. Sex sker på kvinnans vilkor oftast när mannen har betalat för en ny soffa eller en resa.

a) Så du tycker att 40 timmars arbete = 15 minuter på rygg med särade ben?

2) Det är väldigt vanligt att kvinnor ljuger om hur mycket sex de kommer att ställa upp på i relationen.

3) Konkurrensen tar inte slut bara för att man är i en relation.

4) Om en man sitter fast med hus och barn och kvinnan bestämmer sig för att det är slut med sex då är det över för mannens sexliv.

1) Nope. Män plockar ut mycket mindre ur systemet än vad kvinnor gör. Dessutom jobbar män mer. Så det det är en genus-fråga.

2) Kvinnor bygger upp en skuld till staten genom att konsumera mer än vad de producerar. Skillnaden betalas av män som grupp.

3) Feminism går ut på att ge saker till kvinnor och förstöra saker för män.

1. Välj bättre fru.

2. Ja. Så lär känna kvinnan innan.

3. Den minskar avsevärt.

4. Ja.
Och för kvinnans solar.estrar, nya soffor och pedikyr.

[Jag byter namn på efterföljande till 5 o.s.v.]

5. Ja. Men kvinnor med hög lön betalar in mer än de tar ut medan män med låg lön betalar in mindre än de tar ut.

6. Ja. Och detsamma gäller lågavlönade/högavlönade.

7. Ja. Baserat på en världsbild som delar upp folk i grova generaliserande kategorier och ger folk privilegier/plikter utifrån det.
Det är världsbilden som är ond. Feminismen är bara ett symtom på att man inte hållit hårdare på individualismen.
Citera
2019-09-22, 15:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag precis som alla andra anser självklart att jag har rätt till trygghet och att slippa att andra ska atteckera mig med våld eller dylikt.

Och vem ska ge dig denna trygghet?

Citat:
Vilka är det som använder våld mest? Jo män, så då kan det ju knappast vara "män" som grupp som ger mig trygghet eller hur? Det är samhället, och inget annat.

"samhället" - Och vad består samhället av? Framförallt den del av samhället som ger dig trygghet? Jo, män.

Citat:
Och varför i helvete ska jag behöva ge något i utbyte till just män, för att män ska låta bli att använda våld? Vad ger du till "män" för att de inte ska använda våld mot dig?

Varför i helvete ska män ägna sig åt att skydda kvinnor om kvinnor vägrar dem sex? Möjligen av ren snällhet, men det är inget du kan kräva.

Fattar du inte att du kräver saker av andra när du kräver trygghet.

Citat:
Vidare så har du som född människa och man redan "fått" tillräckligt av en kvinna, nämligen din mor.
Vilket alla män har "fått" av kivnnor, vad har män gett kivnnor tycker du? för att ersätta den tid, kärlek, omsorg etc etc. mödrar ger till sina barn?

Sig själva.
Citera
2019-09-22, 15:39
Medlem
Det här verkar ju rumsrent vad säger feministerna om detta?

Are you a rich guy who wants to bang debt-laden college girls with all your extra money?

Are you a struggling college girl facing decades of six-figure debt so you can follow your unsinkable dreams?

Great news; thanks to the internet, your bases are covered! As we've previously reported (here and here), 'soft prostitution' may have been going on for a long time - but its normalization is relatively new - and undoubtedly linked to the $1.5 trillion+ student debt problem.

https://www.zerohedge.com/economics/why-are-so-many-tier-1-college-girls-turning-soft-prostitution

Är väl jämförbart med hur samhällstoppen håller sig med "älskarinnor" vilket är finare än gatflickor där torskarna skall jagas ha ha ha
Citera
2019-09-22, 15:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
I call BS.

Hur mycket jobbar din man i förhållande till dig själv?

Hur ofta får du soffor och resor av din man?

1) Min man jobbar inte alls. Men jag talar inte om mig själv, jag talar om kvinnor generellt.

2) Problemet kommer från att män blir tillsammans med kvinnor som inte är gjorda för sex och sen försöker ha sex med dem. Det kan bara sluta på ett sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
1. Välj bättre fru.

2. Ja. Så lär känna kvinnan innan.

3. Den minskar avsevärt.

4. Ja.
Och för kvinnans solar.estrar, nya soffor och pedikyr.

[Jag byter namn på efterföljande till 5 o.s.v.]

5. Ja. Men kvinnor med hög lön betalar in mer än de tar ut medan män med låg lön betalar in mindre än de tar ut.

6. Ja. Och detsamma gäller lågavlönade/högavlönade.

7. Ja. Baserat på en världsbild som delar upp folk i grova generaliserande kategorier och ger folk privilegier/plikter utifrån det.
Det är världsbilden som är ond. Feminismen är bara ett symtom på att man inte hållit hårdare på individualismen.

1) Kvinnor uppfostras inte till att vara en bra fru. Det har inte gjorts på 50 år. Så det finns inget att välja på för män.

4) De flesta kvinnor fortsätter att få betalt av sina män fast de inte har sex. Deras män hoppas att om de betalar tillräckligt eller hittar rätt strategi kommer deras fruar att vilja ha sex med dem.

a) Det här är the endgame för de flesta civila kvinnor, att få betalt utan att behöva ha sex.

5) Det finns mycket färre kvinnor med hög lön än män. I alla fall just nu. Den dagen kvinnor betalar in mer än män kommer systemet att ändras.

