Citat:
Det vet du inget om. Det finns massor av prostituerade kvinnor, de har inte alla exakt samma situation. Alla skulle inte hålla med dig om att de lever i otrygghet.
Citat:
Det är i det stora hela ett sätt att uppmuntra en primitiv syn på kvinnor som hål och runkobjekt såsom Merapi så klartänkt beskrev det. Avhumanisering som sagt och den vill jag själv som utomstående inte drabbas av i framtiden i form av ofredanden eller ännu värre.
Du får leva med den "primitiva" synen på kvinnor så länge det finns människor. Den som förespråkar avhumanisering är du som vill att framtiden består av robotar och/eller kastrerade män.
Du "vill" inte drabbas. Du vill som sagt bara ha det du gillar i livet utan att också ha det du ogillar, och du vill att alla andra ska anpassa sig efter det. Du vill att andra (män) ska sluta ägna sig åt sådant de gillar.
Så, du ska få ha det du gillar i livet, men män ska inte få ha vad DE gillar. Nej, män ska istället anpassa sig efter dig och dina önskningar.
Citat:
Nej, objektifiering är snarare att inte se hela människan utan reducera personen till enbart en kropp att betala för att få penetrera, inte så mycket mer evolverat än att stoppa in den i en brödrost faktiskt.
Snarare en billig syn likt just en grottmänniskas som absolut inte bör uppmuntras på något sätt i ett modernt samhälle.
Snarare en billig syn likt just en grottmänniskas som absolut inte bör uppmuntras på något sätt i ett modernt samhälle.
Ok, ska försöka att också tänka på kvinnans drömmar och mål istället för bara hennes bröst och rumpa nästa gång jag har sex.
Mm, sex och fysisk attraktion är för grottmänniskor. Idag är vi moderna
Citat:
Du använde ordet "förfäder" men syftade på män ett par generationer innan mig? Inte så konstigt att man missuppfattar när du förvillar med sådana ord.
Vet inte om min pappa delade samma syn på kvinnor som den allmänne sexköparen. Han nedlät sig aldrig till att köpa sex iallafall och det respekterar jag honom djupt för. Hade ju känts riktigt skamligt att ha en far med sådana erfarenheter i bagaget.
Vet inte om min pappa delade samma syn på kvinnor som den allmänne sexköparen. Han nedlät sig aldrig till att köpa sex iallafall och det respekterar jag honom djupt för. Hade ju känts riktigt skamligt att ha en far med sådana erfarenheter i bagaget.
Din pappa objektifierade din mamma och jagade henne för att sedan kunna penetrera henne, vilket så småningom ledde fram till att du föddes. Hur känns det att ha en pappa som objektifierade och jagade kvinnor och sedan använde dom som runkobjekt? Hur känns det att vara ett direkt resultat av något så primitivt?
Och hur vet du att han aldrig köpte sex?
Citat:
Nej, de flesta män lyckas hitta någon att knyta band till ändå, det är avarterna, de som står utanför den sociala normen, som drabbas och där har ni redan ett (lagligt) val att ta ansvar och försöka ändra ert beteende i syfte att bli mer attraktiva för relationer med kvinnor.
Sexköpare hittar du bland allt från autistiska lågstatusmän till rika och snygga idrottsstjärnor.
Citat:
Att slippa oroa sig för våldtäkt och objektifiering ser jag verkligen inte som en lyx, det borde vara en självklarhet i ett utvecklat samhälle där människor inte uppmuntrar varann till att styras av sina könsorgan.
Haha, maken till bortskämdhet. Jo, det är en enorm lyx. Du kan ju flytta ut i skogen om du vill slippa.
Citat:
Nej, jag är vuxen och sådana har utvecklat empati i den mån att de förstår bättre än att utnyttja andra för enbart sex.
Nej, du vill att världen ska anpassa sig efter dig. Ungefär som ett barn.
Citat:
Ja, jag kan förstå hur dessa feminister tänker. Det handlar nog inte om kontroll för kontrollerandets skull utan snarare en stark vilja till förändring för ett tryggare samhälle. Ett där man inte ser kvinnor i svart eller vitt med otäcka madonna/horakomplex där vissa kvinnor bokstavligen bara är horor som skall utnyttjas för onani och sedan förkastas.
Ok, så män ska ge kvinnor mer trygghet, men sluta vilja ha sex i utbyte? Du vill alltså ha saker och ting gratis.
Tänk om män inte längre känner för att jobba gratis då?
Citat:
För mig så får de gärna göra sitt bästa att förbjuda alla medium där kvinnan framställs på ett så respektlöst sätt.
En framtid där män inte drivs av primitiv lusta låter som en lugn och harmonisk plats där jag själv vill leva och frodas.
En framtid där män inte drivs av primitiv lusta låter som en lugn och harmonisk plats där jag själv vill leva och frodas.
Vill du ha det så får du flytta till en plats där det inte finns män.
Varför går inte ni manshatande feminister ihop och köper en ö eller ett landområde som ni kan flytta till? Alltid undrat över det. Jag menar, istället för att gå runt och hoppas att män plötsligt ska ändra på sig?
Citat:
Just nu men även där kan det komma att ske förändringar i framtiden. Håller tummarna.
Allt kan hända. Det kan även bli lagligt i Sverige igen. Den som lever får se.
Citat:
Det är du som inte är vuxen här om du på allvar tror att sex snarare än överlevnad är människans primära drivkraft här i världen (och nej, överlevnad handlar mycket om livsstandard och inte enbart om fortplantning)
När överlevnaden är säkrad, så ja, då är sex den primära drivkraften. Du kan tacka män och deras sexualitet för alla världens nuvarande bekvämligheter.
Citat:
Sluta projicera dina egna känslor här och försök tänka lite förbi din egen sexuella frustration istället.
Jag är inte det minsta sexuellt frustrerad. Fick så jag klarar mig ett tag på senaste resan.
. Kanske hon ska vara glad att mannen fortfarande vill sätta på just henne istället för att gå till en prostituerad? Eller du kanske inte skulle ha gift dig med mannen om du inte vill ha sex med honom.