2019-09-22, 14:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Prostitution är inte trygghet för någon kvinna alls, varken i branschen eller utanför.

Det vet du inget om. Det finns massor av prostituerade kvinnor, de har inte alla exakt samma situation. Alla skulle inte hålla med dig om att de lever i otrygghet.

Citat:
Det är i det stora hela ett sätt att uppmuntra en primitiv syn på kvinnor som hål och runkobjekt såsom Merapi så klartänkt beskrev det. Avhumanisering som sagt och den vill jag själv som utomstående inte drabbas av i framtiden i form av ofredanden eller ännu värre.

Du får leva med den "primitiva" synen på kvinnor så länge det finns människor. Den som förespråkar avhumanisering är du som vill att framtiden består av robotar och/eller kastrerade män.

Du "vill" inte drabbas. Du vill som sagt bara ha det du gillar i livet utan att också ha det du ogillar, och du vill att alla andra ska anpassa sig efter det. Du vill att andra (män) ska sluta ägna sig åt sådant de gillar.

Så, du ska få ha det du gillar i livet, men män ska inte få ha vad DE gillar. Nej, män ska istället anpassa sig efter dig och dina önskningar.

Citat:
Nej, objektifiering är snarare att inte se hela människan utan reducera personen till enbart en kropp att betala för att få penetrera, inte så mycket mer evolverat än att stoppa in den i en brödrost faktiskt.
Snarare en billig syn likt just en grottmänniskas som absolut inte bör uppmuntras på något sätt i ett modernt samhälle.

Ok, ska försöka att också tänka på kvinnans drömmar och mål istället för bara hennes bröst och rumpa nästa gång jag har sex.

Mm, sex och fysisk attraktion är för grottmänniskor. Idag är vi moderna

Citat:
Du använde ordet "förfäder" men syftade på män ett par generationer innan mig? Inte så konstigt att man missuppfattar när du förvillar med sådana ord.

Vet inte om min pappa delade samma syn på kvinnor som den allmänne sexköparen. Han nedlät sig aldrig till att köpa sex iallafall och det respekterar jag honom djupt för. Hade ju känts riktigt skamligt att ha en far med sådana erfarenheter i bagaget.

Din pappa objektifierade din mamma och jagade henne för att sedan kunna penetrera henne, vilket så småningom ledde fram till att du föddes. Hur känns det att ha en pappa som objektifierade och jagade kvinnor och sedan använde dom som runkobjekt? Hur känns det att vara ett direkt resultat av något så primitivt?

Och hur vet du att han aldrig köpte sex?

Citat:
Nej, de flesta män lyckas hitta någon att knyta band till ändå, det är avarterna, de som står utanför den sociala normen, som drabbas och där har ni redan ett (lagligt) val att ta ansvar och försöka ändra ert beteende i syfte att bli mer attraktiva för relationer med kvinnor.

Sexköpare hittar du bland allt från autistiska lågstatusmän till rika och snygga idrottsstjärnor.

Citat:
Att slippa oroa sig för våldtäkt och objektifiering ser jag verkligen inte som en lyx, det borde vara en självklarhet i ett utvecklat samhälle där människor inte uppmuntrar varann till att styras av sina könsorgan.

Haha, maken till bortskämdhet. Jo, det är en enorm lyx. Du kan ju flytta ut i skogen om du vill slippa.

Citat:
Nej, jag är vuxen och sådana har utvecklat empati i den mån att de förstår bättre än att utnyttja andra för enbart sex.

Nej, du vill att världen ska anpassa sig efter dig. Ungefär som ett barn.

Citat:
Ja, jag kan förstå hur dessa feminister tänker. Det handlar nog inte om kontroll för kontrollerandets skull utan snarare en stark vilja till förändring för ett tryggare samhälle. Ett där man inte ser kvinnor i svart eller vitt med otäcka madonna/horakomplex där vissa kvinnor bokstavligen bara är horor som skall utnyttjas för onani och sedan förkastas.

Ok, så män ska ge kvinnor mer trygghet, men sluta vilja ha sex i utbyte? Du vill alltså ha saker och ting gratis.

Tänk om män inte längre känner för att jobba gratis då?

Citat:
För mig så får de gärna göra sitt bästa att förbjuda alla medium där kvinnan framställs på ett så respektlöst sätt.

