2019-09-22, 01:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det var intressant, ja.

Tack för ditt perspektiv. Fair enough antar jag. Det råder dock en enorm obalans mellan könen som knappast är hälsosam för ett samhälle. Och när alternativet för många endast är tjockisar och tanter så är det inte konstigt att män går till horor. Om nu kvinnor eller samhället inte vill att män ska gå till horor bör man väl försöka erbjuda bättre alternativ? Bästa sättet att helt få bort prostitution är ju om man på annat sätt ser till att män är sexuellt tillfredsställda.

Nja, kvinnor behöver knappast nöja sig med män som är under deras nivå idag. Det spelar knappt någon roll hur du ser ut, regga ett konto på valfri dejtingsajt och du har full inkorg på en kvart. Sen finns det män som är vältränade och ser bra ut som reggar ett konto och inte ens får svar av överviktiga ensamstående mammor.

Jag kan inte dela din syn på människan. Jag har aldrig sett på människor så som du gör.
Jag tänker inte i banor av "samma nivå". Gillar jag en man så gör jag det av olika anledningar och jag skulle aldrig ens tänka tanken att "det enda som finns är skalliga män med ölmage". Om män vill att kvinnor ska ligga med dem får de se till att vara mer attraktiva".
Resonemanget är helt bakvänt utifrån mitt perspektiv då jag inte ser människor som ett vandrande utseende som kan utgöra en sexuell resurs för mig.
När du skriver såna här saker börjar jag fundera i banan av att det kanske är unga män som är sexuellt förstörda genom porr och annan orealistisk framställning av kvinnan. Problemet är att ni skapar er egen ytliga värld genom att tro att ni lever i någon slags film... och sedan blir arga och besvikna när inte verkligheten håller samma standard.
Citera
2019-09-22, 01:43
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du ansåg ju att om man inte fick a-kassa för att slippa jobba som prostituerad så blev man tvingad.

Eller så tyckte du nåt helt annat, oklart vad.

Nej det ansåg jag inte. Men fortsätt lägga ord i mun på mig du. Att du är oseriös har framgått sedan länge. Du vill inte debattera, du vill "snärja in" mig så att jag ska gå med på DIN världsbild, vilket jag starkt motsätter mig.

Nice try.
Citera
2019-09-22, 01:47
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Resonemanget är helt bakvänt utifrån mitt perspektiv då jag inte ser människor som ett vandrande utseende som kan utgöra en sexuell resurs för mig.

Ett mycket typiskt kvinnligt perspektiv måste jag säga.

Citat:
När du skriver såna här saker börjar jag fundera i banan av att det kanske är unga män som är sexuellt förstörda genom porr och annan orealistisk framställning av kvinnan. Problemet är att ni skapar er egen ytliga värld genom att tro att ni lever i någon slags film... och sedan blir arga och besvikna när inte verkligheten håller samma standard.

Nja, det är NI som är arga och bråkar om att det finns kvinnor som säljer sex.

Vill du förbjuda porr också..?

Haha..
Citera
2019-09-22, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Nej det ansåg jag inte. Men fortsätt lägga ord i mun på mig du. Att du är oseriös har framgått sedan länge. Du vill inte debattera, du vill "snärja in" mig så att jag ska gå med på DIN världsbild, vilket jag starkt motsätter mig.

Nice try.
Nä, så vad ansåg du egentligen då om det här med a-kassa och tvång?
Citera
2019-09-22, 01:49
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Nä, så vad ansåg du egentligen då om det här med a-kassa och tvång?

Svara på mina frågor innan du ställer dina egna.
Citera
2019-09-22, 01:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ett mycket typiskt kvinnligt perspektiv måste jag säga.

Nja, det är NI som är arga och bråkar om att det finns kvinnor som säljer sex.

Vill du förbjuda porr också..?

Haha..

Fast vem är det som håller på? Det är ju män som vill legalisera prostitition som driver dessa diskussioner.
Citera
2019-09-22, 01:52
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Japp, jag tror att de mycket hellre vill stanna kvar hemma med sina familjer än åka till Sverige och sälja sex till motbjudande män.

Varför stannar de då inte kvar hemma och jobbar i den lokala matbutiken eller på familjens lantbruk? Varför tar de inte hellre något annat jobb?

Tror du de rumänska hororna på bordellerna i Tyskland kommer åka hem om de erbjuds a-kassa eller bidrag i Rumänien imorgon? Varför slutar i så fall inte också de tyska hororna, som redan kan välja bidrag om de vill?

Har du frågat någon rumänsk hora om hon hellre går på bidrag än säljer sex?

Har du varit i Rumänien? Finns det inga jobb för kvinnor där? Jättekonstigt i så fall för när jag var i Rumänien fanns det massor av kvinnor som hade massor av olika jobb. Såg allt från kvinnliga butiksbiträden till frisörer, servitriser, receptionister och busschaufförer. Samma sak när jag var i Bulgarien. Nigeria har jag aldrig varit så ska inte uttala mig om det landet.
Citera
2019-09-22, 01:58
Avslutad
Citat:
Saxat från Wikipedia:

"Hominider[1] (Hominidae) är en familj primater där gorillor, schimpanser, orangutanger, bonobo och människa ingår."

