Citat:
Ursprungligen postat av
FFL96
I call BS.
Hur mycket jobbar din man i förhållande till dig själv?
Hur ofta får du soffor och resor av din man?
1) Min man jobbar inte alls. Men jag talar inte om mig själv, jag talar om kvinnor generellt.
2) Problemet kommer från att män blir tillsammans med kvinnor som inte är gjorda för sex och sen försöker ha sex med dem. Det kan bara sluta på ett sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pungtering
1. Välj bättre fru.
2. Ja. Så lär känna kvinnan innan.
3. Den minskar avsevärt.
4. Ja.
Och för kvinnans solar.estrar, nya soffor och pedikyr.
[Jag byter namn på efterföljande till 5 o.s.v.]
5. Ja. Men kvinnor med hög lön betalar in mer än de tar ut medan män med låg lön betalar in mindre än de tar ut.
6. Ja. Och detsamma gäller lågavlönade/högavlönade.
7. Ja. Baserat på en världsbild som delar upp folk i grova generaliserande kategorier och ger folk privilegier/plikter utifrån det.
Det är världsbilden som är ond. Feminismen är bara ett symtom på att man inte hållit hårdare på individualismen.
1) Kvinnor uppfostras inte till att vara en bra fru. Det har inte gjorts på 50 år. Så det finns inget att välja på för män.
4) De flesta kvinnor fortsätter att få betalt av sina män fast de inte har sex. Deras män hoppas att om de betalar tillräckligt eller hittar rätt strategi kommer deras fruar att vilja ha sex med dem.
a) Det här är the endgame för de flesta civila kvinnor, att få betalt utan att behöva ha sex.
5) Det finns mycket färre kvinnor med hög lön än män. I alla fall just nu. Den dagen kvinnor betalar in mer än män kommer systemet att ändras.
6) Rent generellt tjänar män mer än kvinnor medan kvinnor jobbar mer deltid och tar ut mer från systemet. Det blir en genusfråga oavsett hur du vrider på det.
7) Fast att dela upp i män och kvinnor makes sense.