En framtid där män inte drivs av primitiv lusta låter som en lugn och harmonisk plats där jag själv vill leva och frodas.

Vill du ha det så får du flytta till en plats där det inte finns män.

Varför går inte ni manshatande feminister ihop och köper en ö eller ett landområde som ni kan flytta till? Alltid undrat över det. Jag menar, istället för att gå runt och hoppas att män plötsligt ska ändra på sig?

Citat:
Just nu men även där kan det komma att ske förändringar i framtiden. Håller tummarna.

Allt kan hända. Det kan även bli lagligt i Sverige igen. Den som lever får se.

Citat:
Det är du som inte är vuxen här om du på allvar tror att sex snarare än överlevnad är människans primära drivkraft här i världen (och nej, överlevnad handlar mycket om livsstandard och inte enbart om fortplantning)

När överlevnaden är säkrad, så ja, då är sex den primära drivkraften. Du kan tacka män och deras sexualitet för alla världens nuvarande bekvämligheter.

Citat:
Sluta projicera dina egna känslor här och försök tänka lite förbi din egen sexuella frustration istället.

Jag är inte det minsta sexuellt frustrerad. Fick så jag klarar mig ett tag på senaste resan.
Citera
2019-09-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och du anser dig ha rätt till villkorslös trygghet. Vilka är de som kan förse dig med det? Jo, det är män.

Du har krav på män, men män får inte förvänta sig något i utbyte av kvinnor. Försök fatta att du inte får någonting gratis din bortskämda apa.

jag precis som alla andra anser självklart att jag har rätt till trygghet och att slippa att andra ska atteckera mig med våld eller dylikt.

Vilka är det som använder våld mest? Jo män, så då kan det ju knappast vara "män" som grupp som ger mig trygghet eller hur? Det är samhället, och inget annat.

Och varför i helvete ska jag behöva ge något i utbyte till just män, för att män ska låta bli att använda våld? Vad ger du till "män" för att de inte ska använda våld mot dig?

Vidare så har du som född människa och man redan "fått" tillräckligt av en kvinna, nämligen din mor.
Vilket alla män har "fått" av kivnnor, vad har män gett kivnnor tycker du? för att ersätta den tid, kärlek, omsorg etc etc. mödrar ger till sina barn?

Och apa kan du ju nu vara själv eftersom det är just ditt nick.
Citera
2019-09-22, 14:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och varför i helvete ska jag behöva ge något i utbyte till just män, för att män ska låta bli att använda våld? Vad ger du till "män" för att de inte ska använda våld mot dig?

1) Som kvinna får du en massa saker som män betalar för. Utbildning, sjukvård, infrastruktur, trygghet, med mera.

2) Kostnaden för det här täcks inte (statistiskt) av den skatt som du betalar in.

3) Därför kan man säga att du är skyldig samhället en hel del pengar för de resurser och tjänster som du får men inte betalar för.

4) Ett bra sätt för kvinnor generellt att kompensera män för allt de ger kvinnor skulle vara att ha sex med män gratis.
Citera
2019-09-22, 14:40
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är en social konstruktion för att få män att betala för kvinnor och barn.

2) Sen kan inte alla ha bra monogama relationer eftersom de flesta kvinnor är dåliga partners.

3) De enda som säger att monogama relationer är bra är copers som inte kan/vågar knulla runt.

4) Tänk om en man hamnar i en monogam relation med en kvinna som vägrar sex. Vad tycker du att han ska göra då?

1. Nej. Stryk social konstruktion så håller jag med.

2. Då får män lära sig välja mer noggrant.

3. Nej.

4. Skylla sig själv och visa upp sig som avskräcka de exempel gällande vad som händer om man väljer partner lättvindigt.
Citera
2019-09-22, 14:44
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1) Som kvinna får du en massa saker som män betalar för. Utbildning, sjukvård, infrastruktur, trygghet, med mera.

2) Kostnaden för det här täcks inte (statistiskt) av den skatt som du betalar in.

3) Därför kan man säga att du är skyldig samhället en hel del pengar för de resurser och tjänster som du får men inte betalar för.

4) Ett bra sätt för kvinnor generellt att kompensera män för allt de ger kvinnor skulle vara att ha sex med män gratis.

Eller så inser man att man inte kan se på sådant på gruppnivå och att varken män eller kvinnor som grupp är skyldiga den andra gruppen något.