Är vi inte djur..? Vad är vi då.. robotar? Jag vet att feminister vill tro att vi står över naturens lagar. T.ex. genom att kräva att män som blir nobbade ska sitta hemma och runka forever.

Fat chance, ladies.

Du vet vad jag menade, gör dig inte dummare än vad du är.
Citera
2019-09-22, 02:02
Avslutad
Citat:
Svara på mina frågor innan du ställer dina egna.
Menade du den här frågan:
Citat:
Haha, hur ser det ut i din hjärna??
Annars så ställde jag min fråga direkt efter den.
Citera
2019-09-22, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför stannar de då inte kvar hemma och jobbar i den lokala matbutiken eller på familjens lantbruk? Varför tar de inte hellre något annat jobb?

Tror du de rumänska hororna på bordellerna i Tyskland kommer åka hem om de erbjuds a-kassa eller bidrag i Rumänien imorgon? Varför slutar i så fall inte också de tyska hororna, som redan kan välja bidrag om de vill?

Har du frågat någon rumänsk hora om hon hellre går på bidrag än säljer sex?

Har du varit i Rumänien? Finns det inga jobb för kvinnor där? Jättekonstigt i så fall för när jag var i Rumänien fanns det massor av kvinnor som hade massor av olika jobb. Såg allt från kvinnliga butiksbiträden till frisörer, servitriser, receptionister och busschaufförer. Samma sak när jag var i Bulgarien. Nigeria har jag aldrig varit så ska inte uttala mig om det landet.
Om det nu är så populärt att åka och hora trots att man inte måste för att kunna försörja sig så borde lika många svenska kvinnor åka till Tyskland för att jobba på bordell, vilket de inte gör.
Citera
2019-09-22, 02:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag kan inte dela din syn på människan. Jag har aldrig sett på människor så som du gör.
Jag tänker inte i banor av "samma nivå". Gillar jag en man så gör jag det av olika anledningar och jag skulle aldrig ens tänka tanken att "det enda som finns är skalliga män med ölmage". Om män vill att kvinnor ska ligga med dem får de se till att vara mer attraktiva".

För att skalliga män med ölmage är inte det enda som finns och det enda du kan få. Men hur mycket ska krävas av män? "Se till att vara mer attraktiva". För det första - kvinnor väljer män utifrån statushierarkier (inte alltid ekonomisk status, kolla högstadieskolor som ett t ex), det säger sig självt att endast en viss del kan tillhöra toppen av en statushierarki. Historiskt (och nu) har kvinnor hellre delat på männen i toppen av hierarkin än att välja någon lite längre ner att ha för sig själv. Om massor av killar idag både är vältränade, trevliga och har bra jobb eller studerar, och ändå inte kan hitta någon som vill ha dem, vad ska de göra? Vad mer kan man begära? Jag lovar, hade kvinnor haft en bråkdel av de krav män har på sig idag hade de brutit ihop fullständigt.

Vi har PUA - tusentals män som betalar företag 20 000 kr för att under en helg lära sig att ragga (ej moraliskt tillåtet förstås eftersom det inte är politiskt korrekt). Det är en mycket stor rörelse på nätet med mängder av "gurus" och företag som erbjuder kurser och det faktum att de kan ta så sanslösa priser (vi snackar tusenlappar för några timmar) tyder på att det finns en enorm efterfrågan. Jag t ex provade PUA länge, gick inte. Tänk om kvinnor skulle behöva ägna sig åt sånt här om de öht ville att någon man skulle se dem.

Citat:

Fast dejtar du män som du inte tycker ser bra ut? Tar du inte hänsyn till utseende alls?

Att vi är skadade av porr kan du mycket väl ha rätt i. Men den stora anledningen till varför så många män är sexlösa (och ja, att endast ha möjlighet att ligga med sådana man finner motbjudande är att vara sexlös, ingen man kommer nöja sig med det) är för att kvinnor hellre delar på männen i toppen än att ta någon längre ner för sig själv.
Citera
2019-09-22, 02:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Om det nu är så populärt att åka och hora trots att man inte måste för att kunna försörja sig så borde lika många svenska kvinnor åka till Tyskland för att jobba på bordell, vilket de inte gör.

Det finns svenska kvinnor som jobbar som horor också. Här har du en: https://www.youtube.com/watch?v=03PoYeLwQDY

Får inte hon bidrag om hon slutar hora? Jo. Och ändå horar hon? Konstigt va.

Måste tyska kvinnor jobba som hora för att försörja sig? Nej. Varför finns det då tyska kvinnor på bordellerna i Tyskland? Inte bara en eller två heller, utan det brukar vara ett helt gäng.

Föreslår för övrigt att du pratar med några rumänska horor innan du uttalar dig om hur de tänker. Det vet du nämligen ingenting om, utan du sitter och gissar, med utgångspunkt i dig själv. Jag har pratat med ett flertal rumänska horor, det har inte du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in