6) Rent generellt tjänar män mer än kvinnor medan kvinnor jobbar mer deltid och tar ut mer från systemet. Det blir en genusfråga oavsett hur du vrider på det.

7) Fast att dela upp i män och kvinnor makes sense.
Citera
2019-09-22, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ok, så varför väljer vissa tyska tjejer att jobba på bordell då? De kan ju välja bidrag, eller jobba som au pair?

Troligen är svenska tjejer mindre benägna till detta eftersom prostitution är såpass skambelagt i Sverige.
Så du tror inte fler svenskar skulle välja detta alternativ om de inte erbjöds bidrag för att avstå?
Citera
2019-09-22, 16:09
Medlem
Citat:
1) Min man jobbar inte alls. Men jag talar inte om mig själv, jag talar om kvinnor generellt.

Så med andra ord, BS!

Jag jobbar mindre än min kvinna och hon får köpa sina egna soffor och resor.
Citera
2019-09-22, 16:14
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

2) Problemet kommer från att män blir tillsammans med kvinnor som inte är gjorda för sex och sen försöker ha sex med dem. Det kan bara sluta på ett sätt.

1) Kvinnor uppfostras inte till att vara en bra fru. Det har inte gjorts på 50 år. Så det finns inget att välja på för män.

4) De flesta kvinnor fortsätter att få betalt av sina män fast de inte har sex. Deras män hoppas att om de betalar tillräckligt eller hittar rätt strategi kommer deras fruar att vilja ha sex med dem.

a) Det här är the endgame för de flesta civila kvinnor, att få betalt utan att behöva ha sex.

5) Det finns mycket färre kvinnor med hög lön än män. I alla fall just nu. Den dagen kvinnor betalar in mer än män kommer systemet att ändras.

6) Rent generellt tjänar män mer än kvinnor medan kvinnor jobbar mer deltid och tar ut mer från systemet. Det blir en genusfråga oavsett hur du vrider på det.

7) Fast att dela upp i män och kvinnor makes sense.
1. Jo, de finns.

4. Cuckade män får skylla sig själva.

5. Irrelevant.

6. Nix. Det är en samhällsfråga som ska ses på utifrån befolkning och individ.
Att titta på kön är lika relevant som att dela upp efter dominant hand eller ptv/pth.

7. Nej.
Citera
2019-09-22, 16:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Var sa WW att det finns behov att knulla ovilliga?

Med tanke på att han är den främsta förespråkaren av att legalisera prostitition i Sverige, och han fullkomligt struntar i de negativa aspekter som skulle kunna komma med det, till och med förnekar dem, så ingår det att "knulla ovilliga" i hans resonemang.
Visst gör det WW?
Citera
2019-09-22, 16:33
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Mäns objektifiering av kvinnor är mer än bara en "nackdel". Det leder i värsta fall till att vissa mäns attityder mer eller mindre avhumaniserar kvinnan och ser henne som vandrande hål att penetrera efter eget behag.

Är vidare inte särskilt intresserad av att gräva såpass långt bak i det förflutna där primitiva apmän våldförde sig på oskyldiga kvinnfolk.
Tänker mig hellre en framtid där vi kan mötas på mer lika villkor. Eller inte alls där man istället utvecklat teknik kring insemination och artificiella livmödrar till full potential.

En minoritet av män "drabbas" ja. En minoritet empatilåga nog att betala för att få använda kvinnor och mäns kroppar till onaniobjekt.
Och det är fortfarande samma lag som gäller för både män och kvinnor oavsett och således är män varken mer förtryckta eller mindre fria än kvinnor.

Ett samhälle där män låter bli att fördärva kvinnors psyken med sin egen påträngande sexualitet låter optimalt i mina öron.
Sexdockor är också ett tidigare nämnt förslag. Att objektifiera ett faktiskt objekt blir ju lite mer sympatiskt än att ge sig på en individ som egentligen inte vill.

De får - som jag har förstått det - ändå behålla ev. summor som hunnit betalas ut av sexköparen om ett polisingripande nu skulle ske? Alltid något isåfall.

Teknologin kommer aldrig kunna segra över naturen (Moder Jord) vad du eller någon annan än inbillar sig. Det är en uråldrig kraft äldre än både du och jag, eller någon teknologi på jorden.

Lika lite som någon Kristus kan frälsa människan kan er heliga teknologi göra det. Ni ersätter Kristus-gestalten med er älskade teknologi, men ni kommer att upptäcka hur ni bara ljuger för er själva inom denna "religion".

Att förneka det primitiva - "apan" - i oss alla leder i förlängningen till lögner, lidande och korruption. Korruption av sitt eget sinne framförallt.
Instinkterna och drifterna kommer förr eller senare bryta igenom likt en damm som sprängs. Våldsamt och kraftigt.
Citera
2019-09-22, 17:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag känner att jag måste citera det här,

Har du nånsin haft sex? För det kan vara väldigt trevligt för kvinnan när män runkar i henne...

Inser du att i princip alla män du känner skulle köpa sex om de fick chansen?

Jag knullade med en gigolo förra veckan. Det var jättebra. Han gjorde analt också. Jättetrevligt!

1) Det är ditt problem. Varför ska inte andra få ha sex hur de vill så länge de är samtyckande vuxna?

2) Det skulle vara bättre om du gick i terapi för dina sexuella problem istället för att lägga dig i hur andra har sex.
Nej, jag skulle inte betala för sex. Jag tror inte jag är ensam man med den inställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in