Sett till individen så får man då själv välja om ens relation är värd att vårda.
Citera
2019-09-22, 14:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
1. Nej. Stryk social konstruktion så håller jag med.

2. Då får män lära sig välja mer noggrant.

3. Nej.

4. Skylla sig själv och visa upp sig som avskräcka de exempel gällande vad som händer om man väljer partner lättvindigt.

1) I de flesta monogama relationer är det mannen som spenderar sina resurser på kvinnan och barnen. Det gynnar kvinnan och barnen på mannens bekostnad. Så lol @ monogami för män.

a) Det finns ingenting som säger att män måste spendera resurser på kvinnor och barn istället för på sig själva. Speciellt när kvinnan vägrar sex.

2) Ja det borde de göra. Men alla kvinnor ljuger om vad de erbjuder och när mannen inser att han blivit lurad är det för sent.

3) Okay. Kvinnor säger också att monogami är bra för de vill inte tvingas konkurrera med andra kvinnor.

4) Ska han fortsätta att leva utan sex för resten av sitt liv?
Citera
2019-09-22, 14:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Eller så inser man att man inte kan se på sådant på gruppnivå och att varken män eller kvinnor som grupp är skyldiga den andra gruppen något.

Sett till individen så får man då själv välja om ens relation är värd att vårda.

1) Wut? Det kom ut en studie för några år sen som visade att varje kvinna var en netto-förlust för samhället på $150k.

2) Det är ett problem för jämställdheten om män som grupp tvingas betala saker för kvinnor som grupp.

a) Det är en parasitism som kvinnor utövar mot män.

3) Sen är det fel mot kvinnor att de inte får göra rätt för sig som de flesta kvinnor vill.

4) Då kan man tänka sig en lösning där kvinnor får arbeta av sin skuld till samhället genom att ha sex med män.

5) Lulz det är klart att det inte är värt det.
Citera
2019-09-22, 14:51
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1) I de flesta monogama relationer är det mannen som spenderar sina resurser på kvinnan och barnen. Det gynnar kvinnan och barnen på mannens bekostnad. Så lol @ monogami för män.

a) Det finns ingenting som säger att män måste spendera resurser på kvinnor och barn istället för på sig själva. Speciellt när kvinnan vägrar sex.

2) Ja det borde de göra. Men alla kvinnor ljuger om vad de erbjuder och när mannen inser att han blivit lurad är det för sent.

3) Okay. Kvinnor säger också att monogami är bra för de vill inte tvingas konkurrera med andra kvinnor.

4) Ska han fortsätta att leva utan sex för resten av sitt liv?

1. Ja. Och mannen får lagad mat när han kommer hem från jobbet, städat hus, fint möblerat, slipper handla och fri tillgång till sex.
Helt ok utbyte enligt mig.

2. Nej. Min fru ljög inte (Vad jag vet)

3. De har redan konkurrerat. Men visst sjunker deras konkurrensutsatthet rejält när de väl etablerat förhållandet.

4. Det beror på om han var dum nog att göra henne på smällen eller ej.
Citera
2019-09-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Givetvis handlar det om att tjejer inte vill förlora den sexuella makt de har över killar och män. Då gäller det att begränsa utbudet av sex. För med sex kan man locka till sig fördelar. Konkurrens är inte populärt.

Så är det. Mannens maktmedel har alltid varit det fysiska våldet, och kvinnan har genom historien därför alltid varit underkuvad mannen. I dagens samhälle har kvinnan fått gratis rättigheter, som de inte kan backa upp, baserade på religiösa sociala ideal om jämlikhet och jämställdhet. Män måste backa upp sina rättigheter med värnplikt, samtidigt som de själva gör avkall på att utöva våld till förmån för demokratiska kompromisser. För att kvinnor ska kunna tävla på samma villkor som män använder de först och främst sin sexualitet (i andra hand social press). Anledningen till att västerländska kvinnor är lättklädda är inte för att de är "civiliserade", utan tvärtom är det ett sätt att utöva makt och kontrollera mannen. Genom utmanande klädsel kan de spela ett slags "se men inte röra" spel, där de signalerar sin egen frihet, ökar sin egen efterfrågan och maximerar utbudet. Det är därför de imiterar män och klär sig i maskulin klädsel så som jeans, chinos och kostym. Egentligen är det äckligt att kvinnor, som blöder och blir våta där nere, klär sig i byxor som män, vilket är varför kvinnor traditionellt klätt sig i klänningar.

En översexualiserad offentlighet leder emellertid till ett maktövertag för kvinnan. Horor som tar betalt för sex utgör såklart ett hot då det gäller att ha så många sexuellt begränsade män som möjligt till förfogande. Familjer, giftermål, prostitution m.m. är hot mot denna "frihetens" oändliga semester.
Citera
2019-09-22, 14:55
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1) Wut? Det kom ut en studie för några år sen som visade att varje kvinna var en netto-förlust för samhället på $150k.

2) Det är ett problem för jämställdheten om män som grupp tvingas betala saker för kvinnor som grupp.

a) Det är en parasitism som kvinnor utövar mot män.

3) Sen är det fel mot kvinnor att de inte får göra rätt för sig som de flesta kvinnor vill.

4) Då kan man tänka sig en lösning där kvinnor får arbeta av sin skuld till samhället genom att ha sex med män.

5) Lulz det är klart att det inte är värt det.

Ja.
På samma vis är alla som tjänar under 34k i månaden en belastning för systemet.
Och den träffar betydligt mer precist än könsindelningen.

Jaha. Jag bryr mig inte om någon jämställdhet. Jag bryr mig om individer, frihet, likhet inför lagen och liknande.

Kvinnor föds inte med någon skuld till staten precis som män inte föds med någon våldsskuld till kvinnor.

Hela konceptet med att låta kön styra är fel. Åt båda håll.
Släpp feministernas världssyn. Det är den som är felet, inte feminismen i sig.
Citera
2019-09-22, 15:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1. Ja. Och mannen får lagad mat när han kommer hem från jobbet, städat hus, fint möblerat, slipper handla och fri tillgång till sex.
Helt ok utbyte enligt mig.

2. Nej. Min fru ljög inte (Vad jag vet)

3. De har redan konkurrerat. Men visst sjunker deras konkurrensutsatthet rejält när de väl etablerat förhållandet.

4. Det beror på om han var dum nog att göra henne på smällen eller ej.

1) Självklart får han inte det. I en jämställd relation får mannen göra hälften av hemarbetet enligt ett schema. Sex sker på kvinnans vilkor oftast när mannen har betalat för en ny soffa eller en resa.

a) Så du tycker att 40 timmars arbete = 15 minuter på rygg med särade ben?

2) Det är väldigt vanligt att kvinnor ljuger om hur mycket sex de kommer att ställa upp på i relationen.

3) Konkurrensen tar inte slut bara för att man är i en relation.

4) Om en man sitter fast med hus och barn och kvinnan bestämmer sig för att det är slut med sex då är det över för mannens sexliv.

Citat:
Ja.
På samma vis är alla som tjänar under 34k i månaden en belastning för systemet.
Och den träffar betydligt mer precist än könsindelningen.

Jaha. Jag bryr mig inte om någon jämställdhet. Jag bryr mig om individer, frihet, likhet inför lagen och liknande.

Kvinnor föds inte med någon skuld till staten precis som män inte föds med någon våldsskuld till kvinnor.

Hela konceptet med att låta kön styra är fel. Åt båda håll.
Släpp feministernas världssyn. Det är den som är felet, inte feminismen i sig.

1) Nope. Män plockar ut mycket mindre ur systemet än vad kvinnor gör. Dessutom jobbar män mer. Så det det är en genus-fråga.

2) Kvinnor bygger upp en skuld till staten genom att konsumera mer än vad de producerar. Skillnaden betalas av män som grupp.

3) Feminism går ut på att ge saker till kvinnor och förstöra saker för män.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-22 kl. 15:09.
Citera
2019-09-22, 15:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Det är snarare du som är förblindad av din egen sexuella frustration som läser in porr och sex överallt och så även i kvinnors klädval. Projicering som sagt.

Som sagt, inte speciellt frustrerad för tillfället.

Citat:
Kvinnor klarar av att se den hela människan med alla hans sidor, även hos de män som väljer att framhäva en snygg kropp i tajta kläder. Varför klarar inte ni av att göra detsamma?

Haha, nej det gör ni inte. Ni klarar bara av att se vad mannen för vad han kan bidra med i form av status eller resurser. Män som inte klarar av att prestera ser ni som skräp, eller inte alls.

Citat:
Ja, du har laglig rätt att reducera kvinnor till sexobjekt men räkna då inte med att folk ska belöna din primitivitet med respekt. Det är den inte värd.

Bra, då är vi överens om att man inte själv kan bestämma hur andra ska se på en.

Citat:
Alla män är faktiskt inte lika sexfixerade. Främst kanske ynglingar i övre tonåren då och dessa växer väl upp de också så småningom.

Alla är det i någon mån, utom någon ytterst liten andel med onormalt låg testosteronhalt.

Citat:
Nej, inte helt och hållet med tanke på att samhället utvecklats genom tiderna och så även dess attityder mot kvinnor.

Ja, och hur har det gått? Kanske förstod man saker och ting bättre förr.

Citat:
Om män enväldigt fått bestämma över sin egen kvinnosyn så hade det väl - för deras egen bekvämlighets skull - fortfarande varit lagligt med spö och våldtäkter inom äktenskap och detta har vi ju tack och lov slopat med syftet att få bättre villkor för de kvinnor som fortfarande anser giftermål vara av vikt.

Vad hemskt att bli våldtagen av sin man . Kanske hon ska vara glad att mannen fortfarande vill sätta på just henne istället för att gå till en prostituerad? Eller du kanske inte skulle ha gift dig med mannen om du inte vill ha sex med honom.

Citat:
Kvinnor gör också mer än bara yttre poleringar. Detta vet de flesta män som ingått en relation med dem. Ni väljer sen själva hur ni vill prioritera kvinnors olika egenskaper.

Ja, det väljer vi.

Citat:
För att kvinnor tänker längre än att bara ha sex när de påbörjar relationer med män. En kommande familj med barn, hus och övriga tillhörigheter är mer tryggad ju stadigare ekonomi som finns där.

Nej, för att kvinnor har en hypergamisk natur. De kan endast känna attraktion för män de känner står över dem själva.

Citat:
Sexdockor är ett bättre alternativ till levande kvinnor men knappast någon ultimat lösning på själva grundproblemet. Men i valet mellan pest och förkylning så visst.

Grundproblemet? Att män har en sexualitet?

Den ultimata lösningen bör väl vara att kastrera eller döda alla män? Om vi först bygger upp en stor spermabank förstås.

Citat:
Jag stödjer en positiv kvinnosyn även om jag inte aktivt går in för att förbjuda något. Kanske först om en överväldigande majoritet av män skulle anamma samma simpla synsätt som sexköpare har. Då skulle jag se det som ett hot mot min frihet på riktigt.

Ja, den dagen majoriteten av män inser att de jobbar gratis ligger du pyrt till.

Citat:
Jag är en betydligt bättre taleskvinna för personer av samma kön än de sexköpande män som ofta är ivriga att applicera sin egen aplika sexsyn på kvinnor som säljer.

Nej, det är du inte. Det finns gott om prostituerade kvinnor som föredrar att tala för sig själva. Som inte vill låta någon bitter och självisk feminist tala för dem och bestämma vad de får göra med sina egna liv.

Citat:
Inse att kvinnor, oavsett hur mycket pengar de kan tänkas tjäna, inte är anpassade varken kroppsligt eller mentalt för att ha sex med flera män om dagen/i veckan och särskilt inte avvikande män vilket är en mycket oattraktiv egenskap för kvinnor.

Pengar är inte en oattraktiv egenskap. Dessutom är som sagt långtifrån alla sexköpare avvikande män.

Citat:
Att gå emot sin natur på det sättet är både själsligt och fysiskt degenererande i längden hur mycket de än vill få dig att tro annat som en del av sina försäljningsknep och reklam för sig själva.

De allra flesta jobb är själsligt och fysiskt degenererande, men sämre betalt.

Men ja, har aldrig sagt att det är optimalt att prostituera sig. Troligen ligger sanningen någonstans mittemellan "alla horor är lyckliga och frivilliga" och "alla horor är tvingade och lever i misär". Kanske krävs ett starkare psyke än genomsnittet. Vill du nyansera ditt perspektiv på det hela så rekommenderar jag den här intervjun med en svensk prostituerad kvinna:

https://www.youtube.com/watch?v=03PoYeLwQDY&t=5s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in